Hagerman Cornet 2

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Lurer på om jeg skal prøve meg på noe så djervt som en point-to-point versjon av denne jeg...

http://www.hagtech.com/cornet2.html

Hvorfor droppe kretskortet? Ikke fordi prisen på kretskortet er så avskrekkende, men fordi man må slenge i vei vel mye kredittkort opplysninger for å få bestilt ett kort. Og så synes jeg ett kretskort på 18.4x29.6cm er litt bortkasta plass. Men det kan jeg jo fort angre senere på med tanke på støy.

Hvorfor bygge en sånn dings? Gode omtaler. Rimelig. Zero feedback design. 100% rør i signalveien.

Når? Overhodet ikke noe hastverk med dette. Første steg vil bli å sanke rimelige men gode komponenter fra diverse kilder. Bare det aller nødvendigste i første omgang for å se om jeg i det hele tatt greier å lodde sammen ett testbenk oppsett. Prøve å studere rørteoriboka til Arvid Fløtre litt i samme slengen i håp om å unngå de verste nybegynnerfeilene. :)

Så hva tror dere, har dette noe for seg eller er det bare å glemme det?

Noen andre her på sentralen som har bygd en Cornet/Cornet 2?
 

VB

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2009
Innlegg
1.808
Antall liker
1.379
Hei!

Har ingen erfaring med Hagerman så er vel egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg, men synes det er VELDIG djervt å bygge et slikt phonotrinn uten printkort hvis du ikke har bygget rørforsterkere før. Mange komponenter og små novalsokler går ofte dårlig sammen som førsteprosjekt.

Mvh
Vidar
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.401
Antall liker
185
Ville nok anbefale å starte med et linjetrinn om du aldri har bygget noe med rør tidligere, men det er ingen umulighet å få til dette RIAA trinnet. Husk å bruke 1% toleranse på delene i RIAA filtret. VH. Bernt
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Stilig, dette må jo bare gå ad dundas. ;D

Vel, kostnaden er fortsatt så lav at jeg tror jeg kommer til å prøve selv om det bare blir ett prøv og feil prosjekt som går i dass. Jeg har jo fortsatt muligheten til å bestille ett kretskort til syvende og sist i tilfelle jeg står fullstendig fast. :)

Hastverk er lastverk sies det, så med tid i bøtter og spann kan mirakel skje. ;)
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Når det gjelder phonotrinn skal man være litt dreven når det gjelder hardwiring mhp. støy/brum.
Etter min mening låter alltid harwiring best... så sant man har kontroll på støyen. ;)
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ser man det, Hagerman har kommet med Cornet 3. Enklere, billigere og nå med mulighet for å betale med PayPal.... Boksen ser nokså Jalla Jall ut da, og strømforsyningen er nok ikke all verdens. Men er man litt hendig kan vel både en mere forseggjort boks og strømforsyning være en overkommelig modifikasjon.

Cornet3 - MM Vacuum Tube Phono Preamp – Hagerman Audio Labs

Fint lite prosjekt å holde på med nå på kalde høstkvelder.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Ser man det, Hagerman har kommet med Cornet 3. Enklere, billigere og nå med mulighet for å betale med PayPal.... Boksen ser nokså Jalla Jall ut da, og strømforsyningen er nok ikke all verdens. Men er man litt hendig kan vel både en mere forseggjort boks og strømforsyning være en overkommelig modifikasjon.

Cornet3 - MM Vacuum Tube Phono Preamp – Hagerman Audio Labs

Fint lite prosjekt å holde på med nå på kalde høstkvelder.
Ja, her er det bare å finne fram Paypal passordet og gjøre det du må!;)
 
Topp Bunn