HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble skikkelig lekre i gunmetal de felgene - gleder meg til å se dem montert på katta!

    klassisk vinterlagringsproblem at man begynner å kjede seg og drømme om å kjøre bil igjen, for så å brenner opp hele hifibudsjettet på deler...
    Her blir det oppgradering av drop links (fra andy naturligvis) og feitere bakre krengningsstabilisator, samt en monobrace fra en XKR og rustfrie mellom-potter.
    Måtte våren komme ekstra tildlig i år ;)
    Vis vedlegget 788723

    Nå ble det jo litt mindre biltreff i fjor på grunn av korona, men satser på at det blir mer nå i år - og kanskje vi til og med kan få til den store HFS dekksparkedagen?
    Uansett får du har lykke til med helbredingen - som vanlig kan man ikke annet enn å satse på at det går veien!
    Drop links foran du har byttet? Har du link til stabstag? Kjøpt meg en kompressor for X308 som jeg overhaler. Tipper landstreffet i Halden blir første tur for meg i år. Men et hfs autofili treff med audiofile undertoner kunne vært gøy. Mortens kro? Om arrangerer litt så burde det være mulig :)

    Ja, satser på at helse og hår etterhvert kommer tilbake :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Høres ut som et veldig kjekt besøk! Kos dokkar 😊
    Var hyggelig, for meg ihvertfall, når de var her. Platespiller ble ikke snurra, @Håkon_Rognlien er fortsatt ambivalent til subber, @Atlerovik har flere rør og jeg spiste for mye rømme... En veldig hyggelig ettermiddag :)... Alltid fint å snakke om ulike tilnærminger og ideer. Har mye å lære, men kommer nok frem... En dag.. :cool:

    FB_IMG_1636135316111.jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    Drop links foran du har byttet? Har du link til stabstag? Kjøpt meg en kompressor for X308 som jeg overhaler. Tipper landstreffet i Halden blir første tur for meg i år. Men et hfs autofili treff med audiofile undertoner kunne vært gøy. Mortens kro? Om arrangerer litt så burde det være mulig :)

    Ja, satser på at helse og hår etterhvert kommer tilbake :)
    Har bestilt til både fremme og bak - og dette stabstaget: https://www.pantheraperformancesupp...rated-rear-suspension-anti-roll-sway-bar-x308
    Litt usikker på om det passer helt 100% med droplinksene fra andy siden han ikke har testet den komboen før, men ut i fra det jeg kan se så burde det gå bra. (krysser fingrene)

    og bytte til en Eaton M112 kompressor høres ut som om det burde gi en god del ekstra hester ;)

    Mortens kro, eller sjøflyhavna på fornebu er vel bra plasser for et møte ja!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lykke til og god bedring, mister.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.953
    Antall liker
    28.004
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var hyggelig, for meg ihvertfall, når de var her. Platespiller ble ikke snurra, @Håkon_Rognlien er fortsatt ambivalent til subber, @Atlerovik har flere rør og jeg spiste for mye rømme... En veldig hyggelig ettermiddag :)... Alltid fint å snakke om ulike tilnærminger og ideer. Har mye å lære, men kommer nok frem... En dag.. :cool:

    Vis vedlegget 788936
    Batman har ennå ikke kommet fram...

    000. But i am batman.jpg


    /Morten
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Finfin tur i går, til @HCS på Biri, sammen med @Håkon_Rognlien!

    Vi var så heldige å få innvilget audiens hos Biris store sønn. Han utsatte til og med viktig behandling for besøket vårt. Både litt smigrende og skummelt, på en gang.

    D9E6160B-20B7-4D23-819C-B362F12AD48C.jpeg

    627591D2-DEC1-4007-AF47-D37C05A24687.jpeg

    Lett å se hvem som bor her, for de som følger denne tråden.


    Vi ble møtt med deilig spekemat, etterfulgt av is, kaffe og romkake(!). Talende nok har jeg ingen bilder fra denne sesjonen…
    Etter hyggelig kaffeslaberas og påfølgende dobesøk, ble vi geleidet over i storgårdens driftsbygning. Etter en fryktinngytende trapp, som jeg ikke en gang turte å ta bilde av underveis, havnet vi i en hyggelig mancave på toppen av bygningen.
    24172E96-8D7A-4E53-B084-CAF9BA383738.jpeg



    Håkon turet rett bort til Rega-drivverket.
    A9AB8AD9-8D83-4178-9B20-1B45A6841BB6.jpeg


    Før han fant en gammel artikkel om Klipsch-høyttalere, skrevet av……han selv.
    82E68A31-EA14-45CB-BB2E-BBDC87F7E5D1.jpeg

    552F80A1-1403-47DB-BD0B-6D8FB328C4D0.jpeg



    Da det er kaldt på Biri, fikk vi heldigvis utdelt rockesokker.
    9F3F36CF-EB8D-4508-B516-2BEAD182A69B.jpeg



    Litt flere bilder, før oppsummering av lydinntrykk. Beklager at noen er litt ufokuserte. Det var noe mørkt i hula, og jeg er ikke stødig nok på fingrene.
    22C687AD-DE16-4684-A96F-B3A31F12E4E7.jpeg

    8F799546-92E8-4C65-88C6-8B09F25572B3.jpeg

    DCF50DB7-22B2-4EC2-B48C-F36AC9A41F07.jpeg

    775BE259-1AF9-4968-9103-664DD165B265.jpeg

    173E7BE5-5FF1-45D3-9817-7CEFD91EA239.jpeg

    609B8C79-66F4-4C6E-8B14-B304C59409BC.jpeg

    AE778AED-75B8-4E3E-B380-856BDAA3249D.jpeg

    91BD7EA3-F7FE-44E4-9BF2-015C407A319D.jpeg



    Jeg må si at jeg likte lyden godt, og koste meg med det jeg hørte. Det kanskje mest positivt fremtredende var en fantastisk dynamikk og stort lydbilde, med fin dybdeinformasjon. Følte virkelig at musikerne var tilstede foran meg. Jeg likte også at det hele var såpass mørkt tunet. Mistenker at Tron på bildet over, har en sterk medvirkning til det. Og det er jo et fantastisk trøkk og volum i anlegget (som jeg ikke turte utforske så mye). Bånddiskant er fremdeles ikke min favoritt, og jeg kunne tenke meg noe mer naturlighet i øvre mellomtone og diskant. Ville kanskje også prøvd noe mer toe-in, for å få det til å flyte enda bedre mellom høyttalerne. Men alt i alt, må jeg si at møtet med dette oppsettet var veldig, veldig positivt. Høyttalerne er bygget på en måte som er helt annerledes enn det meste jeg har hatt og pleier å like, men disse var ikke vanskelige å like i det hele tatt.

    Til slutt vil jeg bare bemerke, til lesere av HCs tråd, at alle hans «filosoferinger» rundt diverse forbedringer og hi-fi-remedier, bare er et spill for galleriet. Håkon og jeg avslørte nemlig flust av suspekte gadgets i bruk i anlegget, og liggende på vent i mørke kriker og kroker. Se for eksempel alle dempeplatene og -føttene, og ikke minst:
    DDADEDBD-0B0C-4EE0-AE44-ED7FEBC410BF.jpeg


    Et bilde sier mer enn tusen ord.

    Men, @HCS, det aller hyggeligste var å få møte deg og din fru AKA Dragen. Sånn er det alltid, heldigvis. Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk. Håper det ikke blir lenge til vi ses igjen!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser der har kost der oss @HCS, å godt å se han er ved godt humør og prioriterer det sosiale som jeg vet betyr mye for han ;)
    Ser det er alt for lenge siden jeg har vært innom han nå, mye er byttet ut, å hvem skulle tro han dro i hus noe som måler veldig bra.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mørkt lydbilde... For meg et mantra.. Konserter har, for meg, gitt en subjektiv mørkere opplevelse enn moderne hifi. Dette "oppløsning" som får en trombone til å høres ut som en premenstrual kornett er en uting, i mine ører. Klart det kan være imponerende med en gnistrende diskant og stjernestøv.. Men, for meg, er dette imponator- effekter som er gitt en bransje som vil selge specs og kortvarig glede. En bransje som ikke lytter til musikk, men leser sinus-toner av en graf.. Det føles helt rett og få gjengitt musikken så en tror på den selv.. Når det er sagt, deler av kjeden måler helt greit, målt av seriøse folk ;).. Jeg måler lite etter installasjon, men jeg er åpen for å gjøre det. Men ører før antatte kurver som ser bra ut.. :).

    Fremskritt handler ikke om ens egen ide og fortreffelighet... Men om anvendelse..

    FB_IMG_1637924827351.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig fin besøksrapport! Takk :)

    Tilstedeværelse er fortsatt på plass, men er dette noe mørkere enn det som sto der for et par år siden @HCS ?



    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Veldig fin besøksrapport! Takk :)

    Tilstedeværelse er fortsatt på plass, men er dette noe mørkere enn det som sto der for et par år siden @HCS ?



    mvh
    Vanskelig å si da lyd-hukommelsen er en vanskelig øvelse å være påståelig rundt. Men jeg vil anta at bildet ikke er lysere.. Noe som er en bevisst prioritering :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke vært innom sentralen på en god stund, ihvertfall ikke lest noe. Men i dag måtte jeg lese her. Ser det kan være tid for å ønske deg en god bedring. Og en annen ting, ser du skal på tur til kystens og Østfolds perle, Halden. Vi prates vel da kanskje? Hadde vært hyggelig det.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.812
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vanskelig å si da lyd-hukommelsen er en vanskelig øvelse å være påståelig rundt. Men jeg vil anta at bildet ikke er lysere.. Noe som er en bevisst prioritering :)
    Jeg syntes nok, gitt standardinnstilling på NFB, at det var litt lyst eller «på», så kanskje mer i retning sånn som jeg liker det nå. 👍 Men du og du som de EMSene fikk igang tanker og funderinger da 👏👏👍
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Flott bilde reportasje dette. Savnet dog bilde av trappen jeg bar opp et par Horns høyttalere :oops:. @HCS god bedring - ta hensyn til deg selv.
    Utfra beskrivelsen tror jeg lyden er skrudd enda et hakk mot «Live» lyd. Spennende.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har ikke vært innom sentralen på en god stund, ihvertfall ikke lest noe. Men i dag måtte jeg lese her. Ser det kan være tid for å ønske deg en god bedring. Og en annen ting, ser du skal på tur til kystens og Østfolds perle, Halden. Vi prates vel da kanskje? Hadde vært hyggelig det.
    Et av målene for i år er å komme seg på hjul med bilklubben. Landstreffet i år er i Halden tidlig juni. Tar kontakt da, vært veldig hyggelig å se deg Rolf :):coffee:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg syntes nok, gitt standardinnstilling på NFB, at det var litt lyst eller «på», så kanskje mer i retning sånn som jeg liker det nå. 👍 Men du og du som de EMSene fikk igang tanker og funderinger da 👏👏👍
    Dette er kanskje enda mer i din gate. Men færre rør, mindre forvrengning.. Hmm.. Noen entydig fasit? Tviler.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for rapport og ikkje minst bildene @Atlerovik , har etterlyst meir bilder i denne tråden (y)
    Rart med det, en tenker ikke over det en besitter selv. Ikke har jeg behov for å vise det så mye heller. Men feks Tron dac er en perle som ikke mange kjenner. Kanskje et av mine bedre kjøp :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flott bilde reportasje dette. Savnet dog bilde av trappen jeg bar opp et par Horns høyttalere :oops:. @HCS god bedring - ta hensyn til deg selv.
    Utfra beskrivelsen tror jeg lyden er skrudd enda et hakk mot «Live» lyd. Spennende.
    Den trappa er ikke å savne.. :cool:.. Tipper jeg har bært over et tonn med ting opp og ned der. Var en fin seanse når vi testet litt :)
    Ordner seg til slutt. Og prinsippet om konsert og live er moro å prøve å få til. Være på en mini-konsert (y)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har fått noen enkle tester av trappa til @HCS, når jeg ikke har klart å reise tomhendt hjem. Må si jeg lar meg imponere av at han har klart å frakte alt som har vært der via trappa😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjennomtenkt og gjennomtenkt @HoJ , en lærer, har venner og feiler en masse...:). Men det er en del av veien, for meg. Andre kan tro at de går kortere veier, men tror summen er nogenlunde lik. Forskjellen ligger nok mest på det kostnadsmessige, hvor det er adskillig smartere folk enn meg her inne :cry::)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Valentines day... Hva nå enn det er.. :mad: :). Nok en kommersiell satsning så vi kan akkumulere mer tjafs vi ikke trenger? Nei, nå høres jeg gretten ut..

    FB_IMG_1644828104150.jpg


    Livet meg cellegift er omskiftelig. En blir svak, smaksløkene er totalt fucka, kvalm og giddaløs. I det hele tatt på tvers av det livet enn ønsker. Så skal det sies at det drypper på med gode små pm og div. Det er særs hyggelig, en blir liksom litt ivaretatt. Vi har jo alle nok med vårt, så det er ikke så lett å vise omtanke, forstålig nok.

    Tipper min NAS platespiller er på vei ut. Den er knapt brukt. Tenker noe enklere og billigere. Et bevisst nedgradeings valg, er nesten litt stolt av meg selv.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det skal sies, livet med sykepenger/uføretrygd/pensjon , antar visse dimensjoner. Jeg tror det er jæ dyrt.. Rett og slett fordi en sitter å bestiller masse ræl på nett. For min del blir det musikk, bildeler, barbersåpe og "tunge" haifai" vurderinger.. Bør vel ikke klage, formen er urovekkende god. Vært ute i sola, sett bikkja drite og humøret er bra. Og sett ferdig The Expanse på Prime, årets scifi serie så langt for meg.


    Satt å hørte litt i går. Rør, det er noe der... En slags naturlighet.. Føler meg pragmatisk og sær, hvorfor skal jeg tro på dette dogma.. Men først må jeg handle meg noe jeg ikke trenger... Hørte jeg kattemat ? :)

    Rolig musikk for en gammel gubbe ..

    Charlie-Hadens-Liberation-Music-Orchestra-Live-1993.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Verste med å kjøpe så mye er dette med å rettferdiggjøre det for selv.. :). En pakke på 18 kg bildeler står klar å venter.. Men ulven, på 50 kg her, bryr seg neppe. Verre med Dragen.. Og ihvertfall om hun får snusen i bildet under.. :ROFLMAO:

    quote-jaguar-for-men-who-d-like-hand-jobs-from-beautiful-women-they-hardly-know-dudley-moore-8...jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn