Hjelp med IFI micro

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Jeg kjøpte nylig en ifi micro her på sentralen.Har først fått koblet det opp nylig,men får kun lyd på den ene kanalen. Har prøvd med to ulike platespillere og to sett rca kabler. Tips til problemsøking?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ta en tlf til selger, samt prat med Terje Nilsen hos Audioaktøren. Tidligere hadde Terje agenturet på iFi. Og funker den der....da kan du glede deg. Hvis det er den jeg tror det er, vurderte jeg den faktisk selv. Men forsikre deg om at de andre tilkoblede delene fungerer som de skal UTEN iFi i kjeden, da ligger problemet et sted i nyanskaffelsen din. En defekt boks = full monetær refund. Hvis den har blitt postsendt: Transportskade, refundert av Posten via skademelding og annen dokumentasjon. Legg da merke til at Posten overtar eiendomsretten til iFi´en. Og de vil destruere den.
 
Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.618
Antall liker
15.692
Torget vurderinger
2
Hei Dharmabum.

Da jeg sendte deg denne i juni sjekket jeg at den fungerte og prøvde både MM og MC PUer. Jeg prøvde også forskjellige innstillinger og kunne tydelig høre at det påvirket lyden ut av høyttalerne. Den ble sendt i originalforpakningen og der ligger den godt.

Du har prøvd forskjellige kilder/kabler og har nå kun lyd i høyre kanal.

FOR SIKKERHETS SKYLD: er du sikker på at du har koblet deg på rett INN-port på iFI? Altså at ditt MM-signal går til MM-Inn?

Prøv å bytte om på V og H kanal INN til iFi, uten å endre på UT-kablingen til forsterkeren din.
Dersom du hadde lyd i Høyre og nå får lyd i Venstre kanal, så er det ikke feil på iFi'en. Da ligger feilen i signalet fra kildene.
Men du skriver at du har prøvd forskjellige platespillere og kabler, så det virker ikke sannsynlig.

Det er også en mulighet for at noe er feil med tilkoblingen til din forsterker. Du kan alltids prøve en annen tilkobling på forsterkeren, om det er mulig. Bare for å sjekke det. Om du har LINE eller AUX i tillegg til PHONO IN, for eksempel, kan du prøve en av disse.

Selvsagt en mulighet for at noe er kommet løs under postgangen, men den ble pakket slik alle iFi'er sendes ut og ble lagt i en bobleplastkonvolutt. Det er mulig at du kan komme gjennom med en transportskade til posten, men det er såpass lenge siden den ble sendt at jeg ikke vet om det er mulig?

Jeg skriver gjerne en erklæring til posten om at den fungerte feilfritt da den forlot meg.
 
Sist redigert:

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
En venn av meg åpnet IFI'en i dag og det så ut til å være en løs lodding på printkortet,så han loddet over for å se om dette kunne være årsaken til manglende lyd-det var det,funker som bare rakker'n nå! Takk for innspill og støtte underveis;)
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.618
Antall liker
15.692
Torget vurderinger
2
Enda godt. Posten må ha skaffet seg noen nye transportbånd. Kjæresten har sendt avsted dusinvis av keramikk-krukker med posten uten problemer, til hele landet. Men den seneste måneden har det vært skader på hver eneste forsendelse.

Kanskje iFi Micro fikk seg litt for ublid behandling, slik at en lodding knakk. Godt at du fikk hjelp, dharmabum. Det er en formidabel RIAA, overraskende god.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hardingfele, Dharma: En lodding, altså....det klassifiseres her som transportskade. Men den ER knallgod. Bare så synd vi ikke lenger har norsk import på iFi..
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Hardingfele, Dharma: En lodding, altså....det klassifiseres her som transportskade. Men den ER knallgod. Bare så synd vi ikke lenger har norsk import på iFi..
Hei!

Vi hos AudioAktøren i Horten er norsk importør av ifi-audio.

Vi hadde utstilling og demo av ifi-audio oppe i Tårnsuiten, rom 312, under Hi-Fi Messen i Horten.

Vi har to nettsider, som du kommer inn på ved å klikke her:

Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN

Audioaktøren

Hallvar M. Rostad
Salgssjef
Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
Audioaktøren
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Beklsger misforståelse, Moto. Jeg forsto det sånn etter samtale med Mr. Nilsen at iFi var uten import i Norge etter det siste store ryddesalget. Så feil kan man ta:rolleyes:
 
Topp Bunn