Forsterkere Har jeg noe å hente på oppgradering av forsterker?

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Har ikke hørt noen av disse selv før, men dette er vel ikke vanlig melk og brød Denon så kunne være en aktuell lytting. Så dem var lagt ut på torget her også til 8000 i Oslo.

Vil nok kunne funke med AP, ja - men Denon er generelt litt "snill"/ørevennlig i klangen - og det passer ikke alles preferenser...

Hva med noe slikt? Parasound NC2250 / 2100 - FINN Torget
Eller denne? Bada Purer3.3

mvh
Proffen
 
M

mfufu

Gjest
Å herre gud og amen, er vi inne på PA driten igjen nå... Da blir det desto viktigere for trådstarter og HØRE FØR DU KJØPER, som proffen sa så lurt i en tråd tidligere for denne tråden er brutalt herpet og ødelagt, ja regelrett voldtatt.... (nå får jeg kjeft men "so what")
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
rett og slett ingen bombe at alle tråder nå skal bombaderes med en pa forsterker..............
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Alternativt burde kanskje et sett Goldmund-kloner kunne være interessante.
Fås kjøpt via www.aliexpress.com til nesten ingen penger.
Har hørt begge deler i fremmede oppsett, og det har spilt som ei kule.
Har også hatt pre til test i eget oppsett, og kan bare si at den var jæskla god.

..> A HiEND pre amplifier , GoldMund mimesis 27+ clone ,better than 5000usd level pre amplifier (230V vesion)-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com
-->finished HiEND power AMP, base on GoldMund mimesis 29 hiend power amp 195W*2 8ohm(230V )-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com

At disse, og da særlig pre`en, ser ut som de gjør, er jo utelukkende et pluss i min bok....

mvh
Proffen
De klonene så virkelig flotte ut, og spesielt pre-ampen.
Jeg leste gjennom klone- tråden og må si jeg fikk lyst å se og høre de.
Er det så bra som det ser ut til nesten ingen penger?
 
M

mfufu

Gjest
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
Ja jeg har problemer. Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr. Jeg er på hifisentralen for og prate om hifi utstyr, ikke PA utstyr, dere burde hatt ett eget forum, kanskje kunne kalle det pa-sentralen eller noe i den duren :) Jeg er overbevist om at hvis dette ikke løses er ikke jeg den eneste som kommer til og gå lei av forsterker diskusjonene her...
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Ser meg rimelig lei av dette PA hysteriet selv.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dersom eg kunne fått ein forsterkar eg var veldig fornøgd med for, lat oss seie 10% av det ASR Emitter 2 Exclusive kostar, var det vel ikkje så mykje å diskutere. Eg har prøvd PA på hifi før, av og til har det vore greitt, og billeg, men det har også ofte vore slik at hifi-alternativet har gjort jobben langt betre. Nokre hifi-forsterkarar klarer å spele både svakt og sterkt med god realisme, medan andre manglar anten musklar eller oppløysingsevne.

I mi leiting etter fornuftig effektforsterkar kunne eg hatt god bruk for musklane til ein kraft-PA, men eg må også ha relativt mange andre eigenskapar "fullkomne" også. Og eg har til gode å høyre eit PA-trinn som greier topp oppløysing utan tendens til hard diskantattgjeving når ein spelar heilt lågt. Men eg er open for framlegg - så lenge forsterkaren også kan levere nok guffe til MBL 101. Då snakkar vi om 500 watt, og ei anstendig dimensjonert straumforsyning utan tendensar til å lage bråk av noko slag.

Eg har sendt mail til ein leverandør av pa-utstyr for å høyre om dei hadde ein ide, men har ikkje høyrt noko så langt (så er vi no inne i jula, og nokonkvar er vel opptekne av anna enn testing av utstyr)
Det er mange ting ein ikkje har prøvd så langt, som ein gjerne skulle hatt nokre veker å prøve i heimeanlegget. Men det må by seg eit høve til å teste det ut.
 
M

mfufu

Gjest
Det finnes faktisk regler for og promotere samme produkt igjen og igjen til det blir oppfattet som propaganda. Nå har det vel enda ikke gått så langt med denne Q...[ett eller annet] forsterkeren, og det er uansett ikke mitt ansvar og følge opp. Men... just saying... :)

Regel nr 4:
4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.

Men tilbake til trådstarter, beklager off topic her en liten stund. Men har du fått svar på spørsmålet ditt? Du har jo fått flere forslag og det kan jo virke som den generelle holdningen er at, joda det bør være noe og hente på og bytte forsterker til høyttalerne dine, men hvilken som er riktig for deg og dine ører bør lyttes frem til hvis du har mulighet til det :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Har aldri prøvd PA forsterker. Men på en høyttaler som TS har med 4 stk 7" basser og 4 ohm impedans så hadde jeg hvertfall puttet på mye effekt hvis jeg hadde klart det.
Vært borti forsterkere som har gitt en følelse av at f.eks de nevnte AP Scorpio 2 hadde fremstått som 6x7" basser.
Og dette på lavt volum også. En helt annen fylde.

Parasound NC2250 og Parasound P3 som pre klarer du kanskje å få til 10.000. Disse taper du neppe 1 kr ved et videresalg hvis du-mot all formodning-ikke skulle bli fornøyd.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
Ja jeg har problemer. Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr. Jeg er på hifisentralen for og prate om hifi utstyr, ikke PA utstyr, dere burde hatt ett eget forum, kanskje kunne kalle det pa-sentralen eller noe i den duren :) Jeg er overbevist om at hvis dette ikke løses er ikke jeg den eneste som kommer til og gå lei av forsterker diskusjonene her...
Kan kalle forumet for Lowfisentralen :)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Alternativt burde kanskje et sett Goldmund-kloner kunne være interessante.
Fås kjøpt via www.aliexpress.com til nesten ingen penger.
Har hørt begge deler i fremmede oppsett, og det har spilt som ei kule.
Har også hatt pre til test i eget oppsett, og kan bare si at den var jæskla god.

..> A HiEND pre amplifier , GoldMund mimesis 27+ clone ,better than 5000usd level pre amplifier (230V vesion)-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com
-->finished HiEND power AMP, base on GoldMund mimesis 29 hiend power amp 195W*2 8ohm(230V )-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com

At disse, og da særlig pre`en, ser ut som de gjør, er jo utelukkende et pluss i min bok....

mvh
Proffen
De klonene så virkelig flotte ut, og spesielt pre-ampen.
Jeg leste gjennom klone- tråden og må si jeg fikk lyst å se og høre de.
Er det så bra som det ser ut til nesten ingen penger?
Jeg kan vanskelig forestille meg en pre som gir mer valuta for pengene.
Og den er "lett" å tweake til enda bedre prestasjoner.
Da jeg hadde nevnte pre på besøk, stod kampen mellom den og en BAT VK30 (VK30 kostet 42k da den var ny...)
For å si det sånn; jeg endte ikke opp med klone-pre`en, men har heller ikke VK30 lenger. Klone-pre`en var rett og slett minst like god, og på enkelte områder, langt bedre enn VK30. At jeg ikke endte opp med klone-pre`en, henger kun sammen med EN faktor:
Hadde klone-pre`en vært utstyrt med balansert ut, hadde jeg nok sittet med en slik....
Nå endte jeg tilfeldigvis opp med en annen pre, en Pass LAbs X2, som også den er knallgod.
Har dog ennå stunder hvor jeg kunne ønsket meg en klone-pre, som back up og alternativ pre.

mvh
Proffen
 
U

Utgatt11378

Gjest
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
Ja jeg har problemer. Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr. Jeg er på hifisentralen for og prate om hifi utstyr, ikke PA utstyr, dere burde hatt ett eget forum, kanskje kunne kalle det pa-sentralen eller noe i den duren :) Jeg er overbevist om at hvis dette ikke løses er ikke jeg den eneste som kommer til og gå lei av forsterker diskusjonene her...
Jaja...snakket med noen tyske studiofolk ang. PA kontra Hi-Fi forsterkere...var rimelig interessant det de fortalte og forklarte, men siden dette er et Hi-Fi fora, skal jeg IKKE gå nærmere inn på hva deres beskrivelse av......... var :)

Og selvfølgelig finnes det PA-forsterkere og PA-forsterkere.....er forskjell på en Mercedes 180D og en 560 SEL...selv om begge har stjerne ;)

Vh

S
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Ja, det vil jeg tro. En ECI-3 er ikke spesielt kraftig. De fleste høyttalere vil ha godt av mer kraft enn en ECI-3 kan gi. For kr 10K brukt kan man få mye bra. F. eks. en Primare I30 bør du få for godt under den prisen. Det er en meget god forsterker i prisklassen. Ellers har jeg nylig sett en Bladelius Thor II for 10K.

E
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
AP Scorpio vil ha veldig godt av en forsterker som er litt "varm" i klangen da de er ganske avslørende og transparente.
Samtidig blir mye watt og eller strøm aldri feil.
Høyttalerne vil vokse enormt med "riktig" forsterker.
Det beste er uansett å få testet hjemme i fred og ro det beste.
Hva med en kraftigere forsterker fra EC?
De er er jo kjent for akkurat det!

