HighEnd Munchen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    WADAX fra Spania

    Speak1 - aktiv høytaler


    Pre1


     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg blir nesten litt deprimert av å se det. Så mye deilig hifi som har brent opp...
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Og nå har Roy Ervin i OAS lagt ut en glimrende reportasje på OAS' hjemmside.
    Et fint glimt inn i klubblivet, både i og utenfor messa.
    Veldig bra Roy Ervin!

    Mvh
    Morty
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Morty skrev:
    Og nå har Roy Ervin i OAS lagt ut en glimrende reportasje på OAS' hjemmside.
    Et fint glimt inn i klubblivet, både i og utenfor messa.
    Veldig bra Roy Ervin!

    Mvh
    Morty
    Takk for ros, det veier litt opp for at jeg måtte sitte til halv to natt til søndag og skrive rapport mens dere mesket dere på puben rett i nærheten...

    Her er for øvrig linken til messerapporten: http://www.oslo-audio-society.com/html/vi_har_besokt/Munchen_2009/Munchen_2009_Roy_01.html

    roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.919
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Dette var godt jobbet, Roy Ervin! Jeg synes den er litt bedre balansert i utvalget sammenliknet med 6Moons, selv om den ikke er like innholdsrik.

    Mvh. Bjørn
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    15.486
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Denne flotte oppsummeringen ble en "tidstyv av fritid" R.E.S., men nå har jeg lest to the bottom line og kan gå ut og lete etter solen igjen. -Våte øyne trengs å tørkes 8)

    Helt supert.

    Mvh
    Jan P.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Fantastisk OAS-rapport fra messen! Den Thorens platespilleren skal jeg ha!

    Deprimerende med brannen ... men kanskje også et varsko, med tanke på den lasten som går i forsterkere for tiden.

    En kommentar til reaksjonen på Chario Academy Sovran høyttalerne.

    Et av de oppsettene jeg derimot koste meg aller mest med, var et som bare kostet en brøkdel av de heftigste anleggene. I et rom hvor det var vanskelig å plassere høyttalerne optimalt, spilte italienske Chario Academy Sovran til 11.700 euro fantastisk engasjerende på en Lector syvkanals forforsterker, en hybrid effektforsterker og en gammel kjenning av meg som kilde, nemlig Lector CDP-7TL. Litt varm i klangen, men ellers ypperlig holografi og oppløsning, samt en godt definert bass. Der kunne jeg blitt sittende til kuene kom hjem uten å bry meg det spor om hifi, kun lytte til musikk.
    Det rare var at når jeg kom inn i samme rommet dagen etter, spilte det helt uengasjerende, så det viser hvor vanskelig det kan være å vurdere messelyd.
    Sjekket du været? Jeg sverger, det har effekt. (Har satt inn noen værtråder i Forskjeller og Testmetodikk. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35666.msg662809#msg662809)

    Man skal naturligvis også ta i betraktning effekten av ev. alkoholkonsum kvelden før ... ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    vredensgnag skrev:
    Fantastisk OAS-rapport fra messen! Den Thorens platespilleren skal jeg ha!

    Deprimerende med brannen ... men kanskje også et varsko, med tanke på den lasten som går i forsterkere for tiden.

    En kommentar til reaksjonen på Chario Academy Sovran høyttalerne.

    Et av de oppsettene jeg derimot koste meg aller mest med, var et som bare kostet en brøkdel av de heftigste anleggene. I et rom hvor det var vanskelig å plassere høyttalerne optimalt, spilte italienske Chario Academy Sovran til 11.700 euro fantastisk engasjerende på en Lector syvkanals forforsterker, en hybrid effektforsterker og en gammel kjenning av meg som kilde, nemlig Lector CDP-7TL. Litt varm i klangen, men ellers ypperlig holografi og oppløsning, samt en godt definert bass. Der kunne jeg blitt sittende til kuene kom hjem uten å bry meg det spor om hifi, kun lytte til musikk.
    Det rare var at når jeg kom inn i samme rommet dagen etter, spilte det helt uengasjerende, så det viser hvor vanskelig det kan være å vurdere messelyd.
    Sjekket du været? Jeg sverger, det har effekt. (Har satt inn noen værtråder i Forskjeller og Testmetodikk. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35666.msg662809#msg662809)

    Man skal naturligvis også ta i betraktning effekten av ev. alkoholkonsum kvelden før ... ;D
    Skulle ønske jeg kunne skyldt på det, men jeg satt jo å jobbet med messerapporten mens de andre drakk...

    Roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.919
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Demonoblokkene så stilige ut. Hvilket merke er det? Tror ikke jeg har sett før.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    orso skrev:
    Hva med Ascendo and Behold R.E.S.? Fikk du (eller noen andre) lyttet til de?
    Javisst, og det var noe av det jeg likte aller best. Hørte de på søndag morgen, men da hadde jeg ikke med kamera (tror jeg).

    Roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.919
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    "Behold -the bringer of light!"
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.998
    Antall liker
    6.219


    Jeg viste fruen dette blidet og nå vil hun ha kvite Avantier. ;D
    Jeg hørte forresten at Trigon og Avanti var en god match.
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.919
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Åh, det oppsettet der var meget pent..! :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Flott og balansert rapport fra R.E.S hånd.
    Morsomt å lese på trykk i Hjemmekino nr.6.
    Du rakk over et voldsomt spekter R.E.S, og dine betraktninger omkring Electrocompaniet avstedkom lett humring og smil i skjegget ;)

    Jada, vist la vi lyttemusklene til de avbildede Behold klasse D monoblokkene og Acendo ht.
    Jeg for min del synes det var en fabelaktig byggekvalitet på høyttalerne, men det ble spilt electonica og Madonna med mye tung synthbass og singling i toppen. Dette avfødet lytte tretthet etter 10 minutter.
    Dog ble musikkmaterialet gjengitt med stor hurtighet, stramt og tett.
    Jeg skulle gjerne ha lyttet til et noe bredere utvalg av musikk før å kunne mene noe mer.
    Jeg tror andre av OAS gutta har noe mer balansert syn på dette.

    Min kopp med te der nede for betalbare menneskepenger på høyttalersiden ble Triangle Magellan SW2, tannoy DC10T og WLMs oppsett med sub.
    Lengst opp på listen over "money no object" kom Magico M5 og TAD R1.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    Min kopp med te der nede for betalbare menneskepenger på høyttalersiden ble Triangle Magellan SW2, tannoy DC10T og WLMs oppsett med sub.
    Lengst opp på listen over "money no object" kom Magico M5 og TAD R1.
    Hva spilte Tannoy DC10T sammen med? Klarer ikke å se hva det er på bildene.

    Hørte noen på Tannoy Prestige Canterbury med Teac Esoteric elektronikk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn