Høyttalere Høyttalere som spiller bra på lavt volum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Etterhvert vil jeg ha behov for høyttalere som spiller bra på lavt volum. Er dette bare en subjektiv oppfatning i forhold til hvilke høyttalere som har denne evnen, eller kan man destillere dette ned til objektive fakta relatert til de høyttalere som har denne evnen? Eller er det også relatert ti elektronikken som pusher høyttalerne? I mitt tilfelle vil det i så fall være en relativ strømsterk forsterker.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.770
    Antall liker
    903
    tipper frekvensresponsen blir avgjørende på godt og vondt. f.eks kan en høyttaler som slår ut dårlig i målinger komme ut tydeligere. og potensielt en lav-effekts rørforsterker med høy utgangsimpedans som gir noe nivå nedover.
    om annet er likt, stort membran og horn for mest mulig direktelyd?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt mange høyttalere opp i gjennom, store og små, lav og høy følsomhet. Men ingen har spilt så bra på lavere volum som Krix Equinox mk3 her hos meg. Klipsch Cornwall og Heresy var også nokså gode på det faktisk. Følte litt dynamikk selv på lavt volum. Men de slo ikke Krixene av en eller annen grunn.
    Skulle gjerne visst hva som gjør det for å implementere det i andre høyttalere.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    494
    DSC_0491-scaled.jpg



    Jeg tenker også at i de fleste tilfeller er høyttalere med litt innebygget loudnesskurve veien å gå (dersom man ikke har tilgang til en loudness-knapp på forsterkeren).

    For min del liker jeg godt å spille på små fulltoneelementer dersom jeg skal spille på lavt nivå. Slike elementer har begrensninger når man skrur opp lyden høyt, men når de får jobbe i sitt optimale område kan de være veldig gode å lytte til. Ukomplisert, åpent og harmonisk.
    Jeg er veldig glad i mine Alpair 6P. Har også hatt gode stunder med Visa mg-10++. Dette er små elementer på ca 3", men de dekker et imponerende frekvensområde når de får spille innenfor sine begrensninger vedrørende lydtrykk og de er implementert i en kasse som gir gode betingelser for bassgjengivelse.

    Av kommersielle løsninger ville jeg sett på Handelhorn med Markaudio alpair 10P, alpair 7, Alpair 6P.
    3" eller 4" fulltoner på lavt til moderat lydnivå kan låte veldig bra. Anbefaler en lytt, med åpent sinn.
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ett hvilket som helst anlegg med DSP.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.057
    Antall liker
    10.431
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    1 innlegg ansett som brudd på bransjereglene er slettet
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.678
    Antall liker
    7.920
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er veldig fornuftig å gå for høg oppløysing ved lågt volum. Du slit mindre på høyrselen, og kan halde på lenger med høg konsentrasjon om musikken.
    Eg ville gått for ein elektrostat. Gamle Quad ELS 57 speler fantastisk godt. Det same gjer Stax sine F81 og sannsynlegvis F83 (som eg ikkje har høyrt). Best av alt er kanskje Beverigde modell 2. Også andre eletrostatar (nyare Quad, Acoustat....eg hugsar ikkje namnet på alle), fungerer veldig godt utan at du skadar høyrselen. Av andre ting enn elektrostatar er det nok mykje som kan freiste, men det vanskelegaste - og viktigaste, er oppløyst, dynamisk mellomtone og øvre del av bassen.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Kan det defineres hva som er lavt volum? I antall dB for eksempel (slik at jeg i alle fall vet hva det er snakk om)?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Store høyttalere med stort volum og stort membranareal er det som skal til for og kunne spille lavt og ha ekte realisme i seg, for og skape en illusjon av det vi er ute etter!!!
    No shortcuts, no free lunch !!!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.203
    Torget vurderinger
    23
    Det er faktisk sant - men gamle myter og misoppfatninger skal nok vite å slå ihjel denne kunnskapen også....
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.758
    Antall liker
    2.730
    Torget vurderinger
    1
    Å trykke inn loudnessknappen (for den som har det) kan gjøre underverker ved lytting på lavt volum.....

    OK, litt ironisk den, men når man tenker over det er det rart at vi har endt opp med forsterkere som for det meste kun kan regulere volum og velge inngang. Å kompensere for frekvensoppfattelsen ved ulike volum eller variabel innspillingskvalitet har vært regnet for fy-fy i hiend i mange, menge år.

    Jeg mener bestemt at for svært mange er frekvensbalansen det viktigste parametrer for hvordan vi liker musikken.

    Jeg kunne ønske meg en variabel loudness: En stillbar yttering på volumknappen der man selv kunne regulere innslagspunktet for loudnessfunksjonen. Still den på kl 9 og loudness er kun virksom når volumknappen er på kl 9 eller lavere. Har du svært tungdrevne høyttalere er kl 10 kanskje innslagspunktet. Loudnesseffekten kan bli gradvis sterkere jo lavere man spiller. Rent subjektivt ville da man fått samme klang i øret uansett hvor høyt eller lavt man spiller.

    Yamaha har vært nærmest, men aldri tatt den helt ut....
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.711
    Antall liker
    4.303
    Sted
    Nøtterøy
    Sikkert mange høyttalere som kunne nevnes. Vel så viktig er en bra forsterker med kraftig strømforsyning.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.728
    Vis vedlegget 580736


    Jeg tenker også at i de fleste tilfeller er høyttalere med litt innebygget loudnesskurve veien å gå (dersom man ikke har tilgang til en loudness-knapp på forsterkeren).

    For min del liker jeg godt å spille på små fulltoneelementer dersom jeg skal spille på lavt nivå. Slike elementer har begrensninger når man skrur opp lyden høyt, men når de får jobbe i sitt optimale område kan de være veldig gode å lytte til. Ukomplisert, åpent og harmonisk.
    Jeg er veldig glad i mine Alpair 6P. Har også hatt gode stunder med Visa mg-10++. Dette er små elementer på ca 3", men de dekker et imponerende frekvensområde når de får spille innenfor sine begrensninger vedrørende lydtrykk og de er implementert i en kasse som gir gode betingelser for bassgjengivelse.

    Av kommersielle løsninger ville jeg sett på Handelhorn med Markaudio alpair 10P, alpair 7, Alpair 6P.
    3" eller 4" fulltoner på lavt til moderat lydnivå kan låte veldig bra. Anbefaler en lytt, med åpent sinn.
    Jeg har Händel 10p horn, og det er helt klart de høyttalerne jeg har hatt som spiller best på lavt volum.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.678
    Antall liker
    7.920
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er sant at ein opplever at bassen forsvinn ved lågt volum, og at kompenseringsbehovet gjerne melder seg. Men loudness (Yamaha sin er den beste eg har prøvd) har ein tendens til å graute lyden om det vert for mykje av han. Og så er han vanedannande...

    Lågt volum reknar eg for å vere rundt 70 - 75 dB (i lytteposisjon, målt med gratisapp på mobilen) . Eg brukte ei stund på å "kalibrere" meg sjølv til å lytte på lågare nivå då eg bikka femti - det kan vere lurt å ha att litt høyrsel i pensjonsalderen, når ein kan få tid til å høyre den musikken ein vil.

    Eigne erfaringar har gjort meg overtydd om at ulike høgtalarar har ulik "lytteterskel", slik at dei må ha eit minimum av lydtrykk for å oppføre seg. Høgtalarar som Genesis, Infinity har det gjerne slik. Dette er ein faktor (av fleire) som gjer at dei helst vil vere i store rom - då skrur ein uvilkårleg opp volumet. Spesielt om ein får bra avstand mellom høgtalar og lytteposisjon.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.354
    Antall liker
    12.273
    Sted
    Sørlandet
    Store Tannoyer med koaxelement og gjerne i kombinasjon med rør spiller nydelig på lavt volum uten å miste dynamiske overraskelseøyeblikk. Det samme gjelder også de større Snell høyttalerne. Jeg mener hifikorrekte høyttalere tendenserer til å låte kjedelig på lave volum og suboptimale plasseringer.

    -BB-
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sikkert mange høyttalere som kunne nevnes. Vel så viktig er en bra forsterker med kraftig strømforsyning.
    Hvorfor er kraftig forsterker viktig ved lavt volum? Oppriktig spørsmål.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.590
    Antall liker
    1.443
    Sted
    Sunndalsøra
    Faselinære høyttalere og koaxelementer virker som de lyde mer analytisk. Tror ikke virknigsgraden har den strøste betydningen. Selve delefilteret har også stor betydning.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.678
    Antall liker
    7.920
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.092
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Ketil: Lavt volum er en relativ sak. Men for å få til det skal høyttaleren være av en ærlig, umaskert, raffinert og tydelig type. Ikke galt, altså, om det er en som egentlig er konstruert for studio. Mer konkret tips: En PMC:cool:
    Norsk Audio Teknikk | Let the Music Speak!
     
    Sist redigert:

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    879
    Antall liker
    562
    I gamle dage spillede Quad 63 fantastisk, selv på lavt volume. Jeg ved ikke med de nye Quad?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Focal spiller meget godt på lavt volum.
    Mine Alto Utopia kan fint brukes selv på meget lavt volum.
    Med hjelp av subwoofere er det egentlig helt utrolig hvor transparent og godt det spiller.
    At systemet spiller uten forvrengning i det hele hørbare området og med godt fundament i bassen er nok avgjørende.
    Ihvertfall for meg. Er nok litt subjektivt dette.

    Sent fra min XT1572 via Tapatalk
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    10.900
    Torget vurderinger
    2
    Store Tannoyer med koaxelement og gjerne i kombinasjon med rør spiller nydelig på lavt volum uten å miste dynamiske overraskelseøyeblikk. Det samme gjelder også de større Snell høyttalerne.

    -BB-
    Det kule er jo at det spiller nydelig uten å miste dynamiske overraskelsesøyeblikk på høyt volum, også! :D
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.376
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    0
    Velg høyttaler fra en produsent som oppgir målinger og spesifikasjoner, og som har som en del av sitt designmål å reprodusere lyd som ikke endrer karakteristikk ved endring i lydvolum (bortsett fra SPL naturligvis).

    Hvis høyttaleren har EQ lett tilgjengelig, blir det enklere å legge til litt ekstra bass hvis man lytter lavt (vi hører ikke bass så lett på lavt volum).
     
    Sist redigert:

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Av egen erfaring synes jeg høyttalere med høy følsomhet eller aktiv drift er de som spiller best på lavt volum.

    Dette har jeg hatt gjentatte erfaringer med fra diverse merker, så virker som det e en rød tråd der, ihvertfall for meg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    En gang for lenge side hørte jeg de originale Infinity Kappa 9 med 2 x 12" i bassen, noe som var ganske verst i en epoke hvor 6,5" og smale bafler var dominerende. Drevet av en DP PA-1. Husker jeg syns det låt skikkelig bra på lavt volum på grunn av den stramme, fyldige bassen som jeg opplevde som massiv den gangen. Det er mye annet som også spiller bra på lavt volum, Klipsch Heritage har blitt nevnt men de har ikke den samme fylden og kontrollen i bassen. Det f.eks. Cornwall III gjorde hos meg på lavt volum var å spille med en lettflytende og uhemmet karakter som ga musikken fart og snert selv på veldig lavt volum, selv om bassen ikke var særlig framtredende (muligens p.g.a. plassering og akustiske forhold hos meg).

    Har også opplevd at flere små stativhøyttalere med 6,5" har spilt bra på lavt volum, og mener at det handler veldig mye om fyldighet i nedre mellomtone og øvre bass.

    For meg framstår det som litt uforutsigbart hva som spiller bra på lavt volum, og hvordan, før jeg har prøvd det selv. Men jeg tror en viss fylde nedover i frekvensområdet er en egenskap som er lett å like. Dypbass på lavt volum er sikkert dyrt, men neppe feil hvis den er godt integrert.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    En gang for lenge side hørte jeg de originale Infinity Kappa 9 med 2 x 12" i bassen, noe som var ganske verst i en epoke hvor 6,5" og smale bafler var dominerende. Drevet av en DP PA-1. Husker jeg syns det låt skikkelig bra på lavt volum på grunn av den stramme, fyldige bassen som jeg opplevde som massiv den gangen. Det er mye annet som også spiller bra på lavt volum, Klipsch Heritage har blitt nevnt men de har ikke den samme fylden og kontrollen i bassen. Det f.eks. Cornwall III gjorde hos meg på lavt volum var å spille med en lettflytende og uhemmet karakter som ga musikken fart og snert selv på veldig lavt volum, selv om bassen ikke var særlig framtredende (muligens p.g.a. plassering og akustiske forhold hos meg).

