HDTracks.com har noe "stort" på gang...

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.454
Antall liker
3.252
Torget vurderinger
1
Denne dukket opp i min inbox i går. Første gang de tar SÅ store ord i sin munn.
Hva kan dette være mon tro? The Beatles eller Pink Floyd i hi-rez? :eek:

"Neste uke" er om 48 timer... Stay tuned: https://www.hdtracks.com/index.php
 

Vedlegg

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.930
Antall liker
584
Dette sitatet var best:

Or as the old Biblical saying goes..."when the enemy's at the gate, sell thy founder's shares to Job for big bucks and embrace the tao of Steve...as you drive off in your new Testarosa"

P.S. det heter vel Testarossa, rosa blir litt pysete.....
Og: er det Job eller Jobs det menes??
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Dette er DSD filene som er konvertert til PCM. Kommer sikkert til å låte veldig bra, men skal du lytte til DSD filene i absolutt renest og purest form, skal du lytte til SHM-SACD'ene. :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.512
Antall liker
9.659
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Alvor? The Rolling Stones selger hva som helst bare Mick får litt penger inn på kontoen? Nå er jeg virkelig overrasket..............
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Dette er DSD filene som er konvertert til PCM. Kommer sikkert til å låte veldig bra, men skal du lytte til DSD filene i absolutt renest og purest form, skal du lytte til SHM-SACD'ene. :)
Jeg er ikke ironisk, men hva gjør filene renere og purere når de spilles av fra en sølvplate?
 
N

nb

Gjest
baluba skrev:
Espen R skrev:
Dette er DSD filene som er konvertert til PCM. Kommer sikkert til å låte veldig bra, men skal du lytte til DSD filene i absolutt renest og purest form, skal du lytte til SHM-SACD'ene. :)
Jeg er ikke ironisk, men hva gjør filene renere og purere når de spilles av fra en sølvplate?
Om man konverter DSD (SACD-formatet) til PCM (Cd-formatet) så endres formatet og således er det ikke lengre det samme man spiller av. Så det blir ikke det samme diskusjonen som avspilling fra CD vs harddisk hvor formatet holdes uendret.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
nb skrev:
baluba skrev:
Espen R skrev:
Dette er DSD filene som er konvertert til PCM. Kommer sikkert til å låte veldig bra, men skal du lytte til DSD filene i absolutt renest og purest form, skal du lytte til SHM-SACD'ene. :)
Jeg er ikke ironisk, men hva gjør filene renere og purere når de spilles av fra en sølvplate?
Om man konverter DSD (SACD-formatet) til PCM (Cd-formatet) så s formatet og således er det ikke lengre det samme man spiller av. Så det blir ikke det samme diskusjonen som avspilling fra CD vs harddisk hvor formatet holdes uendret.
Korrekt.

Analog tape ? DSD ? SHM-SACD

eller..

Analog tape ? DSD ? DSD/PCM converter ? nedlastbare filer

Men bevares, disse nedlastbare filene kan låte fremragende. :)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Har ikke sjekket den siste maaneden, men det siste 3/4 aaret har jeg ikke faatt lov til aa laste ned fra HDtracks.
Etter aa ha kontaktet dem fikk jeg tilbakemelding om at de ikke hadde lov til aa selge musikk til land utenfor USA.
De sa ogsaa at de jobbet med problemstillingen, og at de haapet at de skulle faa til en loesning.

Er offshore paa britisk sektor med engelsk tastatur. Derfor alle disse dobbel aa'ene osv :-\
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Sjekket akkurat "My Acount" paa HDTracks, og fortsatt sier de at de ikke har lov til aa selge musikk til land utenfor USA.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har nå i alle fall kjøpt tre album der sist uke. Sjekk ut med paypal, så går det så fint, så. Har ikke sett noen tegn på at de ikke vil selge til meg, la meg laste ned eller trekke penger fra mastercard-et mitt.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Hmm.. Mye hype for veldig lite, akkurat som Apple da de slapp Beatles, dog i elendig lydkvalitet.. Vel, husk å bruke denne hvis dere skal kjøpe. ;)
 

Vedlegg

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Many years of research went into locating the original mono and stereo analog tapes that would be used in ABKCO's Rolling Stones Remastered Series. That research revealed a treasure trove of first generation tapes - true stereo masters from The Stones' 1964 Chess Studios sessions including the unedited version of "2120 South Michigan Avenue," Beggar's Banquet at its correct speed and Let It Bleed with splicing that indicates that the original intention was to leave little spacing between each cut.

For the analog to digital transfers, vintage reel-to-reel tape machines were utilized - a modified Ampex 351 with original tube electronics (full track mono and two track stereo) and an Ampex ATR-102 modified with Aria Discrete Class-A Electronics (full track mono and two track stereo). A Sonoma DSD digital audio workstation was the chosen high resolution format and Meitner Design ADC8 and DAC8 MKlV converters were used for the conversion process. Cables used were the cryogenically frozen type supplied to us by Gus Skinas of Super Audio Center. Gus also provided much guidance to Jody Klein, Steve Rosenthal and myself for our first time use of DSD technology. For this HD Tracks release, the Bob Ludwig mastered DSD files were converted to both 176.4kHz and 88.2kHz high resolution PCM with Weiss Saracon conversion software.


Teri Landi, Archivist and Engineer, ABKCO Music & Records​
 
Topp Bunn