Forsterkere Har jeg noe å hente på oppgradering av forsterker?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
1.115
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
2
Noen er/blir jo veldig glad i EC-klangen, og det må de for all del få lov til.
Min erfaring dog, er at EC kan funke greit så lenge høyttalerlasten er moderat til "lett".
Andre høyttalere igjen, vil trives bedre med enda mer kraftfulle forsterkere, ikke nødvendigvis i watt, men mht strømforsyning osb....
Når det gjelder AP høyttalere, har jeg en forestilling om at de blomstrer med forsterkere som virkelig viser muskler...

mvh
Proffen
Du får også .ec.som driver greit laster under 1ohm.
Til 10k? Think not.....:rolleyes:

mvh
Proffen

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Skal du ha integrert med EC lyd til under 10k så er vel Abrahamsen et like godt valg?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
1.115
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
2
Noen med tanker om hvordan Copland kan funke sammen med AP høyttalere?
Tenker i mitt stille at Copland kaaanskje gir den ørlille dæsjen varme som kler AP..........
Ser det ligger et "komplett" oppsett, med Power, pre og cd-spiller til salgs, dog til noe over budsjett....

mvh
Proffen

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
69
Sted
Halden
Sjekk ut den Musikal Fidelity A1 som ligger på børsen. 2x36w klasse A. Har hatt gleden og ha lånt en slik en stund.

Mvh Roar

MrMarbles

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.02.2013
Antall liker
11
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva med å kjøpe en ny ECI 6D? Da kan du selge ECI 3. Man får ECI 6D til 20 lapper hos både soundgarden og dynabel. Vet ikke hvor lenge tilbudet varer, men det har vært slikt siden 2. uke i desember nå, om ikke lengre. Kommer vel litt over budsjettet på 10k (får vel igjen 5-10k for ECI 3- avhengig av hvor gammel den er), men da får du en helt ny forsterker med DAC i samme slengen :)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
119
Mala Audio har kommet med to nye integrerte forsterkere i fra Audio GD.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
1.115
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
2
Mala Audio har kommet med to nye integrerte forsterkere i fra Audio GD.
Bør helt klart kartlegges for bytte.
Spes spennende blir det jo å få tilbakemelding på hvor kraftig strømforsyningen i praksis er.
Hhv 90 og 100w er jo ikke all verden, men hvis de kan levere godt med strøm, ja da kan det jo bli interessant....

mvh
Proffen

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.790
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Abrahamsen er kanskje ikke så dumt. Man kan nok få 2 stk. Oppgraderte V4 for 10K på bruktmarkedet, og da burde man ha nok krefter for det aller meste. Jeg spiller selv på to brokoblede slike, og er temmelig fornøyd.

Ang PA-diskusjonen, som enkelte lar seg provosere av, skal vi nok ikke være så sikre på at gode PA-forsterkere ikke kan levere glimrende resultater til priser uten hifi-påslag. Faktisk bruker jo flere av sentralens mest "high end" anlegg slike i bassen, f.eks.

N

nysjerrigper

Guest
ser at abrahamsen jobber med nettsiden, så kommer kanskje noe nytt derfra snart.. har gått et par år :p

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.790
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Og det har stått der i et drøyt år nå. Det ble lekket noen bilder og specs om nye modeller på høsten 2012, og da skulle de lanseres med ny hjemmeside i februar, men det dukket aldri opp noe. Lurer egentlig på hva som egentlig skjer, hvis noe, der i gården.

N

nysjerrigper

Guest
har da ikke stått "80% currently working on the layout" i ett år vel?

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Antall liker
3
Da har jeg fått anbefalinger som rangerer fra
"forsterkeren din burde spille meget bra på høyttalerne dine, gitt ditt behov, altså kun på lavere volum og opp til middels. Jeg ville ikke stresset med oppgradering"
til
"forsterkeren din passer ABSOLUTT ikke til høyttalerne dine. Anbefaler noe betraktelig kraftigere, EC 250R sammen med f.eks EC 4.7.."

Første anbefaling fra en HI-Fi-forhandler, den andre på PM.

Ikke lett å være amatør når det spriker såpass (fra kr 0,- til kr. 66,000.-)
Koker nok ned til at jeg skal forsøke å få lånt meg en bra forsterker og gjøre min egen vurdering om det er noe å hente. Om jeg ikke hører forskjell blir det ikke oppgradert for å si det sånn :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.790
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nei, så sannelig. Nå har der skjedd noe. Da var det kanskje februar 2014 de mente. ;)

"Under construction" har jeg ikke sett på en webside siden nittitallet, tror jeg. ...Men på den annen side varden gamle siden så lite informativ at det nok var like greit å ta den ned under arbeidet med den nye.

