Diverse Hifitur på Sørvestlandet

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
To fryktløse hifinerder søker tungt utstyr i Stavanger området som etter lang tid i dvale søker oppmerksomhet, så har man ledig tid helgen tredje til femte september gi en lyd.

Jeg vet det finnes noen hornoppsett i området vi skulle ha besøkt for lenge siden så forhåpentligvis blir det mulig nå, i tillegg finnes det en som har byttet ut frontveggen med jbl elementer som muligens kan sette en støkk i oss, og om du har valgt å ligge under radaren men allikevel ønsker å vise frem anlegget så garanterer vi full anonymitet😁
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
Jeg ser at bursdagsfeiringen tar litt av 😁 ….. og det var vel fortrinnsvis hifiutstyr
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
Men litt mer seriøst snakk.

Ingen som har litt tid å avse for to harmløse hifi interesserte som elsker lyd med fart og futt? Gjør ingenting om det minner om virkeligheten heller.

For min del setter jeg horndynamikk og membranareal som førsteønske, men annen grom hifi, der det er gjennomtenkte løsninger er også veldig spennende.
 
Sist redigert:

karmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.07.2012
Innlegg
333
Antall liker
1.034
Men dere er velkomne her, jeg tror ikke det skjer noe spesielt den helga. Tilpasser meg når det eventuelt dukker opp. Så skal jeg kaffe og sjokolade klar.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Jeg kan forbarme meg over dere 04.09 hvis dere har lyst å ta turen innom. Fruen er på bål og bobler tur med jentegjengen så da er det forholdsvis fritt frem for desibelutfoldelser.
 
Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
Supert da er vi i gang, og får vi ristet liv i bonden også så ser jo programmet riktig så bra ut…
 

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.182
Antall liker
12.684
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Eg må sjekke timeplanen om eg er heime den helga.
Om eg er og de treng å fylle dagane, så må de gjerne ta turen til meg.
Ingen horn, og stort sett bare gammalt ræl, men det speler ganske bra.

Peder
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
Meget hyggelig med denne responsen :) Her må vi time og tilrettelegge som Olsen ville ha sagt, så vi får mest mulig ut av turen
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
Da har jeg overnattingsted klart fra torsdag til fredag. Det er en start. Ca 300 meter fra sentrum.

Noen som kan anbefale spisested - ikke for fancy.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.172
Antall liker
34.558
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Håper de får oppleve Stavanger i go'vær...
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.242
Antall liker
2.473
Torget vurderinger
1
Vi skal da tilbringe mesteparten av tiden inne, så været er underordnet selskapet
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.172
Antall liker
34.558
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Sant, men alltid kjekkest i godt vær.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
paakornet.no
Da har jeg overnattingsted klart fra torsdag til fredag. Det er en start. Ca 300 meter fra sentrum.

Noen som kan anbefale spisested - ikke for fancy.
Ikke vært der selv, men en på jobb skrøt av stedet.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
paakornet.no


Ikke vært der selv, men en på jobb skrøt av stedet.
Takk, så veldig spennende ut, så tror jeg tar den en gang det passer med min fru.
En småsulten arbeidskar alene, ønsker bare en god biff eller lignende, med et par øl ved siden.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
Da er vi på tur, selv om det ble noe avkortet kjøremessig - Stavanger var jo målet og derfra litt hit og dit.


Ingenting er jo bedre, da en får mer tid til det sosiale. Endestasjonen er gut_man, og på veien nedover blir det en stopp for å nyte stjernehimmelen.

Sånn jeg har forstått det blir den musikk, grilling og mulighet for en liten tår hjemme hos gutty - Kan det bli bedre:):):)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Du har forstått det helt riktig Shy! Håper det duger med burgere og pølser med tilbehør. Blir hyggelig med besøk. Har sendt kona over fjorden. Hun vokter fyret natt
.
12B7DC6C-E0D2-4257-BC38-081B470C1B49.jpeg
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
Ser konsentrert ut der, og med laptopen på fanget og en GT i høyrehanda kan en vel ikke ha det bedre.

Spiller forrykende, med en krisphet og snert som bare de beste oppsettene makter. Stort 3-D lydbilde med klang og dybde, noe av de mest troverdige jeg har hørt av horn på det, og i toppen all over - Høres bare ekte ut og foten går.

Det ble nok et hakk i skjeftet for Audiolense - For et program, og for en rigg :)
 
Sist redigert:

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Takk for hyggelig besøk til @The Shy og @Roald. Det ble noen timer i cave'n med et bredt utvalg musikk. Interessant og ikke minst lærerikt å kunne diskutere filter-prosedyrer, tips og triks i Audiolense og ellers dele litt erfaringer fra egne og besøkte systemer. Morro at du trekker frem egenskaper som jeg har jobbet litt for å få til og at lyden falt i smak.

Skulle trangen til å røre på seg igjen, er dere hjertelig velkomne begge to.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.226
Sted
Langesund
På turen var vi også innom kinoen til Arve Hunsbedt et par timer. Det kunne gjerne vart noe lengre, for det var en god opplevelse.

Krystallklart og voldsomt er vel et dekkene ord. På det rette basskuttet ble det en god fysisk øvelse på +3 på volumet. Er jo godt kjent med litt bass, men dette ble på en måte ennå mer fysisk en jeg er vant med. På ren lydkvalitet blir det noen små kompromisser i forhold til Hornriggen til gut_man. Lerret og høyttalere monter som en vegg skaper litt mindre frigjorthet og den dybdefølelse en får fra frittstående høyttalere. Da er det kjekt med et bra bilde, for det var helt rått.:)
Satt også og tenkte at her hadde prikken over i'en vært en Audiolensekorrigert bass. Følte den var bra men noe ujevn. Pirk kanskje, men alltid kjekt å ha noe å strekke seg etter.... ikke sant Arve ;)

Vil prøve å få til en tur med mer tid her.

Takker for en slående opplevelse.

Tor
 
Sist redigert:

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
617
Antall liker
2.626
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Takker så meget for greit besøk, Tor. Skal hilse fra fruen også, hun satte pris på at serveringen ble populær! :D

Er ganske klar over begrensningene anlegget mitt har, det er jo tross alt en kino. Med alle ulemper det medfører. Og, som vi snakket om, så burde rommet hatt en meter til i bredde og dybde (man blir jo aldri fornøyd...).

Hadde vært gøy å prøve Audiolense på bassene, ja. Er ikke sikker på om det hadde rydda opp mer effektivt, men det er alltid spennende å strekke seg etter noe, som du sier. Neste gang du kommer kan jeg hanke inn min faste lydmann, som styrer spakene, og se om du finner en justering du kan like enda bedre. Men da må vi nok ha en hel dag.
 
Topp Bunn