Høytalere til Music Angel XDSE KT88 og MHZS cd88e?

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Jeg har akkurat bestilt meg en MHZS cd88e cd-spiller og en Music Angel XDSE KT88, 65 watts x 2 in ultra-linear mode 30watts x 2 for triode mode, rørforsterker og trenger tips til høytalere. Anlegget skal stå i en ca 25-30m2 stue.

Musikken som skal spilles er Toto, Tower of Power, Steely Dan, Donald Fagen, Chicago, Derek Sherinian, Bill Champlin, Steve Lukather, Eric Clapton, Seawind...

Pris 5-10k, kan også kjøpe brukt.

Noen Tips?
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Triangle! Gode rørforsterkere og Triangle er som skapt for hverandre.
 

Usiker

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2007
Innlegg
81
Antall liker
7
Enda flere forslag, gjerne med referanse til egne erfaringer/bruk/tester?

Har samme forsterker, den "tredje" versjonen uten drosler er vel benevnelsen på foraene rundt omkring her. Som spiller bruker jeg en Marantz DV7001 og har Xindak signalkabler (som om det skulle bety noe for lyden).
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
pretzel_logic skrev:
Jeg har akkurat bestilt meg en MHZS cd88e cd-spiller og en Music Angel XDSE KT88, 65 watts x 2 in ultra-linear mode 30watts x 2 for triode mode, rørforsterker og trenger tips til høytalere. Anlegget skal stå i en ca 25-30m2 stue.

Musikken som skal spilles er Toto, Tower of Power, Steely Dan, Donald Fagen, Chicago, Derek Sherinian, Bill Champlin, Steve Lukather, Eric Clapton, Seawind...

Pris 5-10k, kan også kjøpe brukt.

Noen Tips?
Ser at du har Totta blandt de du hører på. Totta stortrives på mine Klipsch. Bare for å ha nevnt det.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Hva med ett par slike..? 89db følsomhet og minimum 3,9 Ohm, skulle vel la seg drive brukbart av den ampen du har...?

ELAC FS-127 Den koster ca 10.000,-
 

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
novgarod skrev:
Hva med ett par slike..? 89db følsomhet og minimum 3,9 Ohm, skulle vel la seg drive brukbart av den ampen du har...?

ELAC FS-127 Den koster ca 10.000,-
og den spiller KULT!
 

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Thumper skrev:
Klipsch RF-82. En knall kombo!
Takk for alle svarene så langt!

Etter å ha lest litt rundt på nettet, så virker klipsch rf-82 ganske interessant. Det virker som om den er veldig godt egnet til rørforsterkere pga den "høye" følsomheten. Har også fått inntrykket egner seg veldig godt til rock og høy musikk. Hvordan er den på lavt volum? Hvordan er høytaleren på jazz/funk ala Steely Dan? Passer den også bra til acapella ala Take6 eller Real Group?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
pretzel_logic skrev:
Hvordan er den på lavt volum? Hvordan er høytaleren på jazz/funk ala Steely Dan? Passer den også bra til acapella ala Take6 eller Real Group?
Har du vært å rappa alle platene mine ;D

Klipsch er veldig bra på lavt volum. Grunnet hornkonstruksjonen så er de frempå med lyden og detaljer kommer godt fram også på lavt volum. Har hørt litt på RF-82, og mye på Klipsch Heresy III. Vokal ala Take 6 og The Real Group er meget god match! Steely Dan; Oh yeah ;D
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Engelske Monopulse Model 42A. Knall til rør. Flat impedanskurve, 93 dB følsomhet, -3dB ved lave 28Hz. Butsjettet ditt kan holde med et nødrop for et par nye til halv pris. Brukte finner du nok ikke.
 

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Audiomix skrev:
Engelske Monopulse Model 42A. Knall til rør. Flat impedanskurve, 93 dB følsomhet, -3dB ved lave 28Hz. Butsjettet ditt kan holde med et nødrop for et par nye til halv pris. Brukte finner du nok ikke.
Har nå lest litt om denne på nettet, og den virker jo utrolig bra. Ser de koster ca £1500 hos forhandler. Hvor my kostet det totalt med frakt og innførsel? Jeg innbiller meg at ‘impulse synchronism’-teknologien vil passe veldig bra til min musikksmak. Har du spilt Steely Dan, Toto, Tower of Power eller Take6 med disse?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
pretzel_logic skrev:
Audiomix skrev:
Engelske Monopulse Model 42A. Knall til rør. Flat impedanskurve, 93 dB følsomhet, -3dB ved lave 28Hz. Butsjettet ditt kan holde med et nødrop for et par nye til halv pris. Brukte finner du nok ikke.
Har nå lest litt om denne på nettet, og den virker jo utrolig bra. Ser de koster ca £1500 hos forhandler. Hvor my kostet det totalt med frakt og innførsel? Jeg innbiller meg at ‘impulse synchronism’-teknologien vil passe veldig bra til min musikksmak. Har du spilt Steely Dan, Toto, Tower of Power eller Take6 med disse?
Jeg har snakket med produsenten. Han selger til forhandlerpris der han ikke har noen distributøravtale. Det betyr halv pris (ca) inkl. frakt. Norsk mva og litt småpenger kommer i tillegg. Da jeg kjøpte mine for snart to år siden kom jeg under 10' inkl. alt. Levert på døra av et eller annet ekspressfirma.
Nå har det nylig kommet to nye par til Norge på samme betingelser.
Det Allan Hendry skriver på sin nettside er svært nyttig informasjon. Musikken du nevner er nok ikke i min gate. Du er velkommen til en lytt.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Han selger til forhandlerpris der han ikke har noen distributøravtale. Det betyr halv pris (ca) inkl. frakt. Norsk mva og litt småpenger kommer i tillegg.
Oi... sier du det, da blir det jo meget gunstig, spesielt mtp kursen på pund for tiden.