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
412
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
du får ikke kjeft mfufu bare ett spm. Har du problemer? Høre før kjøp burde han gjort FØR ec 3 ble kjøpt på merkets gode navn og rykte, just sayin.. det er herlig i stovo og kunne øse på med det som virker som uendelige helt forvrengningsfrie krefter, og HT bare står å sitrer etter mere mere :)
Ja jeg har problemer. Jeg har problemer med at jeg er på ett HIFI forum og folk prater om PA utstyr. Jeg er på hifisentralen for og prate om hifi utstyr, ikke PA utstyr, dere burde hatt ett eget forum, kanskje kunne kalle det pa-sentralen eller noe i den duren :) Jeg er overbevist om at hvis dette ikke løses er ikke jeg den eneste som kommer til og gå lei av forsterker diskusjonene her...
hH
Hva er problemet med pa? De er ikke så pene ,men jeg har hørt pa. som overgår mange hifi forsterker og til en langt mere edrulig pris.

ChrisHesby

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Antall liker
14
Sted
Sandefjord
Harman/Kardon er jo kjent for gi litt ekstra med punch, kanskje HK990 kunne vært noe?

På torget ligger en. Ligger også en på finn.no

Sist redigert av en moderator:

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Antall liker
3
Har sett den HK990'en. Spørsmålet om det er et skritt opp, eller bare et skritt til siden i forhold til min ECI3..?
Og så innser jeg vel at budsjettet på 10k må økes noe..

PA-forsterker er som sagt ikke aktuelt for meg, så ta gjerne den diskusjonen i egen tråd. :)

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
172
Torget vurderinger
4
Om du vurderer en HK990 bør du også sjekke ut NAD 375BEE, som ofte er rimeligere på bruktbørsen og går for å være vel så bra som HK990 rent lydmessig.

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
412
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Og det har stått der i et drøyt år nå. Det ble lekket noen bilder og specs om nye modeller på høsten 2012, og da skulle de lanseres med ny hjemmeside i februar, men det dukket aldri opp noe. Lurer egentlig på hva som egentlig skjer, hvis noe, der i gården.
Pratet med Abrahamsen rett før jul, da fikk jeg beskjed at det var lang leveringstid på dacen.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
1.115
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
2
Ligger jo ellers en rugg av en integrert Jungson på børsen - men har ikke hørt en sådan. Bør i alle fall være nok muskler i den...

mvh
Proffen

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Antall liker
3
Da falt valget på en Krell kav 250 a fra brukten. Er spent på å få prøvd den på AP'ene for å si det sånn. (Budsjettet på 10k sprakk selvsagt, big time!)
kav 250 a er jo ingen ny forsterker, men tar sjansen på at den holder i mange år enda. Håper den har god nok punch til å blåse liv i høytalerne.

Da kommer jeg til å bruke EC ECI3'en som forforsterker, i hvert fall til å begynne med. Så får jeg se om den blir byttet i en ren for- ved en senere anledning. Gjerne en med dac, hmmmm.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
1.115
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
2
Blir sikkert knall, det. I alle fall bør Krell`en gi deg mange gode stunder.
På sikt bør du kanskje vurdere dedikert pre...
Har et jælma godt tips til deg, hvis du er interessert....?:rolleyes:

mvh
Proffen

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Antall liker
3
Er alltid interessert i tips selvsagt. Men jeg kommer ikke til å ha det travelt med oppgradering til dedikert pre med det første, bare så det er nevnt.

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
412
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Da falt valget på en Krell kav 250 a fra brukten. Er spent på å få prøvd den på AP'ene for å si det sånn. (Budsjettet på 10k sprakk selvsagt, big time!)
kav 250 a er jo ingen ny forsterker, men tar sjansen på at den holder i mange år enda. Håper den har god nok punch til å blåse liv i høytalerne.

Da kommer jeg til å bruke EC ECI3'en som forforsterker, i hvert fall til å begynne med. Så får jeg se om den blir byttet i en ren for- ved en senere anledning. Gjerne en med dac, hmmmm.
Der har du en forsterker med veldig god punch.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
294
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Gratulerer:)

La oss få høre hvordan det låter når du får den koblet til.

roffen

Medlem
Ble medlem
19.12.2013
Antall liker
3
Gratulerer:)

La oss få høre hvordan det låter når du får den koblet til.
Takker. OK, jeg kan legge ut en mp3 med opptak av resultatet :)

Neida. Lover å fortelle min ærlige mening om det ble noe forskjell, etter jeg har fått testet litt.

Topp Bunn