Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her er v

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Du har rett i det rojoh , mange foreslår Audio Research t.o.m Geir Tømmervik hmmmm .
Som du ser spør og graver er virkelig usikker på dette byttet :p .
Men det behøver ikke skje imorgen .
Glemte at det har vært en Nachamichi Oms 1 CD spiller og EC 25 W Jub. mod. + ett par J.M.Lab og sist men ikke minst noe Mark Levinson på besøk men blei for dyrt :'( .
 
R

Rojoh

Gjest
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Husker en test av Responce four i danske High-Fidelity: Først ble monstrene drevet av en relativt heftig Gryphon, men bitene fallt ikke på plass før ARC (VT-150 tror jeg) ble koblet til... Tyler, som designer høyttalerne, bruker (eller ihvertfall brukte) visstnok Audio Research under utviklingen.

Mvh. Johan.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Leste i Stereophile Oct. 2000 og har pratet med Proac i England og de forstår ikke hvorfor ikke Future serien ikke har slått an , dette er jo noe annerledes og ikke Proac men dog , dette har kosta flesk og utvikle sier de og så går de ut av produksjon et. ett par år ? :'( .
Sporet vel litt av fra trådens innhold nå men har hørt Audio Research hos Hifi Guiden på Grunerløkka før han flytta sjappa til Hamar .
M.a.o lenge siden men det er jo andre mod. Focal Lab. serien som kan brukes også el. ? :-/
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Du har så rett så rett Rojoh , prata med Proac i dag også og tror du ikke de spilte på forslaget ditt , nemlig rør trinn ala Audio Research både fortrinn og effektrinn og sannelig min hatt var CD spillern av samme merke også, ja ja da veit jeg hva det skal leites etter ihvertfall :p .
 
R

Rojoh

Gjest
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Ser at det med jevne mellomrom dukker opp rør-preamper fra Audio Research på bruktbørsen. Effekttrinn er vel litt sjeldnere, men tror jeg ville sjekket ut den VT-100'en som Rudi skal selge. Var vel årets high-end produkt i Lyd&Bilde for noen år siden. (Ble vel også raportert om klar synergi sammen med preamp fra ARC).

Mvh. Johan.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Like fornøyd med Andre ;D .
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Æhhhh du er ikke " glemt " Andre men snart havner du på side 2 og det er ikke bra , men synspunktene har uannsett kommet fram :eek: .
 
O

om.s

Gjest
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Om.s har fra før utalt seg og det er tatt til etterretning og derfor også dette byttet ( av høytalere ) men hvor lenge var Adam i Paradis ?  ;D ;D ;D ;D .
He he, jeg er fortsatt i paradis, men når det er sagt så har vel stort sett alt av elektronikk og kabler blitt byttet siden ProAcène.
Og nå er også siste kabel investeringen gjort så det er bare å lene seg tilbake og nyte musikk.
Ett bytte kan nok väre på sin plass, men glem ikke at alt har med matcing å gjöre, og ikke pris.
mvh
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Hmmm Andre er så hyggelig og imøtekommende at han ikke kan glemmes med det første , etter mye fram og tilbake , tilbake og fram blir det Focal Lab. det satses på :p.
Hvilken modell det satses på er ikke avgjort ennå 8) .
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Sorry Andre ingen premie i går heller men Lotto trekkes jo hver helg og neste helg er det nye innsatser både på LOTTO , FOTBALL og TRAV , kanskje neste Lørdag er lykkedagen hvem veit :eek: .
Som dere ser er det to butikker som er aktuelle og også er kåret av undertegnede som de beste butikkene :-* .
Det skal sies at den ene er mere seriøs en den andre ,men det kan dere jo finne ut av selv , værsegod....
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Noen av dere som har noen erfaring med JmLab "Chorus" serie?
Dette skal være billigserien til JmLab. Lurer litt på om JmLab liksom er bra fra A til Å. Merket får jo mye skryt her inne...
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.051
Antall liker
33.671
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Noen av dere som har noen erfaring med JmLab "Chorus" serie?
Dette skal være billigserien til JmLab. Lurer litt på om JmLab liksom er bra fra A til Å. Merket får jo mye skryt her inne...

Kjøpte et par gulvhøytalere i Chorus-serien til min eldste datter. Det er en bra allrounder som gir brukbart med "value for money" - særlig hvis Andre hoster opp en god pris.
 
K

kjetilt

Gjest
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Må bare si at jeg har ringt 3 ganger til Hifi Huset og bedt om tilbud på Meridian, 1. gang for 4 uker siden, 2. gang purret jeg opp (3 uker siden) og 3. gang for litt 1 og 1/2 uke siden. Min henvendelse var konkret og seriøs fra min side. Ble også lovet rask tilbakemelding alle ganger, men har fortsatt ikke hørt et pip...

