HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi har alltid likt å reise rundt forbi i Europa, men nå har prisene blitt så stive overalt så jeg tviler på at vi kommer til å reise andre steder enn til Kreta på sommerferie fremover. Helt ville priser for tiden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi har alltid likt å reise rundt forbi i Europa, men nå har prisene blitt så stive overalt så jeg tviler på at vi kommer til å reise andre steder enn til Kreta på sommerferie fremover. Helt ville priser for tiden.
    Enig, driver å ser på reise til USA og Canada og krona er håpløst svak.. 🇺🇸🇨🇦🤔
     
    • Trist
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Som dere ser så har jeg tatt av støvdeksel på begge platespillerne, om det låter bedre er jeg ikke så sikker på, men det SER bedre ut synes jeg.
    Deksel kommer på når jeg skal på ferie.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk jeg en telefon fra min far, mor har ramlet av rullestolen når hun skulle på toalettet, det ble hoftebrudd og operasjon i morgen. Meget nervøs for dette da legene for mange år tilbake sa at hun er for svak i kroppen til å bli operert flere ganger.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det virker som utfordringene og bekymringene står i kø, ikke lett å holde hodet høyt når det rauser på slik, men tror du/dere klarer lande det, alt godt herfra!! 👍🏻😊

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lite søvn i natt tankene gikk og går til min mor som skal opereres i dag.
    Har lest om prognosene for eldre ved hoftebrudd, det ser meget skremmende ut.
    Litt egoistisk tanke også da vi sårt trenger denne ferien neste uke, selv om det så klart ikke er det viktigste, men vi har virkelig hatt nok lidelse det siste året hele huset....
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk så mye for omtanken. Det har vært nok nå ja, synes det har vært hardt siden sønnen hadde operasjonen i hjernen i mai 2021 - så nå synes jeg det holder for en stund.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.227
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk så mye for omtanken. Det har vært nok nå ja, synes det har vært hardt siden sønnen hadde operasjonen i hjernen i mai 2021 - så nå synes jeg det holder for en stund.

    Det var vel ikke tilfeldigvis Tor Bjørn som opererte?

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nok en kabel av det merket jeg har gått over til kom i hus i dag. Denne går fra riaa til rca-switch.
    Vis vedlegget 904562
    Jeg hadde planer om å gå for XLR-versjonen i samme serien dersom jeg får inn ny integrert med balansert inn, men etter det @TT. påpeker så må jeg nok revurdere det 🤯 koster dog bare 790kr for et 0,75meter par - så jeg burde luktet lunta

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg mangler inakustik i to ledd, fra platespiller til mc step-up og fra minidsp til subene - ellers så har jeg kabler i fra de i alle ledd.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.824
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg mangler inakustik i to ledd, fra platespiller til mc step-up og fra minidsp til subene - ellers så har jeg kabler i fra de i alle ledd.
    Ser ut til å være gode kabler for en rimelig penge. I dag som jeg har bare èn sub kjører jeg et stereo-rca fra både L og R på pre-out til begge innganger på sub. Fikk avklart med produsent at selv om jeg skulle få forsterker med LFE/bass management så anbefalte de tilkobling på både L+R selv om sub settes i bypass på delefrekvens. En del suber har en av inngangene merket som kombinert høyre eller venstre og LFE, men var ikke slik på min.

    Så når det blir 2 suber tenker jeg å gå for at par av disse:


    Her får man faktisk plugger i begge ender også ser jeg 🤓
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til å være gode kabler for en rimelig penge. I dag som jeg har bare èn sub kjører jeg et stereo-rca fra både L og R på pre-out til begge innganger på sub. Fikk avklart med produsent at selv om jeg skulle få forsterker med LFE/bass management så anbefalte de tilkobling på både L+R selv om sub settes i bypass på delefrekvens. En del suber har en av inngangene merket som kombinert høyre eller venstre og LFE, men var ikke slik på min.

    Så når det blir 2 suber tenker jeg å gå for at par av disse:


    Her får man faktisk plugger i begge ender også ser jeg 🤓
    Treplugger... :ROFLMAO:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til å ikke ha den største trua på kabler er du veldig konsist på hvilke kabler du bruker @HoJ 😊. Hos meg er det et stort utvalg i ulike merker, tar det jeg har. Noe er såkalte high end fra game dager, noe er studio og noe er lagd av flinke folk. Vurderte høyttalerkabel fra Inakustik men slo det fra meg, tror jeg må være kabelavslappet ☺
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, om det gjør noe forskjell i lyden har jeg liten tro på - men jeg synes det SER fint ut. Kona brukte 1100,- på håret sitt i går for at det skal se fint ut. Jeg kjøpte meg en klipper for mange år siden - og klipper meg selv. Disse kablene kostet 590,- Hvem varer lengst, den fine hårklippen til kona eller de fine kablene?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.227
    Antall liker
    4.851
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Lite søvn i natt tankene gikk og går til min mor som skal opereres i dag.
    Har lest om prognosene for eldre ved hoftebrudd, det ser meget skremmende ut.
    Litt egoistisk tanke også da vi sårt trenger denne ferien neste uke, selv om det så klart ikke er det viktigste, men vi har virkelig hatt nok lidelse det siste året hele huset....
    Jeg hadde ei tante som gjennomgikk samme operasjon da hun var helt i slutten av 80-årene. Hun var svak og skrøpelig allerede før operasjonen, så jeg ble veldig overrasket da hun kunne rusle rundt på egne bein, bare noen uker etter operasjonen.

    Håper at din mors operasjon har like vellykket utfall!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde ei tante som gjennomgikk samme operasjon da hun var helt i slutten av 80-årene. Hun var svak og skrøpelig allerede før operasjonen, så jeg ble veldig overrasket da hun kunne rusle rundt på egne bein, bare noen uker etter operasjonen.

    Håper at din mors operasjon har like vellykket utfall!
    Takker, rusle rundt har hun ikke gjort på snart ti år så den tiden er forbi.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.257
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har et headshell som jeg bestilte for noen uker tilbake, den har jeg sett etter, skulle sendes med dhl/posten, i går så kontakt jeg firmaet i Tyskland, hvorfor tar det såååå lang tid...? I dag fikk jeg beskjed at den har ankommet Norge for en god stund siden og fikk sporingsnummeret. Sjekket posten sin app, ikke noen sending som lå fra de til meg der. Ok, får prøve å registrere ny sending med det korrekte nummeret - og sannelig, den har ligget i butikk/posten i over en uke 😯
    Sånn går no dagan.
    Screenshot_20230323_170520_Chrome.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.904
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det hender at Posten endrer sendingsnr på pakkene etter at de ankommer Norge. Dette gjelder ofte på sk rekommanderte sendinger fra utlandet. Hvorfor er det ingen i Posten som kan svare på, i hvertfall ikke kundesenteret 🙄

    IMG_2330.gif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn