Høyttaler kabler med sikkelig varm klang signatur.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Clas olsson har flotte kabler, 10 meter på rull til under 200kr.

Alt annet er bare tøv som lettlurte folk kaster bort hundretusener på.
Man kunne sikkert sagt mye om bastante og kategoriske generaliseringer som dette, men jeg velger å si lite.
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Supra Sword, veldig mørk lyd, forferdelig, som om høyttalere var dekket bak 5 lag med gardiner..
Heldigvis fikk jeg levere tilbake til butikken.

mørk, innsestengt lyd = varm lyd (??)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hadde Xindak FS-1 for noen år siden. Ble ganske mørk lydsignatur med de.
 
T

tce-teams

Gjest
Clas olsson har flotte kabler, 10 meter på rull til under 200kr.

Alt annet er bare tøv som lettlurte folk kaster bort hundretusener på.
Man kunne sikkert sagt mye om bastante og kategoriske generaliseringer som dette, men jeg velger å si lite.
Jeg har hadt høyttaler kabler for bare noen hundre lapper på alle høyttalerne mine , for ein god stund tilbake og aldri meir det låter heilt forferdelig. Nordost flatline mk2 er ikke verdens dyreste høyttaler kabler det heller , men du verden for ein anen lyd det ble fra det og noen høyttaler kabler for 200-300 kr. Det er stor forskjell synes jeg i høyttalerkabler når det kommer til lyd. Men som sagt for og gjenta meg selv , så venter jeg med høyttaler kabler og fokuserer på nye høyttalere for 2013 er omme. Jeg tenkte som sagt om det var meir og hente på varm klang signatur høyttaler kabler , oppå den varme og fyldige klang signaturen jeg har pr i dag.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Desto mer en kabel "låter", desto mer forvrenger den og/eller filtrerer den = desto dårligere "lyder" den.
Kabler er og forblir en passiv elektrisk leder vis jobb er og transportere signalet i mest mulig u-fordervet tilstand, ikke fargelegging ;)
Skal man fargelegge så bør det gjøres andre steder enn med kabler, fordi hvis filtereffekten i kablene er så stor at det oppfattes som fargelegging så betyr det at de også stjeler masser med detaljer og info fra signalet og dermed kan man jo likså godt bare kjøre mp3 filer via en Fergusson...... allt vil låte like ræva uansett.
 
T

tce-teams

Gjest
Disse skal ha varm lydsignatur, koster ikke allverden å prøve heller..
http://www.audiofoni.no/index.php?p...category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=9
Takk for det kenol det er disse jeg først lette etter , men jeg husket ikke navnet. Men nå har jeg lagret siden , nå er det bare og spare opp til nye høyttalere også blir det vel et sett nye kabler osv osv :) Disse har jeg hørt før på høyttalere med lys klang signatur , utrolig mye kabler for pengene absolutt.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Desto mer en kabel "låter", desto mer forvrenger den og/eller filtrerer den = desto dårligere "lyder" den.
Kabler er og forblir en passiv elektrisk leder vis jobb er og transportere signalet i mest mulig u-fordervet tilstand, ikke fargelegging ;)
Skal man fargelegge så bør det gjøres andre steder enn med kabler, fordi hvis filtereffekten i kablene er så stor at det oppfattes som fargelegging så betyr det at de også stjeler masser med detaljer og info fra signalet og dermed kan man jo likså godt bare kjøre mp3 filer via en Fergusson...... allt vil låte like ræva uansett.
Jeg er enig med deg i dette Rudi. Men trådstarter spurte etter tips om kabler med varm lydsignatur. Og da må man etter beste evne prøve og svare på det.
Så vil vi ha såpass tiltro til trådstarter at han finner ut av dette på egenhånd etterhvert.
Selvfølgelig vil kabler som virker som lyden blir varmere/mørkere sløre til og ikke spille så åpent som det kan.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
mit eller transparent audio
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Soundstring er et godt alternativ.
MIT låter aldri spisst eller tynt heller, men koster gjerne mer...
Oyaide er også en bra kabel.
 
T

tce-teams

Gjest
Da gutter takker jeg for alle tipsene , jeg har bestemt meg for at nye høyttalere kommer først i rekken nå , så eventuelt nye kabler og så hemmelig.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis du trenger kabler med "skikkelig varm lydsignatur", så er det nok fornuftig å skifte høyttalere, ja.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Siden trådstarter har fått ønsket svar, og avgjørelsen er tatt, så er det på tide med litt OT...

May I present; The Classic "TKXP" fra Nexans, 17 Watt pr. meter - dette er normalt varmt nok!

Varmekabel-TKXP-2R-200W-17W-11-7-m_elby_product.jpg
 

Mulelid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
463
Antall liker
51
Sted
Vik i Sogn
Varm lyd: For mye nedre mellomtone.. Topp ved 300-500 Hz.
Kald lyd: For mye nedre diskant. Topp ved 3-4 kHz.
Bytt kondensator i delefilter til en med litt høyere verdi. Da flyttes delefrekvensen nedover og bassen sin del av mellomtoneområdet får litt mer plass.
Equalizer kunne hjulpet litt, men den endrer ikke overgangen mellom elementene i høyttalerne. :)
 
T

tce-teams

Gjest
Da gutter takker jeg for alle tipsene , jeg har bestemt meg for at nye høyttalere kommer først i rekken nå , så eventuelt nye kabler og så hemmelig.
Gratulerer med et fornuftig valg!
Ja det er det grammofon nye høyttaler først i rekken nå , veit ikke når i 2013 det blir men di kommer ihvertfall før 2014. Det skal bli tungt og gi fra seg klipschene , di har jaggu meg gidd mye for pengene og aldri skuffet meg på noe vis. Men sånn er det når man har løst til og oppgradere :) Hvilket merke som kommer inn blir ein hemmelighet.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Desto mer en kabel "låter", desto mer forvrenger den og/eller filtrerer den = desto dårligere "lyder" den.
Kabler er og forblir en passiv elektrisk leder vis jobb er og transportere signalet i mest mulig u-fordervet tilstand, ikke fargelegging ;)
Skal man fargelegge så bør det gjøres andre steder enn med kabler, fordi hvis filtereffekten i kablene er så stor at det oppfattes som fargelegging så betyr det at de også stjeler masser med detaljer og info fra signalet og dermed kan man jo likså godt bare kjøre mp3 filer via en Fergusson...... allt vil låte like ræva uansett.
Jeg er enig med deg i dette Rudi. Men trådstarter spurte etter tips om kabler med varm lydsignatur. Og da må man etter beste evne prøve og svare på det.
Så vil vi ha såpass tiltro til trådstarter at han finner ut av dette på egenhånd etterhvert.
Selvfølgelig vil kabler som virker som lyden blir varmere/mørkere sløre til og ikke spille så åpent som det kan.




Du har selvfølgelig helt rett, takk for irettesettelsen, jeg tenkte kun ut fra eget ståsted om og få mest mulig og bra lyd for pengene og glemte helt hva det konkret ble spurt om hjelp til.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.081
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Audiofoni eksisterer ikke lenger

"
Ute av drift

Firmaet er dessverre midlertidig ute av drift. Beklager alle ubesvarte henvendelser. Driftendringsmelding kommer her.

Åpningstider; etter avtale.

Kontakt; har dessverre svært begrenset med tid til å snakke i tlf vennligst benytt epost ellerkontaktskjema

Nettbutikken viser foreløpig kun en liten del av vårt varesortiment. Ta kontakt - vi kan skaffe det meste til konkurransedyktige priser og rask levering."
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Audiofoni eksisterer ikke lenger

"
Ute av drift

Firmaet er dessverre midlertidig ute av drift. Beklager alle ubesvarte henvendelser. Driftendringsmelding kommer her.

Åpningstider; etter avtale.

Kontakt; har dessverre svært begrenset med tid til å snakke i tlf vennligst benytt epost ellerkontaktskjema

Nettbutikken viser foreløpig kun en liten del av vårt varesortiment. Ta kontakt - vi kan skaffe det meste til konkurransedyktige priser og rask levering."

- og dette er symptomatisk for en bransje der det finnes mange aktører som er alt annet enn seriøse. ....
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Prøv tykk Komfyrkabel -den har en veldig varm lydsignatur - hvertfall om Komfyren står på fullt . Garantert varmeste kabelen jeg har vært borti .
 
Topp Bunn