Musikk og Hi-Fi Har dere lytterom, og hva sier kona?

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Har lytterom og det hender titt og ofte at jeg rusler ned for rekreasjonstid i "bula" når resten av familien ser på Idol/farmen ol, de er selvfølgelig velkomne men tror ikke de helt ser interesse for min interesse. Kona godtar/skjønner hobbyen på sett og vis men tror nok hun hadde foretrukket og hatt far samlet i stua enkelte ganger. Hvordan er det med dere?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg hører ikke hva kona sier, for jeg sitter i lytterommet.
 
T

tce-teams

Gjest
Jeg har lytterommet i stuen , og her er familien stort sett samlet. Men kjerringa kan bli lei av musikken , og da forsvinner hun på soveromet og der har hun bådet tv , pc , tablet og mobil , samme med datter mi. Di har heldigvis forståelse av denne hifi galskapen min og har godat det på ein posistivt måte , så lenge det ikke sklir heilt ut økonomisk sett :)
 

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)
Hei

Har en liten loftsstue som jeg bruker, men der er barnas rom, så etter kl 21.00 i ukedagene så er det stille der.
Har rokkert på alt der oppe idag, flyttet rundt på sofa, anlegg og stereobenk for å få høyttalerne i hvert sitt hjørne, før sto den ene uten bakvegg.
Lyden ble bedre og mer jevn i forhold til bass, hadde en anelse sterkere bass i hjørnet hvor det var bakvegg før...alt i alt, veldig fornøyd!

God helg :)

mvh
Jan
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Da vi har leilighet er stua "lytterommet". Sambo er ekstremt tålmodig og har til nå kun fått en klage.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Stua er lytterommet i tkr Towers. Vi er bare to mennesker, og tven er kastet ut av stuen forlengst.

Madammen sier stort sett: "Skal du ikke spille noe musikk i kveld?".

mvh
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Tv'n ødelegger mye... Hadde lytterom før i stua. Husker en gang når dekoderen gikk til h#%$## og vi kunne kontrollere kvelden selv. Da ble det en atmosfære med musikk, lesestoff og gode samtaler.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tv'n ødelegger mye... Hadde lytterom før i stua. Husker en gang når dekoderen gikk til h#%$## og vi kunne kontrollere kvelden selv. Da ble det en atmosfære med musikk, lesestoff og gode samtaler.
Et sant ord!

Idiotkassa har passivisert hjemmelivet til mange. Kan ikke for mitt bare liv forstå hva vitsen skal være med å ha tven på konstant. Er sjeleglad for at madammen er like lite tv- interessert som jeg.

mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.943
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har alltid hatt anlegget i stova, slik at musikken har vore lett tilgjengeleg for heile familien. Dette gjer at alle utviklar musikksmaken sin i andre retningar enn det ein fyrst hadde tenkt. Og det trur eg er sunt.

TVen har vore i eit anna rom, men då dei nye høgtalarane kom i hus, kompromissa eg og kjøpte ein TV til. Dette går litt ut over musikklyttinga, men til gjengjeld er det meir morosamt med TV no...

Livet er rettferdig. Ein mister håra på hovudet, og får dei att i nasen.
 

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
2.336
Antall liker
974
Her er mitt lytte rom og "Kone" sier du, har slutta med det for lenge siden...:p
Front.JPG
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg har lytterom og kona har vaskerom. Hun er like lite i lytterommet som jeg er på vaskerommet.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Helt siden jeg bygde huset mitt i 1996 har jeg hatt eget dedikert lytterom, og for å si det sånn, jeg går ikke tilbake til en krykkeløsning som å ha oppsettet i en stue.;)
Min kone har stor forståelse for min lidenskap for musikk og er også ofte med på konserter. I går var vi på Stacey Kent konsert, noe hun likte mye bedre enn meg:)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.770
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har da etterhvert fått eget lytterom, en kjellerstue som ligger i motsatt ende av husets soverom, der det grommeste oppsettet mitt står.
Der kan jeg kose meg med musikk, enten mens jeg jobber eller mens jeg ikke jobber, via Sonos, et par tre cd&dvd-spillere, dac, NAS, forsterkeri, høytalere....
Har også et ok anlegg i stuen oppe, med tv, bd, Sonos, headamp, forsterker og høytalere, men så langt har jeg ikke fått lyd fra tv`n til forsterker - men det kommer....
Har også rigget til en tv-krok i kjellerstuen, der det står et 3.oppsett, med tv, dvd, forsterker og høytalere - men dette er ikke kunngjort så veeeldig høyt for resten av husholdningen...
Hva fruen sier?
Tjaaaa, hun er jo glad i å se på tv, Men nå er hun a-menneske, mens jeg er mer c-menneske, så når hun tar kvelden, er min kveld fortsatt ung.... Tror av og til hun kunne ønsket at jeg hadde tilbragt mer tid oppe i stuen sammen med henne, i alle fall frem til hun legger seg. Og jeg på min side, prøver som best jeg kan å balansere min tidsbruk. Vil jo gjerne ned i bulen, men passer på å tilbringe et par kvelder pr uke foran tv, men jeg ser YTTERST lite på selve tvn. Bruker heller tid på å surfe på nett, samt høre musikk via hodetlf...
Jeg passer også på å være ærlig ifht hva jeg mener om å sitte og kope foran dumboksen.....waist of time...

mvh
Proffen
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Ingen kone, og lytterom der jeg er og liker meg best:
DSC00183.JPG

Mangler noen duppeditter for å få liv i storanlegget, så da har vi en midlertidig alt-i-en-løsning:
DSC00182.JPG
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Eget lytterom her også, men har en dame som er opptatt av musikk og av lyd. Hun var ikke det når jeg måtte henne for 11år siden, så det har tatt tid å omvende henne. Tror intr hennes for lyd har vert der hele tiden, men at den ikke har blomstra før en for rundt 5år siden.

Heldigvis så har hun forstått at musikk for meg er balsam. Og at vi har lik musikksmak ( rimelig lik ivertfall) er heller ingen ulempe.

I gamle dager, rundt den tiden vi ble et par så var det mye syting rundt at jeg stadig tok inn nye ting, og at hun ikke fikk sette HT helt inntil vegg, Potteplante på toppen av HT ol. Men etterhvert så ble hun klar over det var forskjell på ting og at lyden ble bedre eller annerledes ved skifte av komponenter.

Etterhvert så bestemte vi oss for å kjøpe hus, med mulighet for eget rom. Det var faktisk ett av kravene vi hadde. Jeg tilbringer en del tid her oppe, men hun er ofte med og hun er her oppe alene når jeg ikke er hjemme, eller om jeg skal se en fotballkamp. Hun er glad for å få de store boksene ut av stua, men tv står på stua. men jeg synes ikke vi ser mye på den. Jeg ser nesten ikke noe. Hun er heldigvis ikke en sånn reality serie person. Men hun har noen serier hun liker å se på, og som jeg ikke kan fordra. Om det kommer på skjermen, så tar jeg en tur opp på lydrommet.

Men, jeg har tatt henne med på bestemmelser på hva vi skal ha inn, og hvilke farger som kan være aktuelle. Og jeg har hele tiden passet på at det skal være enkelt å bruke, slik at hun kan bruke anlegget. Selv om jeg ikke er der. På den måten så har jeg tatt henne inn i hva jeg holder på med.

Resultatet er vi begge fornøyd med.
 

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Innlegg
1.110
Antall liker
1.332
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Jeg velger å kalle det musikkrom og ikke lytterom.
Vi er like musikkinteresserte begge to, smaken spenner vidt alt etter dagsform.
Jeg har tatt kjellerstua til horn, rør og vinyl. Men sjelden jeg får være alene, Madammen eller katt kommer så fort dørene åpnes.
Med 10 - 12 løpemeter vinyl er det praktisk med eget rom.

Madammen er mer film interessert enn jeg, så hun regjerer i stua. Men det spilles mye musikk der også.

Og ungene har plukket opp interessen så det mye musikk rundt i huset.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Til og begynne med kaller jeg ikke min sambo for Kjerringa så det hjelper mye!!! Men har eget rom i kjellern som stort sett jeg bruker selv, film sammen iblandt. Og på bakrommet spiller jentene en del vinyl til fars glede:)



 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Jeg innrømmer en svakhet i forhold til at jeg ikke har brydd meg noe særlig om at de andre i familien skal bruke anlegget mtp opplæring/skru på systemet... Når jeg var yngre og alene hjemme var det å sette på musikk og regelrett rævkjørte anlegget til fattern... Spørs om det henger igjen frykt for selverfaring i forhold til min sønn på 11. Hadde vært særs sørgelig om mine oppsparte juveler hadde gått åt skogen pga Justin Bieber...
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Jeg er også heldig å ha eget lytterom. Kona er ikke interessert i annen musikk enn det som sendes via radio og TV og liker ikke å sitte å lytte til musikk. Hun er heller ikke spesielt opptatt av om det kommer nye ting på lytterommet hvis det ikke plutselig kommer nye iøynefallende ting. Har gjerne en times tid for meg selv før sengetid med varierende musikk enten via høyttalere eller hodetelefoner avhengig av musikken. Bor i leilighet og vil nødig ha klager fra naboer.
 
Topp Bunn