Hjelp! Havarert Vdh PU

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Hallo Folkens.

NOEN har i dag prestert å knekke canteliver`n på min kjære Vdh Grasshopper III.

Kan noen være behjelpelig med HVOR jeg henvender meg for å få den reparert?
(Finner ingenting om dette på deres hjemmeside og der står hifiklubben som distributør i Norge.)

Sakset det understående fra en gammel tråd, kan det som står fortsatt stemme?:


"
van den Hul,
Utfører: alt fra re-tipping til gjenoppbyggning fra bunnen av.

Pris: variabel alt etter hva som må gjøres. Ved forespørsel for ca. to år siden oppga Audio Media en minimumspris på 4500,-.

Annet: re-tipping/reparasjon utføres kun gjennom godkjente forhandlere; man kan ikke henvende seg til vdH direkte (har prøvd). Norsk forhandler er Audio Media. For de eventyrlystne eller folk med slunken lommebok som likevel MÅ ha en vdH-nål tilbyr Duratone Hi-Fi i USA den samme servicen fra $490 for re-tip på aluminium cantilever til $690 for nål og ny cantilever i Boron."



Takker for all hjelp, her er det krisestemning :'(
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dette var spesielt ille, og du må nok ta eit par telefonar.

Agenturet er no visstnok hos hifiklubben, som du har fått opplyst. Men dei satsar fyrst og framst på kablane, og er usikre i kva grad dei skal driste seg til å ta inn pickuputvalet. Du bør kontakte ein av Hifiklubben sine butkkar, syne dei pickupen, og forklare at du har betalt ca 20 kkr for han. Nemn tidlegare pris, og spør om dei kan ta seg av dette, eller om det er betre om du tek direkte kontakt med van den Hul i Nederland (han snakkar utmerka engelsk).

Går ikkje dette, kan du sende meg ein PM, så skal eg sjå om eg kan pushe litt her&der...
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Audiophile-Arve skrev:
Dette var spesielt ille, og du må nok ta eit par telefonar.

Agenturet er no visstnok hos hifiklubben, som du har fått opplyst. Men dei satsar fyrst og framst på kablane, og er usikre i kva grad dei skal driste seg til å ta inn pickuputvalet. Du bør kontakte ein av Hifiklubben sine butkkar, syne dei pickupen, og forklare at du har betalt ca 20 kkr for han. Nemn tidlegare pris, og spør om dei kan ta seg av dette, eller om det er betre om du tek direkte kontakt med van den Hul i Nederland (han snakkar utmerka engelsk).

Går ikkje dette, kan du sende meg ein PM, så skal eg sjå om eg kan pushe litt her&der...
Takker så mye, får forsøke med henvendelse, håper først på Audiomedia, må si den lokale Hifiklubbsjappa ikke akkurat frister, omlag Elkjøpkompetanse der tenker jeg. (Prisen er jo enda verre en du nevner, dette er nyeste type i GLA versjon med villendene pris på ca 4200 Euro, LITT forareglig med omlag 200t spilletid :()


mvh
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Kondulerer!
Ikkje så lenge sidan eg var i kontakt Sven Zackariassen, Audio Media. Han formidlar forsatt pickupar og reperasjon frå Van den Hul. Ta kontakt med han. Har fått rask og god servis der.
MVH
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.060
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
12
Huff da Kjetil. Er det fruen som vil ha mere kos eller er det rødvinsspilling? For det kunne vel ikke være . . . .
Samme hvordan, det er kjedelig uansett. Håper dette løser seg fort.

[VRI KNIV I ÅPENT SÅR]
Begynner stygt å nærme seg Colibrien min i pris nå hæll :) ?
[/VRI KNIV I ÅPENT SÅR]
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Trondmeg skrev:
Huff da Kjetil. Er det fruen som vil ha mere kos eller er det rødvinsspilling? For det kunne vel ikke være . . . .
Samme hvordan, det er kjedelig uansett. Håper dette løser seg fort.

[VRI KNIV I ÅPENT SÅR]
Begynner stygt å nærme seg Colibrien min i pris nå hæll :) ?
[/VRI KNIV I ÅPENT SÅR]

Fruen tar skylda :eek:

Den gode nyheten er at faktura er betalt, så forhåpentligvis kan jeg snart gjenoppstå fra "hifidøden" :D
(har dratt ut alle kontakter og gitt f....... her) :'(
 
Topp Bunn