Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Papirhuset er fin syns den vokser med sesongene når man får kjenne karaktærene mer. Ellers såg jeg The Irishman med gamle gutta De Niro, Pesci, Pachino mfl:cool: Martin Scorsese selvsagt:)
    @HCS Du kan lese boken isteden;) I Heard You Paint Houses
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er så hjertens enig mht John Campbell/Way Down In The Hole. Et STORT poeng!
    Har ikke sett The Wire, men kanskje til høsten.
    Vet flere skrøt av "Peaky Blinders", men det var ikke noe for meg.
    I Blåskogen har vi brukt noen kvelds og natt-timer på den spanske "Papirhuset" på Netflix.
    Den heter "Money Heist" på engelsk og originaltittel er "La casa de papel".
    Den er idiotisk nok dubba over til engelsk, men når man fjerner dubbing slik at man får det gjengitt på originalspråket, så blir det adskillig mer futt ,fart og temperament i det hele. Jeg er ikke såpass spanskkyndig at jeg klarer meg uten norsk tekst, men likevel er det bedre enn engelsk dub. Ikke forvent realisme, men spenning og overraskelser. Digger nettopp det at det er spansk.
    Vis vedlegget 643744
    Hmmmm, ikke like Peaky Blinders, er det mulig da :) Takk for tipset! Ser av flere innlegg nedover at Papirhuset må sees!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En time i hagen. Da blir det fire timer med nyting ut fra 80/20 regelen 😃

    Hadde jeg ikke vært en skikkelig sløkkas så hadde jeg nok montert min nye PU, men den har ligget til pynt siden fredag og da kan den sikkert ligge en dag til i påvente av en regnfull ettermiddag 😊

    63AD98AE-D2DA-493B-8269-539602B92E87.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.035
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Journalist Karmana føler ansvaret for å rapportere om en skandale på størrelse med de daglige uttalelsene fra presidenten i USandA. Hold av Pulitzer-prisen! Tiden går så altfor fort i Drotningsvik, og det er først nå de siste ukene at tv-serien The Wire har vært å skue på hustets televisjonsapparat. Ingen tvil, dette må være noe av det ypperste som er skrudd sammen for underholdning på kope-kassen (og serien gir i tillegg noen rettferdige og urettferdige perspektiver på det som skjer i Donald-land for tiden). Men, det var jo ikke dette jeg skulle skrive om. Denne serien er langt fra en skandale!

    Over til den rystende skandalen jeg skulle berette om. Hver av de fem sesongene har forskjellige utgaver av Tom Waits sin låt, Way Down in the Hole som åpningsmelodi. En av de feteste låtene ever, og det er ikke hvem som helst som musiserer:

    Sesong 1: The Blind Boys of Alabama
    Sesong 2: Tom Waits
    Sesong 3: The Neville Brothers
    Sesong 4: DoMaJe (hvem nå faen det er)
    Sesong 5: Steve Earle

    Men!!! Hvorfor benyttes ikke salige John Campbell sin versjon?! Alle noenlunde opplyste mennesker vet jo at han har udødeliggjort denne låten. Blues blir ikke mer mørk og deilig dyster enn mollstemmen og gitaren hans på Down in the Hole!!! Intet mindre enn en skandale at den ikke er med! Selv om det nå er 12 år siden siste sesong, er det bare å samle gjengen for en ny sesong slik at rett blir rett :mad: :ROFLMAO:
    Og jeg som trodde jeg var sent ute da jeg så The Wire for noen år siden :)
    Når det er sagt så syntes jeg at den var en av de beste seriene jeg har sett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der var den ja! Pakket ut allerede. 🙄

    Gratulerer. Det er meldt regn i morgen.

    mvh
    Viktig å ikke forhaste seg :giggle: men værmeldingen i morgen ser lovende ut for haifai. Nøyer meg med litt sløving til Tool i dag :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og jeg som trodde jeg var sent ute da jeg så The Wire for noen år siden :)
    Når det er sagt så syntes jeg at den var en av de beste seriene jeg har sett.
    Absolutt! Har et par tre episoder igjen av sesong 5. Hadde helt klart tålt å fortsette en god stund til 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å se du ivaretar Rega fanatismen.. :). Eller kanskje ikke. Gratulerer.
    Hehe, i følge ypperstepresten i Rega menigheten, ødelegges visst Rega-synergien med Rega PU. Da er det visst andre greier som gjelder 😃 Forsovet like morsomt å høre ikke-Rega eiere som uttaler seg bastant om hvor dårlige platespiller Rega lager (gjerne underbygget med 20 år gamle myter). Det er vel også blant mange opplest og vedtatt at Rega PUer er dårlige og/eller ikke forsvarer prisen. Da er det jo kjekt å lese reviews fra Stereophile og mange andre om hvor godt dagens platespillere fra Rega låter, inkludert Apheta 3 😊

    Nå er jo min kompetanse på platespiller særdeles lite å skryte av 😃 Men, Apheta 1 fikk dårlige kritikker (og jeg syntes likevel det låt riktig så bra med den), mens Apheta 3 (og 2 for den saks skyld) blir rost opp i skyene av haifai-pressen. Regner derfor det som lite sannsynlig at jeg skal gå på en kraftig smell. Det værste som kan skje er vel at jeg ikke hører forskjell på PUene 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk slitt meg ut av sofaen i går og byttet pu. Litt utfordringer med tracking, men jeg fikk justert meg inn (litt igjen).