Selv valgte jeg Scorpio 2 femfor Virgo25 p.g.a nettop ekstra trøkk nedover i basssen, selv om Virgo er hakket mer oppløst.
 

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Innlegg
12
Antall liker
3
Oi, her kom det jo en haug innspill. Takker for det.
FrodeR: AP'ene har ikke bi-amp terminaler.
Pad: Har du også AP ht? I så fall er dette interessant info.


Lynvingen: Hvilken forsterker bruker du på dine AP Scorpio?
7th-hifi: Som sagt er jeg først og fremst ute etter forbedring på lav og middels lydstyrke, så jeg tror ikke forslaget med PA-forsterker er en løsning for meg.


Bor i Trondheim, så joda, har mulighet til å komme meg ut og lytte litt forskjellige forterkere. Problemet er vel at man bør ha den hjem i egen stue for at det skal bli relevant. Og flere av de mest fristende forslagene (Parasound-settet f.eks) fra finn.no befinner seg gjerne på vestlandet eller Oslo/omegn, og uten originalembalagen. Da blir det litt langt unna.


Har bestemt meg for å avvente til nyåret og ta en prat med en hifi-entusiast på jobben først, i stedet for å gjøre et impuls-kjøp her og nå.
Igjen, takk for alle meninger om emnet.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr.
For meg er det en dritt hva utstyret kalles bare det låter bra. Om semantikk får deg til å blåse en sikring er det kanskje på sin plass med noe beroligende, en spasertur eller en annen pause :)
 
M

mfufu

Gjest
Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr.
For meg er det en dritt hva utstyret kalles bare det låter bra. Om semantikk får deg til å blåse en sikring er det kanskje på sin plass med noe beroligende, en spasertur eller en annen pause :)
Hehe, morsomt sagt. Spasertur er faktisk tatt, og tross fin tur og pent vær er poenget/holdningen fremdeles uendret... Skal prøve en annen metode nå: lene seg godt tilbake i sofaen, finne frem en "liten" pils og lytte til favoritt musikken med hifi utstyr som jeg har skaffet etter mange gode tips her på hifisentralen 8)
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Noen er/blir jo veldig glad i EC-klangen, og det må de for all del få lov til.
Min erfaring dog, er at EC kan funke greit så lenge høyttalerlasten er moderat til "lett".
Andre høyttalere igjen, vil trives bedre med enda mer kraftfulle forsterkere, ikke nødvendigvis i watt, men mht strømforsyning osb....
Når det gjelder AP høyttalere, har jeg en forestilling om at de blomstrer med forsterkere som virkelig viser muskler...

mvh
Proffen
Du får også .ec.som driver greit laster under 1ohm.
 
N

nysjerrigper

Gjest
har eci-3 forandret seg opp igjenomm åra eller? husker jeg prøvde en for lenge siden som hadde god lyd, men selv en cambridge til rundt 3-4k opplevdes mer punchy og livlig. skjønte ikkeno.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Noen er/blir jo veldig glad i EC-klangen, og det må de for all del få lov til.
Min erfaring dog, er at EC kan funke greit så lenge høyttalerlasten er moderat til "lett".
Andre høyttalere igjen, vil trives bedre med enda mer kraftfulle forsterkere, ikke nødvendigvis i watt, men mht strømforsyning osb....
Når det gjelder AP høyttalere, har jeg en forestilling om at de blomstrer med forsterkere som virkelig viser muskler...

mvh
Proffen
Du får også .ec.som driver greit laster under 1ohm.
Til 10k? Think not.....:rolleyes:


mvh
Proffen
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Skal du ha integrert med EC lyd til under 10k så er vel Abrahamsen et like godt valg?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Noen med tanker om hvordan Copland kan funke sammen med AP høyttalere?
Tenker i mitt stille at Copland kaaanskje gir den ørlille dæsjen varme som kler AP..........
Ser det ligger et "komplett" oppsett, med Power, pre og cd-spiller til salgs, dog til noe over budsjett....

mvh
Proffen
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
447
Antall liker
114
Sted
Halden
Sjekk ut den Musikal Fidelity A1 som ligger på børsen. 2x36w klasse A. Har hatt gleden og ha lånt en slik en stund.

Mvh Roar
 

MrMarbles

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.02.2013
Innlegg
85
Antall liker
19
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva med å kjøpe en ny ECI 6D? Da kan du selge ECI 3. Man får ECI 6D til 20 lapper hos både soundgarden og dynabel. Vet ikke hvor lenge tilbudet varer, men det har vært slikt siden 2. uke i desember nå, om ikke lengre. Kommer vel litt over budsjettet på 10k (får vel igjen 5-10k for ECI 3- avhengig av hvor gammel den er), men da får du en helt ny forsterker med DAC i samme slengen :)
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Mala Audio har kommet med to nye integrerte forsterkere i fra Audio GD.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mala Audio har kommet med to nye integrerte forsterkere i fra Audio GD.
Bør helt klart kartlegges for bytte.
Spes spennende blir det jo å få tilbakemelding på hvor kraftig strømforsyningen i praksis er.
Hhv 90 og 100w er jo ikke all verden, men hvis de kan levere godt med strøm, ja da kan det jo bli interessant....

mvh
Proffen
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Abrahamsen er kanskje ikke så dumt. Man kan nok få 2 stk. Oppgraderte V4 for 10K på bruktmarkedet, og da burde man ha nok krefter for det aller meste. Jeg spiller selv på to brokoblede slike, og er temmelig fornøyd.

Ang PA-diskusjonen, som enkelte lar seg provosere av, skal vi nok ikke være så sikre på at gode PA-forsterkere ikke kan levere glimrende resultater til priser uten hifi-påslag. Faktisk bruker jo flere av sentralens mest "high end" anlegg slike i bassen, f.eks.
 
N

nysjerrigper

Gjest
ser at abrahamsen jobber med nettsiden, så kommer kanskje noe nytt derfra snart.. har gått et par år :p
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Og det har stått der i et drøyt år nå. Det ble lekket noen bilder og specs om nye modeller på høsten 2012, og da skulle de lanseres med ny hjemmeside i februar, men det dukket aldri opp noe. Lurer egentlig på hva som egentlig skjer, hvis noe, der i gården.
 
N

nysjerrigper

Gjest
har da ikke stått "80% currently working on the layout" i ett år vel?
 

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Innlegg
12
Antall liker
3
Da har jeg fått anbefalinger som rangerer fra
"forsterkeren din burde spille meget bra på høyttalerne dine, gitt ditt behov, altså kun på lavere volum og opp til middels. Jeg ville ikke stresset med oppgradering"
til
"forsterkeren din passer ABSOLUTT ikke til høyttalerne dine. Anbefaler noe betraktelig kraftigere, EC 250R sammen med f.eks EC 4.7.."

Første anbefaling fra en HI-Fi-forhandler, den andre på PM.

Ikke lett å være amatør når det spriker såpass (fra kr 0,- til kr. 66,000.-)
Koker nok ned til at jeg skal forsøke å få lånt meg en bra forsterker og gjøre min egen vurdering om det er noe å hente. Om jeg ikke hører forskjell blir det ikke oppgradert for å si det sånn :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nei, så sannelig. Nå har der skjedd noe. Da var det kanskje februar 2014 de mente. ;)

"Under construction" har jeg ikke sett på en webside siden nittitallet, tror jeg. ...Men på den annen side varden gamle siden så lite informativ at det nok var like greit å ta den ned under arbeidet med den nye.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
Ja jeg har problemer. Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr. Jeg er på hifisentralen for og prate om hifi utstyr, ikke PA utstyr, dere burde hatt ett eget forum, kanskje kunne kalle det pa-sentralen eller noe i den duren :) Jeg er overbevist om at hvis dette ikke løses er ikke jeg den eneste som kommer til og gå lei av forsterker diskusjonene her...
hH
Hva er problemet med pa? De er ikke så pene ,men jeg har hørt pa. som overgår mange hifi forsterker og til en langt mere edrulig pris.
 

ChrisHesby

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Innlegg
17
Antall liker
14
Sted
Sandefjord
Harman/Kardon er jo kjent for gi litt ekstra med punch, kanskje HK990 kunne vært noe?

På torget ligger en. Ligger også en på finn.no
 
Sist redigert av en moderator:

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Innlegg
12
Antall liker
3
Har sett den HK990'en. Spørsmålet om det er et skritt opp, eller bare et skritt til siden i forhold til min ECI3..?
Og så innser jeg vel at budsjettet på 10k må økes noe..

PA-forsterker er som sagt ikke aktuelt for meg, så ta gjerne den diskusjonen i egen tråd. :)
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Om du vurderer en HK990 bør du også sjekke ut NAD 375BEE, som ofte er rimeligere på bruktbørsen og går for å være vel så bra som HK990 rent lydmessig.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Og det har stått der i et drøyt år nå. Det ble lekket noen bilder og specs om nye modeller på høsten 2012, og da skulle de lanseres med ny hjemmeside i februar, men det dukket aldri opp noe. Lurer egentlig på hva som egentlig skjer, hvis noe, der i gården.
Pratet med Abrahamsen rett før jul, da fikk jeg beskjed at det var lang leveringstid på dacen.
 
Topp Bunn