Høyttalere Har DU funnet den perfekte høyttaler ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har nesten alltid hatt ett problem med at jeg ikke er 100% fornøyd. Har jeg Klipsch så savner jeg den magiske diskanten og at høyttalerene blir 'borte' i lydbildet med gode stativere som feks high end B&W, Sonus Faber ++

    Har jeg gode stativ høyttalere savner jeg dynamikken, basstrykket og morro faktoren som feks Klipsch og JBL gulvstående pøser ut. Har og hatt bedre gulvstående feks Sonus Faber men følt det ble kvasi løsninger som ikke nådde opp til gode stativ høyttalere.

    Så er det noe galt med meg eller er det fler som har det sånn ?

    Nå skal det sies at jeg har veldig variert musikksmak, hører ikke kun rock og blues selv om endel her nok har fått det inntrykket. Går mye i Sophie Zelmani, Lana Del Ray, Jill Scott i tillegg til all Texas hippie coalition og annen tung rock.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Den høyttaleren jeg har hatt som har fenget meg mest, er JBL Studio 580.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Går vel mye på hvilke kompromisser man synes er greit. For meg har lykken blitt diy på høytalerfronten, men er fornøyd med stativhøytalere på stue/tv anlegget hvor jeg uansett ikke spiller sånn at det blafrer i buksebena.
     
    T

    Torget

    Gjest
    Det må bli en "åpen/halvåpen" løsning i alle fall (OB/BLH/FLH).

    Nå står noen små "bak load`a" horn her og spiller, og til tross for sine mangler så viser de også sine sterke sider.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.155
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    1
    Perfekte høyttalere eksisterer ikke. Alle høyttalere er proppfulle av kompromisser, lenge før de kommer inn i et lytterom som i seg selv er et kompromiss.

    Det er vanskelig og dyrt å kombinere «grand slam» med finesse og forsvinningsnummer. Et alternativ kan være å bruke «små» gode HT som prioriterer følsomhet på bekostning av bass og kombinere med noen stabler med subwoofere som funker tilstrekkelig høyt opp i frekvens. Det er selvfølgelig noen utfordringer med integrering og homogenitet, men når det funker så kan det blir svært så bra.

    For egen regning er jeg dog svært fornøyd med Gallo Ref 3.1 men de mangler «grand slam» og har heller ikke siste stikk på finesse - men de har noen svært gode kvaliteter likevel.

    mvh
    KJ
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    uflgre, hvorfor ikke bygge noe selv som både har diskanten og basstrykket du leter etter, eller hva med et par stativhøyttalere og eget bassystem f.eks.?
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hadde det litt sånn helt til jeg fikk in WHT PR3 stativhøyttalere. Merlin TSM er fantastiske høyttalere, men av og til så savner man litt makrodynamikk på de da det er begrenset hvor mye luft en 6 1/4" bass/mellomtone klarer å flytte. Føler makrodynamikken jeg får fra PR3 får veldig mange gulvstående til å stille seg i skammekroken, uten at det går på bekostning av det som stativhøyttalere normalt sett er gode på. Eneste jeg savner på PR3 er det som ligger under 30hz, da de ruller kraftig av etter -6db punktet på 32hz. Litt morro å kunne nå rundt 115db i peakene på 1m avstand når virkelig drar på og samtidig kunne nå over 100db på under 10 watt samtidig som man har sammenhengen, rytmisk drivet og romfølelsen som man forbinder med en god stativhøyttaler. WHT er trolig første hi-fi merket jeg noensinne har vært ekstatisk over og finner lite å utsette på.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jepp,har hatt samme runddans som TS, detaljert vs dynamisk. Har endelig havnet på noe som ballanserer seg ekstremt godt til det meste, så ja, til nå er 685 S2 den "perfekte" høyttaler for meg.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Har funnet de perfekte høyttalerene for meg og mine kriterier. Måtte bygge dem selv dog.
    kriteriene mine er at det skal låte bra på lavt til middels volum samtidig som at det skal kunne dras på ved behov.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Finnes vel ingen perfekt høyttaler som passer like godt til alt og samtidig fyller brukers preferanser.
    Men de beste jeg har hatt er Dynaudio Contour S1.4, Focus 160 og SF Cremona Auditor. Det er også
    viktig samspillet mellom elektronikk og høyttalerne. Har hatt mange par som låter drit på en forsterker
    og låter meget bra på en annen. Så det er mange variabler å ta hensyn til for å slke ut den "ultimate".
    Det er en grunn for at jeg personlig bytter mye frem og tilbake. Jeg prøver enda å finne "den rette lyden".
    Kommer sikkert til slutt :)

