Hodetelefoner til reise - Anbefalinger ønskes

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.484
Torget vurderinger
8
Da jeg er mye på farten I forbindelse med jobb kunne jeg tenke meg et sett med hodetelefoner til å bruke når jeger på reisefot.
Ønsker da å bruke de på pc, ipad ol.
Kriteriene må være at de kan tale en støyt, ikke ta for mye plass, og gjerne ha et hard case etui til å pakke de i. God støydemping fra omgivelsene er også et must på lange flyreiser.

Hodetelefoner har overhode ikke hatt prioritet her i garden så jeg er fullstendig blank.

Forslag mottas med takk :)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Nesten alt du nevner får du i et par kjente hodetelefoner til 350 kroner. Men, når du nevner "God støydemping fra omgivelsene er også et must på lange flyreiser" så er det egentlig kun ett sett som klarer det: Bose QC15.

De spiller ikke best på noe som helst - men er nr. 1 når det gjelder støydemping på flyreiser. Pick your poison...
 
S

sorgenfri

Gjest
Jeg får sånn morsom helium stemme når jeg bruker de!

Kona måtte ha noe for å kunne leve med mine LCD ...det baller fort på seg:)
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.484
Torget vurderinger
8
Tusen takk for raskt svar.
Skal se det blir QC15 når jeg kommer meg hjem :)

mvh
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Bose QuietComfort 15 og Creative Aurvana Live!

Nesten alt du nevner får du i et par kjente hodetelefoner til 350 kroner. Men, når du nevner "God støydemping fra omgivelsene er også et must på lange flyreiser" så er det egentlig kun ett sett som klarer det: Bose QC15.

De spiller ikke best på noe som helst - men er nr. 1 når det gjelder støydemping på flyreiser. Pick your poison...
Loevhagen skriver altså om følgende hodetelefoner som vi har skrevet om i separate tråder:
Soundgarden har for øyeblikket Bose QuietComfort 15 på tilbud til kr. 1995,-. Det er mulig at tilbudet kun varer denne helgen.

Vær oppmerksom på at noen mennesker ikke tåler støykansellerende hodetelefoner fordi de opplever en ubehagelig trykkvirkning. Man bør derfor prøve slike før man kjøper en.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hodetelefoner for profesjonelle

Da jeg er mye på farten I forbindelse med jobb kunne jeg tenke meg et sett med hodetelefoner til å bruke når jeger på reisefot.
Ønsker da å bruke de på pc, ipad ol.
Kriteriene må være at de kan tale en støyt, ikke ta for mye plass, og gjerne ha et hard case etui til å pakke de i. God støydemping fra omgivelsene er også et must på lange flyreiser.
[...]
Mange opplever at rundt-ørene-hodetelefoner er mest komfortable hvis man skal benytte dem lenge av gangen. Noen, men langtfra alle, synes også at ørepropper fungerer bra. Få synes vel at de fleste oppå-ørene-hodetelefoner fungerer bra for langtidsbruk(?)

En del hodetelefoner for profesjonelle oppfyller mange av dine krav. De gir god lyd for pengene, er bygd for å tåle både røff bruk og endog misbruk, har ofte utskiftbare (slite)deler og kabel, leveres ofte med solid etui/veske/koffert. En del av dem kan legges flate og/eller klappes sammen. En del av de lukkede isolerer ganske bra mot omgivelsesstøy, men støykansellerende hodetelefoner er bedre mot jevn støy.

Se gjerne innlegget "Studio Headphones - Leading Models Compared".

Pass på at hodetelefonen har passende lav impedans og tilstrekkelig høy sensitivitet hvis hodetelefonen skal plugges rett i datamaskin, mobiltelefon, nettbrett o.l.
 
Topp Bunn