hifi folk og bil

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Hei lurte bare på og garvede hififolk også nyter god musikk når de er ute og kjører.
Hifi blir kansje å ta i men har hørt mye god lyd i bil og har selv mange gode bil/lyd opplevelser. Det er noe med å kjøre alene på natta med pink floyd på full guffe. Storkoser meg med lyd i bil og lurte på om jeg var alene om det på dette forum. (bare så det er nevnt klar ren lyd ikke "dunka dunka" så skiltene vibrerer.
mvh :D
 
B

Back_Door

Gjest
Ingen ting er som ZZ Top på en øde skogsvei 8) ;D
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.561
Antall liker
7.089
Har en stund vurdert å oppgradere høyttalerne i Mercen samt anskaffe et effekttrinn, men det har blitt med tanken.

Forresten, noen med erfaring fra disse duppedittene man kan koble til iPoden og som sender musikken som FM signaler til bilradioen?
 
O

om.s

Gjest
70-80% av all rock som spilles for mitt vedkommende blir i bilen, greit nok med det orginale anlegget i Volvoén (2002 mod) til dette bruket....

mvh
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
har en arbeidskollega som sier at det fungerer greit. 8)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Til daglig er det bare småturer rundt i bygda, så da er jeg nok ganske så kjedelig.....P1 på radio`n får duge. :)
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Beste rattplata ever:



Dessverre med den bieffekten at den gjør deg til en agressiv sjåfør. Egner seg best på landevei, ellers ender du opp med å skrike til medtrafikanter. ;D
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.486
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Hører mye på musikk i arbeidsbilen, som er en eminent Berlingo. ;) Originalt anlegg. Helt OK.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Beste rattplata ever:



Dessverre med den bieffekten at den gjør deg til en agressiv sjåfør. Egner seg best på landevei, ellers ender du opp med å skrike til medtrafikanter.  ;D
;D
godt å se at det er andre her som ikke bare hører på "hifi"-musikk. Fett band og absolutt en kjøre-killer. Kuyss er heller ikke å kimse av. I den siste tiden har Union Carbide Production og Supersuckers rådet i min bil.

Kjører 25-30000 km i året, så bilen blir et viktig sted for musikk. Radio har blitt forferdelig kjedelig de siste åra, rent bortsatt fra enkelte programmer på kvelden, stinker mye av det som blir sendt over eteren. Gudskjelov har vi radioverter som Harald Are Lund.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har 45min tur hver vei til jobb.. nå er ikke det akkurat noe problem i min 525i, heller tvert om en glede, men jeg punget faktisk ut nesten 20k (ift det riktig gode originale anlegget) ekstra på oppgradert tuner , forsterker og høyttalere når jeg kjøpte (kjøpte ny, så det er originale oppgraderinger), og har stor glede av det.. minst 1.5 time hver eneste dag!

Mvh Vidar P
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.311
Antall liker
16.384
Sted
Østfold
Lydbøker folkens! Da går det raskt å krysse landet da. Tenke seg til å ønske seg noen mil til etter 8 timers kjøring!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Lydbøker folkens! Da går det raskt å krysse landet da. Tenke seg til å ønske seg noen mil til etter 8 timers kjøring!
Åja!!
"God aften, mitt navn er Cox" og "Dickie Dick Dickens" er store favoritter. Rart det der :)
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
;D
godt å se at det er andre her som ikke bare hører på "hifi"-musikk. Fett band og absolutt en kjøre-killer. Kuyss er heller ikke å kimse av. I den siste tiden har Union Carbide Production og Supersuckers rådet i min bil.

Kjører 25-30000 km i året, så bilen blir et viktig sted for musikk. Radio har blitt forferdelig kjedelig de siste åra, rent bortsatt fra enkelte programmer på kvelden, stinker mye av det som blir sendt over eteren. Gudskjelov har vi radioverter som Harald Are Lund.
Supersuckers har jeg vært beinfan av siden '95 omtrent. Kanonband. Konserten på Buktafestivalen '05 var vel et av mine desiderte høydepunkter som konsertgjenger. For øvrig var Brant Bjork i bukta i fjor. Bauta både i Kyuss og i Fu Manchu! Norges beste festival??
Union Carbide Production har jeg ikke hørt om. Men jeg fatter at jeg må undersøke når de nevnes i samme åndedrag som disse.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Supersuckers har jeg vært beinfan av siden '95 omtrent. Kanonband. Konserten på Buktafestivalen '05 var vel et av mine desiderte høydepunkter som konsertgjenger. For øvrig var Brant Bjork i bukta i fjor. Bauta både i Kyuss og i Fu Manchu! Norges beste festival??
Union Carbide Production har jeg ikke hørt om. Men jeg fatter at jeg må undersøke når de nevnes i samme åndedrag som disse.
Gled deg! Supersuckers skal spille i Europa (inkl. Norge) i mars/april. Så de i San Fransico i November, og Eddie Spaghetti kunne fortelle at de kjører Supersuckers supershow!!!!!!!!!!!!!!!!
Dvs. først en gig med Supersuckers i country-utgave, og så Supersuckers punkeband. ;D ;D ;D

Union Carbide Production? Aiaiai........... Kanskje hørt om Soundtrack of Our Lifes? UCP var bandet før, bare mye bedre. Sinnsykt trøkk, med en litt slankere utgave av Ebbot, som gjorde sitt beste på å tangere Iggy Pop/Stooges. Det bandet som kanskje har betydd mest for meg i forhold til det å gå på konserter. UCP live Samfundet, Trondheim 1991 , står for meg som en topp 5 konsert noen gang. (har over 2000 under beltet) Apropos Turbo. Har vært med gutta på UCP-konsert, og sett de henge måpende/hysteriske over kugjerdet, gjett hvor enkelte har hentet mye impulser og energi fra.. geeeeeeeeeeeee ....... ;D ;D ;D ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
"This album is dedicated to the good fuckers, and those who wants to be good fuckers"......................... Satan for en start!!! (Creepy jackelope eye) ;D
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Aha! TSOOL. Har et par skiver med dem ja. Fet band. Surround sister, take care of me. Har dessverre ikke sett dem heller live, men har hørt rykter...

Men Supersuckers i Norge? Hvor? Jeg bor Tromsø og jobber for tiden i Oslo. Kanskje jeg kan få det med meg?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Aha! TSOOL. Har et par skiver med dem ja. Fet band. Surround sister, take care of me. Har dessverre ikke sett dem heller live, men har hørt rykter...

Men Supersuckers i Norge? Hvor? Jeg bor Tromsø og jobber for tiden i Oslo. Kanskje jeg kan få det med meg?

28. Mars i Oslo, Rockefeller tror jeg. Uka før påske. Skal prøve å få med meg en eller to til. Ihvertfall Stockholm noen dager etterpå.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
28. mars er perfect!!! I'll be there. Dem spilte ikke noe country når jeg så dem sist. Det blir opptur!!!

EDIT: Remember it's not HI-FI, it's not LO-FI, it's MID-FI and it's pretty good!
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Fuck! På hjemmesida deres står det John Dee 28. mars og Driv Tromsø 29. mars. Wow. Skal få med meg begge, ja.
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Ingen ting er som ZZ Top på en øde skogsvei 8) ;D
Kunne ikke vært mer enig!
ZZ-TOP er kjøremusikken sin det! :D
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
ZZtop funker meget bra har også kjørt noen mil med de på øret. ;D

Har solgt en del biler (før har roet meg nå) og kjøperne har alltid sagt at de ville ha med cdspilleren pga lyden det var en kar som ga meg full pris på spilleren som da var 2 år gammel da jeg sa at jeg ville ta den ut for å sette den over i min nyinnkjøpte bil. Det jeg stusser over er at bilselgere ikke setter inn noe som lyder godt i bilene de selger og at ikke produsentene prioriterer dette feltet litt mer det behøver jo ikke koste noe mer.
Sist jeg kjøpte bil så byttet jeg ut spilleren som ble levert med bilen den hadde en nypris på 5000 og ble erstattet med en til 3000. forskjellen! enorm....jeg nevner ikke merker her så ingen skal si at jeg prøver å selge noe. 8)
mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har kjøpt bil med lasteplass til eit par høgtalarar. Med såpass stor doning, vert det mykje støy og elende, så eg har ikkje prioritert noko betre enn dei innebygde VW-høgtalarane i fronten, og ein Pioneer bilstereo av rimeleg klasse. Nok til å høyre Dagsnytt - nyheitene vert ikkje betre sjølv om radioen er dyrare. Så spelast det Red Hot Chili Peppers, Stones, Little Feat, Creedence og denslags.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.351
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
synes bil støyer for mye til at jeg satser på tung hifi der. Fu Manchu er finfin bilmusikk, i samme slengen kan jeg anbefale Clutch! Få band spiller tøffere enn de, og da blir bilturen tøff også!

mvh
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.561
Antall liker
7.089
ZZtop funker meget bra har også kjørt noen mil med de på øret. ;D

Det jeg stusser over er at bilselgere ikke setter inn noe som lyder godt i bilene de selger og at ikke produsentene prioriterer dette feltet litt mer det behøver jo ikke koste noe mer.
Ja, i likhet med de fleste møbelprodusenter synes bilbransjen å være i den tro at Phillipskassetten knapt har nådd middagshøyden.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.908
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg kjører gammel (21 år) Geländewagen, riktig nok i sivil utgave som i motsetning til forsvaret sine har støydemping, men det støyer alikevel såpass at hifi ikke er så mye vits.

Jeg tok meg alikevel råd til ny CD-spiller med MP3-støtte og innebygget handsfree med bluetooth. Dette var hovedsakelig pga handsfree-funksjonen. Med 800 kr pr smell, så skal en ikke bli stoppet så ofte før den har betalt seg :) At spilleren har MP3 var en ordentlig bonus, siden jeg da kan mikse ihop en 100-120 låter pr CD som jeg har i bilen. Mulighet for å sette på IPOD og DAB-modul, samt fjernstyring fra rattet er kjekt.

Sammen med de 4 innebygde Becker-høyttalerne og en Rockford Fosgate-sub med egen forsterker, så låter det faktisk ikke så ille - greit nok til kjøremusikk og til å overdøve veistøy og lyden av 88 hester diesel som sliter med 2.4 tonn bil :D Jeg planlegger å bytte ut den store coupled cavity R-F-kassen med en trykkammersub på rundt 15 liter som jeg kan gjemme under baksetet. Rockforden har litt for mye bilestereofaktor med "booom-skrangle"-effekt, og lar seg heller ikke integrere med de andre høyttalerne i noen særlig grad.

Johan-Kr
 
Topp Bunn