    Mvh Øyvind
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hadde det litt sånn helt til jeg fikk in WHT PR3 stativhøyttalere. Merlin TSM er fantastiske høyttalere, men av og til så savner man litt makrodynamikk på de da det er begrenset hvor mye luft en 6 1/4" bass/mellomtone klarer å flytte. Føler makrodynamikken jeg får fra PR3 får veldig mange gulvstående til å stille seg i skammekroken, uten at det går på bekostning av det som stativhøyttalere normalt sett er gode på. Eneste jeg savner på PR3 er det som ligger under 30hz, da de ruller kraftig av etter -6db punktet på 32hz. Litt morro å kunne nå rundt 115db i peakene på 1m avstand når virkelig drar på og samtidig kunne nå over 100db på under 10 watt samtidig som man har sammenhengen, rytmisk drivet og romfølelsen som man forbinder med en god stativhøyttaler. WHT er trolig første hi-fi merket jeg noensinne har vært ekstatisk over og finner lite å utsette på.
    Interessante saker. Hvem importerer WHT? (vil se en prisliste).
    Audioart som er importør, det ligger på rykene på sørlandet, mellom Arendal og Grimstad. Ligger bilder av alle modellene, untatt en, i vennetråden. Prisliste ligger på hjemmesiden under audioart.no - for musikkelskere, av musikkelskere
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veksler en del mellom noen merker, og er som trådstarter sier. Savner det ene i det ene paret og når jeg bytter så savner jeg det andre i det paret. Burde egentlig ha hatt 2 anlegg tror jeg.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Følelsen av trøkk ligger ikke bare i store elementer og følsomhet, men også i frekvensresponsen til høyttaleren. Øker man nivået fra ca. 250-300 Hz så får man mye mer trøkk, men samtidig vil det også gå utover korrekt tonalitet, raffinnement og detaljer.

    Så løsningen for å finne noe som fungerer bra til alt vil gjerne være, i tillegg til en høyttaler med skikkelig membranarealet, også og ha tuningsmuligheter til å tilpasse musikken. Det beste da er en aktiv høyttaler hvor man enkelt kan justere responsen eller med faste preset som man har laget.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.836
    Antall liker
    50.826
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har nesten alltid hatt ett problem med at jeg ikke er 100% fornøyd. Har jeg Klipsch så savner jeg den magiske diskanten og at høyttalerene blir 'borte' i lydbildet med gode stativere som feks high end B&W, Sonus Faber ++

    Har jeg gode stativ høyttalere savner jeg dynamikken, basstrykket og morro faktoren som feks Klipsch og JBL gulvstående pøser ut. Har og hatt bedre gulvstående feks Sonus Faber men følt det ble kvasi løsninger som ikke nådde opp til gode stativ høyttalere.

    Så er det noe galt med meg eller er det fler som har det sånn ?

    Nå skal det sies at jeg har veldig variert musikksmak, hører ikke kun rock og blues selv om endel her nok har fått det inntrykket. Går mye i Sophie Zelmani, Lana Del Ray, Jill Scott i tillegg til all Texas hippie coalition og annen tung rock.
    Kjøp deg JBL studiomonitorer,da får du det beste i fra to verdener :)

    O
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Hei :)

    Må si jeg er fornøyd med Totem Acoustic Wind Design. Dekker hele frekv.-spekteret -og mitt musikkspekter bra! Musikksmaken min er vid, spiller det meste -unntatt country. Fungerer utmerket sammen med dp A1b.
    Selv om Totem er bedre, så klarer jeg ikke å kvitte meg med de gamle Audiovector M3 Signature (-i bakgrunnen); Imponerende "all round" klassikere. Har planer om å skaffe noe dugende 6C33C -rørbasert til å drive disse. Hele "pakken" vil jeg bruke som en slags ref., når jeg realiserer mine egne idéelle DIY saker..en vakker dag :D
    (Bilde; et par av mine mange historiske audio-ting..for anledningen. Beklager elendig bildekvalitet.)


    Høytt a.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jepp,har hatt samme runddans som TS, detaljert vs dynamisk. Har endelig havnet på noe som ballanserer seg ekstremt godt til det meste, så ja, til nå er 685 S2 den "perfekte" høyttaler for meg.
    Spennende. Må ikke nødvendigvis koste skjorta for at det skal låte pent. :)
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Valg av høyttaler er jo også avhengig av hvilken forsterker man har til rådighet, rommet de skal brukes i, høyttaler plassering i rommet samt musikk typen man foretrekker/spiller mest…
    Men må jo si at jeg stor trives med mine Dynaudio C2 høyttalere, spiller nå for det meste klassisk/akustisk musikk…
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Disse angrer jeg neste for at jeg solgte. JM Lab Mini Utopia. Tror nesten det er det beste jeg har hatt.
    Han jeg kjøpte de av hadde bestilt disse i svar pianolakk til den nette pris av 75 tusen.
    Og bruken, jo det var som bak høyttalere i et surround oppsett.
    Disse orket fryktelig mye krefter..
    Han hadde et veldig kult hus forresten. Med full stereo med flatskjerm på badet osv.
    Litt artig for en bonde fra bygda.
    (bilde av mine)
    Lasse :)
    13452JM_LAB_MINI_UTOPIA_1.jpg
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har funnet høyttalerne som er riktig for meg, etter å ha vært igjennom en liste så lang som et vondt år i et 35 år langt HIFI-liv. For meg har det etterhvert blitt HORN som gjelder. Har vært igjennom noen av disse også, bl.a Klipsch, Zingali og nå med Avantgarde Duo Grosso. Disse gir meg det jeg er ute etter. DYNAMIKK er det du får med horn. Disse er langt ifra perfekt, men gir meg musikkglede innenfor et budsjett som er til å leve med.
    R
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Disse er som alt annet langt fra perfekte. Men jeg trives utrolig godt med disse :

    Column Mk3 - Description | ADAM Audio GmbH

    Litt etter musikktype og dagsform osv er det veldig enkelt for meg å tune lyden slik jeg vil ha det. Mer bass, mindre bass, mindre topp, mer topp osv.
    De er aktive så de har litt EQ å tune på.
    Parret opp med den pre-en som evhvis har i signaturen sin (Aesthetix Calypso) tror jeg de er vanskelige å slå til prisen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Den perfekte høyttaler? Overhode ikke. Men, jeg har funnet et godt kompromiss ut fra mine preferanser. Betalbare med min økonomi var de også.

    De begynner å nærme seg ti år nå. Slett ikke verst bare det...
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Perfekte høyttalere eksisterer ikke. Alle høyttalere er proppfulle av kompromisser, lenge før de kommer inn i et lytterom som i seg selv er et kompromiss.

    Det er vanskelig og dyrt å kombinere «grand slam» med finesse og forsvinningsnummer. Et alternativ kan være å bruke «små» gode HT som prioriterer følsomhet på bekostning av bass og kombinere med noen stabler med subwoofere som funker tilstrekkelig høyt opp i frekvens. Det er selvfølgelig noen utfordringer med integrering og homogenitet, men når det funker så kan det blir svært så bra.

    For egen regning er jeg dog svært fornøyd med Gallo Ref 3.1 men de mangler «grand slam» og har heller ikke siste stikk på finesse - men de har noen svært gode kvaliteter likevel.

    mvh
    KJ
    Jeg kunne bare ikke styre meg "subwoofere som funker tilstrekkelig høyt opp i frekvens" Nå skal vel ikke subwoofere ta seg av annet enn ca. de to laveste oktavene, ellers er det jo woofere/basshøyttalere. Jeg ser dette har sklidd ut de siste årene, men det er jo en grunn til at det heter subwoofere;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Disse er som alt annet langt fra perfekte. Men jeg trives utrolig godt med disse :

