Ønsker anbefaling Hegel H160 + Dali Ikon 8?

gt500

Fersking
Ble medlem
19.04.2016
Innlegg
1
Antall liker
0
Nytt medlem her, så beklager dersom jeg er litt på siden her.

Jeg har NAD 319 til mine Dali Ikon 8 og Dali Ikon 12" sub. Er ikke helt fornøyd, og det er ikke mengde watt som er problemet, da jeg har forsøkt å brokople 319 + NAD216.. Så jeg lurer på om noen har testet Hegel H160 med disse høyttalerene? Så hint om at Dali/Hegel var en dårlig kombo i utg.pkt. så er litt i tvil. Vurderer H160 grunnet anmeldelser, kraft og tilkoplingsmuligheter. Men vil jeg få bra lyd?:) Tips mottas med takk!
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Forsøk med hjemlån. At Dali ikke går med Hegel er bare tull. Det kan komme fra tiden hvor Dali var litt livlig i toppen og Hegel like så. H160 er en knall-forsterker!
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.992
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hegel har endret signatur endel siste rundene ja. Blitt veldig bra!

Men, jeg ville kanskje ventet på Rotel sin 1592 som er rett rundt hjørnet? Har veldig god erfaring med nyere rotel på nettopp Dali IKON serien.
 

marius markusen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2015
Innlegg
215
Antall liker
153
Sted
oslo
Torget vurderinger
3
Budsjett er rundt 20K?
I så fall kan jeg anbefale Bladelius Thor III, hender de dukker opp på brukten til rundt 20-23k
Jeg hadde Thor på Epicon 2 det låt fryktelig bra det :)
Masse krefter, bra dac og et ganske så bra RIAA.
Hegel H 160 er nok ikke så dum den heller :)
Mvh Markusen
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Nytt medlem her, så beklager dersom jeg er litt på siden her.

Jeg har NAD 319 til mine Dali Ikon 8 og Dali Ikon 12" sub. Er ikke helt fornøyd, og det er ikke mengde watt som er problemet, da jeg har forsøkt å brokople 319 + NAD216.. Så jeg lurer på om noen har testet Hegel H160 med disse høyttalerene? Så hint om at Dali/Hegel var en dårlig kombo i utg.pkt. så er litt i tvil. Vurderer H160 grunnet anmeldelser, kraft og tilkoplingsmuligheter. Men vil jeg få bra lyd?:) Tips mottas med takk!
Jeg lånte med meg H160 å testet på mine Dali Helicon 400mk,fantastisk lyd og varme,eneste at den ble litt liten til disse høytalerne,nå er ikon 8 en lettere høytaler å drive og en smule spissere/kaldere en Helicon,så jeg tror 160 og ikon8 vil bli en fin match 😎
 
Topp Bunn