HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.759
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Kos deg med musikk fra Indre Østfold og ha en bra dag! 😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hun kan ikke få i "pose og sekk". Hun blir med jentungen på ridetrening i mens...
    Jeg derimot får en spennende dag.😂
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da er vi ferdige. Volum justert, tidsjustering på plass. Dirac Live 3 ferdig målt og korrigert. Subwoofere og høyttalere delt på 80hz.
    Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort dette før. Det låter sømløst, kontant og behagelig. Dette er rett og slett helt utrolig. Nå må jeg bare høre igjennom all musikk på nytt igjen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan denne minidsp/dirac-live være den største forbedringen jeg har hatt i mitt anlegg? Dette låter i hvert fall så flott nå. Stramt og oppløst, samtidig rolig. Har lest noen steder om støy i minidsp-boksen og om at lydbildet innskrenkes - ingen av disse problemene er tilfelle hos meg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så bra du lykkes. Beste lyd fra Magnepan som jeg noensinne har hørt av Magnepan var hos @Syncrolux . Aktiv drift.. Men oppsettet i stua med en billig reciver var også imponerende. Tonekontroller kan gjøre artige ting :)
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Så bra du er fornøyd, kanskje du er i mål å🌞

    Har forstått det sånn at integrering av subber kan være ei utfordring.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det fine med ddrc-24 er nå får jeg også optimalisert lyden med dirac på platespillerene også. Aldri før har vinyl hørt bedre ut hos meg.
    PSX_20211203_113722.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så bra du er fornøyd, kanskje du er i mål å🌞

    Har forstått det sånn at integrering av subber kan være ei utfordring.
    Ja, jeg tenkte jo før at jeg hadde fått til å integrere subbene ganske så godt, men dette er på et helt annet nivå. Med både korrekt gain-match, tidsjustering, low-pass på subbene og high-pass på høyttalerne så låter dette meget bra. Jeg merker også at jeg kan, hvis jeg vil, spille mye høyere enn før - uten at det låter anstrengt på noen som helst måte.
    Dette er gøy 😂
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God lørdag folkens. Det er fremdeles snø på bakken, kona har pyntet med lys både ute og inne - og jeg nyter dette albumet som så klart er et "must" når det gjelder julemusikk.
    RoonShareImage-637742031861553862.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God søndag. Startet med en tur på Gudstjeneste i dag, vår sogneprest hadde siste søndag på jobb - så jeg måtte sørge for å få en gitar tilbake som han har lånt og stått på kontoret. Langtidssteking av koteletter er i boks. Nå nytes dette albumet.
    RoonShareImage-637743048772315624.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God tirsdag dere. Jeg var hjemme for det meste i går for å ta i mot hvitevarer til det nye kjøkkenet. De kom så klart ikke - sendte en mail, fikk svar nå. "vi rakk det ikke" - ingen beklagelse av noen som helst slag. Ikke greit. Ok for meg som faktisk har verksted i huset, men hva med slike som nærmest må ta seg fri fra jobb på grunn av deres "30 minutter varsel"... Ja, ja. De skal vist nok komme innom i dag i stede.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God dagen, en liten tur hjemom for å spise før det skal ut og stemmes igjen. To stemminger igjen så blir det langhelg frem til tirsdag. I morgen settes kursen til Sarpsborgs dype skoger.
    Men nå denne...
    RoonShareImage-637745613616702983.png
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Du store alpakka - flygel ute i -15°C i en uke!?😡 Hvor lang tid i innetemperatur tror du det tar før det er "stembart", HoJ??? Eller verre - kan det stemmes etter en slik "opplevelse"?
    Mvh ToreP(lett sjokkert leser")
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Merker det skal bli litt trist å erstatte dette anlegget mot Bose QC35 i noen dager. Nå låter det så godt som det kan låte med disse høyttalerne tror jeg. En fryd å høre på musikk. At jeg ikke har integrert sub med høyttalere med minidsp/dirac før - tenk på all den tiden jeg har hørt på musikk før - og ikke fått hørt musikken på en så feiende flott måte før nå. Ja, ja - bedre sent enn av og til (som min gamle lærer sa det så flott.) Denne nytes nå.
    RoonShareImage-637745831872295667.png
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ad "flygel i frosten"! Glemmer aldri da aula'en på min barneskole skulle pusses opp! Fire karer skulle "berge unna" pianoet "vårt", og greide å slippe det ned en 3-trinns trapp! Og det verste av alt - de lo og syntes tydeligvis det var morsomt!😡 Jeg "kvalmes" fremdeles over den opplevelsen!!🤢 Etter 3 dager ble det hentet og kjørt på fyllinga!
    Mvh ToreP(som fremdeles reagerer kraftig på "overgrep/misbruk" av musikkinstrumenter)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Norsk musikk, jeg er og blir svak for norsk musikk. Bare for et - to år tilbake så hørte jeg langt over 50% på norsk musikk. Nå i det siste har det blitt mindre, har blitt mer nysgjerrig på langt bredere spekter - takke være roon (tror jeg). Men noen ganger er det gått å gå tilbake til gode "gamle" artister. Nå nytes ho Bremnes.
    RoonShareImage-637745931396477907.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Roon gir meg oversikt over hvor mange timer jeg har hørt på musikk de siste fire ukene. Jeg hører nokså jevnt og trutt på musikk så ut i fra dens "regnskap" så har jeg dette året koset meg med musikk i litt over 64.000 minutter, da har jeg trukket fra to måneder (noe jeg tror er litt mye) og ikke tatt med musikk spilt på det andre anlegget (blu-ray og streaming) - og heller ikke vinyl.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Da, HoJ, har du lyttet ca 50 døgn sålangt i år, og det utenom vinyllytting! Dæller'n - jeg er en "amatør" i forhold til deg!😀 Det kaller jeg musikkinteresse, og "hatten av" fra meg!
    ToreP(som sannsynligvis lytter til 1/10 del) Flott!!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå må det sies at jeg har stereoanlegg på verkstedet også, hvis jeg har to servicer på mekanikk i uken så blir det fort 35 timer på verkstedet..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå stikker jeg snart til østlandet, men rekker litt musikk først så klart. Heldigvis har jeg fylt opp mobilen med album.
    RoonShareImage-637746383005392993.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn