HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Konsist og rett i strupen på flere kulturjournalister, klovnen selv og "folk flest", som suger til seg dette møllet.

    Angående DAC. Godt valg? Det vet vi vel først om den blir stående i oppsettet. Har trua! ;)
    Rart ingen har påpekt det klenodium av en dac du selv har fått nå nylig. Ikke en gang jeg så det... Men du får gratulere, sjelden sak det der...Selv om det blir full nude frontal når det blir sommer hos deg...Varmt.. ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rart ingen har påpekt det klenodium av en dac du selv har fått nå nylig. Ikke en gang jeg så det... Men du får gratulere, sjelden sak det der...Selv om det blir full nude frontal når det blir sommer hos deg...Varmt.. ;)
    Takker, buddy.
    Nå har jeg ikke flashet nyanskaffelsen heller, så ikke rart ingen vet. Så viktig er ikke jeg, eller anlegget mitt så gromt, at andre gidder å holde seg oppdatert kun ut fra bildene. Jeg tolker det som et tegn på sunnhet! 🤗
    Skal annonsere settet snart. Må bare komme meg litt over lykkerusen først :love:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    alright lesning her som vanlig buddy :giggle: selv om jeg ikke er så aktiv her inne om dagen så prøver jeg å henge litt med i de trådene som tilhører feelgood-erne,
    blir spennende å se hva du blir å velge har med tiden blitt som med du anngående An, men ingen tvil om at produktene har hatt mye jeg liker lydmessig, ,skal egentlig ikke si så mye da Abbas dac-en er proppfyllt av An tantalum`s 😅 men har snart lyst til å gå en litt egen`` vei med den og har en liten plan,ikke alltid lett å være en kvalitetsbevisst særbeis i denne hobbyen og lidenskapen hehe

    skjønner godt at du nå vil velge noe som ikke har en tusen tweaks muligheter hehe, det blir fort slitsomt det kan jeg skrive under på,er jo min egne lille test pilot her jeg sitter 😇men litt morro er det jo å ha noe å pusle & knote med og,
    regner da med at SWX utgår der har enn jo litt samme tweaks problemet hehe, snakket litt med Mr Slawa ``presidenten`` av SWX tidligere for å forhøre meg litt, om hva han kunne tilby og til hvilken priser, og jeg visste også at han og Abbas hadde samarbeidet, men selvfølgelig når enn snakker med dem hver for seg så har dem liksom ikke så mye med hverandre å gjøre annet enn litt business relatert, alt som omfavner komponentvalg og kretser har merkelig nok ikke noe med hverandre å gjøre 🤔
    Border patrol er jo også veldig interessante saker, men har på følelsen at du går et slag for ulven i fåreklær midt i klanen 😁
    har tidligere snublet over et merke som heter VU-Jade med en DHT dac også som virket interessant, men ikke alt for mye å finne om dem,
    Ellers riktig Go Elg :)
    Mvh Ivan
    disse har og virket å ha interessante saker også men også lite å finne om dem,,
    & frankenstein dac-en min lever enda den og :ROFLMAO:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hehe. Mange forståelige tanker der. Og definitivt et valid poeng om pris. Med det bakteppet blir jeg enda mer spent på hvilken du har valgt. Jeg gjetter at den begynner på B 😁
    Och slutter på P :cool:
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg sitter på jobb og venter på kunngjøringen her .... Kjipt at du ikke liker electronica-musikk da, men alle kan ikke like alt :p Blir bytte av dac for min del neste uke også, så det blir gøy å prøve noe annet enn billig Parasound. :)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kunngjøring, tja... Det kommer. Vært en hektisk dag for en innfeit gamling med lett podagra, dårlig ånde og søvnmønster som ikke er sunt for noe. Uansett, dagens første høydepunkt..

    20210521_082239_1621621499103.jpg


    God følelse. En henfaller ikke til slapp dekadent holdning mens en klager på hagearbeid og andre trivielle greier. Må innrømme at følelsen av innlevering minte meg på pur ungdom fra universitetet. Tviler på at kunnskapen har økt nevneverdig..

    Dagens andre høydepunkt rakk jeg såvidt. Møtte en hyggelig kar oppe ved stua til Rudshøgda sin mest kjente homo. Gikk greit det å, hente den sorte boksen.. For sort er den. Og rør er det i den. Blir liksom ikke ferdig med rør, det er noe som gir glede. Og ingen middels konstruktør her inne skal belære meg om hvordan jeg vil ha det..

    FB_IMG_1621619154835.jpg


    Jeg betaler for eget gilde, og da gjør jeg som jeg vil. Nå har jeg vært ute med bikkja, og er klar for å lytte litt konsentrert etterhvert

    Biriskog5.jpg


    Ja, dessverre, blir litt jazz i dag og..

    FB_IMG_1620887244246.jpg


    Og rørene? Disse er visstnok noen av de beste til denne dac. Så da har dere vel tippa riktig?

    20210521_202319_1621621528980.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ja vist, vi er proffe på å tippe riktig! :D
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rør...? RØØØØR!!???!
    Jeg håper virkelig du skammer deg!
    Ikke bare driver en med rør, men og dac chip som var gårsdagens nyheter... Bakstreversk så det rekker, betale penger for slikt.. Vitenskapelig tilnærming vil redde en, er det ikke slik?

    FB_IMG_1621447928061.jpg


    TDA1541A... Litt tekniske forklaringer er alltid på sin plass, og her. Om denne chip kan sies følgende :

    Tenkte jeg må prøve litt rock her nå.. Kanskje Nazareth... :cool:

    FB_IMG_1621445219045.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må innrømme at jeg kjenner på litt eieglede når navn på konstruktør står på printkort, vite at den er håndlaget. Og sjelden..

    20210521_204808_1621623585957.jpg


    Og chip da..

    20210521_204906_1621623678242.jpg


    Foreløpig inntrykk er lovende. Står ikke noe tilbake fra andre gode dac. Får la den få litt tid, Internett har neppe svar på alt..

    FB_IMG_1621185060503.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Grattis med ny dac! Men hvorfor alt dette styret med rør-dac? Det er jo enten 1 eller 0. En dac er en dac, de kan vel ikke låte ulikt? I så fall er de selvsagt feilkonstruert, masse forvrengning, garantert.

    Sorry, klarte ikke la være…..

    Og ikke minst: gratulerer med innlevering!! Tenker det er bittelitt deilig ;)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Forøvrig samme digital receiver chip som jeg har i min (CS8412). Den kommer seg jo ikke over 44.1kHZ/16bits. Hårreisende! :oops:
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Husker ikke helt i farten, men en hvis herremann la jo opp til gruppebestilling tidligere i år eller der omkring slik at brikkene nå faller på plass uten den helt store mystikken er jo kanskje ikke så overaskende...:LOL:
    Må innrømme at jeg kjenner på litt eieglede når navn på konstruktør står på printkort, vite at den er håndlaget. Og sjelden..

    Vis vedlegget 723828

    Og chip da..

    Vis vedlegget 723829

    Foreløpig inntrykk er lovende. Står ikke noe tilbake fra andre gode dac. Får la den få litt tid, Internett har neppe svar på alt..

    Vis vedlegget 723831
    Haloooo....vi venter på oppvarmings bilder!!!!!:D
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Husker ikke helt i farten, men en hvis herremann la jo opp til gruppebestilling tidligere i år eller der omkring slik at brikkene nå faller på plass uten den helt store mystikken er jo kanskje ikke så overaskende...:LOL:

    Haloooo....vi venter på oppvarmings bilder!!!!!:D
    Og ja, gruppekjøp ble det... 4 dac ble kjøpt fra Gary, en liten reduksjon i pris og BP dac har nesten blitt gjengs i kongeriket.. Men dessverre, denne gompen tenkte litt.. Hvorfor betale 25 for noe nytt når en kunne skaffes som hadde kostet nærmere 90? Ikke nok med det, en dac som kun har ett mål, redbook. Ikke noe usb, hdmi, fancy display eller upsamplig i det hinsidige.. En dac som har legende status blant japanere med en gammel kultur for lydgjengivelse..
    I give you TRON...

    20210521_204826_1621623638964.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Grattis, Tron er topp notch, drømte en gang i tiden om Discovery 300B...blir spennende å høre om lytteinntrykk! :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Nais! Gratulerer så meget :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du har misforstått @Atlerovik , vi ØNSKER forvregning!
    Det er der magien ligger - MDMA, remember?

    Grattis @HCS 😊👍
    Ser ut som noen har tryna med loddebolten over venstre chip-en der, og er det så bra når konstruktøren heter Tricker?
    Blir litt som Donald Duck & Co. S.Vindel og Lur I. Faks. 😅😅

    Bare tuller, denne har jeg trua på 👏👏👏
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gattis!
    Du vet å velge deg saker som sjeldent dukker opp her på berget 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Denne, ja. Kjøpt NOS for 4-5 år siden
    Ikke tilfeldig at det der er en av Ken Kessler's absolutte og tidløse digitale favoritter.
    Og for egen del er jeg lykkelig over å ha (gjen)oppdaget det reneste digitale, det uten oversampling, uten oppsampling, uten filtrering. Alt er feil, det bare låter så rett.
    I denne tråden går det enda an å si sånt uten å bli bomba med fancy målekurver! :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Ikke tilfeldig at det der er en av Ken Kessler's absolutte og tidløse digitale favoritter.
    Og for egen del er jeg lykkelig over å ha (gjen)oppdaget det reneste digitale, det uten oversampling, uten oppsampling, uten filtrering. Alt er feil, det bare låter så rett.
    I denne tråden går det enda an å si sånt uten å bli bomba med fancy målekurver! :D
    Dette er den tredje jeg eier og den blir stående. En morsom historie er at når den forrige lå for salg fikk jeg en mail fra Ken Ishiwata som ønsket å kjøpe den til en venn. Da var den dessverre solgt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg opplever som merkelig, er at da CD var ganske nytt, fikk jeg det bare ikke til å låte godt. Ikke i det hele tatt! Det tok mange år, før det tok av i min verden. Og nå er på en måte sirkelen sluttet; noen går tilbake til utgangspunktet, og skaper ren magi ut av det opprinnelige. For meg oppleves det nærmest ubegripelig.
    #MAMA
    :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, HCS.

    Uhyre interessant anskaffelse. Den tikker mange bokser (for deg). Også vet vi at du er glad i exotica, at du får kick av at ikke (mange) andre har det samme. NOS, r2r, rør, Tron. Ikke mange av denslags, nei.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Grattis med spennende dac. Min imperfekte hørsel digger TDA1541-dacen selv om den hverken bringer utviklingen videre eller er perfekt. Den bare engasjerer.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette er den tredje jeg eier og den blir stående. En morsom historie er at når den forrige lå for salg fikk jeg en mail fra Ken Ishiwata som ønsket å kjøpe den til en venn. Da var den dessverre solgt.
    Artig historie.
    Synd det ikke ble salg. Hadde vært morsomt om du fikk inngravert ditt navn på printkortet før du sendte til KI😜
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg vurderer å oppgradere/modde forgjengeren til TDA1541 - 14bit dualmono DAC’n (TDA1540) som sitter i CDX. Den løsningen får mye god omtale. Låter forøvrig hyggelig i umoddet versjon også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn