hjelp til høytalervalg..

weltschmerz

Medlem
Ble medlem
15.07.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Heisann, jeg har tenkt å oppgradere gutterom stereoen og trenger litt hjelp med valg av høyttalere, da jeg ikke har all verdens peiling.. Penger har jeg heller ikke mye av så det blir ikke det dyreste på markedet. Hadde disse i tankene: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Hoeyttalere/Gulvhoeyttalere/GALE_4040_Hoeyttalere_Loenn.htm

http://www.hifiklubben.com/NO/Produ...ttalere/DALI_Concept_6_Hoeyttalere_Cherry.htm

http://www.hifiklubben.com/NO/Produ...eyttalere/DALI_Blue_3003_Hoeyttalere_Sort.htm

Har også tenkt å kjøpe en NAD C320BEE Integrert forsterker for å drive høyttalerene.. Noen som har erfaring med noen av delene? Burde jeg satse på annen forsterker til noen av disse høyttalerene? Inspill mottas med stor takk :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har hatt Galene. Kjøpte dem i et anfall av nedsatt tilregnelighet og til tross for at jeg hadde hørt dem i butikken! Spurte selgeren hvor bassen var, han svarte at høytalerne ikke var innspilte bassen ville komme etter hvert. Bassen kom aldri. Resten var ikke mye å skryte av heller. Ga dritten bort etter et år, har ikke savnet dem et mikrosekund.
Mvh
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Gale er ikke allverden som det blir nevnt her, men jeg ville nok sett litt nærmere på Concept-serien om jeg var deg. Tror du får mye for pengene.

Siden du også skal ha ny forsterker, ville jeg ikke utelukket Cambridge.Du får sikkert testet høyttalerne med både NAD og Cambridge hos HFK. Blir litt lettere å ta en avgjørelse når du selv hører på det du vurderer å kjøpe, men for all del, tips fine å ta med seg :)

Hva er budsjettgrensa di da?
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
880
Antall liker
914
Torget vurderinger
4
Om du skal ha gulvstående til en billig penge nytt er det kanskje verdt å kikke på svensk/kinesiske Dynavoice. Det snakkes mye om at disse skal være veldig gode, til tross for den vanvittige lave prisen.

Ellers så tilbyr jo hificenteret Qln Qubic som også spiller fletta av prislappen sin.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Dynavoice-forslaget støttes. Gir mye mer for pengene enn Gale.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
880
Antall liker
914
Torget vurderinger
4
Det er lettere å gi konkrete anbefalinger om du forteller oss litt om hva salgs musikk du helst lytter på og hvordan og hvor stort rommet du skal bruke utstyret i er. Krav til utseende? Gulvstående eller stativ? Det er relativt stor forskjell på hvilke høyttalere som fungerer best til hva i så rimelig prisklasse.
 
C

cosmos

Gjest
hadde helt klart kjøpt Qubic. de kunne nok kostet det dobbelte.
 

weltschmerz

Medlem
Ble medlem
15.07.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Takker for mye svar. Da utelukker jeg Gale, hehe
Anlegget skal stå på et rom som er.. tja, ca 15 kvm.. men skal nok flytte til større leilighet snart.. Har lest litt her om forskjellen mellom gulvstående og stativ, men virker som om det går mest på personlige preferanser..? Har egentlig mest erfaring med gulvstående.. Musikksmaken er veldig allsidig, men blir mest rock i alle slags former, endel jazz også.. også litt hip hop og noe ambient, så litt bass hadde vært bra, da er vel gulvstående best etter hva jeg forstår... Budsjettet er vel på ca 7000 for høyttalere og forsterker. Dynavoice virket fristende, men likte ikke akkurat utseende :-/ Blir nok QLN eller Dali Concept 6. Ingen som har en mening om Dali Blue serien? Ser at HiFi Klubben har en Cambridge forsterker til samme pris som NAD.. men Cambridge'n har vel ikke platespiller utgang? Har en NAD platespiller nå.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg vil nok tatt en kikk på PSB T45 og Patos Basic serien. Tror disse nok er minst like bra (sannsynligvis bedre) enn Daliene. Forsterkeren må vel heller ikke kjøpes hos Klubben? Både Rotel og Harman Kardon har vel gode stereoforsterkere med innebygd RIAA mener jeg.
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Såvidt jeg kan se på HFK's sider, så har verken C320BEE eller C325BEE platespillerinngang. Du kan få dette som en tilleggsmodul til Cambridge for 298,- pluss montering, men det ser ut til den ikke passer versjon 2... :-/

Men du kan jo få kjøpt Cambridge 540P til 600,- og NAD PP-2 til 700,-!
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Blir nok QLN eller Dali Concept 6. Ingen som har en mening om Dali Blue serien? .
ser at du vurderer disse conseptene sammen med den nad forsterkeren, og du sier du vil ha noe bass, da bør du ikke kjøpe denne kombinasjonen!!!
 

weltschmerz

Medlem
Ble medlem
15.07.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
ser at du vurderer disse conseptene sammen med den nad forsterkeren, og du sier du vil ha noe bass, da bør du ikke kjøpe denne kombinasjonen!!!
hm, du mener kun Concept 6 høyttaleren, eller?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
ja jeg mener consept 6 høyttalerne, de virker ganske så bassfattige.
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
concept 6 er noe bass fattige ja. det er også de små i dali`s blå serie.
 

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Innlegg
316
Antall liker
1
Ville vel ikke helt avskrevet Dynavoice selv om finishen på F6 (som er latterlig billig ift hvor bra den faktisk låter!) er noe enkel. Hva med de større modellene til Dynavoice - M65 og M85? Som for F6 får du her utrolig mye for pengene - 2k svenske for M65 og 3k svenske for M85 (Ser ikke ut til at noen har dem på lager i Norge?) er BILLIG! (http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=1515)

I tillegg er disse lettdrevne (92dB / 1w for M85) og trives med forsterkere som har bra med strøm men et mer beskjedent antall watt. NAD bør mao være en bra match. M85 kan være i overkant til 15 kvadrat, men flytter du til et større rom så blir de i hvertfall ikke for små! ;-)

Problemet kan være å få tak i sakene her i Norge, bor du nære svenske-grensa er det jo greit, ellers tar vel transporten en del tid. Og så får du jo ikke sett/hørt dem i forkant da...
 

weltschmerz

Medlem
Ble medlem
15.07.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Har lest litt rundt om Dynavoice M-65 nå og tror jeg går for den (til tross for utseende) og NAD forsterkern. Takk for hjelpen folkens :)
 
Topp Bunn