HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Utenfor huset vårt har vi en flott lysløype på til sammen noen kilometer, flott å gå tur og passe lengde til å jogge rundt noen runder rundt. Eneste problemet er at kommunen synes ordet lysløype er litt for langt (tror jeg) så de har valt å forkorte det til løype, det vil si at de synes løypen er finest uten lys. Det synes ikke jeg - spesielt på vinterkvelder, da foretrekker jeg lys faktisk. Så da har jeg gått til innkjøp av silva exceed 4r, testet den litt nå nettopp og det lyste meget godt opp.
    hodelykt.jpg

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg har handlet hos hfk, men i dag bestilte jeg denne.
    Screenshot_20231117_184235_Chrome.jpg

Sonos sub mini

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    8.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nok en gang personer som ønsker å komme med nedlatende angrep på meg. Denne gangen er det @pedal som kaller meg for sjefmobber.
    Vis vedlegget 970569
    (ja det er han som også har skrevet at jeg er en apekatt)
    Vis vedlegget 970570
    Han føyer seg inn i rekken på de to andre.

https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/hoj-sitt-anlegg.13380/page-142#post-3893907

Så da synes jeg @pedal @Terje-A og @RS1 kan legge frem sine bevis på det de påstår.
    Nå drister jeg meg en tur til Stavanger etter ønske fra eier av denne tråden. Trådstarter prøver nok å være morsom, men det blir spydigheter ( noe jeg kalte kverulering, det er nok feil ord ) og disse spydighetene er en effektiv måte å ødeleggelse hyggelige tråder på. Enten tråden dreier seg om strøm, kabler, whatever. Den entusiastiske subjektive beskrivelsen av en endring av lyden til det positive blir effektivt skutt ned.
    Takk for innbydelsen, jeg trekker meg rolig ut av din tråd nå. Takk for meg.
    Screenshot_20231117_190405_DuckDuckGo.jpg

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå drister jeg meg en tur til Stavanger etter ønske fra eier av denne tråden. Trådstarter prøver nok å være morsom, men det blir spydigheter ( noe jeg kalte kverulering, det er nok feil ord ) og disse spydighetene er en effektiv måte å ødeleggelse hyggelige tråder på. Enten tråden dreier seg om strøm, kabler, whatever. Den entusiastiske subjektive beskrivelsen av en endring av lyden til det positive blir effektivt skutt ned.
    Takk for innbydelsen, jeg trekker meg rolig ut av din tråd nå. Takk for meg. Vis vedlegget 970650
    Er dette beviset du kommer med? Er dette grunnen til at du lurer på om jeg har en diagnose?
    I så fall takk for deg. Å ja, det med tyske biler og strøm i enkelte biler er faktisk ikke spydighet - det er erfaringsbasert.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    8.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er dette beviset du kommer med? I så fall takk for deg.
    Du ba opp til dans, derfor er jeg i tråden din.
    Jeg mener at du kommer med spydigheter, det står jeg for. Jeg brukte ordet kverulering og som nevnt over er nok det feil ord. Og det beklager jeg.
    At andre her inne kommer med påstander om diagnoser og kommer med skjellsord har jeg da ingenting med..

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    At andre her inne kommer med påstander om diagnoser og kommer med skjellsord har jeg da ingenting med..
    Tja, du hinta selv om det...
    terje.jpg

Kan du finne noen plass der jeg har gått til angrep eller skrevet slikt om personen? Det er faktisk ikke jeg som er spydig mot enkeltpersoner her.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Angående Sonos sub mini, så er Sonos det eneste jeg får lov til å ha i stua, har tre andre anlegg i huset som jeg får "gjøre som jeg vil med" i huset, men hovedstua, den rår jeg ikke over. Vi har Sonos-lydplanke ved tven og to Sonos One som bakhøyttalere, så når kona lurte på om det var mulig å få renere bass i anlegget så var jeg ikke vanskelig å be.
    Sonos sub mini er luket sub med to 6". Bitte liten sak som går ned til 25hz.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ble en kraftig smell på trening på torsdag, men prøver meg likevel, har markert en løperunde på 8km nå, så får jeg se om jeg kommer meg rundt.

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    1.731
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    ,,Take care man , hadde du ikke corona ?
    Lytt på kroppen og ikke stress ,,,
    Min siste corona var den grusomste ,,,Nesten 1 mnd etter på føler jeg at jeg kan / klarer gi jernet i trenings øktene mine
    3 vaksiner og 2 naturlig coronas ,,, du stopper ikke å få corona ,,, noen kan selvsagt kan være mildere

Det skumle m coronan er at den setter ut imun forvaret ditt , For noen har det store konsekvenser da mest for underliggende ting " det gjør og delvis harde treneing økter også ,, Take care man

Kjør lettere økter , gjerne hjemme / trening /sykling
    Kjenner du normal puls / trening pulsen din bør du og ha ett øye med den

Sist redigert:

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt korona, men er i gang igjen (innebandy 3 dager i uken, treningsstudio to dager samt en eller to joggeturer i uken)
    Men jeg tar meg ikke fullt ut ennå. Ble bare fem km i dag, stresser ikke da jeg skal spille innebandy i to timer i morgen.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gledelig at huset på Kreta allerede er utleid i fem uker neste år, huset blir ikke lagt ut på nette for utleie før andre uken i januar, så dette betyr at disse har henvendt seg direkte til Kreta Eiendom å spurt konkret om leie av vårt hus. Det er kjekt.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    73.026
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    93
    Er dette sk time share leilighet?

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nei huset er fullt og holdent vår, men vi leier den ut når vi ikke er der (mellom begynnelsen av mars til slutten av oktober) Dette året har den vært utleid samtlige uker som vi ikke har benyttet den. Det betyr at vi kan med god samvittighet feriere andre plasser også, da vi har grei fortjeneste på den.
    Gresk skatt er ikke som i Norge, vi betaler 25% av inntektene vi får inn (inkludert penger vi aldri ser (som for eksempel leie via booking)), her er det ikke snakk om fradrag av eventuelle utgifter.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vi har heller ikke noe med leien å gjøre, alt går gjennom Kreta Eiendom, vi forteller bare (i januar) hvilke uker vi skal bruke den. Kreta Eiendom har alt fra rengjøring til vaktmester, murer, elektriker og rørlegger - samt advokat osv. Eieren av foretaket er fra Porsgrunn, men har bodd på Kreta siden 80-tallet. Dønn seriøst, ikke noe "greske tilstander" Når vi kommer til huset så er det akkurat som vi skulle vært gjester som leier, nyvasket hus, ost, vin, frukt og sjokolade er satt frem. Når vi drar så forlater vi huset "som det er". Rett etter vi drar blir alt satt på plass igjen for neste gjester som ankommer som regel samme dag som vi forlater det.
    Vi hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe hus i Hellas allerede, men prisene sank som en dupp i korona-tiden, da nordmenn ikke kunne besøke plassen, da solgte de til meget gunstig pris - for å kjøpe seg dyre hytter i Norge. Så vi måtte rett og slett "slå til", det angrer vi ikke på. Regner med å bruke huset selv mer i årene som kommer.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    For et f1-løp i dag, så den i opptak nå, sitter helt svett her jeg. Må nok legge meg igjen 😂

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    En venn av meg er fiolinlærer på en musikkskole, han kommer ofte med gullkorn fra sine elever, dagens sitat er fantastisk god.

Screenshot_20231121_173121_Facebook.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    73.026
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    93
    OK. Lenge siden den gensen forsvannt her.
    Dere hadde vel en 350,- kr,`s grense. De griske danskene kunne bare gi oss fattigrøve 80,- og også den
    tok de bort 🤬
    Jupp, men vi er utenfor EU, så vi får gjerne ekstra påslag på frakten. Innen EU er det vel billigere

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    17.273
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Korrekt.... men føler det er doppelt straff i Danmark.
    Kjøper du fra utenfor EU, t.eks. for 10 kr. må du betale 2,50 i moms.
    Det er ok, men PostNord/skat vil da ha 160,- DKr. (252 norske) for trøbblet med å rekne 🤬

• Haha
    Reaksjoner: TT.

Powercon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    929
    Sted
    Horten
    Det som jeg synes er viktig er at man nå kan unngå fortolingsgebyrere, eks Posten sine 149.-/299.-, ved at avsender krever inn/registrerer MVA via VOEC.
    Eller at man enklere/elektronisk kan fortolle selv ved import.

Da har man et bedre valg; enten at selger krever inn eller at man gjør ting selv.
    -Frem til nå så har man vært mere låst ved at speditør tar fortollingen. (man kunne gjøre det selv, men lagerleie++ fra speditør var gjerne dyrere enn fortollingen)

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    815
    fortollingsgebyr er vel bare irriterende om varen er såpass billig i utgangspunktet, og dingser man ikke finner fra amazon, ebay eller aliexpress som allerede fortoller. er mer irriterende at det tas full moms på frakt i utlandet.

HoJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    30.190
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så fornøyd med den i kjellerstuen så jeg kjøpte en til stuen i førsteetasje også.
    Screenshot_20231123_140901_Chrome.jpg

Nvidia Shield Pro.

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    274
    Hoj har du noengang jobbet med et piano/flygel hvor du ble svett av angst for å ødelegge noe på det pga kostnad/affeksjonsverdi?
    Va følte du når du jobbet med det dyreste flygelet du har jobbet med,og va kostet det?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn