Hjelp! Hegel H80 Problem, vil ikke installeres til PC

Murrey

Fersking
Ble medlem
11.10.2013
Innlegg
2
Antall liker
0
Heisann!

Kjøpte en Hegel H80 i dag, og har nå et problem jeg trenger litt hjelp til. Når jeg kobler den til PC via usb-kabel og skrur den på, så skjer det ingenting på PCen. Den oppdager rett og slett ikke at noe er koblet til, og driverne blir da naturligvis ikke installert, så jeg lytter foreløpig kun til stillhet. :rolleyes:

Har forsøkt å prøve alle USB-inngangene på PCen, samt gått inn i BIOSen for å de-aktivere det innebygde lydkortet (i tilfelle det krøllet seg til). Har også avinstallert driveren til M-Audio lydkortet jeg hadde installert fra før. Det fulgte ikke med noen USB kabel med Hegelen, så jeg har bare brukt den som sto i M-audio lydkortet - denne kabelen har akkurat den samme "firkantete" endepluggen som passer til Hegelen.

Det står jo fint lite troubleshooting og hjelp i manualen og på sidene til Hegel. Plug and play skal det være, men den gang ei... :(

Håper noen her inne har noen tips og råd rundt hva som kan være galt. PCen er forøvrig helt flunkende ny fra komplett.no, og virker strålende.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Årevis siden jeg har brukt Windows; men må du ikke fortelle Windows hvor den skal sende lyden ut?
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Har du prøvd å gå inn via Start/Kontrollpanel/ maskinvare og lyd/Legg til enhet/søk. Trodde dog at Windows ville se enheten som et eksternt lydkort.

USB på hegelen bør/må vell være aktivert.

Normalt dukker dog de fleste USB enheter opp automatisk hos meg.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.075
Antall liker
3.142
Torget vurderinger
1
H80 er ganske ny, se om du finner løsningen ved å gå til H300 på hegels nettsider.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
..eller send en mail direkte til Bent. Det har funka for min del ang en eldre H4A, tror jeg det var!
 

Murrey

Fersking
Ble medlem
11.10.2013
Innlegg
2
Antall liker
0
Takker for svar folkens! Nå fikk jeg det til, måtte gå inn på avspillingsenheter i Windows og aktivere en av valgene der inne. Nå funker det som en drøm, og lyden er helt rå :)

Eneste jeg lurer på nå, er om det er normalt at det "popper" fra forsterkeren når jeg bytter mellom kanalene?
 

X3MKungen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2013
Innlegg
927
Antall liker
245
Sted
Helsingborg Sverige
Ja det är nomalt da det är digitale kanaler. Det för den skall stänga signalen för den släpper på nästa.

Stort grattis till din H80. Jag valde mellan den och Primare I32 med MM30 kortet. (Det skilljer 20.000)

Hegel levererar helt klart vad den lovar.
 
X

X186841

Gjest
Er dere fornøyd med H80 lyden ? Vurderer den for tiden.
Har hørt på H100 hos min sønn , men den ble litt "tynn" i lyden , men leser att flere mener H80 har litt mer kjøtt på benet.

Hadde tenkt å kjøpe en Peachtree eller noe annet på tilbud på høstpuls hos OHC , men når de begynner å krangle med potensielle kunder på mail om strømledning er det slutt for min del.
Påstår att alle inkl. Hegel , untatt Burmester sender med "skrøpelige" nettkabler som gjør att produktet ikke yter bra.

Mailet Hegel og de syntes deres produkter funker helt utmerket med medsendte nettledning. Derfor de har lagt den ved , verre er det ikke som de sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: G95

X3MKungen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2013
Innlegg
927
Antall liker
245
Sted
Helsingborg Sverige
Er dere fornøyd med H80 lyden ? Vurderer den for tiden.
Har hørt på H100 hos min sønn , men den ble litt "tynn" i lyden , men leser att flere mener H80 har litt mer kjøtt på benet.

Hadde tenkt å kjøpe en Peachtree eller noe annet på tilbud på høstpuls hos OHC , men når de begynner å krangle med potensielle kunder på mail om strømledning er det slutt for min del.
Påstår att alle inkl. Hegel , untatt Burmester sender med "skrøpelige" nettkabler som gjør att produktet ikke yter bra.

Mailet Hegel og de syntes deres produkter funker helt utmerket med medsendte nettledning. Derfor de har lagt den ved , verre er det ikke som de sier.

Lån hem en H80 och testa.
Jag var supernöjd med den.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.125
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om du er kunde hos dem, så låner de ut amper og diverse mot depositum. Man betaler ofte for komponenten med mulighet for å returnere og få kronene tilbake om man ikke er fornøyd. Har gjort dette selv noen ganger.Burde ikke få noen problem der.
 
Topp Bunn