    Har også opplevd at flere små stativhøyttalere med 6,5" har spilt bra på lavt volum, og mener at det handler veldig mye om fyldighet i nedre mellomtone og øvre bass.

    For meg framstår det som litt uforutsigbart hva som spiller bra på lavt volum, og hvordan, før jeg har prøvd det selv. Men jeg tror en viss fylde nedover i frekvensområdet er en egenskap som er lett å like. Dypbass på lavt volum er sikkert dyrt, men neppe feil hvis den er godt integrert.
    Jeg har både Kappa 8 og Kappa 9 og begge spiller veldig bra på lavt volum.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    En gang for lenge side hørte jeg de originale Infinity Kappa 9 med 2 x 12" i bassen, noe som var ganske verst i en epoke hvor 6,5" og smale bafler var dominerende. Drevet av en DP PA-1. Husker jeg syns det låt skikkelig bra på lavt volum på grunn av den stramme, fyldige bassen som jeg opplevde som massiv den gangen. Det er mye annet som også spiller bra på lavt volum, Klipsch Heritage har blitt nevnt men de har ikke den samme fylden og kontrollen i bassen. Det f.eks. Cornwall III gjorde hos meg på lavt volum var å spille med en lettflytende og uhemmet karakter som ga musikken fart og snert selv på veldig lavt volum, selv om bassen ikke var særlig framtredende (muligens p.g.a. plassering og akustiske forhold hos meg).

    Har også opplevd at flere små stativhøyttalere med 6,5" har spilt bra på lavt volum, og mener at det handler veldig mye om fyldighet i nedre mellomtone og øvre bass.

    For meg framstår det som litt uforutsigbart hva som spiller bra på lavt volum, og hvordan, før jeg har prøvd det selv. Men jeg tror en viss fylde nedover i frekvensområdet er en egenskap som er lett å like. Dypbass på lavt volum er sikkert dyrt, men neppe feil hvis den er godt integrert.
    Jeg har både Kappa 8 og Kappa 9 og begge spiller veldig bra på lavt volum.
    Har ikke hørt den opprinnelige Kappa 8, men 8.2, 7.2, og 6.2. Syns egentlig ingen av dem klarte helt å henge med på notene til 9'ern sånn jeg husker det men syns det er litt dumt at Infinity ikke er på banen lenger nå som god forsterkerkraft har blitt så lett tilgjengelig i alle prisklasser.

    Det jeg likte med Kappa 9 var nok hovedsaklig klangbalanse totalt, og sweetness i mellomtone. Kan ikke si de var superdynamiske som f.eks. en Klipsch Cornwall. :)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Takk for mange gode svar.

    Jeg ser at en god del momenter som kan spille inn er nevnt. Som frekvensrespons, DSP, stort membranareal og evne til høy detaljering. Elektrostater er nok en høyttalertype som jeg tror kunne hatt nettopp denne evnen. Problemet med disse for min del er at jeg synes de blir litt for dominerende i den type leilighet jeg flytter inn i ut på høsten en gang. Denne vil ha en kombinert stue/kjøkken på i underkant av 20 kvadrat.

    Når det gjelder hvilket lydnivå jeg kan forvente å spille på er jeg litt usikker. Dette er jo helt nye leiligheter i lavblokk med relativ god takhøyde, så jeg antar at man snakker om støydemping som er bedre enn det man kan forvente i eldre boligkompleks av denne typen. Likevel må jeg nok forvente å legge meg på et lydnivå som er langt under det jeg kan tillate meg i kjellerstuen hvor jeg har anlegget i dag.

    Angående DSP og justering av frekvenskurven er dette ikke noe jeg har mulighet for i forhold til forsterkerne jeg bruker, PS Audio BHK pre og power. Disse har jeg vært veldig fornøyd med, så jeg ser ikke noe stort behov for å bytte dem ut. De spiller både detaljert, med god fylde og varme, samt store kraftressurser. Imidlertid ser jeg en mulighet for å kanskje introdusere DSP via DAC’en, en PS Audio Directstream. Til denne har jeg en Bridge II streamer-modul liggende som jeg kan installere. Til denne er det så mulig å koble på f.eks. en Roon Nucleus som skal ha mulighet for DSP. Dette blir muligens litt DSP-light, men det er ihvertfall en mulighet.

    Det er nevnt en del konkrete tips til høyttalere som Krix og Tannoy som jeg kan ha i bakhodet. Jeg tenkte også litt på Piega sine modeller med bånddiskant og båndmellomtone selv om de er litt i øvre prisklasse. Når jeg leser/ser anmeldelser av høyttalere har jeg også merket meg at høyttalere som Kef Reference 1 og QLN Prestige 3 nevnes å spille bra på lavt volum. Kanskje dette har sammenheng med at dette er høyttalere med høy grad av detaljering. Klipsch Cornwall er jo en litt annen type høyttaler, hvor kanskje det store basselementet gir mulighet for bedre bass ved lave volum.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.770
    Antall liker
    903
    en fordel med dipoler, du kan spille høyere uten at andre merker det.

    "if you listen from the sweet spot at your customary volume level, then compared to a box speaker at the same volume level, your neighbor will receive 5 dB less and hear the bass only half as loud, if at all."
    https://www.linkwitzlab.com/orion_us.htm
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.791
    Antall liker
    2.355
    Torget vurderinger
    2
    Feks Avantgarde, antakeligvis også andre hornhøyttalere:)
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei,
    jeg vil basert på egen erfaring anbefale ATC, har SCM50 selv og de spiller ihertfall glimrende på lavt volum (høyt også for den saks skyld).

    Mvh.
    Rolf
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    190
    Antall liker
    63
    Har altid troet at det kom an på højtalerne, men efter jeg har fået en klass A effekt forstærker, Blev jeg overrasket over at jeg lyttede på meget lavere volumen, lyder som mine Graham’s er blevet lidt tydeligere med meget højere opløsning, noget som gør at jeg nu kan nyde musikken på 50-60 dB Sent på aftenen som er en fin ting. Måske er forstærkeren også en faktor!
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    915
    Torget vurderinger
    2
    Jeg benytter selv Magnapan MG1. 7. Sammenlignet mot dynamiske høyttalere. Opplever at MG1.7 fyller rommet med mer lyd uten at det forplanter seg til andre rom i huset. Kanskje de nye MG intro modellen kunne være noe å prøve? Har ikke hørt den selv, men sikkert andre her som har erfaring med den.
    Mener det også har betydning hvilke forforsterker som benyttes. Da jeg har opplevd at det er veldig stor forskjell på poteter som benyttes. Regner med at du må prøve deg litt fram i rommet før du finner fasiten på denne utfordringen.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Har ikke hørt den opprinnelige Kappa 8, men 8.2, 7.2, og 6.2. Syns egentlig ingen av dem klarte helt å henge med på notene til 9'ern sånn jeg husker det men syns det er litt dumt at Infinity ikke er på banen lenger nå som god forsterkerkraft har blitt så lett tilgjengelig i alle prisklasser.

    Det jeg likte med Kappa 9 var nok hovedsaklig klangbalanse totalt, og sweetness i mellomtone. Kan ikke si de var superdynamiske som f.eks. en Klipsch Cornwall. :)
    Kappa 8 spiller i grunnen veldig likt med Kappa 9, det er bare mer av alt i Kappa 9. Jeg er enig i at de ikke er superdynamiske, men til stuebruk, altså der man ikke nødvendigvis sitter og "nilytter", er de superbehagelige. Klangbalanse og mellomtone er nok greie stikkord.

    Har prøvd mye rart i stua, men kjerringa sier nei til alt. Hun mener ingenting er som Kappaene. Det eneste hun gikk med på var å bytte ut Kappa 8 med Kappa 9.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.988
    Antall liker
    8.153
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ørene som primært ikke "spiller bra" på lavt volum?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    12.792
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det er vel ørene som primært ikke "spiller bra" på lavt volum?
    Definitivt ikke.
    Svære høyttalere, og høy følsomhet, spiller like fint på både lavt og høyt volum.

    Det har jeg hørt i Slukoteket. :)

    Bassgjengivelsen var klin lik på ultralavt nivå som på høyere party nivå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn