HeadFi: Mest for pengene.

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
Hva med en tråd for de som nettopp har startet med HeadFi, eller ikke ønsker , eller kan bruke for mye penger på HeadFi.
Vi snakker "Bang for the buck".
Forumet kryr av folk med lang erfaring, som forhåpentligvis kan gi gode råd.

Hvilke hodetlf. Hvilken HeadFiforsterker. Hva passer godt sammen med hva osv...

Selv har jeg nettopp kjøpt et par et par brukte Hifiman HE-300. Ble veldig positivt overrasket, og da melder spørsmålet seg.
Hva bør min neste fornuftige oppgradering bli.


IMG_0930.jpg



Setter i utgangspunktet et maksbeløp på kr.3000,- pr. komponent, men det er ikke et fast krav.
Hvis et ekstrabeløp på kr 500, eller mer, gir et markert løft i forhold til satt ramme, bør det selvfølgelig tas med.

Håper på mange, og gode råd...


/Ruby:)
 
Sist redigert:

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
PSii gir definitvt mest bang for the $$$$$$$$$ og iflg flere vil HE-500 være et svært godt valg. Derav også til dine HE-300 vil jeg tro - For litt over 2K er den ett varp.


7592459436_364caf6397.jpg
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Takk for fint trådinitiativ

Takk for fint trådinitiativ.

Det er helt i tråd med mitt syn som jeg beskrev i går:

[...]

De siste dagenes nye tråder har bakgrunn i noen observasjoner jeg har gjort over tid og tanker jeg har gjort meg.
  • [...]
  • Det har (ikke unaturlig) vært en tendens til å fokusere på de dyrere produktene. Vi trenger også tråder for rimeligere prisklasser slik at flere føler seg velkomne
    • Det er mulig at ca. kr. 1000 eller litt lavere ofte kan være en passende nedre grense. De som ønsker hodetelefon til kr. 250 søker vel neppe råd på Hifisentralen(?)
[...]
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.438
Antall liker
35.251
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Håper mine srh940 passer i denne tråden, vi får se.
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Brukt gir alltid mest for penga! Bare litt dumt hvis ingen kjøper nytt... Mitt headfi oppsett er en blanding av nytt og brukt.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.428
Antall liker
17.135
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det er neimen ikke uten videre enkelt å gi et en-tydig svar på dette.
Vi har alle ulike preferanser og forskjellige krav/forutsetninger som resulterer i at "best value for money" for meg ikke nødvendigvis samsvarer med andre - selv i de rimeligere prisklasser.
 
M

Morpheus

Gjest
Dette er en tråd jeg i det siste har tenkt vi burde ha så jeg roser initiativet!

Jeg er notorisk interessert i best "value produkter". Jeg er lite interessert i å betale mye for renomerte "brands" og mye "bling". Ved å tenke litt utenfor "boksen" og tør å ta noen sjanser er det utrolig hvor god lyd man kan få pr krone. Dessuten er det med på å la de store produsentene måtte skjerpe seg og ikke hvile på lauvbærene.

Her er mine tips:

Psii (Prosject Sunrise II) er nevnt, og den gir utvilsomt svært god lyd for pengene. (Håndlaget i USA).

HA10 fra custom hifi cables med en god PSU (power supply) gir enda mer for pengene selv om man betaler litt mer. Servicen derfra er den beste jeg har opplevd! (Håndlaget i England).

AKG K550 for under 2000 kroner er et svært godt kjøpt!

Shure 940 er et godt valg om man liker vokalbasert og akustisk musikk.

Dersom man ikke har DAC fra før vil nok Asus sin nye hodetelefonforsterker m/DAC være interessant. Denne har jeg ikke hørt selv så er det sagt.

Gledelig at flere er nysgjerrige på headfi-konseptet. Virkelig mye godlyd man kan få for en rimelig penge, dessuten slipper man å plage omgivelsene...
 
Sist redigert:

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
Dette er en tråd jeg i det siste har tenkt vi burde ha så jeg roser initiativet!

Jeg er notorisk interessert i best "value produkter". Jeg er lite interessert i å betale mye for renomerte "brands" og mye "bling". Ved å tenke litt utenfor "boksen" og tør å ta noen sjanser er det utrolig hvor god lyd man kan få pr krone. Dessuten er det med på å la de store produsentene måtte skjerpe seg og ikke hvile på lauvbærene.

Her er mine tips:

Psii (Prosject Sunrise II) er nevnt, og den gir utvilsomt svært god lyd for pengene. (Håndlaget i USA).

HA10 fra custom hifi cables med en god PSU (power supply) gir enda mer for pengene selv om man betaler litt mer. Servicen derfra er den beste jeg har opplevd! (Håndlaget i England).

AKG K550 for under 2000 kroner er et svært godt kjøpt!

Shure 940 er et godt valg om man liker vokalbasert og akustisk musikk.

Dersom man ikke har DAC fra før vil nok Asus sin nye hodetelefonforsterker m/DAC være interessant. Denne har jeg ikke hørt selv så er det sagt.

Gledelig at flere er nysgjerrige på headfi-konseptet. Virkelig mye godlyd man kan få for en rimelig penge, dessuten slipper man å plage omgivelsene...
Flott innlegg Morpheus.

Hva med mine HE-300. De har en impedans på 53 ohm, men har en driftseffekt på lave 91db .
Det setter vel krav til hodetlf. forsterkeren!


/Ruby:)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
HE-300 driver man godt fra f.eks. En iPhone, så den er ikke spesielt vanskelig å drive. Av det jeg kjenner av utstyr nevnt i denne tråden, så er PSii så langt trådens definitive VFM. :)
 
M

Morpheus

Gjest
HE-300 driver man godt fra f.eks. En iPhone, så den er ikke spesielt vanskelig å drive. Av det jeg kjenner av utstyr nevnt i denne tråden, så er PSii så langt trådens definitive VFM. :)
Synd du ikke har hørt HA10SE med DC2 ;).
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
He,he, ja. Jeg stoler på dine inntrykk i stedenfor. :) Er ikke den comboen en del dyrere enn plexiampen?
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.493
Antall liker
1.009
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
HD650

Edit 1:
Min billigste hodefon. Min favoritt. Litt kresen på forsterkere, men trenger ikke bli så dyrt likevel.
 
Sist redigert:
M

Morpheus

Gjest
He,he, ja. Jeg stoler på dine inntrykk i stedenfor. :) Er ikke den comboen en del dyrere enn plexiampen?
Det er den... Vi snakker vel da om litt over 500 pund. Men HA10 uten SE benevnelsen og med en rimelig PSU som de også selger så snakker vi rundt 250 pund. Fortsatt dyrere enn PSii.. Jeg er usikker på hvor mye en billigere PSU vil forringe lyden, men kan ikke tenke meg at det skal utgjøre såå mye. DC2 ble kjøpt inn til PSii, men matchen var ikke helt god. Valgte derfor å skaffe meg HA10SE fremfor å sende DC2 (PSU'en) tilbake. Angrer ikke et sekund på det.

Men la det være helt klart. Jeg elsker PSii og kommer aldri til å selge den. Jeg har bare stock-tube på den og ser frem til å høre den med andre renomerte rør. Jakten på en god PSU for PSii er heller ikke over...

Nok mas om dette i denne tråden fra min side :).
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Mitt personlige og soleklare forslag til VFM på hodetelefoner er HE-300. Makan til spilleglede og engasjement, og komfortnivå, til prisen er suverent. Prisen som Audio Norge har satt på disse er jo godt under det jeg selv betalte for mine når jeg importerte dem direkte fra produsent.

Jeg er usikker på hvor smart det var å selge dem, men det er jo begrenset hvor mange hodetelefoner en har bruk for. Men jeg klarer meg nok. Etter å ha fått noen inn på omtale så sitter jeg i dag med i skrivende stund Audio Technica ATH-M50, AKG 550, Fostex TH-900, Denon AH-D7000 og Denon AH-D7100. Bør jo klare seg da....
 

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Innlegg
1.363
Antall liker
509
Torget vurderinger
9
Oooh, en liten TH-900 VS D7000 VS D7100 hadde vært interessant å lese.
 
T

Tittentei

Gjest
Mitt personlige og soleklare forslag til VFM på hodetelefoner er HE-300. Makan til spilleglede og engasjement, og komfortnivå, til prisen er suverent. Prisen som Audio Norge har satt på disse er jo godt under det jeg selv betalte for mine når jeg importerte dem direkte fra produsent.

Jeg er usikker på hvor smart det var å selge dem, men det er jo begrenset hvor mange hodetelefoner en har bruk for. Men jeg klarer meg nok. Etter å ha fått noen inn på omtale så sitter jeg i dag med i skrivende stund Audio Technica ATH-M50, AKG 550, Fostex TH-900, Denon AH-D7000 og Denon AH-D7100. Bør jo klare seg da....
Oooh, en liten TH-900 VS D7000 VS D7100 hadde vært interessant å lese.
YEAH!!!
 
T

Tittentei

Gjest
Vær imidlertid oppmerksom på Tittenteis skala de'la ytelse! Denne har subjektiv tyngde.

skala-dela-ytelse.jpg
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Mangler litt på x aksen mtp. verdier. Finger opp i luften og gjett på skjæringspunktet mellom blå og rød graf.
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Mitt personlige og soleklare forslag til VFM på hodetelefoner er HE-300. Makan til spilleglede og engasjement, og komfortnivå, til prisen er suverent. Prisen som Audio Norge har satt på disse er jo godt under det jeg selv betalte for mine når jeg importerte dem direkte fra produsent.

Jeg er usikker på hvor smart det var å selge dem, men det er jo begrenset hvor mange hodetelefoner en har bruk for. Men jeg klarer meg nok. Etter å ha fått noen inn på omtale så sitter jeg i dag med i skrivende stund Audio Technica ATH-M50, AKG 550, Fostex TH-900, Denon AH-D7000 og Denon AH-D7100. Bør jo klare seg da....
Oooh, en liten TH-900 VS D7000 VS D7100 hadde vært interessant å lese.
YEAH!!!
Siden det kommer et par to- og tresidere i WATT om både TH-900 og AH-D7100, så må jeg vente til de er publisert før jeg kan komme med utdypende informasjon her. Jeg ber om unnskyldning om jeg teaser for mye med å nevne det i det hele tatt.

Teaser: Gode hodetelefoner, men mer forskjellige enn jeg hadde trodd på forhånd. Det jeg dog kan si er at Fostex kan sakene sine, virkelig.... :)
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
 
T

Tittentei

Gjest
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
Ta en titt innom asustråden min, måtte faktisk opprette en ny tråd for å holde topic, men to no avail. Kanskje du plukker opp et par tips der, men så langt tror jeg det eneste som nytter er å dra frem spanskrøret... :(
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
Ta en titt innom asustråden min, måtte faktisk opprette en ny tråd for å holde topic, men to no avail. Kanskje du plukker opp et par tips der, men så langt tror jeg det eneste som nytter er å dra frem spanskrøret... :(
Går nok bra dette. Har allerede kommet inn mange gode forslag, og tips i denne tråden.

Tanken var å få erfarne HeadFi brukere som deg i tale, med råd som sparer meg, og kanskje andre for tid, og penger.:)

Din Asus tråd skal sjekkes ut...


/Ruby:)
 
T

Tittentei

Gjest
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
Ta en titt innom asustråden min, måtte faktisk opprette en ny tråd for å holde topic, men to no avail. Kanskje du plukker opp et par tips der, men så langt tror jeg det eneste som nytter er å dra frem spanskrøret... :(
Går nok bra dette. Har allerede kommet inn mange gode forslag, og tips i denne tråden.

Tanken var å få erfarne HeadFi brukere som deg i tale, med råd som sparer meg, og kanskje andre for tid, og penger.:)

Din Asus tråd skal sjekkes ut...


/Ruby:)
Ja, jeg synes tråden din er et veldig godt tiltak. Faktisk så har jeg ikke så lang erfaring med hodetelefoner, men jeg har prøvd en del i løpet av kort tid og har noen som er ganske dyre. Jeg begynte med Beats Pro, og tok jumpet rett opp til noe dyrt (Grado PS 1000 [21 500 kr (overpriset som **** i Norge)]) & Grace Design m903 [15 500 kr], og nå er jeg på vei nedover i prisklasse. :D Det virker litt merkelig, siden det vanlige er å begynne nede og oppgradere seg opp. Det som er bra med å prøve de dyre først, er kanskje for å ha en referanse når man prøver det som er billigere?

Så langt har jeg funnet mye glede i både Sennheiser HD 600 og HD 650, som er "billigere" hodetelefoner. De fungerer ypperlig med Asus Xonar Essence One, som er en hodetelefonforsterker og DAC til rundt 3000 kroner. Altså kommer man kjempelangt med bare 5500-6000 kroner totalt. På Xonar kan man også skifte opamper som man kjøper på ebay f.eks. og tweake lydsignaturen dit man vil. Bruker gjerne Xonaren til å drive LCD-3 og andre dyre hodetelefoner, og det med stort hell, imo.

Har veldig lyst til å prøve HE-400 fra HiFiMAN. Tror kanskje jeg kommer til å like dem veldig godt. Mitt inntrykk er at de gir god valuta for pengene, hvis man er ute etter morsom lyd med mye bank og smell.
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
Ta en titt innom asustråden min, måtte faktisk opprette en ny tråd for å holde topic, men to no avail. Kanskje du plukker opp et par tips der, men så langt tror jeg det eneste som nytter er å dra frem spanskrøret... :(
Går nok bra dette. Har allerede kommet inn mange gode forslag, og tips i denne tråden.

Tanken var å få erfarne HeadFi brukere som deg i tale, med råd som sparer meg, og kanskje andre for tid, og penger.:)

Din Asus tråd skal sjekkes ut...


/Ruby:)
Ja, jeg synes tråden din er et veldig godt tiltak. Faktisk så har jeg ikke så lang erfaring med hodetelefoner, men jeg har prøvd en del i løpet av kort tid og har noen som er ganske dyre. Jeg begynte med Beats Pro, og tok jumpet rett opp til noe dyrt (Grado PS 1000 [21 500 kr (overpriset som **** i Norge)]) & Grace Design m903 [15 500 kr], og nå er jeg på vei nedover i prisklasse. :D Det virker litt merkelig, siden det vanlige er å begynne nede og oppgradere seg opp. Det som er bra med å prøve de dyre først, er kanskje for å ha en referanse når man prøver det som er billigere?

Så langt har jeg funnet mye glede i både Sennheiser HD 600 og HD 650, som er "billigere" hodetelefoner. De fungerer ypperlig med Asus Xonar Essence One, som er en hodetelefonforsterker og DAC til rundt 3000 kroner. Altså kommer man kjempelangt med bare 5500-6000 kroner totalt. På Xonar kan man også skifte opamper som man kjøper på ebay f.eks. og tweake lydsignaturen dit man vil. Bruker gjerne Xonaren til å drive LCD-3 og andre dyre hodetelefoner, og det med stort hell, imo.

Har veldig lyst til å prøve HE-400 fra HiFiMAN. Tror kanskje jeg kommer til å like dem veldig godt. Mitt inntrykk er at de gir god valuta for pengene, hvis man er ute etter morsom lyd med mye bank og smell.
Takker for godt svar.:)
Har eid et par HD-650, så de kjenner jeg godt. Har også testet Asus sonar, men kun som DAC i mitt stereo oppsett. Her ble den veid opp mot min Musical Fidelity A5 cd spiller, og en eldre Benchmark DAC, som til dagelig brukes til Squeezebox.

Brukt som DAC hos meg ble Asus Sonar noe skarp, og mekanisk. Spesielt i forhold til A5, som har rør i signalveien.
Desto mer spennende å lese hvor bra den fungerer til HeadFi.

Foreløpig virker Prosject Sunrise II mest interessant, men har muligheten til å låne Asus Sonar, så den skal sjekkes ut ved en passende anledning. Vel og merke uten bytte av Op-Amper


/Ruby:)
 
T

Tittentei

Gjest
Takker for godt svar.:)
Har eid et par HD-650, så de kjenner jeg godt. Har også testet Asus sonar, men kun som DAC i mitt stereo oppsett. Her ble den veid opp mot min Musical Fidelity A5 cd spiller, og en eldre Benchmark DAC, som til dagelig brukes til Squeezebox.

Hos meg ble Asus noe skarp, og mekanisk. Spesielt i forhold til A5, som har rør i signalveien.
Desto mer spennende å lese hvor bra den fungerer til HeadFi.

Foreløpig virker Prosject Sunrise II mest interessant, men har muligheten til å låne Asus Sonar, så den skal sjekkes ut ved en passende anledning


/Ruby:)
Xonar skarp? Virkelig? Sikker på at det var Essence One (jeg snakker om standalone boksen, ikke lydkortene)? Brukte du XLR eller RCA? Sammenliknet One med Grace Design m903 (som etter sigende skal likne på Benchmark DAC), og da var Xonar mer tilbaketrukket faktisk.

Hva var grunnen til at du kvittet deg med HD 650? Hvis du ikke liker skrikete, så er jo HD 650 en sikker vinner.

Skjønner godt at du titter mot PSii, har lyst til å prøve den selv og det blir det neste prosjektet etter Xonar og bytting av opamper.
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
Takker for godt svar.:)
Har eid et par HD-650, så de kjenner jeg godt. Har også testet Asus sonar, men kun som DAC i mitt stereo oppsett. Her ble den veid opp mot min Musical Fidelity A5 cd spiller, og en eldre Benchmark DAC, som til dagelig brukes til Squeezebox.

Hos meg ble Asus noe skarp, og mekanisk. Spesielt i forhold til A5, som har rør i signalveien.
Desto mer spennende å lese hvor bra den fungerer til HeadFi.

Foreløpig virker Prosject Sunrise II mest interessant, men har muligheten til å låne Asus Sonar, så den skal sjekkes ut ved en passende anledning


/Ruby:)
Xonar skarp? Virkelig? Sikker på at det var Essence One (jeg snakker om standalone boksen, ikke lydkortene)? Brukte du XLR eller RCA? Sammenliknet One med Grace Design m903 (som etter sigende skal likne på Benchmark DAC), og da var Xonar mer tilbaketrukket faktisk.

Hva var grunnen til at du kvittet deg med HD 650? Hvis du ikke liker skrikete, så er jo HD 650 en sikker vinner.

Skjønner godt at du titter mot PSii, har lyst til å prøve den selv og det blir det neste prosjektet etter Xonar og bytting av opamper.
Det var Essense One ja. Gedigen, og lekker byggekvalitet, men var splitter ny, rett fra eske ved uttesting. Hadde nok trengt noen dagers innspilling før den ble testet.
Ble testet som balansert DAC pre, rett i mitt BAT rør sluttrinn, og som ren DAC, på linje med Benchmark gjennom min Audio Research rør Pre Amp.

For meg ble HD-650 for grå, og kjedelig. Mangler rett og slett spilleglede. På dette området er HE-300 i mine ører et klart bedre valg.


/Ruby:)
 
Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.493
Antall liker
1.009
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
For meg ble HD-650 for grå, og kjedelig. Mangler rett og slett spilleglede. På dette området er HE-300 i mine ører et klart bedre valg.


/Ruby:)
HD650 er ikke grå, de er ikke kjedelige. Men de trenger en forsterker som spiller MED dem og ikke mot dem. Dessuten hadde den gamle versjonen (som jeg ikke har hørt) litt andre driverer eller dempematerialer - kanskje det var dem du hadde?
 
S

sorgenfri

Gjest
He he. Føler meg som vår gamle lærer på ungdomsskolen, som forsøker å holde klassens urokråker i øra. ;)

Topic folkens...

/Ruby:)
Ta en titt innom asustråden min, måtte faktisk opprette en ny tråd for å holde topic, men to no avail. Kanskje du plukker opp et par tips der, men så langt tror jeg det eneste som nytter er å dra frem spanskrøret... :(
Går nok bra dette. Har allerede kommet inn mange gode forslag, og tips i denne tråden.

Tanken var å få erfarne HeadFi brukere som deg i tale, med råd som sparer meg, og kanskje andre for tid, og penger.:)

Din Asus tråd skal sjekkes ut...


/Ruby:)
Ja, jeg synes tråden din er et veldig godt tiltak. Faktisk så har jeg ikke så lang erfaring med hodetelefoner, men jeg har prøvd en del i løpet av kort tid og har noen som er ganske dyre. Jeg begynte med Beats Pro, og tok jumpet rett opp til noe dyrt (Grado PS 1000 [21 500 kr (overpriset som **** i Norge)]) & Grace Design m903 [15 500 kr], og nå er jeg på vei nedover i prisklasse. :D Det virker litt merkelig, siden det vanlige er å begynne nede og oppgradere seg opp. Det som er bra med å prøve de dyre først, er kanskje for å ha en referanse når man prøver det som er billigere?

Så langt har jeg funnet mye glede i både Sennheiser HD 600 og HD 650, som er "billigere" hodetelefoner. De fungerer ypperlig med Asus Xonar Essence One, som er en hodetelefonforsterker og DAC til rundt 3000 kroner. Altså kommer man kjempelangt med bare 5500-6000 kroner totalt. På Xonar kan man også skifte opamper som man kjøper på ebay f.eks. og tweake lydsignaturen dit man vil. Bruker gjerne Xonaren til å drive LCD-3 og andre dyre hodetelefoner, og det med stort hell, imo.

Har veldig lyst til å prøve HE-400 fra HiFiMAN. Tror kanskje jeg kommer til å like dem veldig godt. Mitt inntrykk er at de gir god valuta for pengene, hvis man er ute etter morsom lyd med mye bank og smell.
Takker for godt svar.:)
Har eid et par HD-650, så de kjenner jeg godt. Har også testet Asus sonar, men kun som DAC i mitt stereo oppsett. Her ble den veid opp mot min Musical Fidelity A5 cd spiller, og en eldre Benchmark DAC, som til dagelig brukes til Squeezebox.

Brukt som DAC hos meg ble Asus Sonar noe skarp, og mekanisk. Spesielt i forhold til A5, som har rør i signalveien.
Desto mer spennende å lese hvor bra den fungerer til HeadFi.

Foreløpig virker Prosject Sunrise II mest interessant, men har muligheten til å låne Asus Sonar, så den skal sjekkes ut ved en passende anledning. Vel og merke uten bytte av Op-Amper


/Ruby:)
Hei Ruby.

Psii, og He-400! Du må veeldig mye opp i pris for å toppe den komboen! Kuleste fonene jeg har hatt er 400, og nå driver min Psii lcd-2 med bravour!

Hvilken musikk lytter du mest til?
 
T

Tittentei

Gjest
Det var Essense One ja. Gedigen, og lekker byggekvalitet, men var splitter ny, rett fra eske ved uttesting. Hadde nok trengt noen dagers innspilling før den ble testet.
Ble testet som balansert DAC pre, rett i mitt BAT rør sluttrinn, og som ren DAC, på linje med Benchmark gjennom min Audio Research rør Pre Amp.

For meg ble HD-650 for grå, og kjedelig. Mangler rett og slett spilleglede. På dette området er HE-300 i mine ører et klart bedre valg.
Jeg opplevde den også som skarpere med en gang med hodetelefoner, men opplever den ikke slik nå etter en maaange timer. Kan være tilvenning også. Setter deg ikke i tvil, men var interessert i å høre erfaringer. Anlegget til brosjan var også helt annereldes enn ditt, og det spiller jo også inn.

Slik kan HD 650 oppleves med en dårlig forsterker, den er ikke kjedelig med One etter min mening, men den er en smule for laidback med "luftige" rør på Woo Audio WA6-SE, synes jeg. Du går i fare for å irritere på deg ardilla vet å snakke nedsettende om HD 650.

Ja, HE-300 er også spennende, fader altså! Må vel få prøvd dem også en gang... Men først HE-400 :D
 
S

sorgenfri

Gjest
@ titten

Er sikker på at DU kommer til å elske MOSH i 400!!
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.467
Sted
Fredrikstad
For meg ble HD-650 for grå, og kjedelig. Mangler rett og slett spilleglede. På dette området er HE-300 i mine ører et klart bedre valg.


/Ruby:)
HD650 er ikke grå, de er ikke kjedelige. Men de trenger en forsterker som spiller MED dem og ikke mot dem. Dessuten hadde den gamle versjonen (som jeg ikke har hørt) litt andre driverer eller dempematerialer - kanskje det var dem du hadde?
Du har nok et poeng der. Har forstått det slik at HD-650 en relativt krevende last, og trenger en god head amp.
Mitt par var nok trolig av den gamle typen, uten at jeg vet hva forskjellen er, i favør av den nyeste...

Spiller det meste av musikk. Fra gammel prog. Til blues, jazz, Klassisk, og akustisk folkemusikk. Er vel noe nær alt etende.


/Ruby:)
 
Sist redigert:
T

Tittentei

Gjest
@ titten

Er sikker på at DU kommer til å elske MOSH i 400!!
Ja, det tror jeg også etter hva jeg har lest. Har du prøvd HE-400 med PSii, etter at du solgte dem til broren din? Skal du kjøpe HE-400 igjen, eller blir det HE-500? Eller, atter, blir det noe lukket for å behage kona?
 
T

Tittentei

Gjest
Mitt par var nok trolig av den gamle typen, uten at jeg vet hva forskjellen er, i favør av den nyeste...
Den gamle [HD 650] sies å være veldig laidback og slapp i fisken i forhold til den nyeste.
 
Topp Bunn