Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Nydelige høyttalere! Hadde lommeboka vært litt tykkere:confused: de står høyt på ønskelista!
    Beskriv litt om lyden. Regner med det spiller musikk til tusen!

    Mvh
    Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Meget god lyd på Pharaoh. Trenner & Friedl sin filosofi er at det skal spille musikk, høyttalerene skal være lette å plassere i lytterommet, og de skal spille bra på all slags musikk. Fra kammermusikk til heavy.

    Men så skal vi over fra 8 tommere til 15 tommere. Det er premiere på de nye Isis i Andreas sitt lytterom.
    Andreas har selv ikke hørt dem før i lytterommet sitt og er like spent som meg.

    Her rigges de på plass, 65 kg per stk.


    Roadtrip 2013 120.jpg
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Så, hvordan opplevdes det?

    Det sier seg vel selv at de store Isis til tre ganger prisen av Pharaoh spiller bedre. Det som også imponerte var at Andreas bare plantet dem rett ned, få cm fra bakvegg, og de spillte som en drøm med en gang.

    En av de beste lytteopplevelser jeg har hatt, hos en fantastisk hyggelig vert :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da var en fantastisk dag over. En stor opplevelse for en entusiast som meg.
    Takk til Andreas!

    På veg ut måtte jeg stoppe opp og ta en ekstra kikk på den vakre Brinkmannforsterkeren, nydelig!


    Roadtrip 2013 140.jpg
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Må nesten ta med at innimellom så kan man nesten ikke tro sine egne ører. De små The Lola's....
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da sier jeg takk for denne gang med en litt uvanlig, og ekskusiv, slutt :)
    En takk til min kjære som har tatt noen av bildene, og som gledet seg like mye som meg.
    Hun er like glad i musikk og god lyd som meg, og hun synes at jeg har en fantastisk hobby :)
    Det kan ikke bli bedre!

    Takk for følge, og fortsatt God sommer...




    Roadtrip 2013 131.jpg
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Spennende høyttalermerke med svært forskjellige varianter.

    Er det Seas Excotic i mellomtonen på toppmodellen
     
    Sist redigert:

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Spennende høyttalernerke med svært forskjellige varianter.

    Er det Seas Excotic i mellomtonen på toppmodellen

    Hei Hel
    Nei det er et fransk merke etter som jeg husker. Tror det har noe med 8 eller 28 eller noe sånt å gjøre. Kan finne det ut.
    Mellomtonen står i eget ventilert kammer, mens bassen er en blanding av horn og bassrefleks. Diskanten er hornladet hvor hornet er dreiet ut i aluminium, designet av T&F.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Andreas hadde en god del norsk musikk. Det ble f.eks spillt eldre Terje Rypdal, Madrugada, Mari Boine, og Jan Garbarek.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Spennende høyttalernerke med svært forskjellige varianter.

    Er det Seas Excotic i mellomtonen på toppmodellen
    Hei Hel
    Nei det er et fransk merke etter som jeg husker. Tror det har noe med 8 eller 28 eller noe sånt å gjøre. Kan finne det ut.
    Mellomtonen står i eget ventilert kammer, mens bassen er en blanding av horn og bassrefleks. Diskanten er hornladet hvor hornet er dreiet ut i aluminium, designet av T&F.
    Spennede konstruksjon. Diskanthornet minner om de som er på klassiske blå JBL studiomonitorer med spredegitter foran.

    Når du sier blanding av horn og bassrefleks, kan det være Big Vent Refleks (som etter det jeg vet nettopp er en bassport som åpner seg som et horn og har en vesentlig bredere frekvensrespons enn en bassport, allikevel har den ikke et lite kompresjonskammer men et full size kabinett som en vanlig bassreflekskonstruksjon)?


    (håper det går greit med litt teknisk prat i tråden :) )
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Noe du planlegger å importere? Virker som fornuftige konstruksjoner
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Artig å se hvordan de lager det. Skikkelig håndverk. Det er BVR ja, faktisk samme type som i Impulse H6 (som hadde en port). Det er ikke så lett å beregne en BVR for en DIYer dessverre. Hadde vært noe det med en høykvalitets fulltone, helt enkelt. Bassen i BVR er mer lettbent og dynamisk enn i en ventilert kasse. Bygde meg et par H6 og likte lyden godt.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Flott billdereportasje, sånt liker vi ;)
    Så ut til å være en spennende produsent, med øye for dem riktige prioriteringene.

    /JR
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Artig å se hvordan de lager det. Skikkelig håndverk. Det er BVR ja, faktisk samme type som i Impulse H6 (som hadde en port). Det er ikke så lett å beregne en BVR for en DIYer dessverre. Hadde vært noe det med en høykvalitets fulltone, helt enkelt. Bassen i BVR er mer lettbent og dynamisk enn i en ventilert kasse. Bygde meg et par H6 og likte lyden godt.

    De fant ikke gode nok dataprogrammer på nettet for å beregne og Peter Trenner måtte utvikle eget program for å beregne BVR. Det er også Peter Trenner som beregnet diskanthornet. Det var en utrolig rask og hurtig bass til å stå så nærme bakvegg.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Noe du planlegger å importere? Virker som fornuftige konstruksjoner

    Vurderer det sterkt, og har tilbud stående. Men Norge er et lite land og det er ikke lett å innarbeide nye dyre merker, det blir også dyrt. Isis vil nok komme på ca 300 000 i Norge. I tillegg så ønsker de at forhandlere har flere modeller tilgjengelig for demo......Vi får se....
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Flott billdereportasje, sånt liker vi ;)
    Så ut til å være en spennende produsent, med øye for dem riktige prioriteringene.

    /JR

    Takk!
    Enig, liker også filosofien og prioriteringen deres!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Isis låter sikkert kanonbra. Ser at den bruker kompresjonsdriver i diskanten og dynamisk 8 tommer. Kommer selv til å teste akkurat den kombinasjonen på mine dipoler og havner trolig på 97-98 totalfølsomhet.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Veldig fine høyttalere! Hadde jeg hatt mye penger og skulle kjøpe høyttalere for stue og ikke dedikert lytterom ville jeg sjekket ut disse.

    Jeg tror de delvis bruker drivere fra italienske 18sound. De er de eneste jeg vet om som bruker TiN i membraner i noen av sine kompresjonsdrivere. Stivere, men tyngre enn beryllium.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det må ha vært helt fantastisk å få besøke disse gutta. Det er rett og slett et skikkelig grum høyttaler merke!
    Skulle dette merket hatt noe Norsk importør er det deg Torry. Du vet å sette pris på flott håndverk.
    Flott og høre men damen din som er like glad i musikk som deg. Meget pen var hun også:D

    Mvh
    Andreas
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Veldig fine høyttalere! Hadde jeg hatt mye penger og skulle kjøpe høyttalere for stue og ikke dedikert lytterom ville jeg sjekket ut disse.

    Jeg tror de delvis bruker drivere fra italienske 18sound. De er de eneste jeg vet om som bruker TiN i membraner i noen av sine kompresjonsdrivere. Stivere, men tyngre enn beryllium.
    Se det ja, 18sound var det. Takker Jeno!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det må ha vært helt fantastisk å få besøke disse gutta. Det er rett og slett et skikkelig grum høyttaler merke!
    Skulle dette merket hatt noe Norsk importør er det deg Torry. Du vet å sette pris på flott håndverk.
    Flott og høre men damen din som er like glad i musikk som deg. Meget pen var hun også:D

    Mvh
    Andreas
    Takk Andreas, jeg har løpende kontakt med dem så det kan nok hende at noe skjer....
    Hvis noen skulle være seriøs interressert i noen av modellene deres så gjerne ta kontakt.
    Damen min er et funn rett og slett :)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det må ha vært helt fantastisk å få besøke disse gutta. Det er rett og slett et skikkelig grum høyttaler merke!
    Skulle dette merket hatt noe Norsk importør er det deg Torry. Du vet å sette pris på flott håndverk.
    Flott og høre men damen din som er like glad i musikk som deg. Meget pen var hun også:D

    Mvh
    Andreas
    Takk Andreas, jeg har løpende kontakt med dem så det kan nok hende at noe skjer....
    Hvis noen skulle være seriøs interressert i noen av modellene deres så gjerne ta kontakt.
    Damen min er et funn rett og slett :)
    Håper virkelig folk forstår hva dette er. Musikk formidlere av ypperst klasse!
    Ja, du et heldig Torry som har funnet en slik kvinne:) Ta godt vare på henne de vokser ikke på trær;)

    Mvh
    Andreas
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjekt å se deg rapportere om stort og smått igjen, hagto
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Peter hadde tatt med seg litt småsnacks for utprøving i Arild sitt anlegg.
    Her studerer Budda en stor hageslange fra Gutwire:


    Audiofreaks 022.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn