Hjelp til å teste effekt forst

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg har nylig kjøpt en Bel Canto dac, som også har mulighet til å kjøre pre delen rett i effekt forsterker.
Siden jeg kun har integrert forsterker, så får jeg ikke testen hele potensialet i dacen, som jeg tror kan kunne heve seg betraktelig når den blir brukt direkte inn i et eff-forsterker.
Noen der ute som har et godt eff-trinn, som er villig til å hjelpe meg?
Jeg bor like utenfor oslo (lørenskog), og kan være behjelpelig med kjøring til/fra.
mvh
Bjørn
 

re2

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
33
Antall liker
4
Du kan bruke Krell'en din som ren effektforsterker ved å kjøre en av inngangene som prosessorinngang. Er det "home theater through put" Krell kaller det? Jeg tror det er valgfri inngang; se i manualen!

vh
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Tror den har det ja, men vil lyden fra Bel Canto dac/pre gå 100% rett til effektdelen i Krellen, eller vil den måtte gå via kretser i krellens pre del som vil gi litt Krell signatur?
Jeg har hørt at en ren eff-forsterker vil være et bedre valg enn int-forsterker. Derfor har jeg stor interesse av å høre selv om det vil gi meg lydmessig fordel.
Hvis ja, så blir det innkjøp av effekt og salg av Krellen.
PS: Romerikinger, nå er det på tide å stå opp og hjelpe en bror i nød ;)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Sørgelig lite hjelp å få :-[ Er det ingen her på forumet som er villig til å teste sin forsterker på mitt anlegg?
Send gjerne PM
 
Topp Bunn