Harepusens anleggs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    822
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg starter nok i feil ende , men får fylle ut mer seinere og etter hvert ,
    Jeg har jo diy trådene mine som omhandler D ampene og preampene .Jeg kommer tilbake til dem som at noen av kommende og ikke fullførte projekter er satt litt på vent ,,,, Nye allfet preen har fått all tid og oppmeksom het siste tida ,,

Når allt liksom har gått seg til å ting faller på plass så er det noe som ikke gjør det , I2S forbindelsen min fra pwt til dac er ute av drift ,er ikke noe moro å gå tilbake til spdif ,,,,,.( Mangler liksom noe ,,,
    Håper det blir midlertidig , en smd HDMI skal loddes , har lagt en arbeids plan snart.

For å trøste meg selv litt så kom jeg over tilfeldig LRS ,,, så jeg riktig ? Ett HT panel sett til 11900 ? Joda jeg kunne tilmed få velge farve .Once in a life time tilbud dette ,,, jeg har alldri noen gang hørt noen dårlige paneler ever ,,,, og disse var laget i usa
    Kan det bli feil ?

Lørdagen cruser jeg inn til oslo og skal finne ullevål veien ,,, jeg tenker det går greit uten gps ,,, ring 1 og så spørre en taxi om å lose ,Nei det var ikke enkelt .2 taxier helt indivudelle kunne ikke ? Jeg raser for bi pile stredet 3 ganger og en lang tunnel og ender opp feil hver gang ,,, I oslo er det jo lite norske folk ? norsk talende ? Eller kjent i byen ? Etter 45 minutter virring i oslo spør jeg siste taxi sjåføren hva han skal ha ? Ikkeno problem , 150 kr .Jeg betalte og han loste meg på 123

Etter en liten prat med den hyggelige innehaveren av butikken og en liten lytte runde på noen pmc vender jeg hjem noen kroner fattigere
    Vel hjemme satt jeg og lo med meg selv da jeg pakket opp HT , så omstendelig , så ordentlig .Amerikansk .Stål føtter i blad fjær stål,,,, ikke noe plastikk her .Jeg brukte litt tid på justering av føttene , Montert sammen på 1/2time så var resten planke kjøing.Rett ut av eskene lyder det så bra at jeg bestemmer meg for å rydde plassen helt for dem , vekk med jblene ,,,
    15 minutter seinere er SP funnet , herregud de har bass og full range lydbilde , slagverk og cymballer blir fysiske . )

Innkjøring ble en times jazz ,Etter på alien weponry hypocrite"Jeg er ikke misfornøyd med JBL ene ,, men måten disse panelene trakterer musikken med en formiddabel ekthet , nyansene i bass soloen her feks
    Jeg spiller coccolino seventeen , Aphex twin , med noen imponerende bass linjer ,,,,, jeg begynner å lure på om det er sunt for HT ?
    Live eventen brush with the blues ;batten , mench og brosch får en ny uant dimesjon og oppmerksom het
    Elvis crying in the chapel det samme

Jeg har for tiden fått dilla på eddie cotton og lrsene gjør ingen skam på noen av kuttene , men med kuttet ; the war is over blir jeg bekymret for bass enegien som pumpes ut ,
    Det samme for amused to death , to much rope " og Its a miracle ,,, tromme sekevense i mot slutten har like mye energi som dual 15 tommerne virker det som ,,, helt imponerende og uten knussel.
    Men jeg er ikke helt komfortabel med såpass enegi utlading i ett panel ?
    Det fulgte med 2 dempe resistorer for diskant seksjonen , jeg har ikke følt noe behov for det , jeg regner og med de har en viss innspillings periode

Forsjellen jeg har regisrert i forhold til jblene er at lrs lettere straffer low sample rates innspillene mer
    Akkurat slik den spiller føler jeg ingen behov for tweaking eller tillpassing av noe art ,,,den bare gjør det den skal
    Og det er vel ikke å stikke under en stol , den liker effekt .
    Hvis du som meg liker spille litt høyt i blant så e r det ikke urealistisk med ca 200w , IMO
    Jeg kommer selvsagt til å teste dem med carverne mine og , egnetlig har jeg sett for meg at de kansje var en enda bedre match enn SS. Det vil vise seg .Litt avhengig av hvilken vei dette kan gå , så ser jeg lett for meg at jbllene kan bli push pull subwoofers for å assistere LRS ,,,, det erså eltt å bli bortsjemt :) '
    noen bilder fra anbefalte nyanskaffelsen , verdt hver krone .Bare en tanke ,,, Mine 4 x tpl 150 kom meg på 14k , filter og arbeid uten om
    LRS  TERMINAL.JPG
    LRS SET  UP.JPG
    LRS UTPAKKING.JPG

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    822
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Påske for meg er ;Pri 1 komme ajour med jobben " og når det i tillegg blir tid til hobby , og litt da er det svært
    LRS ene slutter ikke å imponere ,,,,,,Det er liksom så selvfølgelig for dem å fylle rommet med lyd , vane dannende vellyd.
    Det registreres tilmed ved å være i tilstøtende rom . Jeg tenkte en stund sub woofer, s som litt påfyll" men har besluttet at evt neste innvestering blir større paneler:)

I dag kastet jeg meg utpå med en lodde jobb , Har vært uten I2S CD avspilling lenge nå , Abstinensen har ikke vært fraværende kan loves ,Jeg synes kanal separasjon og rom er bedre ,,,, akkurat det lille som gjør forsjellen ,,, for meg
    Det ble dårlig med smd lodde hjelp , So thank U guys , I did it mi self. Det værste av allt ,det funka på første forsøk.: )Super litt tinn på tippen og brukte pensel bevegelse langs med HDMI pins ,,,,brukte dobble linser pluss x2 briller :)
    Resultatat ; Vet ikke om jeg har mer bass enn før ,, På JBL er ; Satriani , " falling star og "here the blus river maktfulle til tusen , ds Peter gabriel , plutselig er " the barry william show " en av mine desiderte favs .)
    I am supa happi , Jeg var så frustrert en stund at jeg vurderte en ny player
    Men den fallt jo fort ut da jeg fant ut at entrance" modellen kosta 260k
    Valget var ikke vanskelig heller da en RC8R dukket opp til halve prisen ,,,,
    og det var akkurat det jeg hadde .)
    Neste prosjekt blir å bokse alle RX og PSU i samme kabinett ,,,, min plan

Litt back in track føler jeg ,,,,lekt litt med feedback på de storeampene og ,,, mer om det seinere
    ma beib.JPG
    TESTING  I2S RX.JPG
    THANK u  DID IT MI SELF.JPG

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    822
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Selv om det har vært svimmelt travelt på verkstedet for tiden har jeg prøvet bevisst å prioritere hobbiene min som gir meg overskuddet til hverdagen ,,,

Jeg har lenge hatt lyst å prøve å redusere gain i ribbon" powerampene ,,,bare for å ha testet det . JBL /beyma har vel 103 dB følsomhet så det er gain nok. En hekkans jobb ,4 runder og 2 x 40kg inn ut .Lodde /modde arbeid og oppstarts kontroll ,,,, En liten feil elller glipp der ,,ja da er det game over

Vel det gikk bra , dvs jeg ble ikke fortrolig med hva de lavere gain gjorde for lyden ,,,,1 reduksjon av gain dvs samme som mer feed back .Så i halvering av gain ble gjort med tantalum ,istedet for caddock 132 og jeg sitter med ett inntrykk av å lytte på ett fysisk mindre lydbilde enn jeg er vant med ,,, i tilleg føler jeg at jeg lytter på tantalumen " .Kledelig i noen henseender , men ble ikke fortrolig før jeg endte opp med en lik verdi caddock som reduksjon"
    I siste forsøk halverer jeg gain enda en gang ,Den er nå 10 ganger . Lyd bildet og sound stage " krympet enda ett hakk , skremmende likt min siste ICE 400 amp , og den var fullstendig no go " for meg .

Jeg fikk plutselig en angst for at jeg ikke skulle finne " igjen god lyden som kjennetegner denne ampen,,,,men heldig vis ,,,, tilbake til 40 x gain ,,,,en fantastisk relief det var : )
    Eneste oppgradering jeg tenker fullføre er bytte av silver mica til polystyrene og caddock til sourcene i inngangen ,men ikke enda .Og ,,,,,, en tillegs tanke ,,, det kan tenkes at ICE 400 kan gaine på mer gain ,muligheten er ikke avskrevet.)Men tilbake til det som er moro,,,,,,,

.LRS ene skal testes med min sikrings mod , det sjer noe ja og jeg er er for nøyd hvordan carverene trekker disse ,mer om det

Bilde av ribbon gain red ,,,,og EB millenium to Ribbon servo less convert.
    Tilmed litt tuning for RC8 ble det , Med den sinn syke torqen og ingen hjelp fra noen computers
    har jeg tunet drevingen til å gi meg de smootheste og mest kontrollerte poweer wheeliene ever : )

Vedlegg

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    822
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Etter at jeg fikk fixa i2s har 2 album gått nonstopp 2 - 3 uker nå .Fullstendig dilla på de nye satriani shape shifting og what happens next .Litt av greia er lyd kvalitetn som er over gjennonsnittet på alle hans plater IMO
    Etter en runde med JBl / beymaene ,,,de gjør ikke noe feil og de er i fase det meste av tiden dvs også nivaåmessig elementene seg i mellom,,, noe jeg lurer på om LRS gjør ,,,,Detaljer som feks slagverk i bakgrunnen høres ut som de tværes litt i tids domenet ?" ,,,,,de har ikke samme pinpoint focus som jbl ene ,,, og heller ikke fremtredene i all musikk , men den er der og deter nok for meg .LIkeledes opplever jeg LRS som anelse nasal i vokal område på enkelt musikk , og radio stemmer .Jeg vurderte en stund å teste ut dempe motstandene men engentlig kan det faktisk være at tweeter hadde trengt mer areal eller følsom het
    Vel med carveren kan ting løses med litt rolling " Og J feten gjorde alldeles ingen ting galt i noen av de andre lyd testene " mine

Vel hadde en anelse om evt utfall ,,,,, RCA og tfk som mine beste rør ,eller mest nøytrale uten å fremheve noe avsnitt i freq ble fav her også
    Fenomenet anelse nasal og bedre focus på transienter i bakgrunnen gjenstår uansett .

Vel veien videre ,,,så hadde jeg lest om en såkallt sikrings mod og jeg har vridd haue litt .PLuteslig kommer jeg på at jeg har kobber folie fra en mundor flat foil til overs
    Jeg wrapper in sikringen ca med ett tørn kopper folie og en tape som mage belte ,,,,,,
    Letteste modden ever , klore ut gamle og poppe inn de nye

Nå ,,,, hvorfor i hel,,,, har ingen fortellt meg det .Resultatet var instant .Fullstendig fri for sløring av små transiente detaljer i bakgrunns bildet ,,,Hva annet sjedde ?? Nei ikke jule nissen , men den anelsen av nasal i vokal området er fullstendig borte, med økt transparans uten å være på trengende . Min antakelse er at den fikk opp følsomheten for diskant området som trengtes og dynamikk bedres pga av sikringens motstand ble fjernet
    Den svakt økede nivået i diskant området ble en sukksess akkurat med carveren .
    Ingen tube rolling kunne gjøre opp for denne ,,,, nå er jeg bare superspent hva som sjer i komboen LRS og fav SS ampene mine .)
    so untill then ,,,I am diyng to try it out
    Bilde av sikrings wrap og LRS/carver J fet pre

Vedlegg

Sist redigert:

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    822
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Her har det gått nonstopp mange samme spora som jeg startet denne tråden og mine nye beibis " LRS .Ja vi er der nå .

Mine eb ribbon må ha balansert drift , og jeg bruker min mest avslørende supa op ampen til borbely .Denne er omhandlet i min tråd som også 435 : ht/psu borbelys balanced preamp

Lytte inntrykk fra LRS sikrings mod
    fra slede drift til SS drift i A/B og A

Heller ikke her skuffer LRS . Helt klart gjengis musikken nå med en anelse økt nivå i toppen , Bare nå med en uerhørt transparanse og dybde som er i særklasse må jeg påstå . Jeg var redd dette var en no go kombo. Alle heri ledd innne bærer stor andel transparanse .Den litt tilbake trukne vokal/nasal er helt fraværende .Videre er low level transient detaljering nå helt uten sløring eller tværing , Både bassen og mellom området profiterte på det som bedret detaljering ,deri vokalen opp og fram litt .
    Selv om LRS har imponert med fra stund en så er det måten den trakterer bass på som imponerer meg ,,,enten det er tecno eller det er kontrabass,,, det samme med slagverk , der er tyngde og smash. Idet hele tatt så har den en egen live faktor som smitter på all musikk som tilføres den .
    Akkurat nå spøker det for jbl/beymaene og den sjebne

Noen trade offs ?,,,, vel dette er en super avslørende dynamisk kombo , nå litt mer enn før Hertil ,,,,,,Bare ett random kutt på radion fikk meg til å skru ned litt ,,,,
    Allike vel føles det helt rett ut med det høyerer" gain i diskant området , det også for at jeg nå føler at den spiller i fase .

LRS er den HT som her hos meg som svarer markert og promte ved å switche til klA, Den er effekt hungrig .Akkurat nå er jeg prisgitt power ampenes relativ høye power og gain x 40 supa opamp x5
    ( j fet og rør gain var 26x og carver 16 x)
    PS idle meterne på carveren gikk som tromme stikker med LRSene .Mens med Jbllene bare gynger de svakt )

En artist og en perle av en plate fra 66 viser hvor dynamisk innspillingene var allerede da ;

LIghtning hopkins.Lightning strikes"en nytelse å lytte til . Hele denne plata er genial
    Det er en nytels å lytte på hele plata der ingenting stikker seg ut .Jimmi Bond gjør en super jobb som bassist her

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn