hodetelefonforsterker til denon-hodetelefoner

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Hei
Er det noen som har erfaring med hodetelefonforsterker til nevnte merke?
Vurderer å kjøpe AH-D2000 eller den nye AH-A100.
Mvh
Morten
 
M

Morpheus

Gjest
kan jeg først få spørre hva som gjør at du har kommet frem til en slik avgjørelse? (Jeg har Denon AH-D2000 selv). Nevn gjerne hvilken musikksjanger du spiller mest av :).
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Spiller mye Kari Bremnes, Pink Floyd, Cat Stevens, Eagles, Eric Clapton, osv,osv...
Kommer ann på dagen og humøret. :)
Jeg bor slik at det er vanskelig å få bruke anlegget med høytalere.
(solgte akkurat Krell-reciveren for å legge litt penger i dette)
Ønsker lukkede øretelefoner for å høre mindre av støy rundt, og mere av musikken.
 
M

Morpheus

Gjest
pink panter skrev:
Spiller mye Kari Bremnes, Pink Floyd, Cat Stevens, Eagles, Eric Clapton, osv,osv...
Kommer ann på dagen og humøret. :)
Jeg bor slik at det er vanskelig å få bruke anlegget med høytalere.
(solgte akkurat Krell-reciveren for å legge litt penger i dette)
Ønsker lukkede øretelefoner for å høre mindre av støy rundt, og mere av musikken.
Okay, da skal jeg svare etter beste evne. Den viktigste opplysningen du gir er at du ønsker en lukket hodetelefon. Det samme kriteriet hadde jeg! Da kan vi isåfall utelukke endel andre åpne alternativer som ligger i samme prisklasse. Denon AD-H 2000 kan rent tonalt helle mot det mørke evt det varme lydbilde. Men det interessante er at den samtidig er svært detaljert! Videre mangler den ikke noe i bunn (bass), og den kan gjøre litt for mye ut av seg i bunn dersom man ikke tilpasser de andre komponentene litt. Selv har jeg bare erfaring med 2 hodetelefonforsterkere med AD-H 2000; Hifiklubbens Aragon HA-1 og Matrix-M Stage. Aragon er en dårlig match og vil ikke vise potensialet til AD-H 2000 dersom du prøvelytter dem hos Hifiklubben etter min mening. Matrix forsterkeren jeg nå har er en kinesisk sak som har fått gode omtaler. Jeg betalte ikke mer enn 1700 kroner for den og til prisen er den intet mindre enn et kupp. Den er dog kjent for å helle mot det litt mørke..

Jeg har testet litt med forskjellige signalkabler og erfart at man kan både tweake diskant og bass ved å finne rett kabel... Dette er subjektive vurderinger og er et tema som er omdiskutert på sentralen. Videre kan lyden videre optimaliseres ved å skifte op'amper (Operational amplifier=http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier. Hvis du ikke ønsker å exprimentere med op'amps bør du kansje være på jakt etter en mer nøytral/lysere forsterker enn Matrix. Vil tro at du da bør seg etter forsterkere mellom 4000- 6000 kr. Les gjerne om Lehmann Rhinelander .

I prisklassen rundt 3-4000 kr vil det være vanskelig å finne en hodetelefon som mestrer alle sjangre like godt, så det vil uansett bli kompromisser.

Selv bruker HTR musicstreamer 2 som DAC. Mens jeg har skrevet dette har jeg satt på Kari Bremmnes sin Spor. Et album jeg kjenner meget godt, og det låter deeeeilig hos meg :). Lyttetretthet er et fremmed begrep med disse hodetelefonenen dersom man ikke spiller høyt over lang tid, og da er det isåfall bass det kan bli litt for mye av!

Kan nevne at jeg aldri kommer til å Kvitte meg med mine Denon klokker, men heller komplimentere dem på litt sikt..!
Lykke til med ditt valg :).
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
pink panter skrev:
[...]
Jeg bor slik at det er vanskelig å få bruke anlegget med høytalere.
[...]
Ønsker lukkede øretelefoner for å høre mindre av støy rundt, og mere av musikken.
Iht. mange innlegg på Head-Fi.org er Denon AH-D[257]000 blant de lukkede hodetelefonene som i minst grad demper støy utenfra og inn. Dette er ikke noe stort problem for meg, så jeg kan ikke uttale meg med tung personlig erfaring.

Morpheus og andre kan med fordel supplere meg.
 

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
CDWMcInSpots skrev:
Iht. mange innlegg på Head-Fi.org er Denon AH-D[257]000 blant de lukkede hodetelefonene som i minst grad demper støy utenfra og inn. ..... andre kan med fordel supplere meg.
Har Denon AH-D5000 og kan bekrefte at de demper lyd utenfra og inn dårlig. Trodde den skulle ha dempet bedre. Den demper imidlertid godt den andre veien og jeg er veldig fornøyd med lydkvaliteten.
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Hei igjen
Takk for fine Tips.
Var innom hifi-klubben i dag, og har vel bestemt meg for å bestille AH-A100
Skal være en oppgradert H2000.
Er det noen som har erfart STELLO HP100 ?
Har dacèn i denne serien DA100S,
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
pink panter skrev:
Hei igjen
Takk for fine Tips.
Var innom hifi-klubben i dag, og har vel bestemt meg for å bestille AH-A100
Skal være en oppgradert H2000.
Er det noen som har erfart STELLO HP100 ?
Har dacèn i denne serien DA100S,
Stello produktene er modulbaserte så jeg har den hodetelefonforsterkeren i min Stello DP200 og den spiller stramt og er litt på den "kjølige" siden.

Den har stålkontroll på både Beyer DT770, Denon AH-D301 og AKG K701 så den vil drive Denon AH-100 uten problemer.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Anonym skrev:
pink panter skrev:
Hei igjen
Takk for fine Tips.
Var innom hifi-klubben i dag, og har vel bestemt meg for å bestille AH-A100
Skal være en oppgradert H2000.
Er det noen som har erfart STELLO HP100 ?
Har dacèn i denne serien DA100S,
Stello produktene er modulbaserte så jeg har den hodetelefonforsterkeren i min Stello DP200 og den spiller stramt og er litt på den "kjølige" siden.

Den har stålkontroll på både Beyer DT770, Denon AH-D301 og AKG K701 så den vil drive Denon AH-100 uten problemer.
Jeg husker at jeg var interessert i denne, men på det tidspunktet en gang rundt sommeren 2010, var den utsolgt, og det virket ikke som om Andervik Audio visste noe om når de fikk den inn igjen.

Spesifikasjonene tyder på at den skal kunne drive (omtrent) hva som helst. Jeg lurte til å begynne med litt på om effekttallene for lav impedans kunne stemme eller om jeg misforstod noe:
http://www.hifi500.com/imgs/HP100_manualEN.pdf

SPECIFICATIONS
Input sensitivity low gain : 2.7 Vrms
high gain : 1.5 Vrms
Maximum allowable input 12 Vrms (23.8dBu)
Recommended impedance (headphone) 16 ? ~ 2400 ? (1kHz)
Frequency response 5 Hz ~ 200 kHz ( 20kHz when filter is on)
Maximum gain (switch selectable) low : 11.3dB
high : 16.3dB
Headphone output
16 ? : 2800mW + 2800mW
64 ? : 1200mW + 1200mW
300 ? : 300mW + 300mW
600 ? : 150mW + 150mW
2400 ? : 40mW + 40mW
Input impedance 1 M ?
Output impedance pre-out : 50 ?
phone out : 2.2 ?
Power requirement 100~117 VAC/ 220~240 VAC selectable
50/60 Hz
Dimension 212(W) x 55(h) x 290(D) m/m
Weight 3.5 kg (4.5 kg, packaged)
Noen lenker:
  • http://www.andervikaudio.no/Stello/Produktside%20HP%20100.html
  • http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02_04.html
  • http://www.hifi500.com/imgs/HP100_manualEN.pdf
  • http://www.soundstage.com/allinyourhead/allinyourhead200606.htm
  • http://www.aprilmusic.com/design/30615_eprint.pdf
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Andervik audio har sluttet å selge stello HP100.
Sjekket i England, å det ser ut som den selges der fortsatt.
Har også en "ønsker kjøpt" annonse på sentralen, men ingen respons på den.
Fortsatt åpen for forslag på andre mulige kandidater.
Morten
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
pink panter skrev:
Andervik audio har sluttet å selge stello HP100.
[...]
Da burde de oppdatere vevsidene sine.

CDWMcInSpots skrev:
[...]
Noen lenker:
  • http://www.andervikaudio.no/Stello/Produktside%20HP%20100.html
  • [...]
Ovennevnte vevside forteller:
Stello HP 100 forforsterker og hodetelefonforsterker
Pris kr. 5900
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Det bør være mulig å få tak i den fra det store utland.

April music selger direkte til land uten importør så det går jo sikkert an å få kjøpt den selv om den ikke offisielt er i salg lengre.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
D2000 og AH-A100 er lettdrevne hodetelefoner men krever litt strøm for at bassen skal holdes i "sjakk".
Det eneste man bør styre unna er røramps med høy utgangsimpedans.

Jeg har erfaring med Audio-gd Fun A sammen med D2000. En meget bra kombinasjon.
Har også hørt D2000 med Burson 160 og Corda Symphony. Enda bedre men begge er i en annen prisklasse enn Fun A.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Jeg har selv et sett Denon AHD 2000 og vurderer denne
Specification
Dimensions: L. 10.5 W. 10.5 H. 5 (cm) approx. excluding controls and connectors

Output: 150mW rms into 32 Ohms, 40mW rms into 600 Ohms (both channels fully driven - 0.05% THD)

Frequency Response (worst case): Flat: 43Hz to 16kHz (-1dB), 22Hz to 30kHz (-3dB) (volume control at 3 o'clock position)

Channel Balance: 0.5dB typical

Hum & Noise: -80dB CCIR Q-pk 20Hz-20kHz (into 30 Ohms)

Stereo Crosstalk: -64dB typical

Distortion (THD+Noise): 0.02% at 1 kHz into 30 Ohms, and 12 o'clock volume control position.


Price
£212.75 supplied with energy saving power supply. Prices in GBP (pounds sterling) ex VAT/GST





Den har fått mye skryt.

Destiny.. :)
 

Kopfhörer

Medlem
Ble medlem
16.02.2011
Innlegg
41
Antall liker
2
Hei, jeg har selv kombinasjonen Graham Slee Novo og Denon AH-D2000 og jeg tror forsterkeren er helt adekvat for denne hodetelefonen. Nå er imidlertid Novo-hodetelefonforsterkeren min aller første head-amp, slik at jeg dessverre ikke kan sammenholde den med noen andre. Jeg bruker den også til å drive AKG K701, men igjen gjelder det altså at jeg ikke kan sammenholde med andre forsterkere, så det er vanskelig å si om den driver K701 adekvat. :) Kjøpte min fra Stereolab.no, som for øvrig yter særs god service.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Mht hodetelefonforsterker så ville jeg ha lagt vekt på at den har cross-feed som skal sjaltes inn og ut. Corss-feed avhjelper den unaturlige kanalseparasjonen man får med hodetelefoner og bidrar til at spesielt studioinnspillinger kan bli mer behagelige å lytte på. En del liveinnspilinger har ikke den samme fordelen med cross-feed, og derfor bør den kunne sjaltes inn og ut.

mvh
KJ
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
KJ skrev:
Mht hodetelefonforsterker så ville jeg ha lagt vekt på at den har cross-feed som skal sjaltes inn og ut. Corss-feed avhjelper den unaturlige kanalseparasjonen man får med hodetelefoner og bidrar til at spesielt studioinnspillinger kan bli mer behagelige å lytte på. En del liveinnspilinger har ikke den samme fordelen med cross-feed, og derfor bør den kunne sjaltes inn og ut.

mvh
KJ
Mine tanker og erfaringer ang. (behovet for) crossfeed (og speaker angle) + "surround"(/liveopplevelse) med hodetelefoner:
  • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.msg1059168.html#msg1059168
  • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.msg1062778.html#msg1062778
  • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55346.msg1062778.html#msg1062778

CDWMcInSpots skrev:
[...]
Denon AH-D5000 viste seg å være mye mer var for stereoseparasjon, stereoartefakter og romartefakter enn de andre hodetelefonene jeg har prøvd ordentlig (dvs. minimum én helg hjemme under kontrollerte forhold med (forhåpentlig) innspilt hodetelefon). Sennheiser HD 25-1 II Basic, som er mye rimeligere, er langt bedre på dette området.
[...]
Hvis Denon AH-D2000 er som Denon AH-D5000 på dette området, er det antagelig lurt å finne ut om en er var for slike fenomener. Denon AH-D7000 er betydelig bedre, men andre fabrikanter er klart bedre enn Denon på dette området.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Kopfhörer skrev:
Hei, jeg har selv kombinasjonen Graham Slee Novo og Denon AH-D2000 og jeg tror forsterkeren er helt adekvat for denne hodetelefonen. Nå er imidlertid Novo-hodetelefonforsterkeren min aller første head-amp, slik at jeg dessverre ikke kan sammenholde den med noen andre. Jeg bruker den også til å drive AKG K701, men igjen gjelder det altså at jeg ikke kan sammenholde med andre forsterkere, så det er vanskelig å si om den driver K701 adekvat. :) Kjøpte min fra Stereolab.no, som for øvrig yter særs god service.
Hvordan opplever du denne kombinasjonen lydmessig da? Har forsterkern brukbar kontroll på den litt fyldige bassen til hodetelefonen?

Er diskanten smooth og behagelig?

Destiny.. :)
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Jeg sjekker fortsatt om det er mulig å få tak i stello HP100
Andre jeg har sett på er Graham slee novo, og Lehmann Rhinelander.
hvis stello ikke er å skaffe så prøver jeg vel en av disse.
Dette emne var mye vanskligere enn jeg trodde på forhånd.
Takk for gode råd alle sammen, og fortsett gjerne med flere innspill.
Mvh
Morten :)
 

Kopfhörer

Medlem
Ble medlem
16.02.2011
Innlegg
41
Antall liker
2
Destiny skrev:
Hvordan opplever du denne kombinasjonen lydmessig da? Har forsterkern brukbar kontroll på den litt fyldige bassen til hodetelefonen?

Er diskanten smooth og behagelig?

Destiny.. :)
La meg først presisere at jeg ikke er spesielt bevandret i å beskrive lyd-/lytteinntrykk, bare så du/dere er advart. ;)

Novo-forsterkeren skal angivelig være ganske nøytral og basert på flere timers lytting daglig i halvannet år må jeg si meg ganske enig i den beskrivelsen. D2000 regnes av mange som en hodetelefon med ikke nevneverdig nøytral lydsignatur (sammenliknet med f.eks. K701) og jeg er igjen helt enig i en slik betraktning.

Kombinasjonen Novo og D2000 fremstår for meg som svært underholdende, men ikke så oppløst (med dette forstår jeg i det alt vesentlige "detaljrik") som K701. Det kan imidlertid bli vel mye bass, men jeg er generelt glad i bass, så dette er sjeldent et problem - om dette kan tilskrives dagsformen eller forsterkerens eventuelle manglende evne til å kontrollere bassen skal jeg ikke si helt sikkert. Diskanten har jeg ingenting å utsette på.

Hvis du er tilstrekkelig interessert vil jeg anbefale å ta kontakt med Stereolab, som er meget behjelpelige med hjemlån/demo av forsterkeren, slik at du får testen den selv.
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Var en tur innom hifiklubben i dag.
Bestillte DH-A100 (får den fredag om en uke) ;D
Avtalte også hjemlån av argon HA 2 tube. ( For å ha noe å sammenligne med, når jeg prøver andre )
 

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Det må du fortelle meir om! Jeg er skikkelig spent på den nye Argon'en. Den fikk full score ang. "prisvårdhet" i siste nr. av HiFi & Musik.. Hvis strømforsyninga er samme veggvorta som på HA1, bytt den ut med Creek OBH2.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Da ser det ut som jeg ender opp med denne
til mine denon 2000 hodetelefoner.

Destiny.. :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
CDWMcInSpots skrev:
Anonym skrev:
pink panter skrev:
[...]
Er det noen som har erfart STELLO HP100 ?
[...]
Stello produktene er modulbaserte så jeg har den hodetelefonforsterkeren i min Stello DP200 og den spiller stramt og er litt på den "kjølige" siden.

Den har stålkontroll på både Beyer DT770, Denon AH-D301 og AKG K701 så den vil drive Denon AH-100 uten problemer.
[...]
Spesifikasjonene tyder på at den skal kunne drive (omtrent) hva som helst.
[...]
http://www.hifi500.com/imgs/HP100_manualEN.pdf
[...]
Headphone output
16 ? : 2800mW + 2800mW
64 ? : 1200mW + 1200mW
300 ? : 300mW + 300mW
600 ? : 150mW + 150mW
2400 ? : 40mW + 40mW
[...]
phone out : 2.2 ?
[...]
NuForce Icon HDP:
Headphone Output
6.3mm full-size headphone output jack drives headphones up to 600-Ohm (96 mW@600-Ohm)
Output impedance 10 Ohm

Headphone power spec:
288mW rms @ 30 Ohm
210mW rms @ 120 Ohm
152mW rms @ 300 Ohm
123mW rms @ 500 Ohm
96mW rms @ 600 Ohm
59mW rms @ 1200 Ohm
43mW rms @ 1700 Ohm
35mW rms @ 2000 Ohm

Destiny skrev:
[...]
[Graham Slee Novo]
[...]
[Rokert tekst:]
Output: (both channels fully driven - 0.05% THD)
150mW rms into 32 Ohms,
40mW rms into 600 Ohms
[...]
Hvis, jeg ikke har misforstått helt er det betydelig mindre futt i Graham Slee Novo enn i STELLO HP100 og NuForce Icon HDP. Dette gjelder spesielt for hodetelefoner med høy impedans, men den er vel ikke kraftig for lavimpedante heller. Denon-hodetelefoner har lav impedans, men Graham Slee Novo er altså mindre allsidig enn de to andre.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
CDWMcInSpots skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Anonym skrev:
pink panter skrev:
[...]
Er det noen som har erfart STELLO HP100 ?
[...]
Stello produktene er modulbaserte så jeg har den hodetelefonforsterkeren i min Stello DP200 og den spiller stramt og er litt på den "kjølige" siden.

Den har stålkontroll på både Beyer DT770, Denon AH-D301 og AKG K701 så den vil drive Denon AH-100 uten problemer.
[...]
Spesifikasjonene tyder på at den skal kunne drive (omtrent) hva som helst.
[...]
http://www.hifi500.com/imgs/HP100_manualEN.pdf
[...]
Headphone output
16 ? : 2800mW + 2800mW
64 ? : 1200mW + 1200mW
300 ? : 300mW + 300mW
600 ? : 150mW + 150mW
2400 ? : 40mW + 40mW
[...]
phone out : 2.2 ?
[...]
NuForce Icon HDP:
Headphone Output
6.3mm full-size headphone output jack drives headphones up to 600-Ohm (96 mW@600-Ohm)
Output impedance 10 Ohm

Headphone power spec:
288mW rms @ 30 Ohm
210mW rms @ 120 Ohm
152mW rms @ 300 Ohm
123mW rms @ 500 Ohm
96mW rms @ 600 Ohm
59mW rms @ 1200 Ohm
43mW rms @ 1700 Ohm
35mW rms @ 2000 Ohm

Destiny skrev:
[...]
[Graham Slee Novo]
[...]
[Rokert tekst:]
Output: (both channels fully driven - 0.05% THD)
150mW rms into 32 Ohms,
40mW rms into 600 Ohms
[...]
Hvis, jeg ikke har misforstått helt er det betydelig mindre futt i Graham Slee Novo enn i STELLO HP100 og NuForce Icon HDP. Dette gjelder spesielt for hodetelefoner med høy impedans, men den er vel ikke kraftig for lavimpedante heller. Denon-hodetelefoner har lav impedans, men Graham Slee Novo er altså mindre allsidig enn de to andre.
Eneste av disse som kan betegnes som strømsterk er STELLO HP100.

NuForce Icon er helt ok men ikke mer (som "strømleverandør").

STELLO HP100 klarer å opprettholde ca 9V maks utgangsspenning (i hver kanal) nesten uansett last. Ved 16 ohms last begynner den å vise tegn til "utmattelse". Meget bra.

Graham Slee Novo leverer ikke mer guffe enn en liten Sansa Clip+.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
Ja da har John Blue forsterkern blitt henta og kobla opp Det visuelle inntrykket er veldig bra, et solid kabinett på 2,8kg gir et veldig godt inntrykk av god kvalitet.


Har også rukket en liten lytt på den, den er da helt rå og trenger sikkert en del timer med innspilling.

Men her kan vi virkelig snakke om natt og dag kontra Argon forsterkern som jeg hadde, selv med creek obh 2 strømforsyning, musikken kommer til live på en helt annen måte, vokal og instrumenter står frem med klart mer kjøtt og blod, og kraft og dynamikk? en helt annen verden.

Bassen er klart tørrere, og puster på en helt annen måte, inntrykk av rom atmosfære er klasser bedre, dette skal bli morro og teste mere fremover. Det kommer egne bilder i morra.


Destiny.. :)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Violectric V200

Output Power in 600 Ohms = 570mW
Output Voltage in 600 Ohms = 18,5V

Output Power in 50 Ohms = 2700mW
Output Voltage in 50 Ohms = 11,6V

8)
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
Loevhagen skrev:
Violectric V200

Output Power in 600 Ohms = 570mW
Output Voltage in 600 Ohms = 18,5V

Output Power in 50 Ohms = 2700mW
Output Voltage in 50 Ohms = 11,6V

8)
Ikke veldig strømsterk.
Burde gitt samme spenning ved 50 ohm som ved 600 ohm. Da må utgangseffekt være hele 6845 mW ::)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.824
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Gratulerer Destiny :)
Denne Hydra vil nok helt klart bistå med adskillig mere liv i dine Denon enn hva tidligere Argon HA1 klarte.
Kjenner denne godt da jeg har hatt en sånn i hus selv ;)

gismo
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.272
Antall liker
226
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Gratulerer Destiny :)
Denne Hydra vil nok helt klart bistå med adskillig mere liv i dine Denon enn hva tidligere Argon HA1 klarte.
Kjenner denne godt da jeg har hatt en sånn i hus selv ;)

gismo
Takk for det gismo :) Førsteinntrykket er veldig bra. får la den rusle og gå noen timer så tror jeg dette blir bra, i hvertfall til hva jeg forlanger av en hodetelefonforsterker ;)

Destiny.. :)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Bart skrev:
Loevhagen skrev:
...
Output Power in 50 Ohms = 2700mW
Output Voltage in 50 Ohms = 11,6V
Ikke veldig strømsterk.
Burde gitt samme spenning ved 50 ohm som ved 600 ohm. Da må utgangseffekt være hele 6845 mW ::)
Godt og vel mer enn strømsterk nok tipper jeg ... nesten 21,3 dBV i 50 ohm ... mine hodetelefoner gir ca 110 dB SPL ved 1V ... 131 dB SPL blir litt i meste laget ...

mvh
KJ
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Var på HIFI-klubben i dag å hentet AH-A100 + lånte HA2 Tube (Argon)
Akkurat ferdig med oppkoblingen.
Drivverk-Pioneer PD-S06
Digitalkabel fra audioquest til Stello DA100 Signature
Moondorf sølv/gull RCA til Argon HA2 tube, til Denon AH-A100.
Bare satt Pioneeren på repeat, kan spille slik en stund før jeg lytter mere.
Måtte jo prøvelytte noe. Førsteinntrykk ganske bra men håper det blir bedre.
Et eksempel: Kari Bremnes, Over en by. Spor 14 Over en by.
Trompeten låter mer luftig, og detaljene klarere enn på noe annet utstyr jeg har hatt.
DET ER RETT UT AV ESKEN !. MERE AV ALT TAKK !!
Fortsettelse følger !
 

Vedlegg

Dalakong

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2009
Innlegg
191
Antall liker
0
Var og kjøpte HA2 for noen dager siden. Jeg har AH-D2000 headset. Hadde HA1 før. Jeg er meget fornøyd med dette oppsettet. I forhold til HA1 så er HA2 mer åpen, mer rom og varme samt den er mer detaljert. Jeg var i utgangspunktet fornøyd med lyden i HA1. Men har man de 800kr ekstra HA2 koster, så ville jeg anbefalt den. Den trenger nok noen timers innspilling før den lyder optimalt.

Ha1 skal jeg selge.
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Argon HA2 er levert tilbake til hifiklubben.
var imponert med en gang, men den ble liksom ikke bedre. Mulig den trenger mye mere innspilling.
Det som irriterte mest med HA2, var at jeg ikke kunne justere volumreguleringen mer enn ca. 3mm
fra 0 til mitt lyttevolum. Volumreguleringen var i tillegg veldig "lett"
Jeg fikk heller ikke slått lyden helt av.
Var heldig i dag, dumpet over en annonse her på sentralen.
Kjøpte MUSICAL FIDELITY M1 SERIES M1 HPA og Grado SR80 I Hodetelefoner, Skal hente i morgen!
Har lest mye bra om M1 HPA på nett, så håper dette blir moro.
 

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
pink panter skrev:
Argon HA2 er levert tilbake til hifiklubben.
var imponert med en gang, men den ble liksom ikke bedre. Mulig den trenger mye mere innspilling.
Det som irriterte mest med HA2, var at jeg ikke kunne justere volumreguleringen mer enn ca. 3mm
fra 0 til mitt lyttevolum. Volumreguleringen var i tillegg veldig "lett"
Jeg fikk heller ikke slått lyden helt av.
Var heldig i dag, dumpet over en annonse her på sentralen.
Kjøpte MUSICAL FIDELITY M1 SERIES M1 HPA og Grado SR80 I Hodetelefoner, Skal hente i morgen!
Har lest mye bra om M1 HPA på nett, så håper dette blir moro.
Gratulerer! Tror det er et meget godt valg. MF M1 HPA får veldig god testomtale i siste utgave av HiFi News & record Review..den får faktisk karakter "outstanding product". Den sto veldig, veldig høgt på min ønskeliste... :D
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
pink panter skrev:
Argon HA2 er levert tilbake til hifiklubben.
var imponert med en gang, men den ble liksom ikke bedre. Mulig den trenger mye mere innspilling.
Det som irriterte mest med HA2, var at jeg ikke kunne justere volumreguleringen mer enn ca. 3mm
fra 0 til mitt lyttevolum. Volumreguleringen var i tillegg veldig "lett"
Jeg fikk heller ikke slått lyden helt av.
Var heldig i dag, dumpet over en annonse her på sentralen.
Kjøpte MUSICAL FIDELITY M1 SERIES M1 HPA og Grado SR80 I Hodetelefoner, Skal hente i morgen!
Har lest mye bra om M1 HPA på nett, så håper dette blir moro.
Takk for dine inntrykk av Argon HA2.

Jeg håper du skriver om dine inntrykk av Musical Fidelity M1 HPA når du er blitt klok.
 

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Skal prøver å beskrive mitt inntrykk av MF M1 HPA. :)
Har bare spillt med oppsett- PD-S06 drivverk-Stello DA100Signatur DAC-MF M1 HPA til Denon AH-A100/Grado SR80i.
Får også her ( som med argon Ha2)bare bruke en liten del av volumreguleringen. På MF 0 ca. kl 7. lyttevolum ca. kl 8.
men her har volumregulering akkurat "riktig" motstand. Hele forsterkeren virker veldig solid bygget.
Lyden er nok det beste jeg har hatt. Var ikke helt fornøyd med en gang, om det var MF som ikke var innspillt, eller hodetelefonene vet jeg ikke. Først var bassen slapp og udefinert. Og når den ble bedre, virket det som diskant og øvre mellomtone ble skarp og veldig sssssssssssssss! Heldigvis så løsnet det etter hvert.
Nå er bassen stram og kontant, all antydning til skarphet og sss i diskanten er borte. ;D
Det virker heller ikke som den er veldig kresen på gode/dårlige opptak.
Skal prøve med USB + spille uten Dac litt senere, må bare spille med dette oppsettet litt først og prøve litt
forskjellige typer musikk. Skal komme med nytt innlegg, når jeg har prøvet litt mer.
Mvh Morten
 

Vedlegg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
pink panter skrev:
[...]
Får også her ( som med argon Ha2)bare bruke en liten del av volumreguleringen. På MF 0 ca. kl 7. lyttevolum ca. kl 8.
men her har volumregulering akkurat "riktig" motstand.
[...]


Du kan evt. forsøke Rothwell In-Line Attenuators. De har fått gode tester (se vevsiden) og anbefales også ofte som løsning i brevspaltesvar o.l.:
  • http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
  • http://www.stereolab.no/Rothwell_Audio_Products.htm
Stereolab yter god service.
 

Vedlegg

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Takk for tipset!
Rothwell RCA er på vei i posten fra Stereolab, og ja de yter veldig god service. :)
Skal bli spennende å prøve.
 
Topp Bunn