Høyttalere til Fatman Itube

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Har nettopp fått en slik en i hus, kjøpt til min datter i 20årsgave. Betalte 219 £ inkl. frakt (http://www.sightandsounduk.com/catalogue/p6906/c177/Ipod/Fatman-iTube-Ipod-dock.aspx)
I mangel av en ipod koblet vi til min Cdspiller. Deretter koblet vi til mine gamle Monitor Audio R552 kjøpt på Audioscan (forgjengeren til HiFiklubben) i 1985. Disse høyttalerne har stått lagret i 6-7 år.

Etter noen timers oppvarming forsterkeren og oppmyking av høyttalermembranene var det tid for lytting. Jeg ble ganske så imponert, at noe så billig kan låte såpass bra var overraskende. Nærfeltslytting er kanskje mindre krevende og i et større rom ville den muligens fått problemer, men likevel, her var både futt og fart, til og med litt bass. Mye for pengene og i tillegg ser den skikkelig kul ut.
Etter jul skal hun ta med seg anlegget til hybelen i Oslo og da skal jeg fullføre med å kjøpe høyttalere til henne. Mine gamle blir litt for store både for hybelen og kofferten. Budsjettet er max 2000,-

Forsterkeren er oppgitt til 13 Watt. Jeg tror disse wattene er rimelig spreke, men det er nok en fordel med lettdrevne høyttalere
Jeg har kikket (men ikke hørt) på Tannoy Mercury F1, Epos ELS 3 og Monitor Audio BR1
Er det flere som bør vurderes?
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Hva med Klipsch B23, om man liker slikt?

Edit: endret modellbetegnelse, som man ser.
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Godt forslag, hvem fører Klipsch i Oslo?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Stereofil
Norsk lyd & bilde
Oslo Hifi Center
 
Topp Bunn