Hodetelefon forsterker

alphaomega

Medlem
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
13
Antall liker
0
Noen som har erfaring med rimelige hodetelefonforsterkere?
gjerne her til lands.

Har ikke funnet det helt store utvalget på nett...

Rega eller creek? Thats it?
Erfaringer/Innspill??

Har ikke hodetelefoner enda da dette er en helt ny "greie"for meg.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Tja, HPX.no har jo Corda-forsterkerne fra Meier-Audio. De er meget bra.

Ellers er det nok en god idé å importere selv. Finnes mye fint i hodetelefonforsterkere rundt omkring.
Mange artige rør-greier fra Kina.

Jeg har sikkerrt nevnt det før, men salgsforumet på Headfi.com er supert for å gjøre kupp på slike ting.
Bare vær obs på 110 volt vs. 230 volt.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Musical Fidelity X-Can v3.
Kjøpte en slik for å drive HD-600 på "stue-anlegget" og aldri sett meg tilbake etter det, ikke er den dyr heller. Telefonutgangene på forsterkere er ofte ikke noe mer en billig chip.

http://www.audioart.no/tilbehoer.php
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3

alphaomega

Medlem
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
13
Antall liker
0
Takker for svar folkens!

synes 6000 er dyrt for en forsterker til hodetelefoner..... ??? Hva med de jeg foreslo? creek eller rega? Ingenting å ha eller?

som sagt har jeg ikke høretelefoner heller så her snakker vi ca 8-10 lapper....totalt sett.

flere synspunkt?
 
B

bamsemann

Gjest
Takker for svar folkens!

synes 6000 er dyrt for en forsterker til hodetelefoner..... ???  Hva med de jeg foreslo? creek eller rega? Ingenting å ha eller?

som sagt har jeg ikke høretelefoner heller så her snakker vi ca 8-10 lapper....totalt sett.

flere synspunkt?
Jeg har hatt Rega head ampen, funka bra... bytta over til M.F. X CAN V3 Det ble enda bedre..

Kjøpte meg så en Creek classic 5350se med innebygd headamp, og syntes faktisk den funka enda bedre enn M.F. en på mine Sennheiser HD 650..

Så jeg mener at headampen til Creek er veldig god, kjøp den..

bamsemann.. :)
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
Rega Ear passer godt til f.eks. Sennheiser HD600 og HD650, siden Rega'ens lydkarakter er ganske lys.

Den passer ikke så godt til lettdrevne hodetelefoner og/eller de som allerede er nøytrale eller litt lyse.

Når det gjelder Creek, er det ikke noen vits å kjøpe de billigste, f.eks. OBH-2. Med mindre du får dem veldig billig, er de ikke verdt penga. OBH-21SE skal være helt grei.

Meier Corda Aria til litt under 4.000,- er meget bra greier. Her får du også en god USB-DAC.
http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12841
 
Topp Bunn