Vi snakker altså om ca:

£750 * 10 (kurs) * 1,25 (moms) + 2000 (frakt) ~= 11.000,-

?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
mteinum skrev:
Audiomix skrev:
Han selger til forhandlerpris der han ikke har noen distributøravtale. Det betyr halv pris (ca) inkl. frakt. Norsk mva og litt småpenger kommer i tillegg.
Oi... sier du det, da blir det jo meget gunstig, spesielt mtp kursen på pund for tiden.

Vi snakker altså om ca:

£750 * 10 (kurs) * 1,25 (moms) + 2000 (frakt) ~= 11.000,-

?
Jeg sa at frakt var inkludert i den halve prisen ;)
Det kan ha vært en prisstigning siden jeg handlet, men jeg kan sjekke med de som nylig har kjøpt hva den endelige prisen havnet på.
Allan er ikke så veldig britisk ser det ut til. Han skal ha betalt i Euro. Bruker irsk bank for å gjøre det enklere for kunder utenom UK.
 

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Audiomix skrev:
mteinum skrev:
Audiomix skrev:
Han selger til forhandlerpris der han ikke har noen distributøravtale. Det betyr halv pris (ca) inkl. frakt. Norsk mva og litt småpenger kommer i tillegg.
Oi... sier du det, da blir det jo meget gunstig, spesielt mtp kursen på pund for tiden.

Vi snakker altså om ca:

£750 * 10 (kurs) * 1,25 (moms) + 2000 (frakt) ~= 11.000,-

?
Jeg sa at frakt var inkludert i den halve prisen ;)
Det kan ha vært en prisstigning siden jeg handlet, men jeg kan sjekke med de som nylig har kjøpt hva den endelige prisen havnet på.
Allan er ikke så veldig britisk ser det ut til. Han skal ha betalt i Euro. Bruker irsk bank for å gjøre det enklere for kunder utenom UK.
Det høres jo nesten for godt ut til å være sant!! Det hadde vært flott om du kunne høre med de som nettopp har tatt inn disse høytalerne med tanke på prisen!
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.749
Antall liker
868
Torget vurderinger
35
mteinum skrev:
Audiomix skrev:
Han selger til forhandlerpris der han ikke har noen distributøravtale. Det betyr halv pris (ca) inkl. frakt. Norsk mva og litt småpenger kommer i tillegg.
Oi... sier du det, da blir det jo meget gunstig, spesielt mtp kursen på pund for tiden.

Vi snakker altså om ca:

£750 * 10 (kurs) * 1,25 (moms) + 2000 (frakt) ~= 11.000,-

?
Du finner info om dette på Monopulse sine hjemmesider http://www.monopulse.co.uk/direct.html

Det er utrolig billig for et par svært vellydende høytalere.

mvh
 

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
1.289
Antall liker
1.264
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
usiker skrev:
Enda flere forslag, gjerne med referanse til egne erfaringer/bruk/tester?

Har samme forsterker, den "tredje" versjonen uten drosler er vel benevnelsen på foraene rundt omkring her.
Jeg har samme forsterker, og har brukt den på Audiovector M2, Cerwin Vega VF8F, Klipsch RF-82, Klipsch Cornwall III og WLM Diva. Best resultat ble det vel på WLM, men det er en ht uten for budsjett her... Cornwall er for avslørende/følsom for MA, dvs det blir endel sus og for dårlig kontroll i bassen og dessuten er den utenfor budsjett her... Audivector spiller rent og pent med denne, men litt lite "trøkk". Cervin spillte greit med MA... Klipsch RF-82 derimot... Låt veldig bra. Ikke for avslørende diskant og bra trøkk i bassen. Mellomtonen var også bra. En fin match både pris og lydmessig.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
pretzel_logic skrev:
Det høres jo nesten for godt ut til å være sant!! Det hadde vært flott om du kunne høre med de som nettopp har tatt inn disse høytalerne med tanke på prisen!
Hvis du er interessert, tar du bare kontakt med produsenten. Sjekk kursen på Euro og legg til 25% MVA. Pluss et par hundrelapper hvis det er viktig å ikke sprenge budsjettet.
Prisene som er nevnt her burde være nøyaktige nok til budsjett bruk.
Og det er faktisk ikke så utrolig at det ikke er sant :)
 

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Takk for alle tipsene!

Valget sto mellom klipsch rf-82 og monopulse 42A.

Det ble tilslutt en monopulse 42A, som nå er bestilt. Prisen ble litt over budsjettet, men med plusstegn nederst på selvangivelsen gikk det i orden. Begge alternativene virket veldig gode, men med de utallige fargekombinasjonene og kule design har monopulsen betydelig høyere waf. Valget falt på dark chocolate cloth og deep bronze metal, noe som passer perfekt i stua.

Gleder meg som en unge ;D

- the quest for realism begins -
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
pretzel_logic skrev:
monopulse 42A...Valget falt på dark chocolate cloth og deep bronze metal, noe som passer perfekt i stua.
Gratulerer så meget! Har du sett bilder av denne kombinasjonen? jeg har kun funnet chocolate og sort, det også en pen kombinasjon.



 

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Innlegg
193
Antall liker
3
Takk for det!

Nei, jeg har ikke sett bilder av den fargekombinasjonen. Men jeg fikk tilsendt fargeprøver av Allan Henry, mr. Monopulse.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Gratulerer med fine ht, håper du blir like fornøyd som jeg har blitt
 
Topp Bunn