Har ikke handlet der før, så jeg ble kanskje ikke ansett som seriøs? Saken er at jeg nå har handlet et annet sted, så ingen kan nekte for at jeg var i konkret kjøpsmodus... Trodde ikke det gikk an å drive hifi butikk med den slags oppfølging... ??? ???
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Noen av dere som har noen erfaring med JmLab "Chorus" serie?
Dette skal være billigserien til JmLab. Lurer litt på om JmLab liksom er bra fra A til Å. Merket får jo mye skryt her inne...
Billig å billig...avhenger av hvordan man ser det, hehe. Jeg har satt sammen 3 systemer med Focal-JM-Lab Chorus S serien, alle i multikanal og med eller uten subwoofer. Stativhøytalerne 706S, og de gulvstående 716S og 726S har vært kjøpt inn og satt opp med bl.a med Yamaha RV-X1300, og RV-X2500.

Chorus kler godt den litt varme lyden disse Yamahaene gir. Kraftige forsterkere på 100 watt+ fungerer også godt, og spesielt 706S yter litt mer med litt ekstra strøm. Subwooferen i serien er ikke den som går dypest, men til prisen klarer den faktisk å henge med og gi fundament til Cobalt 816S. Årsaken til dette ligger i subwooferens hurtighet og evne til å henge med 6,5" i den dyrere serien.

Rent personlig syns jeg 706S er et godt bud på stativhøytalere som ikke koster for mye. Samtlige er relativt lettplasserte. Hun som kjøpte 706S prøvde med ulike kabler, og endte faktisk opp med Nordost Solar Wind som kabling. Man kunne kanskje fryke en skarp topp, men ikke i dette tilfellet.

Forslag til oppsett som gir Value for Money er 716S sammen med SW700S pluss kabler og elektronikk, men Solar Wind 2X2 meter er ikke bortkastede penger for å si det mildt. Andre alternative kabler bør også vurderes. Må i grunnen si at de ikke er kresne, men er "formbare" lydmessig. Lettplasserbare siden bassporten er foran, og fungerer bra gjerne 30-50 cm fra bakvegg.


Mvh. Bjørn
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Andre har mye aa gjoere og kunne sikkert delegert bedre, saa heng paa roeret eller ta deg en tur ut dit hvis du kan. Han behandler alle fair and square.

O.
Må bare si at jeg har ringt 3 ganger til Hifi Huset og bedt om tilbud på Meridian, 1. gang for 4 uker siden, 2. gang purret jeg opp (3 uker siden) og 3. gang for litt 1 og 1/2 uke siden. Min henvendelse var konkret og seriøs fra min side. Ble også lovet rask tilbakemelding alle ganger, men har fortsatt ikke hørt et pip...

Har ikke handlet der før, så jeg ble kanskje ikke ansett som seriøs? Saken er at jeg nå har handlet et annet sted, så ingen kan nekte for at jeg var i konkret kjøpsmodus... Trodde ikke det gikk an å drive hifi butikk med den slags oppfølging... ??? ???
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.201
Torget vurderinger
1
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Ja det gjør han. Og jeg lover; pågangen er stor.
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Noen flere som så Audifil på NRK for et par år siden der tannlegen brukte mye musikk i sin behandling av kundene 0g tross alt han borrer jo nesten hull i hodet på folk , ihvertfall tenna ::) ::) ::) ::) .
*
Du mener denne, ikke sant?
http://www.graceland.no/bilder_tweeks.html

For de som ønsker seg en kopi av programmet: hvorfor ikke ta kontakt med Graceland Films og spørre om det er mulig å få kjøpt den på DVD?

Jeg har selv et videoopptak av programmet, men det er langt fra optimalt - dårlig TV-signal og greier. Men fy søren, så mye humor det er i den filmen!

;D
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod &qu

Må bare si at jeg har ringt 3 ganger til Hifi Huset og bedt om tilbud på Meridian, 1. gang for 4 uker siden, 2. gang purret jeg opp (3 uker siden) og 3. gang for litt 1 og 1/2 uke siden. Min henvendelse var konkret og seriøs fra min side. Ble også lovet rask tilbakemelding alle ganger, men har fortsatt ikke hørt et pip...

Har ikke handlet der før, så jeg ble kanskje ikke ansett som seriøs? Saken er at jeg nå har handlet et annet sted, så ingen kan nekte for at jeg var i konkret kjøpsmodus... Trodde ikke det gikk an å drive hifi butikk med den slags oppfølging... ??? ???
Fikk elendig service da jeg ringte for å sjekke pris på en effektforsterker de hadde inne. Men jeg var vel ikke interessant som kunde så jeg gidder ikke handle med dem . Men som sagt at andre kunder er fornøyd er veldig bra. Vi trenger mange forskjellige butikker så der er noe å velge i for alle
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod &qu

Et av Andres sterkeste kort er at han mangler den arogante tonen mange av de andre sliter med
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Jeg har vært der inne noen ganger og det er mye folk i butikken og en masse telefoner. Om du snakker med Helle så spør om ikke Andre kan ringe opp igjen etterhvert. Gi klar beskjed på hva som ønskes, min erfaring er at da ringer de tilbake. men det har også glippet noen ganger ;)

Jan Erik
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Ehhh..hvorfor er det så stor pågang der tro? ::)

flinkgutt:jeg har meldt deg på et smiley-managementkurs.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod &am

Må bare si at jeg har ringt 3 ganger til Hifi Huset og bedt om tilbud på Meridian, 1. gang for 4 uker siden, 2. gang purret jeg opp (3 uker siden) og 3. gang for litt 1 og 1/2 uke siden. Min henvendelse var konkret og seriøs fra min side. Ble også lovet rask tilbakemelding alle ganger, men har fortsatt ikke hørt et pip...

Har ikke handlet der før, så jeg ble kanskje ikke ansett som seriøs? Saken er at jeg nå har handlet et annet sted, så ingen kan nekte for at jeg var i konkret kjøpsmodus... Trodde ikke det gikk an å drive hifi butikk med den slags oppfølging... ??? ???
Liknende erfaring som meg for ett års tid siden. Skulle kjøpe en brukt sub. Etter mye frem og tilbake (mange telefoner for å oppnå kontakt med Andre, som i følge personalet var den eneste som kunne hjelpe meg med dette)skulle jeg betale en på forskudd og iom at samme sub skulle passere mitt hjem på tur til Bærum i innbytte skulle han sørge for å få den til meg . Hørte aldri noe mere, gadd ikke ta ytterligere kontakt da jeg hadde opplevd nok problemer med å få et tilbud på denne, samt at det var vanskelig med hjemmelån (måtte betales fult ut, riktignok med en kort frist med returrett) fikk en følelse av ikke å bli tatt fulstendig seriøst . Det var kun snakk om 25k så det spørs om summen var for lav til at dette var av særlig interesse? Muligvis har de nok kunder som bare bestiller svindyre produkter uten å ha ønske om å teste i eget oppsett? hva vet jeg, men jeg er avhengig av testing før endelig avgjørelse, eneste som teller for meg er egen opplevelse av lyden ved oppgraderinger.
Ps! jeg har heller ikke handlet der tidligere. Ser det er sprikende erfaringer men dette er altså min!

Har fortsatt ingen sub iu mitt system ;)
Kjetil
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Veldig synd at enkelte har disse dårlige erfaringene , men det skulle vært flere ansatte i butikken og lytterommet burde kanskje vært noe bedre , men de erfaringene som mange sitter igjen med her har også undertegnede opplevd flere ganger dvs. vanskelig å få tak i ( ring Mob. Tlf . ) , men når man har mange baller i luften samtidig kan det gå helt galt og det er synd for det lille hvite huset i Bærum leverer varene .

Med så mange agenturer burde det som sagt vært flere i butikken som eksp. og evt. kunne svare på tlf. :p .

Men det er en tøff bransje og kostnadene må holdes nede for enhver pris ( synd ) .
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod &am

Liknende  erfaring som meg for ett års tid  siden. Skulle kjøpe en brukt sub. Etter mye frem og tilbake (mange telefoner for å oppnå kontakt med Andre, som i følge personalet var den eneste som kunne hjelpe meg  med dette)skulle jeg betale en på forskudd og iom at samme sub skulle passere mitt hjem på tur til Bærum i innbytte skulle han sørge for å få den til meg . Hørte aldri noe mere, gadd ikke ta ytterligere kontakt da jeg hadde opplevd nok problemer med å få et tilbud på denne, samt at det var vanskelig med hjemmelån (måtte betales fult ut, riktignok med en kort frist med returrett) fikk en følelse av ikke å bli tatt fulstendig seriøst . Det var kun snakk om 25k så det spørs om summen var for lav til at dette var av særlig interesse? Muligvis har de nok kunder som bare bestiller svindyre produkter uten å ha ønske om å teste i eget oppsett? hva vet jeg, men jeg er avhengig av testing før endelig avgjørelse, eneste som teller for meg er egen opplevelse av lyden ved oppgraderinger.
Ps! jeg har heller ikke handlet der tidligere. Ser det er sprikende erfaringer men dette er altså min!

Har fortsatt ingen sub iu mitt system ;)
Kjetil
Hei!
Skjønner ikke helt dette med at det var problem med hjemlån.
Videre så er det vel ikke noe galt i å betale dep. på prisforlangende, en må jo ha penger dersom en skal køpe.
Blir du først kjent med Andre så går det nok greit med hjemlån uten dep. det har aldri jeg betalt.
Jeg har for lang tid siden lånt utstyr på bådeHifklubben og Acers Mic, begge gangene fikk de bare en sjekk av meg (full pris) som bare ble revet i stykker ved tilbakelevering (det samme også på Eltek i allefall noe liknende)

Mvh.KW
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Enig....
Det som er litt synd , det er at folk ikke gidder å ta med seg utstyret hjem engang , det er jo hjemme anlegget skal stå .
Når det gjelder høytalere så er det jo ikke sikkert at alle passer i alle rom ::) .
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Re: Hifi Huset i Bærum " Værsegod " her

Legger denne tråden inn igjen , kan hende Andre trenger noen pesetas han også .... , det er tross alt jul og handle lysten er stor :p
 
Topp Bunn