HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fire batterier ladet opp, minnekort tømt... Nå er vi klare for årets store begivenhet (etter min mening) Stavanger Open 2021.
    27 korps vil presentere hva de har øvd inn og forberedt denne høsten.
    Gamlefar stiller opp med fotokamera og godt humør.

    https://stavangeropen.no/
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Etter gårsdagen sitter jeg igjen med takknemlighet, takknemlighet for korpset som mine to yngste spiller i. Jeg har nevnt det før og sier det gjerne igjen. Det er noe spesielt med skorpsmiljøet - det er virkelig noe spesielt. Syvåringer og nittenåringer som står på scenen sammen - jobber sammen mot ett felles mål. Ikke nødvendigvis å vinne, men å yte sitt beste, men også skape en festforestilling for publikum. Som foreldre så er dette virkelig rørende.

    Min mellomste unge har hatt en tung periode i snart halvannet år. I april fikk han påvist vannhode (hydrocefalus), noe som ikke er så vanlig på tenåringer. Han hadde da vært i dårlig form i lang tid, noe som medførte så klart med lange perioder uten å kunne gå på skolen, som så klart igjen førte til mye mobbing. Men korpset.. de viste ekte empati - lot han komme å gå som han klarte. Han ble operert i mai, og det var meget vellykket, men han er fremdeles under opptrening og kommer nok til å være det frem til sommeren. Derfor var det ekstra rørende å se han stå på scenen i går, se han klarte å gjennomføre konserten, sammen med de andre rundt han som har støtten han i denne vanskelige perioden. I dag kommer han nok til å ha en tung dag - da han brukte mye krefter i går, men vi ser at det var verdt det.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flott vær i dag, har en fast runde på 3.5km som kona og jeg pleier å gå i god tempo.
    PSX_20211114_150535_copy_3382x3467.jpg

    Nå er middagen unnagjort, nok en kanne med kaffe ferdig traktet, først noen timer med musikk, så litt formel1 på tv - før det bærer videre til innebandytrening. Nydelig dag.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tidlig på'n i dag.. To stemminger unnagjort alt. Litt mat og et album før jeg fortsetter i verkstedet.
    elton john - don't shoot me, I'm only the piano player.
    PSX_20211117_104932.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags plugin trenger til mitt system? Fronter pluss to subwoofer.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut som om du bare har et valg for en 2 inn 4 ut setup. Er riktignok et valg for noe dirac (?) Greier, men du tenkte vel ikke på det ?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Neste uke er det sjekk med lege, jeg liter mye med det jeg tror er migrene, samt meget vonde skuldre og armer. Jeg har prøvd migrene-tablett av en i familien, og det hjelper både på hode og skuldre/armer - så det kan muligens være en sammenheng. Uansett - jobbe må en på tross av voldsomme smerter. Heldigvis har jeg en jobb som jeg elsker - og kunne hatt som ren hobby hvis jeg hadde hatt god nok økonomi til det. Har tatt noen mr-bilder av skuldrene også så får vi se om de sier noe.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Var massivt plaget av migrene / spenningshodepine før. Så begynte jeg med blodtrykks medisin og aldri hatt det siden. Legen sa at evt kunne jeg ta 1 gram paracet og 900 mg med asperin, det hjalp like mye som dedikerte migrene tabletter. Lykke til, det er ødeleggende for ens dag når hodet sitter i en skrustikke
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Ta det vertfall på det største alvor, ikkje godta et hodepineskjema og ny time om en mnd visst du går med smerter konstant.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker dere, det er ikke konstant smerte, men noen timer hver dag - ikke kjekt verken med skuldre, arm eller hode... Og ikke minst øynene som ikke klarer å holde seg oppe når smerten er litt for intenst.
    Akkurat nå er det greit - det feires med denne og kaffe..
    RoonShareImage-637728258296989347.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.078
    Migrene kan være et helvete. Etter å ha prøvd mye forskjellig i løpet av noen år så bruker jeg nå migrene medisin i spray form, er jeg kjapp nok når anfallet kommer så klarer jeg ofte å dempe det. Men slike ting er nok ganske individuelt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.007
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Migrene er ikke til å spøke med, og det er ingen kvikk fiks. Håper du finner ut av det, Helge, og får god hjelp.
    Skulder, nakke og hode henger sammen, og du har sikkert hørt det før, men fysisk trening hjelper ofte. Riktig utført skader det ihvertfall ikke. Utfordringen er å finne øvelser som ikke er for intense og krevende. Instrukser om trening handler ofte om opplegg som passer for unge mennesker uten andre problemer.
    Selv har jeg hatt stor nytte av videoene til Bob & Brad. To enkle og praktiske terapeuter med stor suksess.
    Lik dem eller ikke, jeg er en fast følger.
    Noen nyttige eksempler her
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takker dere, jeg har fått treningsopplegg fra fysioterapeut som jeg følger slavisk samt fotballtrening en gang i uken og innebandytrening to ganger i uken. Så jeg synes jeg ikke ligger på latsiden der.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    3.245
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Neste uke er det sjekk med lege, jeg liter mye med det jeg tror er migrene, samt meget vonde skuldre og armer. Jeg har prøvd migrene-tablett av en i familien, og det hjelper både på hode og skuldre/armer - så det kan muligens være en sammenheng. Uansett - jobbe må en på tross av voldsomme smerter. Heldigvis har jeg en jobb som jeg elsker - og kunne hatt som ren hobby hvis jeg hadde hatt god nok økonomi til det. Har tatt noen mr-bilder av skuldrene også så får vi se om de sier noe.
    Sjekk også cervikogen hodepine hos fysioterapeaut eller kiropraktor. Stramme muskler i skuldre og nakke kan forårsake kraftig hodepine. (Kjør på med litt yoga!)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noe med været i dag som gjør at jeg ikke får sove, flaks at Kjell Inge Torgersen har kommet ut med konsertalbum i dag. Dette låter fantastisk. Han kom også ut med Julelegender i dag, men den venter jeg med til første desember.
    Gratulerer, dette låter fortreffelig selv klokken 05 på natten.
    Screenshot_20211119-050943_Roon.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    35-40 minutter på seks lp-plater. Godkjent tørketid, så mens seks tørker kan jeg vaske seks nye.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Oi... Mer gøy å spille selv enn å sitte vakt..
    Jeg er tilsynsvaktsjef på skolen der vi bor (har vært det i seks år nå, håper dette blir det siste) så dette halvåret har jeg sittet vakt i litt over 30 timer, begynner å bli lei.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn