Har du sett bilen min? Rød Mazda Miata (CE 41254).

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Bilen min blei stjålet natt til lørdag 14 :'(
Det er ein rød Mazda MX5 med REG NR: CE41254
Stjålet fra Grünerløkka / Øvrefoss i Oslo.



Ring meg på 920 79 071 eller Politiet på 02800 om noen ser den!
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Den dukker nok opp, sannsynligvis er tyven en som ikke gadd å vente på taxi.

Uansett er det utrolig kjedelig, håper du har forsikring som dekker tyveriet.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Det er i slike stunder man skulle hatt en Iphone liggende i bilen. Da kunne du sporet den opp selv. Du har lagt ut etterlysning på facebook og Mazda forum o.l ?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kjedelig. My deepest sympathies.

Håper de får tak i kjeltringpakket og at de får som fortjent. Håpløst når man ikke kan få ha ting i fred.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hvor / i hvilken by ble den stjålet?
Kan jo være kjekt med slike opplysninger også. ;)

Håper ellers at den snart dukker opp igjen!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.206
Torget vurderinger
1
Så trist. Håper den kommer raskt til rette, uten skader!!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.795
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Scrooge skrev:
Hvor / i hvilken by ble den stjålet?
Kan jo være kjekt med slike opplysninger også. ;)

Håper ellers at den snart dukker opp igjen!
Iflg regnr er bilen hjemmehørende i Oslo. Trist at den er borte. Håper den dukker opp snart. Like hel
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Joda, greit nok det! Men er det dermed gitt at den befinner seg i Oslo??

Og bare som et bittelite apropos; Jeg kjører en bil med KH-skilter, men bor likefullt i hovedstaden!
Point taken? ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.795
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Scrooge skrev:
Joda, greit nok det! Men er det dermed gitt at den befinner seg i Oslo??

Og bare som et bittelite apropos; Jeg kjører en bil med KH-skilter, men bor likefullt i hovedstaden!
Point taken? ;)
Eier av bilen er registrert bosatt i Oslo. Jeg kjører Stavangerregistrert bil (RH), men står oppført i Hobøl kommune, der jeg bor. CE registrert er forøvrig ikke Oslo, men Lillestrømregistrert i utgangspunktet. Oslobiler begynner fra DA og har nå kommet til DN (når det gjelder personbiler) DU kan forøvrig sjekke bilnr ditt selv ved å sende SMS til 2282. Point taken?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bilen befant seg i Oslo når den ble stjålet. Eier er bosatt i oslo
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Bildet av bilen er tatt ved Lier ser det ut som.... Uansett, håper du har tyveriforsikring. Når den, evt, blir gjenfunnet, ta den med til NAF og få gått over den med LUPE... Stjålne biler er ofte langt mer herpa enn det en ser med en gang... Vet dette da jeg har jobbet endel med emnet innen forsikring... Håper det ordner seg, det er en artig liten tass av en bil det der.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
TTmania skrev:
Eier av bilen er registrert bosatt i Oslo. Jeg kjører Stavangerregistrert bil (RH), men står oppført i Hobøl kommune, der jeg bor. CE registrert er forøvrig ikke Oslo, men Lillestrømregistrert i utgangspunktet. Oslobiler begynner fra DA og har nå kommet til DN (når det gjelder personbiler) DU kan forøvrig sjekke bilnr ditt selv ved å sende SMS til 2282. Point taken?
Busted! ;D
Jeg burde jo ha sjekket brasse's nick mtp slik info / bosted, og funnet ut av det på den måten. Men hadde det strengt tatt gjort noe om dette var blitt informert om i innlegget?
Ellers var jeg ikke klar over SMS-muligheten, så jeg takker for info!
Forøvrig er jeg klar over det med bokstavkombinasjonene for Oslo, om ikke annet. Den "sveiva" har jeg vært med på fra starten av, og før det også. Min første bil, en Volvo Amazon, hadde reg.nr 16 81 42, altså før dobbeltbokstavsystemet ble innført.
Da er vel ikke dette noe mer å krangle om? ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.795
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Scrooge skrev:
TTmania skrev:
Eier av bilen er registrert bosatt i Oslo. Jeg kjører Stavangerregistrert bil (RH), men står oppført i Hobøl kommune, der jeg bor. CE registrert er forøvrig ikke Oslo, men Lillestrømregistrert i utgangspunktet. Oslobiler begynner fra DA og har nå kommet til DN (når det gjelder personbiler) DU kan forøvrig sjekke bilnr ditt selv ved å sende SMS til 2282. Point taken?
Busted! ;D
Jeg burde jo ha sjekket brasse's nick mtp slik info / bosted, og funnet ut av det på den måten. Men hadde det strengt tatt gjort noe om dette var blitt informert om i innlegget?
Ellers var jeg ikke klar over SMS-muligheten, så jeg takker for info!
Forøvrig er jeg klar over det med bokstavkombinasjonene for Oslo, om ikke annet. Den "sveiva" har jeg vært med på fra starten av, og før det også. Min første bil, en Volvo Amazon, hadde reg.nr 16 81 42, altså før dobbeltbokstavsystemet ble innført.
Da er vel ikke dette noe mer å krangle om? ;)
Og FØR seksifret MED bindestrek (noe som KUN Osloregistrerte biler hadde), var det bokstaven A som gjaldt for Oslo. Så da vet vi det...hehe ;)

Nok OFF topikk
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Uff, føler meg plutselig gammel, men min første bil var registrert med bokstaven F......, som var Drammen.
Forøvrig får jeg si som de andre at jeg håper du får tilbake bilen snarest og uten noe skader. Burde jo være lett å kjenne igjen og sikkert ikke mange som kjører cabriolet på denne tiden av året. Lykke til!
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Ikkje noko nytt her ila. natta / dagen.
Har lest meg opp på ulike tjuveri og biler av denne typen (gamle og med lav verdi) blir som regel kjørt rundt til de dukker opp etter 4-7-14 dager. Krysser alt eg har. Ikkje at den var så mykje verdt, men var svært glad i den røde rakkeren.
 

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Innlegg
370
Antall liker
1
Har lagt ut en tråd på MX5/Miata forumet.
Der er det folk som legger merke til MX5/Miata ubevisst :)

btw: er ikke det bildet tatt i Drammen ?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Takk for den, Vidar.
Bildet er tatt i Drammen ja, einaste biletet eg med dei speglane.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Problemet med biler som er så gamle er at de har "felleshøl", låsene er så slitte at en får åpnet og startet bilen med det meste som ligner en nøkkel.

I etterpåklokskapens ånd vil jeg anbefale en ratt/pedallås.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Ja, det eller snap-off-ratt. Og GPS-tracker.
Det positive med felleshøl er at de forhåpentlegvis ikkje har skjært hull i kalesjen eller knust vinduer eller maltraktert interiøret. Vel, lov å håpe :-\
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
"Felleshøl"? Er det slik mannfolk snakker?

Ellers - sympati med trådstarter. Bodde i Oslo til sammen i ti månder. Eneste gangen noen forsøkte (! - en Ford Sierra, som noen ikke klarte å tjuvstarte) å stjele bilen min var selvfølgelig i Oslo. Siden vi snakker om høl...
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Ila. de tre siste mnd. har ein kompis fått stjålet bilen sin, ein annan herverk og innbrot og så meg til slutt. Vi bur i samme område (Grünerløkka). Å tenke at «her er det nok ingen som stjel bilen, så folksomt som det er på kveldstid» var nok i overkant naivt.

Sjekka "åstedet" og det var ikkje teikn til innbrot. Ikkje noko glass eller rester av kalesje, noko som tyder på at den har vore enkel å ta.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sjekk med Fjellinjen om de kan følge med..........når og om den passerer.........jeg regner da med at du har brikke slik at de kan sjekke når og hvor den eventuelt har passert.

Da får du ihvertfall en pekepinn om den er i jevnlig bruk, nevøen min gjorde det slik for noen år siden.

Skikkelig surt å oppleve slikt, håper det går i orden.

Mvh.KW
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Har snakka med Fjellinjen og de tar bilder av alle som passerer uten Autopass.
Desverre blir desse behandla manuelt og det kan ta 3-4 veker før min dukker opp, sa mannen.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Svensk politi søker en rød Norsk reg bil i forbindelse med Arboga drapene (til opplysning)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Såg dette nå, ringer politiet og sier ifra i tilfelle det kan hjelpe dem.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10075758
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14222415.ab

Det står desverre ingenting annet enn at det er en rød, norskregistrert bil.
Og eg trur nok eg hadde blitt kontakta om det hadde vert ein link.
Kanskje.

Likevel sitter det litt i. Gal gal mann finn bil som ser rask ut og er enkel å stjele. Han treng ikkje frakte anna enn seg sjølv. I tillegg er det dette med at taxisjåføren har lagt merke til den røde bilen. Hadde han lagt merke til den om det var ein blå Mondeo med norske skilter?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Du har ihvertfall vært ivrig.. Å google reg. nr. ga opp til en hel del svar......
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Vel, har ein mista ein bil som, for meg er uerstattelig på mange måter, så gjer ein det ein kan for å få den tilbake :)
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.559
Antall liker
7.083
Det er vel lite trolig at et eventuelt vitne som hadde fått med seg at bilen var en rød japaner ikke hadde lagt merke til at det var en cabriolet?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Bilen er framleis sakna og politiet står utan spor.
Tenker å dra ut sjølv og leite, er det nokon som har tips til kvar ein set fra seg ein stjålen bil i Oslo?
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Brasse skrev:
Tenker å dra ut sjølv og leite, er det nokon som har tips til kvar ein set fra seg ein stjålen bil i Oslo?
Da min Ford Capri 3.0L ble stjålet i 1982 fant politiet den mindre enn 50 meter fra der biltyven bodde :p "Gammel kjenning osv"
Bilen var småherpet, og med en mengde kraftig håndverktøy slengende. Tok den ikke tilbake, fikk hyggelig oppgjør.
Så - hvis du er så sikker på at det er en oslo-tyv, så let "overalt" - små sidegater, gjerne drabantbyene.

Bortsett fra det, vil jeg tro at du kanskje kunne lete i nærheten av t-bane/buss-stasjoner?

Bilen blir nok funnet/tauet vekk når det blir snerydding eller generell gaterydding.
Lykke til!

Cheers!
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Saken er nå henlagt hjå politiet.
Kan håpe på at den dukker opp i forbindelse med brøyting.
Ellers ser det ganske mørkt ut.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Har du god tid og en god skjerm, er det vel mulig å bruke Google earth, søke på Oslo og lete. Bildene bør vel være anstendige nok til å kjenne igjen iallefall en Rød bil med Sort tak. Bildene på google earth er vel ganske ferske til enhver tid?
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.040
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Griffenfeldt skrev:
Har du god tid og en god skjerm, er det vel mulig å bruke Google earth, søke på Oslo og lete. Bildene bør vel være anstendige nok til å kjenne igjen iallefall en Rød bil med Sort tak. Bildene på google earth er vel ganske ferske til enhver tid?
Å nei, langt ifra. Det er grønt og fint i hele Østlandsområdet nå i Google Earth.
Hadde jo vært fint, men du må nok vente litt. :)
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Hvis der finnes en miataklubb i norge,så legg inn et innlegg der... Disse gutta følger med på alt som skjer i nærmiljøet med bilene de digger! På clubhonda er der et forum som heter carspotting, og en kan jo ikke ta seg en tur på buttikken usett omtrent..
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
BalticThor skrev:
Hvis der finnes en miataklubb i norge,så legg inn et innlegg der... Disse gutta følger med på alt som skjer i nærmiljøet med bilene de digger! På clubhonda er der et forum som heter carspotting, og en kan jo ikke ta seg en tur på buttikken usett omtrent..
Har lagt ut tråd på bilforumet, Toyotaforumet, Mazdaforumet, Miataforumet, Hondaforumet og Peugeot-forumet.

Griffenfeldt skrev:
så gamle altså. Trodde de oppdaterte ett par ganger i uken jeg.
De oppdaterer ca kvar 14. dag, men det tar måneder å prosessere bildene som legges ut. Så de er ikkje ferske.
 
Topp Bunn