Haster litt - DAB+ radio i "rack-størrelse" - forslag?

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Innlegg
911
Antall liker
531
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
7
Hei!

Det nærmer seg jul, og skal kjøpe julegave til far og mor.

Dei ønsker seg ein ny radio, som "må" passe inn i skapet der dagens stereo står - altså vanlig rack-størrelse. Den gamle FM-radioen har tatt kvelden.

Og tenkte at eg skulle prøve å skaffe ein DAB+ radio, men google er ikkje min venn i kveld.

Noken som kan hjelpe med gode forslag? :)

Mvh

Arild
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
"650T er en elegant DAB+/FM-tuner med finish i ekte aluminium. Høykvalitets komponenter og separate seksjoner for DAB og FM gir deg flott lydkvalitet"

Har hatt de 2 foregående modellene fra Cambridge. Den eldste ga jeg til min mor og den andre har jeg på jobb. Er meget fornøyd med begge.
Men det er vel en jungel å velge i her også.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
650T vil sikkert dekke behovet til din far, med mindre han har iPhone og er generelt opptatt av duppedingser. Men - det finnes mange spennende radiokanaler på nett..
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Den nevnte Cambridge-tuneren er helt sikkert OK - hvis det er FM, DAB og DAB+ som er avgjørende. Men jeg er såpass gammel at jeg har tre voksne hifigale barn - og jeg kan ikke si annet enn at jeg har satt pris på å bli veiledet inn det nye radiouniverset - nemlig nettradio. Og jeg setter fortsatt pris på å bli veiledet inn i nye måter å spille musikk på og nye måter å få tak i musikk på.

Derfor, arild: Hvis foreldrene dine er det aller minste lærenemme, synes jeg at du bør ta en runde med dem om dette. Spesielt hvis foreldrene dine har litt større interesse for musikk enn folk flest - jeg tenker på om de har spesiell interesse for f.eks. klassisk musikk, jazz eller hva det nå måtte være - ville det være nesten kriminelt å frarøve dem muligheten for å oppleve nettradio. I skrivende stund sitter jeg og lytter til en amerikansk jazzradiostasjon - den sender jazz som jeg liker døgnet rundt. God lyd - og reklamefritt. Jeg har en drøy håndfull klassiske stasjoner liggende på lur også - hvis jeg er på det humøret - det er utrolig mange muligheter.

Jeg kan naturligvis få med meg det meste av norske radiostasjoner også på nettet - såpass godt at jeg likså godt solgte min DAB/FM-tuner for en del år siden.

Men som sagt: hvis beslutningen om en tradisjonell tuner ligger fast, er Cambridge helt OK.
 
Topp Bunn