HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke blir den med på tur @rolfozzy ,til det er jeg for spebygd og lat.. @Rubyred fløyel, det er slik den kjennes ut.. Men kan hende det egentlig er plysj? Må bli mer kjent med den. @sundkoien prangende blir den bare om anlegget er lite og trangtboende.. Her gled den rett inn.. Men kanskje jeg må vurdere selvbilde litt....?

    FB_IMG_1614850769058.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tilslutter meg rekkene meg gratulasjoner. Nett liten sak du har dratt opp på garasjeloftet det der :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Bare glad du later til å ha funnet igjen gløden jeg @HCS . Du vet det er fortsatt mange av oss som leker hifi uten å bare adressere problemer og tørr teori.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare glad du later til å ha funnet igjen gløden jeg @HCS . Du vet det er fortsatt mange av oss som leker hifi uten å bare adressere problemer og tørr teori.
    Blir litt matt av overskuddet til enkelte til å problematisere noe så ukomplisert som å kose seg med god musikk. Mistenker at noen av de har jæ kjipe liv som må sitte her inne å mekre ut subjektive påstander om en hobby som bare burde gi glede. Alt ifra mislykkede konstruktører til hjemmekino folk som har lest to avsnitt på ASR og deklamerer dette fordi de vet ikke om noe annet. Forkastelig!

    FB_IMG_1615838916451.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med skikkelig fet amp HCS! Et smykke, rett og slett. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Takk, det betyr litt når det kommer fra deg :)
    Var sikkert ikke noe dårligere valg dette mot for en av de du vurderte. I hvert fall minst like spennende. :) Litt old school også. Liker det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hysj, du må ikke røpe at jeg har det ringeste interesse for akustikk.. :cool:. Men ja de er oppe uten at jeg skal si at lyset kom ifht lyd-Nirvana.. Men det er alltid artig å teste ut litt.. :). Så takk for at jeg fikk overta de.
    Hva!!! Har du akustikktiltak??? Nå står verden ikke til påske... ;) Er ikke så lenge til påske kom jeg plutselig på. Nei får hive på litt musikk her. God helg HCS
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ja, her skåles det og fremvises musikk-kos over en lav sko. Kjenner misunnelsen stikke mens en jobber og svetter.. Noe fordeler med å holde seg edru er det jo.. Men ikke mange.. Tror jeg.. :cool:

    Vis vedlegget 706817
    Du får jo en bedre dag i morgen i det minste ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Blir litt matt av overskuddet til enkelte til å problematisere noe så ukomplisert som å kose seg med god musikk. Mistenker at noen av de har jæ kjipe liv som må sitte her inne å mekre ut subjektive påstander om en hobby som bare burde gi glede. Alt ifra mislykkede konstruktører til hjemmekino folk som har lest to avsnitt på ASR og deklamerer dette fordi de vet ikke om noe annet. Forkastelig!

    Vis vedlegget 706681
    Det har du helt rett i, påfallende altfor mange wannabes. Men gratulerer med klassisks power amp :cool:...Jeff har alltid vært gromme saker innen som du påpekte begynte med klasse D tullet...blir du fornøyd, spiller som ønsket?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det har du helt rett i, påfallende altfor mange wannabes. Men gratulerer med klassisks power amp :cool:...Jeff har alltid vært gromme saker innen som du påpekte begynte med klasse D tullet...blir du fornøyd, spiller som ønsket?
    Den spiller mykt, så mykt, men med stor autoritet. Foreløpig er jeg litt usikker på om det blir for snilt, skal gi det tid. Et aber er at jeg må passe på litt. Riktignok er endel skiftet, men jeg tror jeg kunne skiftet enda mer. Må passe på bias så den ikke koker bort.. Dalen elektro turde ikke se på den, enda jeg har skjema på den. Usikker på om det finnes andre som er gode på transistor? Eiegleden er sky-high, DET er jeg ikke i tvil om :)

    Ps hvilke Maggie var det du la ut stativbilde til? Takk :)
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Du verden, det var elendig service....Hva med Bodø som fikser DP eller han godeste Armand..begge er jo superdyktig på transer.
    Mener å huske det var 3.7. Råeste avstivninga ever for Maggis...tippe det står fjellstøtt selv under en lokal bygdefæst med hæla i taket og tenna i tapeten! 🤠
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Bartistan
    Eiegleden er sky-high, DET er jeg ikke i tvil om :)
    ..og akkurat det DER er rare greier.
    Den ene av de allerede nevnte Rogues fikk litt.. øøøh... hikke og måtte en liten tur på...øøøøh.. spa!
    Jeg har brukt main in på en gammel NAD som tåtesmokk et par ukers tid og det har overhodet ikke vært synd på meg, men likevel; i går kom mail med faktura og friskmelding, og for første gang på flerfoldige tiår fikk jeg den derre 8åringpåjulaften følelsen i magen.
    Lønsjpausen på heimertkontoret ble å hive seg i bilen, forflytte seg noen få kilometer og fange inn favorittungene :cool:

    Som sagt, rare greier
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.229
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den spiller mykt, så mykt, men med stor autoritet. Foreløpig er jeg litt usikker på om det blir for snilt, skal gi det tid. Et aber er at jeg må passe på litt. Riktignok er endel skiftet, men jeg tror jeg kunne skiftet enda mer. Må passe på bias så den ikke koker bort.. Dalen elektro turde ikke se på den, enda jeg har skjema på den. Usikker på om det finnes andre som er gode på transistor? Eiegleden er sky-high, DET er jeg ikke i tvil om :)

    Ps hvilke Maggie var det du la ut stativbilde til? Takk :)
    Er det mulig å få Maggier til å låte annet enn mykt 🤔 Ligger ikke noe negativt i den uttalelsen 😃
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja det er det, men det skal veldig mye til å få de til å låte hardt/klinisk/lyst.

    Gratulerer med artig forsterker HCS - JR var jo helt uoppnåelig når man stakk innom Lyric på bytur for 20 år siden.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er det mulig å få Maggier til å låte annet enn mykt 🤔 Ligger ikke noe negativt i den uttalelsen 😃
    Oh yes :) Forstå det så´n, at det motsatte af mykt IKKE er aggresivt.
    Bare sleng på "Texas Flood" eller "In Step" med Stevie Ray Vaughn å gi full skrue, da skal du høre alt annet enn mykt 😁
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    JO jo.... hver sin smak.....
    Kan selvfølgeli henge sammen med kilde også.
    Kan kun si´, at her på Maggies 3.6R med 5-600watt i spidserne er synergien perfekt og intet, som gjør vondt i ørerne annet enn lydtrykket :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Glemte "smiley"...... det var ment som en joke 😁 .
    Og noe, jeg sjeldent indrømmer...... har selv noen stykker...... godt gjemt, så ingen får se dem :LOL:
    Fantastisk dynamikk, lydbilde og stemning på disse "Live-tingene" fra Mr. Last :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å få Maggier til å låte annet enn mykt 🤔 Ligger ikke noe negativt i den uttalelsen 😃
    Alt er relativt.
    Det spørs mye hva en er vant til ellers.
    Hvis man vil ha alt rett i fleisen, så skal en lete andre steder.
    Maggies er vel nærmest det motsatte av f. eks Avantgarde. Jeg synes det også låter bra jeg, men sjelden mer enn en halv time om gangen. 😊
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn