Hjelp til Bi -Wire av Audiovector Si3 Signature

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Trenger tips ifb med kobling av høytaler kabler til Audiovector Si3 Signature med 3 sett innganger. Jeg har Nordost flatline bi-wire kabler. Det er i dag en koblingbøyle mellom terminalene tilnærmet lik første bilde, men ikke bøyd. Jeg skal bruke en effekt forsterker (Primare A31.2)
Har funnet bilder på nettet av forskjellige koblinger - hva er best eller rett?
 

Vedlegg

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.109
Antall liker
3.225
Torget vurderinger
1
Her er det ikke noe rett eller galt, så lenge du ikke kortslutter mellom rød og sort. Prøv deg frem, det du synes låter best er best for deg.
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei
Ikke bruke bøyle/ Dårlig lyd.Gå for kabler ,kan jo også bruke avisolert strøm kabler, med HEL kobber, gjerne flere stk flettet sammen pr side ,prøv med en om gangen, bortimot gratis Tweaks.
Mvh
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Triwirekabel er litt vanskelig å få tak i, men det jeg pleier å gjøre er å bruke en kombinasjon av gode jumpers og biwirekabel i de tilfeller triwire eller triamp er umulig.Som vist på siste bildet oppi her. Her har DENSEN og AUDIOLAB fordeler. Audiolab bruker et loadinput på baksia av stereoforsterkerne for daisychaining, mens Densens pre kan kobles til hele 4 stereoforsterkere..Kjør gjerne biwire mellom de to nederste terminalpar, og så jumpers mellom mellomtone og duskantterminalene- fex Nordost Norse.I de tilfeller du har en integrert amp med preout , samt stereoeffekt, lar du den integrerte ta forforsterkerfunksjoner og diskantforsterkeri via singlewire. Stereoeffekten får biwirekabel , og tar bass/mellomtoneforsterkeri.

MEN:D: Det kuleste og beste er selvfølgelig å dra inn 3 stereoblokker eller seks monos- med pre og CD..man skal gjøre det ordentlig om noe skal gjøres.
 
Sist redigert:

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hva som er riktig? Er det ikke bare å lytte og velge det som låter best!? Låter kansje likt?


Mvh
MOrten
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.830
Antall liker
38.542
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Tror neppe du hører noe forskjell uansett hvordan du kobler det,gode kabler og jumpere så har du det :)

mvh
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ikke for å være frekk, Motoren, men se å få voksen ut av øra...hehe..
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.830
Antall liker
38.542
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ikke for å være frekk, Motoren, men se å få voksen ut av øra...hehe..
Her er det ikke noe voks,dette har jeg testet ut mange ganger med 0 resultat.
Som sagt gode kabler og jumpere så har diu det :cool:

mvh
 
Topp Bunn