    BDE493ED-6910-4513-A524-007CCADDF123.jpeg

    Etter å ha betalt 5K hos veterinæren i dag, kunne jeg godt tenkt meg å sitte på ræven, drikke øl, høre musikk og filosofere over verdien av en katt :giggle: Men, plikten kaller! Må ut å brygge og drikke øl med gutta. Tøffe tak:ROFLMAO:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synd med katten. Husker fortsatt det første møte, hvor dassen i andre var definert som drikkefontene for katta. At jeg i nattens mulm vurderte et besøk, som heldigvis gikk over, for å hilse på elgen er også en del av historien. Heldigvis fikk jeg et lydklipp av to gamle gubber i ei dobbeltseng, var ikke småtteri til tømmer som fløt av sted.. :oops: :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Journalist Karmana føler ansvaret for å rapportere om en skandale på størrelse med de daglige uttalelsene fra presidenten i USandA. Hold av Pulitzer-prisen! Tiden går så altfor fort i Drotningsvik, og det er først nå de siste ukene at tv-serien The Wire har vært å skue på hustets televisjonsapparat. Ingen tvil, dette må være noe av det ypperste som er skrudd sammen for underholdning på kope-kassen (og serien gir i tillegg noen rettferdige og urettferdige perspektiver på det som skjer i Donald-land for tiden). Men, det var jo ikke dette jeg skulle skrive om. Denne serien er langt fra en skandale!

    Over til den rystende skandalen jeg skulle berette om. Hver av de fem sesongene har forskjellige utgaver av Tom Waits sin låt, Way Down in the Hole som åpningsmelodi. En av de feteste låtene ever, og det er ikke hvem som helst som musiserer:

    Sesong 1: The Blind Boys of Alabama
    Sesong 2: Tom Waits
    Sesong 3: The Neville Brothers
    Sesong 4: DoMaJe (hvem nå faen det er)
    Sesong 5: Steve Earle

    Men!!! Hvorfor benyttes ikke salige John Campbell sin versjon?! Alle noenlunde opplyste mennesker vet jo at han har udødeliggjort denne låten. Blues blir ikke mer mørk og deilig dyster enn mollstemmen og gitaren hans på Down in the Hole!!! Intet mindre enn en skandale at den ikke er med! Selv om det nå er 12 år siden siste sesong, er det bare å samle gjengen for en ny sesong slik at rett blir rett :mad: :ROFLMAO:
    Vis vedlegget 643644
    Det er en av de absolutt beste seriene jeg har sett. Kanskje den aller beste. I hvert fall kommer jeg ikke på noen som har holdt bedre nivå gjennom fem sesonger IMHO.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Nå har jeg blitt HBO abonnent for å få sett the wire så forventningene er store for en som sjelden ser amerikansk med noen hederlige unntak.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    HBO har jo flere gode serier. Liker du western, så vil jeg også anbefale Deadwood.
    Deadwood er rå!
    Og så fantastisk at de noen år etter slapp filmen med samme navn og de samme skuespillerne. Som en slags avslutning på hele greia.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Takker for tipset. Hateful eight var siste cowboy jeg så og den var bra. Tarantino selvfølgelig
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Siden dette har blitt tråden for gode serier så vil jeg nevne Gomorrah, handler om den Napolianske mafiaen og er en av de mest troverdige "narko" seriene jeg har sett. Tar litt tid før man blir vandt til Italiensk språk, men det går seg til.. Ligger på HBO
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Anbefaler en titt på denne italienskproduserte TV serien fra 1984. Den er spesiell. Om ikke annet er det fascinerende med totalt out of sync lip sync dubbing slik det alltid var med italienskprodusert TV og fil frem til ? ? , nylig.... Blir genuint italiensk på en måte.

    Hele serien kan sees her: (ser ut til å være tekstet på engelsk)
    https://watch.mhzchoice.com/the-oct...c=222305092.1.1591427979904&__hsfp=1562759254


    Trailer:

    Uten tekst

    Fangarmer (orig: La piovra) er en italiensk miniserie som gikk på RAI i 1984. Serien var en blanding av krim og drama og handler om den italienske politietterforskeren Corrado Cattani og hans kamp mot den italienske mafiaen.

    Den ble etterfulgt av hele ni miniserier i perioden 1985 til 2001. Hovedpersonene har blitt skiftet ut etterhvert, men kampen har alltid stått mot mafiaen. Den første serien ble meget populær i Italia og så mye som 67% av de italienske TV-seerne så den da den gikk på RAI våren 1984.[1]

    Fangarmer ble vist på NRK i 1984.[2] Dens oppfølger, Fangarmer II, ble vist i 1989.[3]
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synd med katten. Husker fortsatt det første møte, hvor dassen i andre var definert som drikkefontene for katta. At jeg i nattens mulm vurderte et besøk, som heldigvis gikk over, for å hilse på elgen er også en del av historien. Heldigvis fikk jeg et lydklipp av to gamle gubber i ei dobbeltseng, var ikke småtteri til tømmer som fløt av sted.. :oops: :)
    Ja, det var mange rare dyr i huset den helgen :cool::ROFLMAO:
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå har jeg blitt HBO abonnent for å få sett the wire så forventningene er store for en som sjelden ser amerikansk med noen hederlige unntak.
    Da er vel fallhøyden min 109 kr. Kan vanskelig tro du ikke synes serien er verdt abonnementet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En lørdag på jobb. Ikke nattevakt, men kattevakt. Den gamle kjerringen på 84 år trenger et vaktsom blikk og litt puss & stell hvis det ikke hurtig skal konverteres til penaltjeneste. So far so good :)

    Kattevakt er heldigvis ikke verre enn at kona og jeg kan kombinere vakten med litt lørdagsbobler og kvalitets-jazz (etter tips fra JIH, eller var det Minutten). Good shait :)

    C28C228C-2533-4A94-9903-B9917042422E.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    God kveld i Drottningsvik.

    Katt har jeg ikke men rikelig med nattevakter. Regner med du lider deg gjennom innspilling av no.3. Kjenner ikke rega pu men har nett passert 100 timer på en tysker i min tonearm. Kjekt med nytt samt noen visdomsord fra et bryggeri i nord.
    2E874F38-474D-4477-AA9E-0083A9CD252E.jpeg

    Riktig god helg

    mvh Atle
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Da er vel fallhøyden min 109 kr. Kan vanskelig tro du ikke synes serien er verdt abonnementet :)
    Jeg håper og tror den er like bra som man skal ha det til. Amerikanerne får det til noen ganger de også.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld i Drottningsvik.

    Katt har jeg ikke men rikelig med nattevakter. Regner med du lider deg gjennom innspilling av no.3. Kjenner ikke rega pu men har nett passert 100 timer på en tysker i min tonearm. Kjekt med nytt samt noen visdomsord fra et bryggeri i nord.
    Vis vedlegget 644502
    Riktig god helg

    mvh Atle
    Se der ja, Tromsø øl og ny pu. Sikkert gode saker begge deler :)
    Må innrømme at det her kun har gått i streaming etter at Apheta 3 ble montert. Får se til uken. Jeg har ingen erfaring med innspilling av ny pu, så tiden får vise om jeg registrerer endringene, eller kun tramper takten til musikken i min egen verden med en øl i labben:giggle:
    Fortsatt god helg!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har da full tillit til at the wire er veldig severdig. Tønes har til og med laget en sang om den (sesong 4). For noen dager sider så jeg ferdig casa de papel eller hva den het (papirhuset) sesong 4 og den hadde en irriterende forts neste sesong avslutning. Mimrer med Morse (komplett boks) om dagen, men den tåler avbrudd da det er avsluttende episoder.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da full tillit til at the wire er veldig severdig. Tønes har til og med laget en sang om den (sesong 4). For noen dager sider så jeg ferdig casa de papel eller hva den het (papirhuset) sesong 4 og den hadde en irriterende forts neste sesong avslutning. Mimrer med Morse (komplett boks) om dagen, men den tåler avbrudd da det er avsluttende episoder.
    Så ferdig PAPIRHUSET ses.4 i går kveld, og det blir helt sikkert mer med DEN cliffhangern. Ser at den er 2.mest sette serie i U.K. nå. og med noen mill seere ww blir det garantert mer. Som mange andre serier har denne også blitt stadig mørkere,men også mer intrikat og spennende utover sesongene. Lite forutsigbart og stadig nye påfunn og vinklinger. Sesong 4 var i tillegg mer blodig enn de 3 tidligere til sammen, så det gikk virkelig for seg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Første episode av Papirhuset er logget inn i Drotningsvik. Det betyr at det blir utdelt rundhåndet med smekk på pung til den som blåser noe av innholdet i serien i denne tråden :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spiller den nye live platen til Thåstrøm. Kjenner det er på høy tid med en konsertopplevelse på byen :confused:

    9E65B32B-2985-48E7-8E16-FD82ECA8BD3A.jpeg

    Dæven, det bildet ble stort! Jaja, mannen er jo noe av det ypperste broderfolket har levert :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt sol og stort sett hele HFS tørker vekk fra forumet. Konkluderer med at de som er innom nå er hardcore haifai-heads, mens resten er dilettanter som kun i beste fall har haifai som en sekundær hobby :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn