Forsterkere Hegel: Lyden av neonlys?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    ...og disse blå lysdiodene. Kunne likegodt hatt en same med reinhorn som skreik at "alt er urettferdig" i fronten.
    Blå og hvite dioder er en uting med neddempet belysning. Skru i alle fall styrken ned!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Blåser egentlig i hvordan det låter, låter sikkert bra. Men å kle grotta med disse triste sorte boksene. Nei takk!
    Vedr. design så hører det faktisk med til historien at design-miljøer har gitt nettopp Hegels designuttrykk stor anerkjennelse.
    For ordens skyld; denne info er IKKE ment som noe form for negativitet og/eller kritikk av deg/din personlige smak.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vedr. design så hører det faktisk med til historien at design-miljøer har gitt nettopp Hegels designuttrykk stor anerkjennelse.
    For ordens skyld; denne info er IKKE ment som noe form for negativitet og/eller kritikk av deg/din personlige smak.
    Takk for disclaimer! 😁 Må trå varsomt rundt følsomme sjeler som meg!

    Det vel ikke kontroversielt at det meste som skal skli anonymt inn i et hushold bør være, om ikke designet, så godkjent av en komite. Pokker om noe skal stikke seg ut i fruens beige og hvite shabby chic stue! De som bedømmer design er jo også komiteer. Like barn leker best...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Takk for at du underbygger det jeg skrev, Lyngen. Skal man tråkke i bedet, er det best å gjøre det med begge beina...
    Jeg har rost mye mer av Fidelity enn jeg har kritisert, men det syntes ikke som noe gikk innover dere. Hadde omtrent alle utgaver av det flotte bladet som er litt savnet av meg også.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Takk for disclaimer! 😁 Må trå varsomt rundt følsomme sjeler som meg!

    Det vel ikke kontroversielt at det meste som skal skli anonymt inn i et hushold bør være, om ikke designet, så godkjent av en komite. Pokker om noe skal stikke seg ut i fruens beige og hvite shabby chic stue! De som bedømmer design er jo også komiteer. Like barn leker best...
    Well, hils fruen og si den største norske design anerkjennelsen Hegel mottok den gang, var (hvis jeg ikke husker aldeles feil) begrunnet med nettopp det at de mente produktenes enkle design-uttryk ikke gjorde "innhugg" med andre designelementer i folks hjem. Hvor jeg tror både formgivning av frontplata, få knapper og matt sort var elementer til grunn for rangeringen. Selv liker jeg Hegel & Devaliet & Chord & annet massivt hva designuttrykk angår :cool:
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne lyttet på Hegel 590 med den nye hdi serien til Jbl,og helst den største med 3 x8 tommere. De er ganske nøytrale.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.364
    Antall liker
    1.253
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en formening om hva en Hegel H25 dac er verd på brukten?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Noen som har prøvd å oppgradere Hegel DAC-er med andre kondensatorer f.eks.?
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Har H95 på prøvelytt og den er ikke kald/klinisk. Behagelig og finmasket, myk og varm lyd, etter mine ører. Så det har nok skjedd en utvikling her.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn