Hjelp til å finne acryltallerken til eldre Pro-Ject.

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.464
Sted
Fredrikstad
Har en ca 10 år gammel Pro-Ject 6.1 som mangler tallerken, men ellers i bra form. Tenkte det ville bli like billig å bestille en acryltallerken fra en 3 parts leverandør.
Dette er samme modell som den litt nyere versjon 6.9, men min har dårligere arm.

Har googlet uten å finne noen.

Noen som har erfaring med dette?
Kanskje den er for gammel?

Takker for all informasjon jeg kan få.


/Rubyred
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sånn umiddelbart vil jeg tro at det er dårlig stelt med ettermarkedsduppeditter til Pro-Ject. Selv om de selger mer enn Rega om dagen blir det ganske annerledes, pga. det voldsomme antallet forskjellige modeller. Rega har jo sine ganske 'like' spillere med mange like- og i hvert fall deler som kan brukes om hverandre. Det er jo samme tallerken på P-3 og P5, samme subplatter på P-1/2/3/5 og så videre, for ikke å snakke om 'historiske' produkter.

Tipper derfor at sikkerstikket er å skaffe en original fra produsent. Ikke så spennende, men...
 

gadus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2010
Innlegg
94
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Godt du tar vare på den gamle traveren :)

her er min Pro-ject 6, samme spilleren som du har, bare at min er hakket gamlere. Bygd om plinth, skiftet arm og tallerken, funker som GULL nå ;D



Jeg kjøpte en Acryltallerken for Pro-ject Debut på ebay for ca 50 euro, funker kjempebra. Vær dog oppmerksom på at acryltallerken veier mye mindre enn det orginale tallerken oppsettet med metall, glass og filt. Du må kompensere mye på justeringen av fjæringen for å i det hele tatt få spilleren i vater etter tallerkenbytte. Selv vurderer jeg bytte ut platestrammer til ett lodd som veier 760gr i bronse, tilfører bra med masse på tallerken da :)

som sagt, se etter talleken til Pro-ject Debut på ebay eller lign, finnes maaange flere å få tak i da. Søker du etter tallerken til Pro-ject 6.1 finner du lite desverre.

Liten notis til slutt..... Det er MYE å hente på å bytte ut Pro-ject armen. Project bruker samme standard som Linn på armfeste, så det er mye å velge i. Selv kjøpte jeg en Jelco SA750D, knallfin arm!!!! Kom på ca 3300 inkjl frakt fra England ;D
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
Gå til din lokale hifipusher (Solberg skaffet til meg for et par måneder siden) og få han til å bestille en Pro-Ject Acryl-It fra Ljudtema til deg. Koster 890 spenn eller noe.

http://www.project-audio.com/main.php?prod=acrylit&cat=accessories&lang=en

Hvis det kniper, har jeg originaltallerkenen fra Debut-en min i stål liggende, til gratis utlån. ;)
Vil den akrylplata være en oppgradering fra MDF plata til RPM5?

Den i akryl ser iallfall veldig stilig ut.
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.464
Sted
Fredrikstad
Her er det mange gode innspill.

Ble kjempelekker den spilleren gadus. Bra tips med den acryl tallerkenen. Skal se hva jeg finner på ebay.

Ang. den Jelco armen ,har jeg telt på knappene allerede, men ikke på Pro-Ject spilleren. Har en del drivverk, og Jelco er foreløpig førstevalg på en av de andre. ;)

Igjen, takk for tips.


/Rubyred
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.464
Sted
Fredrikstad
Dazed skrev:
Gå til din lokale hifipusher (Solberg skaffet til meg for et par måneder siden) og få han til å bestille en Pro-Ject Acryl-It fra Ljudtema til deg. Koster 890 spenn eller noe.

http://www.project-audio.com/main.php?prod=acrylit&cat=accessories&lang=en

Hvis det kniper, har jeg originaltallerkenen fra Debut-en min i stål liggende, til gratis utlån. ;)
Så ikke denne gett.

Lokale krefter "to the rescue"! ;)

Har`n i bakhånd. Skal ikke se bort fra at jeg tar kontakt.


/Rubyred
 
Topp Bunn