HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Jeg har en annen juleplate med "Kvindelige Studenters Sangforening" fra en del år tilbake. Nydelig!
    Var på konsert med damene i Kampen kirke for 5-6 år siden, og ble helt bergtatt både av stemmeprakt og ynde.
    Takk for tipset HCS, denne må jeg ha et eksemplar av :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har en annen juleplate med "Kvindelige Studenters Sangforening" fra en del år tilbake. Nydelig!
    Var på konsert med damene i Kampen kirke for 5-6 år siden, og ble helt bergtatt både av stemmeprakt og ynde.
    Takk for tipset HCS, denne må jeg ha et eksemplar av :)
    Jeg var og på konsert med forrige runde av de. Som du sier, magisk. Dirigent Marit bor på Gjøvik. Jeg var å så på opptak av nye sangere i Vestoppland Kammerkor. Der måtte en rekke opp hånda for å tilkjennegi at en gjorde feil.. Tøffe tak. Uansett, disse kvinnene er svært dyktige, og Marit spesielt. Årets julealbum som sagt. Poster en eldre video av de.. :)

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Jeg var og på konsert med forrige runde av de. Som du sier, magisk. Dirigent Marit bor på Gjøvik. Jeg var å så på opptak av nye sangere i Vestoppland Kammerkor. Der måtte en rekke opp hånda for å tilkjennegi at en gjorde feil.. Tøffe tak. Uansett, disse kvinnene er svært dyktige, og Marit spesielt. Årets julealbum som sagt. Poster en eldre video av de.. :)

    JØSS, jaggu har det gått 11 år siden forrige juleplate.
    Jeg var som tidligere nevnt kollega med en av sangfuglene i flere år.
    Hun står alene i videoen ved 3.30 hvor hennes stemme klinger over alle andres.
    Det var slik jeg ble gjort oppmerksom på KSS.
    Og ja, Marit Tøndel er dyktig, men så jobber hun med rent gull.

    Ha en strålende dag på mjøsbygda :)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Der er fredag og en har fått pakke. Nå skal gamle fordommer testes, hifi lektyre spres, en oktav til i bassen, litt fnidder osv osv. Jeg er uansett spent, og synes det er greit å danne sin egen mening.

    20201203_215330_1607076854733.jpg


    Å være forutinntatt og sta for egen del er kjent. Kanskje flere her inne? Jeg skal iallefall gi den en sjanse. Vekten er iallefall sympatisk..
    FB_IMG_1607066825860.jpg


    Om dette funker må en spare litt igjen.. Men det får gå. Kaster jo penger på bildeler og musikk om dagen, mørketidsdepresjon??

    FB_IMG_1607028462835.jpg


    Nå ut i garasjen for å se hva "fremtiden" innen audio bringer.. Tror det kan bli spennende.

    20201203_215908_1607029421054.jpg
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    478
    Antall liker
    489
    Sted
    Oslo
    Nei, skal være et meget godt drev. Philips 12.5. Coax eller toslink, skulle vært aes :)
    Hei
    Jeg har Meridian 508 drivverk. Den har til og med AES digital utgang. Den spiller svinbra sammen med Auralic Altair G1. Drivverket er bygget som en tanks. Mange har vel en del cd'er som er vanskelig å finne på streaming. Så til disse funker det supert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Der er fredag og en har fått pakke. Nå skal gamle fordommer testes, hifi lektyre spres, en oktav til i bassen, litt fnidder osv osv. Jeg er uansett spent, og synes det er greit å danne sin egen mening.

    Vis vedlegget 679902

    Å være forutinntatt og sta for egen del er kjent. Kanskje flere her inne? Jeg skal iallefall gi den en sjanse. Vekten er iallefall sympatisk..
    Vis vedlegget 679903

    Om dette funker må en spare litt igjen.. Men det får gå. Kaster jo penger på bildeler og musikk om dagen, mørketidsdepresjon??

    Vis vedlegget 679904

    Nå ut i garasjen for å se hva "fremtiden" innen audio bringer.. Tror det kan bli spennende.

    Vis vedlegget 679906
    Venter i spenning - rene julekalenderen å følge med i din og hertugen av Langhus sine tråder for tiden.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har tydeligvis vært stort sett snill i år?? Kom en pakke til.. En pakke som vil gi meg ca 40 flere hk i kosebilen.. Jeg vet, litt guttunge forblir en visst alltid..

    20201204_113641_1607087082419.jpg


    Så down to business. Pakket ut, står å varmer seg opp nå. Førsteinntrykk er at det er solid, forseggjort og sobert.

    20201204_112837_1607077875403.jpg


    Dette er en ny utgave visstnok, ikke den som "alle" har testet. Mindre effekt og høyere pris... Hmm, den var ny. Sålangt har jeg troen, og det er kun basert på inntrykk visuelt.

    20201204_112948_1607077916314.jpg


    Justerbar gain er smått genialt. Ihvertfall for oss tullinger med rør pre.. Sette støy, sus og forvrengning foran en amp som har måledata som går utenpå det meste... Selvmotsigende så det lukter grønt, men kanskje derfor det KAN fungere? Hva vet jeg, jeg skal teste selv. Visstnok skal denne forsterkeren ned til 8x12_TOM å drive diskanter.. Sier noe hvilket "Mikke-mus" - anlegg en har når også bass og mellomtone skal med her.. Nesten så en får komplekser, men bare nesten.. Det er opplevelsen, ikke størrelsen.. Sa brura??.. Tror bildet under dekker det meste..

    FB_IMG_1607028312898.jpg



    Får håpe en ikke blir motløs, nedtynget, over hva en har gått glipp av ved å holde på single ended triode.. Men hvem vet..

     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Aner ikke om hel-digital sak. Klasse D ja. Dette med vekt er fascinerende, lett og mye effekt. Det må kalles fremskritt! :)
    Man forbinder jo gjerne god lydkvalitet med tunge bokser, men dette hører kanskje fortiden til! :) Har ikke hatt gleden av å låne øre til Vera Audio selv ennå, men har jo lest en del gode ord om det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Man forbinder jo gjerne god lydkvalitet med tunge bokser, men dette hører kanskje fortiden til! :) Har ikke hatt gleden av å låne øre til Vera Audio selv ennå, men har jo lest en del gode ord om det.
    Ja, du sier noe helt rett der. For ti år siden husker jeg at jeg ikke syntes et effekttrinn var gromt før det veide over 50 kg.. Såklart i møte med avdøde Roysen sine Krell ble jeg nesten stum..

    caab677a3d6068a7af404ad5183e884f.jpg


    Tror de veide 300 kg, pr stk. Kombinasjonen av stigende alder og lettere forsterkere ser jeg på som svært sympatisk 😀
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hei
    Jeg har Meridian 508 drivverk. Den har til og med AES digital utgang. Den spiller svinbra sammen med Auralic Altair G1. Drivverket er bygget som en tanks. Mange har vel en del cd'er som er vanskelig å finne på streaming. Så til disse funker det supert.
    Noe herk det der, at du skulle minne meg på den.. :mad::) Hadde en slik og solgte. Angrer på det..
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja, du sier noe helt rett der. For ti år siden husker jeg at jeg ikke syntes et effekttrinn var gromt før det veide over 50 kg.. Såklart i møte med avdøde Roysen sine Krell ble jeg nesten stum..

    Vis vedlegget 679953

    Tror de veide 300 kg, pr stk. Kombinasjonen av stigende alder og lettere forsterkere ser jeg på som svært sympatisk 😀
    Skal lure på hvor alt hans utstyr tok veien etter at han gikk bort? Det er jo for spesielt interesserte :)

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, du sier noe helt rett der. For ti år siden husker jeg at jeg ikke syntes et effekttrinn var gromt før det veide over 50 kg.. Såklart i møte med avdøde Roysen sine Krell ble jeg nesten stum..

    Vis vedlegget 679953

    Tror de veide 300 kg, pr stk. Kombinasjonen av stigende alder og lettere forsterkere ser jeg på som svært sympatisk 😀
    Så slapp vi en jævla PC vifte også for å produsere 10kW i 1 ohm, men en stødig kurs var nok greit. Synes fremtiden virker temmelig gråfarget jeg!
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.191
    Antall liker
    2.211
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Spennende å høre om det er "liv" i Vera med rørpre. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De små nusselige Krell MAS monoblokkene a 250 kg/stk. er pent tatt vare på av et av forumets medlemmer, og er i daglig bruk.
    Litt mer enn 250 Power...;). Tand har de vel i en blokkleilighet med noe Magico greier...Håper han disponerer heis... :cool:

    $150,000 – Krell Audio MRA Master Reference At 683 pounds each, make sure you clear some space in your sound room if you decide to run with these guys. The Master Reference from Krell utilizes a unique technology to regulate its power output. A modular “software key” is able to match the impedance of any speaker through an on-board microprocessor. The output on this behemoth exceeds 1000W at 8 ohms and the production run was limited to 50.


    .
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det ble en slik, ja.. 😉
    Gode skussmål, men trenger du effekten?

    M
    Effekt får en aldri nok av, det kombinert med høytaler produsentens langt optimistiske tall gjør følsomhet til en vits. Heco hevder rundt 95 dB. Det tallet er jeg usikker på..

    Et av mine faste test tracks er på denne cd plata. Får jeg ikke følelse av gamle Wembley, øl, fest, svette og konsert av lyden er det noe feil..

    20201204_155650_1607093874532.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Litt mer enn 250 Power...;). Tand har de vel i en blokkleilighet med noe Magico greier...Håper han disponerer heis... :cool:

    $150,000 – Krell Audio MRA Master Reference At 683 pounds each, make sure you clear some space in your sound room if you decide to run with these guys. The Master Reference from Krell utilizes a unique technology to regulate its power output. A modular “software key” is able to match the impedance of any speaker through an on-board microprocessor. The output on this behemoth exceeds 1000W at 8 ohms and the production run was limited to 50.


    .
    Mao. 289,4 kg/stk ;)
    Jepp, det er TAND som har KRELL MRA monoblokkene tilkoblet ikke hvilket som helst Magico modell.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    683 pounds er lik 289 kg? :unsure:... Uansett, tunge beist. Ja, de er vel ikke mindre fete de magico høyttalere. Subber har han visst og. Gal, men hyggelig, fyr Tommy :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.431
    Antall liker
    17.141
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noe herk det der, at du skulle minne meg på den.. :mad::) Hadde en slik og solgte. Angrer på det..
    Her befinner det seg 2 stk 508´r ;). Én 20 bit og én 24 bit.
     
    • Angry
    Reaksjoner: HCS

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Nå går jo jeg inn fremtiden med ræva først, så det er enkelt for meg å drite i den!
    En kamerat av meg kom drassende med en slik vera hjem til meg for å teste den mot mine neon turkise bokser med steinalder teknologi, vi ble ganske fort enige om at denne lille triste boksen ikke hadde noe og stille opp med mot disse neonturkise boksene. Jeg møter gjerne fremtiden med ræva først jeg også, dersom dette er fremtiden 😎
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg regner med at du har fått tuklet litt med Vera nå. Har du fått gjort deg opp noe foreløpig inntrykk ? Vi unge fremadstormende er jo selvfølgelig interessert i ny teknologi :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Også spent på hva du synes om nyanskaffelsen. Hvilken pre brukes for tiden?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Mao. 289,4 kg/stk ;)
    Jepp, det er TAND som har KRELL MRA monoblokkene tilkoblet ikke hvilket som helst Magico modell.
    Riktig det. Var vel Magicos toppmodell om vi ser bort fra hornøsningen deres samt en gigantisk sub. Var hos ham å lyttet til oppsettet med en Berkeley Alpha Reference DAC. Stålkontroll og en usedvanlig hyggelig vert var fasiten.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    683pounds er vel 309,80kg Så HCS var nærmest.:)
    Takker, det stemmer prnesse.
    Jeg blingset, og byttet om på 683 til 638.
    Gamle grinebitere og multitasking går som regel dårlig.
    Men da har vi uansett riktig vektenhet inne begge to.
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg regner med at du har fått tuklet litt med Vera nå. Har du fått gjort deg opp noe foreløpig inntrykk ? Vi unge fremadstormende er jo selvfølgelig interessert i ny teknologi :p
    Joa, den har fått stått i noen timer å spille og jeg ser litt av konturene av jeg jeg opplever rundt denne forsterkeren. Det jeg kan si med en gang er at jeg liker ergonomien. Gode høyttaler terminaler som har god avstand , og som er lette å justere. Den blå lys dioden er ikke forstyrrende på noen måte , og justering av gain gjør at den sømløst lar seg matche opp i mot pre. Og det er ingen støy. Verken fra vifter eller fra høyttalere. Alt dette er gode ting.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Joa, den har fått stått i noen timer å spille og jeg ser litt av konturene av jeg jeg opplever rundt denne forsterkeren. Det jeg kan si med en gang er at jeg liker ergonomien. Gode høyttaler terminaler som har god avstand , og som er lette å justere. Den blå lys dioden er ikke forstyrrende på noen måte , og justering av gain gjør at den sømløst lar seg matche opp i mot pre. Og det er ingen støy. Verken fra vifter eller fra høyttalere. Alt dette er gode ting.
    Jada, jada men kom til poenget da mann :p
    Rocker det ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Skal gi den en kveld til, for å få prøvd både pling og plong på den.. Har hanket inn en pre til og to par høyttalere , for å teste skikkelig.. Foreløpig konklusjon.. Avventende..
    ... i mellomtiden i Asker....:

    Klasse D kan låte sjokkerende og overbevisende, selv om fabrikken er åndssvak på markedsføring, så spiller forsterkerne de lager som om de har en helvetes masse Watt å leke med. Men det har de ikke. De bare spiller med dødsforakt. Wagner, Bach, Blackmore, Dio og Osbourne... + alt til høyre, venstre og i mellom, 50 Watt pur galskap.

    💣
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn