Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.056
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer også 3000 Micro sammen med mine P3ESR SE, Herb Reichert skriver godt om den. Nå liker jeg i utgangspunktet ikke app´er til lydbruk, dog virker det smart og praktisk i denne sammenheng med den løsningen SVS har her.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    425
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har en sb1000 hjemme som har skruknotter bak. Det å kunne sette delefrekvens/fase/volum/eq osv fra lytteposisjon er en gamechanger!
    Står i databladet for M30.2 at den skal gå ned til 50hz, men endte på en xover på 60

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    5.925
    Torget vurderinger
    32
    Ser stusselig ut . Blir sikkert en latterlig pris også . Tipper 15-20 k pr sub😅
    Du er ikke så langt unna tror jeg. 3295 euro for paret, ifølge messerapporten fra den store hifi-messa i Nederland. Det skulle bli omtrent 39.000 kroner med dagens kurs.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    3.254
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg måtte se på kalenderen, men det er ikke første april. De var fæle.

Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.056
    Torget vurderinger
    1
    De har ikke helt utseendet med seg nei, blir klumpete og litt rart, og i stor kontrast til feks Tronträger stativene jeg har til mine egne. Prismessig får en nok mange andre gode sub løsninger som også ser bedre ut, og for alt hva jeg vet, spiller bedre med høyttalerne.

Likevel, jeg liker at Alan & co tenker nytt. De kan jo å bygge høyttalere, når de nå har begynt å eksperimentere med aktive løsninger, så kan jo det bety en del spennende varianter fremover. Så får vi heller være overbærende med deres første forsøk, jeg skal ikke avfeie løsningen på noen måte, i alle fall ikke før jeg har hørt hvordan det spiller. Det er vel lov å legge inn et ønske til @R.E.S. og gutta i Stereo+ om de kan ta inn et par fra importøren og gi de en lytt?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    3.254
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    De burde kanskje heller bygget en løsning med aktiv bass i samme design som stativhøyttaleren. For eks med en spacer mellom ala Verity Audio. Det hadde i mine øyne være langt triveligere visuelt sett.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    511
    Torget vurderinger
    1
    De kunne jo vurdert å bare legge til et basselement i alle høyttalere uten bass, dvs, alt under m40.x 😀

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    29
    Jeg er litt i tenkeboksen for tiden.
    Trenger nye høyttalere, og Harbeth Super HL5 er en glohet kandidat.
    I den forbindelse lurte jeg på om noen kan si litt om forskjellene mellom SHL5, SHL5 plus, og SHL5 plus XD.
    Er det kun små endringer som er gjort?
    Ikke alltid forskjellen bå bruktprisene er så store.
    Takk.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    3.254
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ikke hørt noen av dem, men om man tenker seg litt om; Produsentene sier at den nye utgaven av modellen spiller så mye bedre enn den tidligere utgavenDette skjer hver gang. Det betyr jo at mye tidligere utgave ikke kan spille særlig bra. Men den tidlige utgaven spilte jo bra den også.…

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    1.760
    Torget vurderinger
    8
    I den forbindelse lurte jeg på om noen kan si litt om forskjellene mellom SHL5, SHL5 plus, og SHL5 plus XD.
    Takk.
    Tror det er gjort en del forbedringer på delefilter som ofte utgjør en del forskjell på lyden! Er det ikke en nyere driver også ? Selv så sier jo Allan at det er ny intern kabling men opp det merkes på lyden er ikke opp til han og bedømme

tom-a

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Takk.
    Hei, mitt inntrykk:
    SHL5 (ikke plus) er tonalt generøs (flott mellomtone), men ikke helt 100% stram i bassen.
    SHL5 plus og plus XD (jeg har begge) er "tightere"/mer moderne i stilen, fremdeles med flott mellomtone. Jeg tenker SHL 5 plus/5 plus XD som en nesten full range høyttaler hvor man ikke trenger styre med sub, og den er enkel å drive - veldig fint om man foretrekker rørforsterkning. XD er en tanke mer oppløst (og med litt mer informasjon i øvre mellomtone), ellers er de ganske like etter min mening. Jeg foretrekker faktisk 5 plus fremfor 5 plus XD med min rørforsterker, men dette ligger i nyanser hvor forsterkeren, interaksjon med rom - samt musikken du spiller - vil være avgjørende. Mener konstruktør Allan har vært noe forsiktig med å anbefale oppgradering for alle i fanklubben, og det står det respekt av - selv om nysalg sikkert er fint rent forretningsmessig. Begge plus-modellene kan spille fantastisk.

Mvh, Tom

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    1.415
    Torget vurderinger
    29
    Hei, mitt inntrykk:
    SHL5 (ikke plus) er tonalt generøs (flott mellomtone), men ikke helt 100% stram i bassen.
    SHL5 plus og plus XD (jeg har begge) er "tightere"/mer moderne i stilen, fremdeles med flott mellomtone. Jeg tenker SHL 5 plus/5 plus XD som en nesten full range høyttaler hvor man ikke trenger styre med sub, og den er enkel å drive - veldig fint om man foretrekker rørforsterkning. XD er en tanke mer oppløst (og med litt mer informasjon i øvre mellomtone), ellers er de ganske like etter min mening. Jeg foretrekker faktisk 5 plus fremfor 5 plus XD med min rørforsterker, men dette ligger i nyanser hvor forsterkeren, interaksjon med rom - samt musikken du spiller - vil være avgjørende. Mener konstruktør Allan har vært noe forsiktig med å anbefale oppgradering for alle i fanklubben, og det står det respekt av - selv om nysalg sikkert er fint rent forretningsmessig. Begge plus-modellene kan spille fantastisk.

Mvh, Tom
    Takker så mye for informativt svar😊👍
    Skulle fått til en lytt før en handler for en gangs skyld.
    Mon tro om Moet har disse.

Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.056
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det er omtalt på HUG forumet de siste ukene, og skrevet litt om det av Alan.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn