Her har vi en erketulling

V

vredensgnag

Gjest
Hele luksusindustrien ville gått konk på sekunder uten slike fjols. They are needed.

Snart er han med i Luksusfellen.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Det har du nok helt rett i. Jeg for min del skal skrive bak øret at neste gang jeg trenger lift, så skal den ikke leies fra Oslo liftutleie...
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Skjønner ikke hvorfor dette skal gå på han som person. Ja han er vel hva vi kan kalle harryrik, men mannen har visst nok bygd seg opp fra bunnen så et kremmertalent er garantert der.
For min del så leier jeg lift der det er billigst.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Flink fyr med snev av sunnmørsdialekt. Det forklarer kanskje forretningsteften. ;D

Hva han bruker pengene sine til, og på hvilken måte, er meg revnende likegyldig.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Han burde naturligvis brukt alt på hi-fi.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sant?
noen som seriøst tror at dette er en ordentlig dokumentar?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Mannen ser jo ut til å storkose seg i denne rollen han. Så hvem er egentlig erketullingene her? Han/de som har tjent nok penger til å leve slik, eller vi lønsslaver som ikke har greid å få noe mer utav arbeidslivet enn en måndeslønn på linje hva denne mannen (eller de han parodierer) har i slipsbudgett.

The joke is on us... :-\
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
BT skrev:
Han burde naturligvis brukt alt på hi-fi.
Så at det sto noen store B&O høyttalere i stua,og var det gallo på veggen i soverommet ?

EDIT: tror det var B&O i soverommet og
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Den fete kåken, kontoen fylles raskere enn han klarer å bruke, på noe så enkelt som liftutleie, glamourmodell som sengevarmer og jetsetparty every day. Ganske smart til å være en erketulling... 8) ;D 8) ;D 8) ;D
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Han må da få bruke pengene som han selv vil. Det som jeg synes er motbydelig er måten han pimper seg selv på VGTV. Jeg kan ikke tenke meg noe mer harry.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Hva er greia med denne tråden?

Hvorfor blir mannen omtalt som en erketulling?

Er det at han har greid å tjene seg rik og viser frem en stort pengeforbruk? La da mannen leve slik han vil. Jeg synes slike negative reaksjoner fremstår som litt smålig. Ignorer det heller hvis det gjør vondt å se på det.

Lurer på hvordan jeg hadde blitt jeg med mye penger?

Fikk dessuten lyst til å bruke oslo liftutleie på prosjektet jeg jobber med nå ;)
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Erketulling?
Fordi han ikke har samme smak som trådstarter? Det var da svært.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Valentino skrev:
Trondmeg skrev:
Lurer på hvordan jeg hadde blitt jeg med mye penger?
Vill gjetting: En mann med Maserati Quattroporte.
Lusa gjenkjennes på noe den også :)

Ja takk, gjerne en slik når familien skal være med, den forrige utgaven uten juletrelys/diodelamper. Og en 8c competizione for å se bra ut når man er bare 2 :)
Og så hadde jeg tatt en typisk "lottomillionær" og skiftet utgangsrør prompte samt reparert lakkskaden skybert lagde på Miles i påsken :(
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Punktbelysning tiltaler ikke meg verken i hvitt eller rødt, men trenden er litt for tydelig dessverre. Hvor blir det av mangfoldet når alle leker følg lederen?

Back to topic:
En liten tanke: Er det ikke også litt harry å offentlig omtale konkrete personer som harry? Er det bedre å være harry i sinn enn harry i skinn?
En tanke til: Nå ble jeg også litt Harry! Fus på Klein!
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Vel, jeg bor i Østfold et steinkast fra svenskegrensa. Litt harry må man jo være da... 8) (og nei jeg kjører ikke rusten Volvo 240 med selvmontert turbo og revehale i antenna ;D)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Er DET harry og nå da? Hva blir det neste som skal harrystemples? Ole Ivars? Titano?
Selvutnevnte dandyer derimot . . . .
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Når du er så harry og har så lite peiling på stil at verden din baserer seg på å være innom flest mulig Louis Vuitton butikker for å berike ditt tomme liv så er det som en fallitt erklæring å regne.
Trophy wife, porselensfasetter på tennene og porsche cayenne turbo... Jeg tipper favorittprogrammet hans er paradise hotel.
Jeg glemte selvfølgelig å minne dere på at han er kunde på galleri Sand!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
wotg skrev:
Når du er så harry og har så lite peiling på stil at verden din baserer seg på å være innom flest mulig Louis Vuitton butikker for å berike ditt tomme liv så er det som en fallitt erklæring å regne.
Trophy wife, porselensfasetter på tennene og porsche cayenne turbo... Jeg tipper favorittprogrammet hans er paradise hotel.
Jeg glemte selvfølgelig å minne dere på at han er kunde på galleri Sand!
Huff og huff
Slikt er mer enn et bygdedyr kan tåle.
 
N

nb

Gjest
wotg skrev:
Når du er så harry og har så lite peiling på stil at verden din baserer seg på å være innom flest mulig Louis Vuitton butikker for å berike ditt tomme liv så er det som en fallitt erklæring å regne.
Trophy wife, porselensfasetter på tennene og porsche cayenne turbo... Jeg tipper favorittprogrammet hans er paradise hotel.
Jeg glemte selvfølgelig å minne dere på at han er kunde på galleri Sand!
Majoriteten av trendnisser som har det jeg antar ville blitt definert som "riktig smak" hos de som mener å ha greie på slikt tyr vel til magasiner på glanset papir for å finne ut hva som er hot og not og går rundt i og eier en rekke produkter de aldri ville ha drømt om å bruke eller eie for fem eller ti år siden og aldri vil drømme om å bruke eller eie om fem eller ti år. Selvstendig stil my ass.
 
S

Slubbert

Gjest
Hvorfor gidder folk å hisse seg opp over hva andre folk de aldri vil ha noen befatning med gjør eller tenker?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
wotg skrev:
Når du er så harry og har så lite peiling på stil at verden din baserer seg på å være innom flest mulig Louis Vuitton butikker for å berike ditt tomme liv så er det som en fallitt erklæring å regne.
Trophy wife, porselensfasetter på tennene og porsche cayenne turbo... Jeg tipper favorittprogrammet hans er paradise hotel.
Jeg glemte selvfølgelig å minne dere på at han er kunde på galleri Sand!
Jeg forstår ikke behovet for å komme med en lang tirade av nedsettende og arrogante vendinger angående mannens valg og preferanser i livet. Så lite raushet for andre mennesker som du utviser her viser et skuffende menneskesyn i mine øyne og fremstår like harry som en prangende livsstil. Mannen skal da få leve som han ønsker for meg. Det byr jeg på ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Slubbert skrev:
Hvorfor gidder folk å hisse seg opp over hva andre folk de aldri vil ha noen befatning med gjør eller tenker?
Det kan jo hende vi får bruk for en lift en gang...
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det virker veldig kjent dette med å rakke ned på de som lykkes med penger og viser det frem. Særlig hvis det vises gjennom litt glorete stil og stor grad av synlighet.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.798
Torget vurderinger
23
Gago skrev:
sant?
noen som seriøst tror at dette er en ordentlig dokumentar?
Gago, da.... Selvsagt er dette en vaskeekte dokumentar, kvalitets-TV, til og med egen produksjon og ikke noe innkjøpt dritt fra USA!!
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.470
Antall liker
989
Er det bare meg som blir sittende å tenke at dette er Kristian Valens siste figur... ?



That said: det er gøy å se at folk lykkes, og gøyere å se at de faktisk tør bruke pengene istedetfor å ruge på dem til de blir for gamle til å ha glede av dem 8)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Har Valen og figurene begynt å gå i hverandre? Klarer ikke helt å skille ;).

Må bare si jeg er hjertens takknemmelig for ”rikingens” innsats. Det er ikke alltid lett å overbevise seg selv om at penger ikke er alt her i livet. Riking-snuttene illustrerer imidlertid at det faktisk er sant! Merker at min tilfredshet med egen tilværelse øker betraktelig når jeg ser på dette. Hurra!

Mvh
Sniff
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Det skal du ikke se bort fra at (du) har!

Mvh
Sniff
(anleggsløs nå. Men når tilbygget står klart blir det en ordning!)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Hvorfor gidder folk å hisse seg opp over hva andre folk de aldri vil ha noen befatning med gjør eller tenker?
Ofte lurt litt på det.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Erketulling kan du kanskje kalles dersom du skal gifte deg med


... men så ødelegger du alt ved å være utro med
 

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Erketulling kan du kanskje kalles dersom du skal gifte deg med


... men så ødelegger du alt ved å være utro med
Hør! Hør!
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
epi skrev:
Er det bare meg som blir sittende å tenke at dette er Kristian Valens siste figur... ?



That said: det er gøy å se at folk lykkes, og gøyere å se at de faktisk tør bruke pengene istedetfor å ruge på dem til de blir for gamle til å ha glede av
dem 8)
Jeg var skråsikker på at dette var en figur av Valen.... og jeg forventer nærmest en parodi fra hans side som tar den enda mer ut...:)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.412
Antall liker
83.945
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Enig med siste ang at han minner om en Valenfigur; kanskje han Trøndern som dro på sydentur. Synes forøvrig at Julebruskongen på VGTV er mer fargerik og artig.

http://www.vgtv.no/?category=30
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Mere, mere, mere . . . .

Sender gutta på liftkurs til Oslo liftutleie i morgen.
Venter spent på oppfølgeren til trådstarters marerittfilm :)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.313
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Når man føler seg som en av kanskje verdens mest vellykkede menn må det være stas å bli sammenliknet med julebruskongen ;D
 
Topp Bunn