High-end på Oslo Plaza 7-8 mai

N

nb

Gjest
torem skrev:
Heldiggris. Men kanskje lurt å legge igjen sjekkheftet hjemme :)
Kun om det faktisk er dekning, og da er det kanskje ikke noe problem;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.372
Torget vurderinger
13
Er det Acoustic Tuning som skal være importør for Devialet ?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Distributør tipper jeg, svenskene har importen......husker ikke navnet akkurat nå :-\
Mvh.KW
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.372
Torget vurderinger
13
Huff, - begynner å bli mange som skal ha en del av kaka da..
 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
KW skrev:
Distributør tipper jeg, svenskene har importen......husker ikke navnet akkurat nå :-\
Mvh.KW
Importør er Audionord, holder til i Stockholm.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ER dette ett åpent arrangement ?

Mvh Espen
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Ja, det er bare å fyre av gårde en email for å få en bekreftet plass.
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.058
Antall liker
1.367
Sted
Trondheim Stockholm
Utstyr på eventet vil være følgende:

-Magico Q5
- Audio Research CD-8
- Audio Research Anniversary Reference 5
- darTZeel NHB-458
- Devaliet D-Premiere
- darTZeel CTH-8850
- Synergistic Research Cells, Apex, Hologram D, etc,,,,,,
- etc....

Det er fortsatt ca totalt 20 plasser ledig søndag fordelt på kl 12.00 og 15.00.
Vennligst send mail på post@acoustictuning.com for påmelding.

Hvert event varer 2-2,5 time.

Velkommen!!.



Mvh.
HighendPlaza
www.hifimesse.no
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Si meg: Er det "ikke lov" å kommentere en sådan event?
Jeg stusser i alle fall litt, over at ingen har sagt eller ment noe?

Da blir jeg vel i så henseende den første til å kommentere.
Først og fremst takk til Frode for et flott event, med utstyr som i alle fall jeg, bare kan drømme om!
Skjønt - man vet jo aldri? LOTTO-kuponger leveres jo jevnlig. ;)

Lydopplevelsen var i alle fall svært bra, men rommet ødela kanskje noe av basspotensialet som Magico Q5 bør besitte?
Det ble i alle fall i miner ører, tidvis litt "boomy".
Mellomtone / diskant og dynamikk, ble derimot presentert på en måte som ikke levnet noe tvil om hva som bor i et slikt oppsett!
Hadde de lavere frekvenser blitt presentert på samme måte, hadde jeg ikke nølt med å bytte ut ovenstående "svært bra" med "fantastisk"!
Noe man strengt tatt bør forvente, den prisklassen man her befinner seg i?
Antakelig vil man neppe nøle med slike begrep, i en riktig setting.

Mer enn synd var det jo at man ikke fikk lyttet til monoblokkene fra darTZeel, selv om jeg mistenker at alternativet darTZeel CTH-8850, gjorde en helt grei jobb.
Beklager å si det, men det lukter vel litt av dårlig forberedelse?
Angivelig var årsaken for dårlige strømkurser på Plaza. Men slikt kan / bør jo kunne ordnes av teknisk avdeling på hotellet?
Jeg tør si det, ettersom jeg er "in the game" hva sånt angår.

Presentasjonen av Devaliet D-Premiere var jo også svært interessant, og får vel stå som et understatement på hva man kanskje skal / bør forholde seg til, etterhvert?
Det bor i alle fall nok av muligheter i et slikt konsept, selv om man i regelen vil stille seg litt skeptisk til slike "kvasi-løsninger"?
Jeg synes uansett at man bør gi et slikt konsept en sjanse, og erkjenne at verden går videre.
Takk igjen til Frode & Co, for en hyggelig seanse! :)
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Scrooge skrev:
Si meg: Er det "ikke lov" å kommentere en sådan event?
Jeg stusser i alle fall litt, over at ingen har sagt eller ment noe?

Da blir jeg vel i så henseende den første til å kommentere.
Først og fremst takk til Frode for et flott event, med utstyr som i alle fall jeg, bare kan drømme om!
Skjønt - man vet jo aldri? LOTTO-kuponger leveres jo jevnlig. ;)

Lydopplevelsen var i alle fall svært bra, men rommet ødela kanskje noe av basspotensialet som Magico Q5 bør besitte?
Det ble i alle fall i miner ører, tidvis litt "boomy".
Mellomtone / diskant og dynamikk, ble derimot presentert på en måte som ikke levnet noe tvil om hva som bor i et slikt oppsett!
Hadde de lavere frekvenser blitt presentert på samme måte, hadde jeg ikke nølt med å bytte ut ovenstående "svært bra" med "fantastisk"!
Noe man strengt tatt bør forvente, den prisklassen man her befinner seg i?
Antakelig vil man neppe nøle med slike begrep, i en riktig setting.

