Hjelp med strømforsyning - her, i Tromsø, eller området rundt?

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.610
Antall liker
3.727
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Vet ikke om dette er rette underforum, men satser på at jeg treffer rett.

Jeg har problemer med summing i strømforsyningen til en ASR. Forsterkeren virker som vanlig, men det er en summing i strømforsyningen som jeg ønsker å bli kvitt.

Summingen synes ikke å komme fra trafoene, men fra et sted på "printbordet". Har vært i kontakt med konstruktøren - Schaefer - som har vært utrolig hjelpsom, men han hadde ikke vært borti dette før. Han mente at summingen var for høyfrekvent til å komme fra selve trafoene, og nevnte at det muligens kunne være et rele som summet. Anbefalingen var å søke å få feilsøkt lokalt her hos meg, da frakt er så kostbart. Den veier 37 kg, så den er ikke så kurant å sende innen Norge heller.

Etter hva Schaefer sier, er strømforsyningen relativt enkelt bygget opp, så det skal være en kurant jobb å feilsøke for noen med kunnskaper. Er rimelig oppegående teknisk selv, men tror ikke jeg skal begi meg inn på å stikke fingrene ned i den. Ikke har jeg apparatur heller. Legger ved et bilde av strømforsyningen, slik at dere ser oppbyggingen.

PSU - bilde.jpg


Jeg trenger derfor litt hjelp til feilsøking og eventuelt få utbedret feilen. Om noen her inne vet/har tips om hva det kan være, så mottas også dette med takk.

Er det noen som er/vet om noen i Tromsø-området som kan se på denne/være til hjelp?

Har også en video som jeg har tatt opp hvor du kan høre feilen. Kan legge denne ut dersom det kan være et poeng.

Edit: Er selvfølgelig villig til å betale for hjelp, profesjonelt eller om det er entusiast. Poenget er å finne noen med kompetanse på dette.
 
Sist redigert:
Topp Bunn