Hjelp en nybegynner å komme igang!

Some11

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2014
Innlegg
145
Antall liker
115
Sted
Eid
Torget vurderinger
2
Hei leser, er interessert i å lære meg å produsere elektronikk og har egentlig gjort det en stund! har lest mye teori og forumtråder rundt om på Internett, men når enn leser femti forskjellige artikler, fra forskjellige forfattere som omhandler like mange forskjellige temaer innen bygging/konstruksjon av hifielektronikk er det vanskelig å holde noen rød tråd gjennom egenopplæringen og det gir på en måte lite mening. Har Basic-god forståelse for elektronikk og oppbygningen av enkle elektriske systemer da jeg jobber som Industrimekaniker, men ønsker å gå dypere inn i teorien bak HIFI komponenter og eventuelt en dag lære meg å bygge selv. Er der noen her på sentralen som har linker til noen gode online lærebøker, som har noen formening om hvor man skal begynne for å lære seg dette fantastiske faget, eller om dette er noe som er forebeholdt ingeniørene?!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.402
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Kanskje begynne med noen byggesett først? Finnes mye forskjellige typer og vansklighetsgrader og da får du også tid til å samle verktøy og diverse måleinstrumenter du trenger.
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.526
Antall liker
1.043
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Har du ører og loddebolt, er det bare å Google seg til kunnskap etter hvert ved hjelp av magefølelsen. Verden er full av bygge tråder og forum for alt. Personlig startet jeg med å reparere kassett spiller 7 år gammel. Du kan jo starte der:)

Edit; Ingeniør er ikke en beskyttet tittel.
 
Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes