HIfi mysterier eller selvbedrag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    om.s

    Gjest
    For dere som hører forskjeller bør det jo være interessant å vite HVA man betaler for?

    Vidar
    Hører vi forskjeller er det mer interessant om den forskjellen er av en slik størrelse/dimensjon/proposjon eller "what ever you like too call it", er verdt å prioritere økonomisk (subjektivt prioritert), noen ganger ja! andre ganger nei!.....

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Jo.
    Jeg blir imponert over hvor mye kunnskap den mannen har innen digitalteknikk.
    Men jeg er mer imponert over at hans økende formelsamling har gjort han ute av stand til å høre forskjeller han tidligere kunne høre.
    Ref. den famøse kableltesten hvor S-ene kom og gikk.

    Tror jeg nå har oppnådd et fint rundt antall innlegg, og tiden er inne for å legge inn årene som debattant på HFS. Mye av det som var hifisentralen har nå blitt borte, meningsutvekslinger og deling av opplevelser er ikke noe folk lengre tør skrive om i redsel for reprimander. Vi får bare ønske velkommen MP3-generasjonen og (når den tid kommer) legge oss i graven vel vitende om at vi var den siste generasjonen som trodde vi hørte forskjell............

    In a norsk hifi-blad near you...
    R

    ;D gode poenger............

    mvh
     
    O

    om.s

    Gjest
    Det går da faen ta ikke an å vinne en debatt som har med den subjektive oppfattelsen.  De fleste her inne burde være opptatt av hvordan musikken høres ut hjemme hos dem selv.

    hifi vil aldri handle om hva som er riktig eller galt, det er ingen objektiv persepsjon om hva som er god lyd. Det viktigste er hvert individs ører, og ønske.
    Jepp!! ;D .....

    mvh
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Jo.
    Jeg blir imponert over hvor mye kunnskap den mannen har innen digitalteknikk.
    Men jeg er mer imponert over at hans økende formelsamling har gjort han ute av stand til å høre forskjeller han tidligere kunne høre.
    Ref. den famøse kableltesten hvor S-ene kom og gikk.

    Tror jeg nå har oppnådd et fint rundt antall innlegg, og tiden er inne for å legge inn årene som debattant på HFS. Mye av det som var hifisentralen har nå blitt borte, meningsutvekslinger og deling av opplevelser er ikke noe folk lengre tør skrive om i redsel for reprimander. Vi får bare ønske velkommen MP3-generasjonen og (når den tid kommer) legge oss i graven vel vitende om at vi var den siste generasjonen som trodde vi hørte forskjell............

    In a norsk hifi-blad near you...
    R
    Siden RoDa har lagt inn årene og tatt i bruk 200 hesters påhengsmotor - til fiskeskjær et sted - så regner jeg ikke med å få svar fra den kanten (Ikke spydig ment - for de som måtte tro det ;)) Jeg har imidlertid lyst til å kommentere første avsnitt:

    Med kunnskapen kommer tvilen om det man trodde var sant.

    Jeg ser det helt naturlig at vedkommende ikke lenger hører forskjell på S, s, S, S, s, og s, ved bytte av kabler. Det er nemlig teknisk umulig å få S'er til å låte forskjellig med normalt dimensjonerte kabler - som signal- og høyttalerkabler. Når man har fått etterprøvet sin tro om de enorme forskjellene, og finner ut at han har hørt mer enn han burde, setter ikke jeg noe spørsmålstegn ved det.

    Det er gjerne slik at man endrer sin kurs og sitt syn når et emne går over fra å være (over)tro til vitenskap. Det viser historien, alt i fra troen på en sykdoms opprinnelse og årsak, til da jorden plutselig ble rund som en kule - og det finnes fremdeles folk som tror at jorden er flat...

    Vidar
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn