HiFi-messen i Horten 2022! 20 års jubileum!

HiFi-messen 2022.jpg


Vi minner om at årets HiFi-messe nærmer seg. Og siden det er 20-års jubileum for messen, så kommer det til å bli litt mer enn vanlig. Noen overraskelser må vi jo ha på lur for å feire dette!

A4_HIFI_MESSEN_2022 (1).jpg

Vi kan røpe litt av hva som kommer til å skje, og så langt så blir det overraskende utstillere, kan fort hende det blir litt underholdning, hotellet vil tilby en egen messemeny med hyggelige priser, osv. Vi kan jo selvfølgelig ikke avsløre alt, men vi anbefaler dere å få med dere jubileumsmessen i år.
24-25 september er datoene, og det er da det skjer i Horten!


Arrangører er Audio Aktøren og DaCapo hifi
 

Kommentarer

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
390
Antall liker
1.160
Torget vurderinger
3
Og jeg (med flere, fra flere messer opp gjennom) anbefaler dere å markedsføre messa bedre enn tidligere - utstillerne ønsker seg mest mulig nytteverdi for kronene bak sin deltakelse og vi publikummere mest mulig utstyr å beskue.
Ut fra tidligere kommentar ser jeg at
Og jeg (med flere, fra flere messer opp gjennom) anbefaler dere å markedsføre messa bedre enn tidligere - utstillerne ønsker seg mest mulig nytteverdi for kronene bak sin deltakelse og vi publikummere mest mulig utstyr å beskue.
det blir markedsført i langt flere kanaler enn det du viser til. Aviser, tv Vestfold, Mail, tekstmeldinger osv.
 
M

MusicBear

Gjest
Ut fra tidligere kommentar ser jeg at

det blir markedsført i langt flere kanaler enn det du viser til. Aviser, tv Vestfold, Mail, tekstmeldinger osv.
Tror du/dere som arrangører undervurderer messa deres - mange som er hi-fi interessert som både hadde tatt fly fra Ålesund eller bil fra Kongsvinger hadde de visst om arrangementet - små reisekostnader opp mot hva folk kjøper utsyr for.
Vet du/dere jo selv, som leverandør av utstyr som ikke selges i lokale sjapper rundt omkring der folk bor.

Du nevner aviser - på vegne av utstillerne håper jeg du da tenker samkjøringer av aviser to tre timers reise-veg fra Horten og da fortrinnsvis nettutgaver i - selv ville jeg benyttet VG nett fordi alle er innom der opp til flere ganger om dagen.

TV Vestfold, javel, så har jeg oppdaget det - mange i målgruppen hos deres TV-tittere?
Du nevner mail/tekstmeldinger - disse må da være kjentfolk av så vel deg som messa siden du har kontaktdata til de?

For oss publikummere - kanonbra med minst mulig folk - tviler på utstillerne mener det samme.

Ikke se dette som noe surmaget kritikk fra meg men se det som det det er - oppfordring om bedre markedsføring til et arrangement det ellers ikke finnes andre uavhengige messearrangører av i Norge - klart denne hyggelige messa har større potensiale :) (y)
 

Audio Aktøren

Bransjeaktør
Ble medlem
06.05.2002
Innlegg
390
Antall liker
1.160
Torget vurderinger
3
Tror du/dere som arrangører undervurderer messa deres - mange som er hi-fi interessert som både hadde tatt fly fra Ålesund eller bil fra Kongsvinger hadde de visst om arrangementet - små reisekostnader opp mot hva folk kjøper utsyr for.
Vet du/dere jo selv, som leverandør av utstyr som ikke selges i lokale sjapper rundt omkring der folk bor.

Du nevner aviser - på vegne av utstillerne håper jeg du da tenker samkjøringer av aviser to tre timers reise-veg fra Horten og da fortrinnsvis nettutgaver i - selv ville jeg benyttet VG nett fordi alle er innom der opp til flere ganger om dagen.

TV Vestfold, javel, så har jeg oppdaget det - mange i målgruppen hos deres TV-tittere?
Du nevner mail/tekstmeldinger - disse må da være kjentfolk av så vel deg som messa siden du har kontaktdata til de?

For oss publikummere - kanonbra med minst mulig folk - tviler på utstillerne mener det samme.

Ikke se dette som noe surmaget kritikk fra meg men se det som det det er - oppfordring om bedre markedsføring til et arrangement det ellers ikke finnes andre uavhengige messearrangører av i Norge - klart denne hyggelige messa har større potensiale :) (y)
Så hva er ditt forslag til markedsføring av messa?
 
M

MusicBear

Gjest
Vil tro (foruten dette nettsted) at Lyd & Bilde og Stereo+ allererde er plottet inn. VG på nett tror jeg treffer flest, men kjenner jo ikke markedsførings budsjettet for messa deres.

Vil også tro utstilllerne har meninger og forslag om dette, jeg ville spurt de men også bedt om råd her inne - masse våkne mennesker her som sikkert bidrar om de blir spurt.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.496
Antall liker
4.784
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Dette vet nok dere som står bak messa og ellers driver god butikk, men:
FB annonsering, segmentert på interesse og geografi, samt Google ads er rimelig og treffsikkert. Mye bedre valuta for annonsekronene enn bred annonsering i ditto medier.
Tips: Hør med det lokale destinasjonsselskapet om de har en SoMe ekspert ansatt (eller innleid), som dere kan få trekke litt på. Messa tilfører jo regionen besøk og er dermed relevant for dem å bruke litt tid på.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
FB annonsering, segmentert på interesse og geografi, samt Google ads er rimelig og treffsikkert. Mye bedre valuta for annonsekronene enn bred annonsering i ditto medier.
Kjenner en som har brukt Google mye til annonsering, han også på jakt etter "mannen i gata kunder" og han har erfaring fra slik annonsering i forskjellig "formater" (les; antall annonsekroner til Google) og sier det funker veldig bra - forutsatt at det han annonsere for antas å omsette for så mye (!) at det dekker (monopolisten) Google sin høye annonsekostnad!
Tviler på at det messa i Horten genererer så mye økonomisk innkomst at det forsvarer en slik Google bruk.

Var jeg arrangør ville jeg gått i aktiv dialog med samtlige utstillere og luftet ut følgende:
- Kjære utstillere skal vi spleise på messeannonsering på VG.no fordi nesten alle er jevnlig innom der?

De som er på FB (av publikummere og utstillere) og tenker Horten denne helga burde vel også kunne spre rundt et felles budskap sammen med vedlagt messelogo:
- Oppleve favorittmusikken din med gåsehud i Horten 24/25. september på ei hyggelig hi-fi messe i sin 20. årgang!

Horten-messa er så kanonbra, ujålete og hyggelig at laaangt flere burde bli opplyst om ha som skjer i Horten den helga. For markedet for messa er der - trolig kun Drillo som ikke liker musikk.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.496
Antall liker
4.784
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Kjenner en som har brukt Google mye til annonsering, han også på jakt etter "mannen i gata kunder" og han har erfaring fra slik annonsering i forskjellig "formater" (les; antall annonsekroner til Google) og sier det funker veldig bra - forutsatt at det han annonsere for antas å omsette for så mye (!) at det dekker (monopolisten) Google sin høye annonsekostnad!
Tviler på at det messa i Horten genererer så mye økonomisk innkomst at det forsvarer en slik Google bruk.

Var jeg arrangør ville jeg gått i aktiv dialog med samtlige utstillere og luftet ut følgende:
- Kjære utstillere skal vi spleise på messeannonsering på VG.no fordi nesten alle er jevnlig innom der?

De som er på FB (av publikummere og utstillere) og tenker Horten denne helga burde vel også kunne spre rundt et felles budskap sammen med vedlagt messelogo:
- Oppleve favorittmusikken din med gåsehud i Horten 24/25. september på ei hyggelig hi-fi messe i sin 20. årgang!

Horten-messa er så kanonbra, ujålete og hyggelig at laaangt flere burde bli opplyst om ha som skjer i Horten den helga. For markedet for messa er der - trolig kun Drillo som ikke liker musikk.
Skal kanskje ikke bidra til en avsporing og lang diskusjon om annonseringsstrategier, men med små kroner får du MYE relevant dekning i SoMe og Google. Annonsering hos Schibsted, Amedia (lokalaviser) etc., er spurv med kanon og krever langt større investering, selv om det er online.
Ut over betalt annonsering, er selvsagt spredning gjennom utstillernes egne kanaler et must. Gjerne i form av "redaksjonell annonse, eller bare som et merke/logo for messa, som utstillerne tar med i egen kommunikasjon over en periode. Noe som er lett å dele og fanger positiv interesse, er en fristende og kort "advertorial" (annonse i form av en kort og appetittvekkende artikkel).
Og ikke minst: presseomtale er gratis, men minst 5 ganger så effektivt (fagpresse + lokalt rundt arrangørsted) som betalt annonsering.
Hilsen en som har levd av markedsføring og merkevarebygging on- og offline i 30 år :)
Slutt herfra - nå koster det snart konsulenttimer :ROFLMAO:
 
M

MusicBear

Gjest
Skal kanskje ikke bidra til en avsporing og lang diskusjon om annonseringsstrategier, men med små kroner får du MYE relevant dekning i SoMe og Google. Annonsering hos Schibsted, Amedia (lokalaviser) etc., er spurv med kanon og krever langt større investering, selv om det er online.
Ut over betalt annonsering, er selvsagt spredning gjennom utstillernes egne kanaler et must. Gjerne i form av "redaksjonell annonse, eller bare som et merke/logo for messa, som utstillerne tar med i egen kommunikasjon over en periode. Noe som er lett å dele og fanger positiv interesse, er en fristende og kort "advertorial" (annonse i form av en kort og appetittvekkende artikkel).
Og ikke minst: presseomtale er gratis, men minst 5 ganger så effektivt (fagpresse + lokalt rundt arrangørsted) som betalt annonsering.
Hilsen en som har levd av markedsføring og merkevarebygging on- og offline i 30 år :)
Slutt herfra - nå koster det snart konsulenttimer :ROFLMAO:
Enig med deg - allikevel med tro på en liten annonse (messelogo holder) på VG.no - utelukkende for å nå folk utenfor de vanlige kjente nett/kanaler hvor mange fra før av vet om det meste som skjer i bransjen.

Dessverre er messa i seg selv uten «stunt» ut over noen hotellrom i en Vestfold by fylt opp med hi-fi leverandører (som like dessverre) er for lite «mat» til at man ut over de aller nærmeste aviser får omtaler.
 
2

2xJ

Gjest
Det er og en begrensning på hvor mange det kan være på det hotellet og... ikkenoe stas og stå i kø i alle gangene heller.......
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Ja, de lokalene vil ganske fort få vekstsmerter hvis alt for mange "menn fra gata" dukker opp. Nå var jeg ikke på messa i fjor, så siste gang jeg var der i 2019 kunne det godt vært både litt flere utstillere og publikum, men alt med måte. F.eks. bare tenkt hvor komplisert det ville blitt å få med seg en demo på rommet til Stereofil (hvis de er der nå) hvis det var veldig mange flere publikummere.

Jeg har selvsagt ingenting i mot at flere menn fra gata interesserer seg for hifi, men spørsmålet er om Horten er den rette plassen for "folk flest". Noe sier meg at et større lokale nærmere Oslo er bedre egnet, og kanskje med større fokus på "lyd og bilde" enn mere tradisjonell 2-kanals stereo. De fleste "vanlige folk" jeg kjenner foretrekker Sonos framfor Sonus Faber hvis jeg kan si det litt spøkefullt.

Det beste forslaget vedr. annonsering så langt er vel at aktørene (utstillerne) annonser selv. Dette er langt på vei ei salgsmesse, og det er aktørene som skal selge ting der, ikke de som arrangerer messa (de kan riktignok annonsere som Audioaktørene og Dacapo :).
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.181
Antall liker
303
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ingen ledige overnattingsrom på hotellet. Nærmeste overnattings mulighet er 20 min. gå tur i fra hotellet.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.142
Antall liker
6.591
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Noe annet som er gratis mtp markedsføring er å teppebombe sosiale medier, nå er det maks en post i måneden på hifimessen sin Facebookside, det burde vært flere dager i uken slik at folk får det med seg og både besøkende og utstillere får innlegg som kan deles. Et enslig innlegg drukner i feeden til folk. Det er også flere store norske Facebookgrupper med hifi som tema med 20-30,000 medlemmer, de hadde man helt sikkert fått lov til å dele hos.
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.181
Antall liker
303
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Hotellet har vært fullt i sikkert tre måneder. Jeg stiller ut og selv jeg fikk ikke rom på hotellet begge netter.. Men 20 minutter gange er vel messen verdt! 🤓
Hvis man må fram og tilbake, så tar det dobbelt så lang tid 😂
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
2.506
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Sjømilitæresamfunn er ikke noe dårlig erstatter til messehotellet..
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.606
Antall liker
14.534
Sted
Langesund
Har somlet med bestilling av rom. Nå er visstnok, etter trivagos sider, nærmeste overnatting 2.2 km fra sentrum. Det blir jo minst 3 km på nattestid. Tror jeg tar med bobilen.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Har somlet med bestilling av rom. Nå er visstnok, etter trivagos sider, nærmeste overnatting 2.2 km fra sentrum. Det blir jo minst 3 km på nattestid. Tror jeg tar med bobilen.
Har sikkert godt av å gå av deg litt etter en fuktig aften.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.401
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har somlet med bestilling av rom. Nå er visstnok, etter trivagos sider, nærmeste overnatting 2.2 km fra sentrum. Det blir jo minst 3 km på nattestid. Tror jeg tar med bobilen.
Har du ringt de, eller prøvd å bestille fra hotellets egene side?
 

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.160
Link til alle artikler
164
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

Audio Aktøren bygger om butikken i Horten

  • 1
Vi rydder opp på lager mange god biter. Alt fra dyrt til billig. Vi gir også bort 30 år med Hi-Fi blader. Conrad johnson ACT2 Serie 2 Audio Note DAC 3.1X Cary Audio CAD-805 AE med div rør Cary...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet fra ifi GO bar Kensei

Nyhet fra ifi GO bar Kensei

  • 0
Nyhet fra ifi GO bar Kensei Prisen er 5.995,- og den er på lager. Ta kontakt: Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker

  • 3
Takk for alle som var innom rommet vårt på messen i Asker. Om noen ønsker å lytte mer på master tape er det bare å ta kontakt for avtale. Terje tlf 90762967 mail: terje@audioakt.no
Fortsett
Bransjenyheter
Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

Sound society messe i København, Scandic Sluseholmen 2-3 mars

  • 2
Audio Aktøren er distributør for TaraLabs kabler i Skandinavia, så stiller vi selvfølgelig på messen i København 2-3 mars. Vi stiller med et flott oppsett som består av Nagra Classic pre- og...
Fortsett
Bransjenyheter
For første gang i Norge Aidas Cartridges

For første gang i Norge Aidas Cartridges

  • 20
Velkommen til demo av Aidas hos Audio Aktøren Link aidas cartridges Terje Nilsen 90762967 terje@audioakt.no Our philosophy is to produce superior phono cartridges that provide outstanding...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg for demo av Icon Audio

  • 9
Vi ønsker alle velkommen til Audio Aktørens avdeling i Østfold/Sarpsborg Følgende merker kan lyttes til: Icon Audio ,Qln, Fyne Audio, Wharfedale, Cary Audio, Audio Analouge, EAR, Pass Labs...
Fortsett
Topp Bunn