Hjelp! Jeg skal kjøpe RIAAtrinn og har ikke peiling!

mhpanzer

Fersking
Ble medlem
22.04.2010
Antall liker
0
Mitt nåværende oppsett består av:
Høyttalere: B&W CM7
Forsterker: Arcam FMJ A38
..Med Nordost Blue Heaven kabling. Kanonoppsett etter min mening!

Men nå er tiden kommet for å teste ut vinylens verden. Jeg har anskaffet meg en 25(kanskje mer) år gammel B&O beogram 5000, i håp om å bli hekta. Har testet den, og alt funker. Det som nå mangler er bare en liten "boost" signalmessig.

Er det noen som har forslag til et allsidig og vellydene RIAAtrinn som støtter både mm/mc, og som ikke koster skjorta? Max budsjett er på rundt 2000, men gjerne billigere da dette bare er utprøving.

Håper det er noen som kan hjelpe en stakkar vinylrookie.
Cheers..!

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.089
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Du finner nok en cambridge riaa her på brukten,skulle være mere en god nok for en test i vinylens verden ;)

mvh

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.357
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Enig med motoren at en Cambrige 640 er et bra inntog til vinylverden. Ellers så har jo Pro-Ject mange gode og rimelige riaaer.

OU812

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Et riaatrinn skal jo passe pickupelementet, og en Beogram 5000 er jo en anstendig grammofon, forsåvidt. Bare pass på at du blir "put off" fordi du handler en kombo som ikke er helt optimal. Når jeg ser på utstyret du har, ser det ut som om du vektlegger rytme foran fyldighet og klang. Til den prisen ville jeg kikket etter brukte ting fra Graham Slee, Project og Cambridge. Har du muligheten til å prøve fler, er det en fordel. Sjekk forresten at det er liv igjen i pickupelementet, ettersom spilleren er noen år gammel.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en Holfi Batteriaa på børsen til småpenger. Den ville jeg nok kikket veldig mye nærmere på. ;) Den er ikke min, forresten...

mhpanzer

Fersking
Ble medlem
22.04.2010
Antall liker
0
Tror jeg heller mot cambridge 640P. Det virker sikkert bra! Så får jeg heller oppgradere senere om jeg får bruk for det;)

Takk for flotte svar!
Mvh,
Marius

Topp Bunn