    Column Mk3 - Description | ADAM Audio GmbH

    Litt etter musikktype og dagsform osv er det veldig enkelt for meg å tune lyden slik jeg vil ha det. Mer bass, mindre bass, mindre topp, mer topp osv.
    De er aktive så de har litt EQ å tune på.
    Parret opp med den pre-en som evhvis har i signaturen sin (Aesthetix Calypso) tror jeg de er vanskelige å slå til prisen.
    Mmm, er det ikke det samme som å ha tonekontroll, eller er det teknisk mer finurlig?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har nesten alltid hatt ett problem med at jeg ikke er 100% fornøyd. Har jeg Klipsch så savner jeg den magiske diskanten og at høyttalerene blir 'borte' i lydbildet med gode stativere som feks high end B&W, Sonus Faber ++

    Har jeg gode stativ høyttalere savner jeg dynamikken, basstrykket og morro faktoren som feks Klipsch og JBL gulvstående pøser ut. Har og hatt bedre gulvstående feks Sonus Faber men følt det ble kvasi løsninger som ikke nådde opp til gode stativ høyttalere.

    Så er det noe galt med meg eller er det fler som har det sånn ?

    Nå skal det sies at jeg har veldig variert musikksmak, hører ikke kun rock og blues selv om endel her nok har fått det inntrykket. Går mye i Sophie Zelmani, Lana Del Ray, Jill Scott i tillegg til all Texas hippie coalition og annen tung rock.
    Stikk på Oslo Hi-Fi Center og prøv Martin Logan hybrid høyttalere. Jeg tror de faller midt imellom dine preferanser - dynamikk og meget magisk diskant på samme tid. Jeg endte opp der etter en del tankearbeid. Det er i det aller minste verdt å prøve.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hmmmm, rart ikke noen "voksne" audiofile har kommet på banen enda......
    Jeg har vært rundt hele karusellen og endt opp med høyttalere som endelig gir meg glede av å høre på musikk og ikke dissekrere lyd som sådan...... og hva tror dere jeg havnet på da ??? ;)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Disse er som alt annet langt fra perfekte. Men jeg trives utrolig godt med disse :

    Column Mk3 - Description | ADAM Audio GmbH

    Litt etter musikktype og dagsform osv er det veldig enkelt for meg å tune lyden slik jeg vil ha det. Mer bass, mindre bass, mindre topp, mer topp osv.
    De er aktive så de har litt EQ å tune på.
    Parret opp med den pre-en som evhvis har i signaturen sin (Aesthetix Calypso) tror jeg de er vanskelige å slå til prisen.
    Mmm, er det ikke det samme som å ha tonekontroll, eller er det teknisk mer finurlig?
    Jo, egentlig.
    Men den ene EQ virker i hele frekvensområdet til diskanten, og den andre gradvis + og - @ 6Khz.
    Bassen @ 150 hz, men gradvis der også.
    Og så kan man justere gain på hele4 høyttaleren for å matche med forforsterkeren slik at den har litt mer å jobbe med og f.eks ikke gir "full pupp" kl 9.
    Veldig mange forsterkere har ikke tonekontroller, og de som har låter som regel dårligere når de blir aktivert kontra "pure direct".
    Klangbildet varierer voldsomt når man bruker disse forskjellige EQ-ene, så det kan ta litt tid å finne sin smak. Jeg har tunet det litt tilgivende, men man må da gi bort litt "sprut".
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.441
    Antall liker
    35.256
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Perfekte vet jeg ikke, men disse har jeg hatt i ganske mange år nå, og har ikke tenkt til å bytte de ut. Åpne og detaljert er deres sterke side.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Takker for mange gode innspill her og mye jeg ikke har hørt før blir forelsått. Glemte og å skrive at hadde hifi budsjettet vært 'ubegrenset' som annet man leser om her inne så hadde ting vært annerledes selvfølgelig.

    @ tittentei - har prøvd å bygge bass kasser, men kompetansen min er ikke på ditt nivå desverre. Men har vel noen ganger nådd punktet hvor jeg er veldig fornøyd. Men på enkelte CD'er låter det plutselig boomy og helt på jordet. Men skal på sikt prøve igjen og med større elementer. Max hittil har vært med 12" ere.

    edit : tittentei ser nå du mente bygge høyttalere, har tenkt å bestille ett ferdig kit basert på Heresy klone som er porta og bør gå ned til 35hz. Har ikke heeeelt trua men skal prøve.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Den perfekte høyttaleren må vel nesten være DSP styrt med forksjellige lydinnstillinger....

    Uansett har jeg hatt endel forskjellig, men til mitt bruk er Klipcsh Cornwall III den mest naturlige i lyden, men den mangler jo endel på oppløsning og diverse for å hamle opp med andre.

    Men Dali Helicon 400mk2 og Sonus Faber Olympica III syns jeg kan spille utrolig bra, samtidig rocke mye!
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.632
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    image.jpg
    Eller disse Altec nr 19, litt enklere å få tak i. Spiller i samme gata som JBL 4350
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Harbeth, selvfølgelig. Naturlig lyd er behagelig, engasjerende, vanedannende og ikke trøttende i lengden.

    Jeg har funnet mine perfekte høyttalere for hytteanlegget; de mellomstore stativhøyttalerne Harbeth C7ES-3. Eneste ulempe med dem i et hovedanlegg er at de ikke føles ekstreme nok for en stakkars audiofil. Musikkelskeren i meg er likevel veldig glad i dem, og de har overraskende bra punch med sitt 8" element. Skal høre litt på storebror Harbeth M40.1 i andres oppsett. Kom veldig nær med EgglestonWorks Andra 3 som spiller behagelig og samtidig full range med punch (men ble i overkant mye dypbass i min stue ved høyt volum på noen innspillinger). Kom også veldig nær med Burmester B50, men de mangler litt dypbass og punch sammenlignet med Egg.Works Andra 3. Forstår godt trådstarters problem, med andre ord.

    Jeg skal i hvert fall aldri mer eie høyttalere med kunstig fremhevet øvre mellomtone. Veldig mange høyttalere man får demonstrert har denne slitsomme og unaturlige egenskapen (gjelder ingen av de høyttalerne jeg har nevnt her, heldigvis).

    Er altså fortsatt på jakt etter hovedhøyttalere, og jeg ønsker å hoppe av utskiftningskarusellen. Det blir ganske sikkert en Harbeth. Spørsmålet er bare hvor ambisiøs jeg skal være i et rom på drøye 25 kvm. Den største, eller safe med en litt mindre? M40.1 må bestilles og tilbys derfor ikke til hjemlån.

    Selv den minste skoeskehøyttaleren fra Harbeth gruser store, overkonstruerte kreasjoner når det gjelder naturlig presentasjon av musikken, slik jeg hører det.

    Lykke til, trådstarter og dere andre i samme situasjon som oss!

    Hmmmm, rart ikke noen "voksne" audiofile har kommet på banen enda......
    Jeg har vært rundt hele karusellen og endt opp med høyttalere som endelig gir meg glede av å høre på musikk og ikke dissekrere lyd som sådan...... og hva tror dere jeg havnet på da ??? ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har vært audiofil i 35 år og har hatt sikkert over 100 høyttaler par. Sånn det ser ut i dag, har jeg landet på et par "stygge" studiomonitorer; Event Opal med en smukk beryllium tweeter omkranset av en veldig bra wave guide. Dette mater jeg med flac filer og digital romkorreksjon. Er lykkelig med denne løsningen i dag og synes det låter bra. God dynamikk, fine detaljer og det trøkker brukbart nesten ned til 30 hz.

    Men det blir sikkert noe annet om noen år. Blir jo aldri ferdig med oppgraderinger som audiofil. Veien er målet.

    Mvh. B
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nei, har vel egentlig ikke det, men har hørt mye bra rundt om, på enkelte parametre. Skal prøve å sveise sammen noen av de parametrene i et nytt DIY, noe som passer min lommebok best
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skulle ønske jeg satt inne med den kompetanse/kunnskap som du 8-12 Tom, Sluket, LMC og OB-BB innehar.
    Da hadde jeg ikke sittet å hørt på Opalene nå.

    B
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn