Hodetelefonforsterker

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
245
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Har dere et godt kit å anbefale, evt selge? Gjerne rør, ikke for dyrt. Bør passe sammen med Sennheiser 650, da disse er toppkandidat.

Takk for svar
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Noe mer konkret: Hodetelefonforsterker med rør.
Denne ble sagt at er god, men skjemaet er ikke lesbart og jeg har ikke lykkes i å finne byggeren.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det må være med RØR. Ellers kan jeg kjøpe det på Elkjøp. Det er ikke snakk om stor effekt. Det holder faktisk med noen mW. Den det vises til med KT88 ser jo flott ut, men 5W og hodetelefoner blir noe i retning HOT ROD eller DRAGSTER. Det finnes en del på diverse Internett sider. Savner bare rapporter fra noen som har bygd.
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.078
Antall liker
1.082
Sted
'
Jeg har selv en Mapletree Audio Ear+. Den finnes i mange utgaver og som byggesett. Den er basert på 5751 (eller ECC83/12AX7) som driver og med 12B4 som sluttrør. I dette oppsettet gir den vel hundre eller der omkring milliwatt. Mer enn nok til de hodetelefonene jeg har (AKG K-501, Grado SR-80 og Grado RS-2). Den sies også å fungere godt sammen med Sennheiser.
Prisen er heller ikke avskrekkende: US $425.

Mer informasjon: http://www.mapletreeaudio.com/ear+purist.htm

Slik ser mitt eksemplar ut:
 
R

Ronny_D

Gjest
Har dere et godt kit å anbefale, evt selge? Gjerne rør, ikke for dyrt. Bør passe sammen med Sennheiser 650, da disse er toppkandidat.

Takk for svar
Det er ingenting i veien for å bruke en av disse kraftopampene, for å spare seg noe lodding. LM3886, litt romantisk i klangen.

Her er flere eksempler Det gjør ingenting om hodetelefonforsterkeren klarer litt mere enn noen milliwatt
http://myweb.tiscali.co.uk/nuukspot/decdun/gcgallery.html ;D Pass på volumkontrollen så går det fint. Er ikke 650 med relativt lav følsomhet ?
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Har bygget kurt Strain sin versjon.To rør per kanal , alle rørene er dobbel trioder der halvdelene er paralell koblede. Har bygget om min til seperat power supply og satt i flere mikro Farad i strømforsyninga enn min første versjon. Låter veldig bra og er enkel å bygge helt fra skratch.
 

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
245
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Takk for tips.

Tror jeg går for en MAD Ear+ Purist HD. Dr. Lloyd tar bare $100 for å sette den sammen, så jeg bestiller den evt. ferdig bygget.

Et mye billigere alt. er imidlertid MF X-Can V3. Brukt for 2000,- vs ca 7000,- for en ny MAD. Har ikke hørt noen av dem (idiot), men MAD er en mye mer påkostet konstruksjon, med bla Noble pot, BG, Auricap og Tantalum. Synspunkter?

Kjøpte forøvrig et brukt sett Sennheiser HD650 med Cardas wire i går.

Pakka skal brukes sammen med en ONTech rør-DAC med 6SN7 og Mcap Supreme på utgangen.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
John Atkinson bruker HD650 med X-Can V3 ;D

Noen syns visst det kan bli litt dunkelt og kjedelig med X-Can og HD650, men det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg har heller ikke hørt noen av de nevnte forsterkerne.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Hadde ikke forundret meg om han vil oppgradere etter turen han og Wes tok til head-fi møtet i New York nå for litt siden.
 
R

Ronny_D

Gjest
Noen som bruker Stereo til binaural kontroller/omvandler ?
 
Topp Bunn