Ønsker anbefaling hegel hd20 vs parasound zdac

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei,har et oppsett jeg er veldig fornøyd med,men som alltid vil mann forske på noe nytt å kanskje bedre.
har nå en hegel hd20 dac på mitt oppsett,men ble sterkt anbefalt av oslo hifisenter å bytte ut den med en parasound zdac,den koster det halve av hegel gjorde,ikke sikkert det har noen betydning da,men er det noen her inne som har testet begge disse dacene å kan si noen ord om det?
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,har et oppsett jeg er veldig fornøyd med,men som alltid vil mann forske på noe nytt å kanskje bedre.
har nå en hegel hd20 dac på mitt oppsett,men ble sterkt anbefalt av oslo hifisenter å bytte ut den med en parasound zdac,den koster det halve av hegel gjorde,ikke sikkert det har noen betydning da,men er det noen her inne som har testet begge disse dacene å kan si noen ord om det?
Har en Parasound p5 og den ar den samme dacen.Har hørt begge dacene,men ikke mot hverandre.Men er temmelig sikker på at Hegelen ville gått av med seieren.
 

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
187
Antall liker
90
Sted
Ås
Zdac har ikke samme dac som P5. Zdac har samme dac som Halo CD1. Og CD1 er i en helt annen prisklasse. Har eid en zdac og har testet en HD20 hjemme i mitt eget anlegg i egen stue. Hegelen gikk IKKE seirende ut. Vil ikke si at zdac gruste Hegel men den var litt bedre på alle områder. Hegel litt kjølig og steril mens zdac hadde mer nærvær og mere luftig.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg har kun prøvd Hegel HD10dac mot sin Parasound Halo C2 prosessor.
Og jeg har i ettertid eid P5.
Det blir litt vanskelig for meg å svare hva som er best for deg siden de låter ganske forskjellig.
Parasound sin C2 var mørkere og mer behaglig i klangen enn HD10. Den hadde også mer å rutte med i bunnen. Mer bass og følelse av dypbass.
Hegel HD10 virket mer oppløst og detaljert, samt strammere i bassen.

Nå klarte jeg ikke å finne prisen på Hegel HD20, men hvis jeg kan anta at den koster 10.000 +, ville jeg på generelt grunnlag sagt at selgeren på OHC var selger og ikke 100 % seriøs.
Hvis du ikke sliter med skarp og bassfattig lyd vil jeg tro at Hegel-en er en kvalitet over Parasound Z-dac.
Hilsen Parasound fan som ikke liker Hegel så godt :)
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Jeg har hatt Zdac og det er den dacen jeg har hatt kortest i min stue. Skjønner til dags dato ikke hvorfor denne fikk så mye skryt.
God markedføring? Altså, den låt så tynt og uengasjerende at jeg nesten lurte på om det var noe galt med den. Bassen var tunet alt for lavt. Men, velger du denne så vil jeg bare nevne at de allerede har kommet med en mk2 utgave. Kanskje mye er rettet opp?
 

TrondW

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2012
Innlegg
543
Antall liker
162
Sted
Bergenser i Ålesund
Jeg har hatt Zdac og det er den dacen jeg har hatt kortest i min stue. Skjønner til dags dato ikke hvorfor denne fikk så mye skryt.
God markedføring? Altså, den låt så tynt og uengasjerende at jeg nesten lurte på om det var noe galt med den. Bassen var tunet alt for lavt. Men, velger du denne så vil jeg bare nevne at de allerede har kommet med en mk2 utgave. Kanskje mye er rettet opp?
Ut fra de andre svarene, hvor bassen fremheves som ekstra markert og fin, skulle en vel mest tro at din DAC var defekt.

Leter etter DAC+headamp selv, hvor jeg helst vil ha en pre også. Zdac2 virker å være et bra alternativ, sammen med Audiolab mdac. Hadde vel nesten bestemt meg inntil siste posten over her... :confused:
 
X

X186841

Gjest
Hadde også Zdac noen uker men den var LITT slitsom og kjedelig, men ikke håpløs.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
takk for gode svar folkens...endte faktisk opp med en t+a dac 8..fikk og pris på den,å den gruser begge til sammen tror jeg..helt fantastisk opplevelse :)
anbefales !!!!
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
takk for gode svar folkens...endte faktisk opp med en t+a dac 8..fikk og pris på den,å den gruser begge til sammen tror jeg..helt fantastisk opplevelse :)
anbefales !!!!

Gratulerer så mye! Jeg har tenkt på den samme Dac`n. Er det lov å spørre hvor mye du måtte betale for den?
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
javist,betalte 11600 inkl frakt,noe den absolutt var værdt,ble "ny" stereo i stua ;)
 

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
307
Antall liker
5
Slenger inn et lite spørsmål her: Er det litt innspillingstid på en dac også? Eller låter den likt fra dag 1?
(Mulig det blir er en zdac til salgs her hvis ja på det siste).
 
Topp Bunn