Mer enn synd var det jo at man ikke fikk lyttet til monoblokkene fra darTZeel, selv om jeg mistenker at alternativet darTZeel CTH-8850, gjorde en helt grei jobb.
Beklager å si det, men det lukter vel litt av dårlig forberedelse?
Angivelig var årsaken for dårlige strømkurser på Plaza. Men slikt kan / bør jo kunne ordnes av teknisk avdeling på hotellet?
Jeg tør si det, ettersom jeg er "in the game" hva sånt angår.

Presentasjonen av Devaliet D-Premiere var jo også svært interessant, og får vel stå som et understatement på hva man kanskje skal / bør forholde seg til, etterhvert?
Det bor i alle fall nok av muligheter i et slikt konsept, selv om man i regelen vil stille seg litt skeptisk til slike "kvasi-løsninger"?
Jeg synes uansett at man bør gi et slikt konsept en sjanse, og erkjenne at verden går videre.
Takk igjen til Frode & Co, for en hyggelig seanse! :)
+1 ;D
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Jeg vil gjerne takke AudioNord og Acoustic Tuning for å gi oss her i høye nord en anledning til å se og høre på slike eksklusive produkter fra øverste hylle.

Det var jobbet mye med på kort å få dette highend-anlegget til å låte slik det gjorde. Det var en mellomtone som fikk Diana Krall til å låte så godt som hun aldri har gjort før. Det hele var vektløst med med meget bra oppløsning og med en kroppslighet som var svært realistisk. Deilig ! Bakgrunnen var sort, tiltross for en airconditionpumpe som ikke var samarbeidsvillig.
Ble litt skuffet når jeg på lørdag hørte at Dartzeel-monoblokkene ikke kunne benyttes, og at en integrert forsterker skulle benyttes istedenfor. Denne synes jeg imidlertid gjorde det meget bra på de fleste parameter, og hadde faktisk mye av egenanskapene til en god rørforsterker. Men den måtte jobbe på fullt med disse høyttalerene i det store rommet, og bassen satt ikke slik det kunne ha gjort. I tillegg til at det ble litt presset ved litt krevende partier. Det hadde vært artig å hørt monoblokkene med sine krefter drive disse fantastiske høyttalerene. Da hadde vi sannsynligvis fått hørt hva de var gode for også i bassområdet. På Hugh Masekelas coaltrain ble det nå nok litt tamt og et litt lavt volum. Her hadde en forsterker med mer krefter vært på sin plass.

Ellers honnør til representantene for produsentene og importør/distributør for gode og informative innlegg om produktene det bli spilt på, og også om spennede Devialet D-premier. Denne fikk vi dessverre ikke hørte på, men det skulle bli mulighet til å høre denne hos forhandlere etterhvert, bl.a.hos NAT. Artig også høre at Audinord's Leif Häggmark hadde fått den til drive sine krevende Soundlab med impedanse ned i 0.2ohm. En høyttaler som får stort sett alle forsterkere til å gå i røyk.
Selv om solen var veldig klar og sterk på utsiden, ble dette en minneverdig og hyggelig seanse inne på Plaza denne fine søndagen.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Devaliet, Devilatet og Devialet, Devil Aetat, Devilej atet, Det vil je itte, Det va lett ;D

Mange muligheter, men lær det først som sist DEVIALET.

Mvh.KW
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.101
Antall liker
742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
122
KW skrev:
Devaliet, Devilatet og Devialet, Devil Aetat, Devilej atet, Det vil je itte, Det va lett ;D

Mange muligheter, men lær det først som sist DEVIALET.

Mvh.KW
du glemte levalier!
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.058
Antall liker
1.367
Sted
Trondheim Stockholm
Hei folkens!!

Vi takker for veldig hyggelige tilbakemeldinger og begeistring vedrørende sist helg event.
Våre internasjonale kollegaer syntes det var storstas å få muligheten til å presentere sine produkter med en slik flott ramme.
Det inpirerte også oss!!.

Målet er nå å skape slike eventer også i fremtiden, kanskje allerede i høst.
Heng med!!


Mvh.
HighEndPlaza
 
Topp Bunn